Kasea Skyhawk

Keskustelua SMC mönkijöistä.
Avatar
frosty
Tracks
Viestit: 1015
Liittynyt: 27 Huhti 2006 23:46
Mönkijä:: Scrambler 1K #240
Paikkakunta: Lahti

Kasea Skyhawk

Viesti Kirjoittaja frosty »

Tuommoinen tuli hommattua itselle työmatkoja varten. Kertokaapa kokeneemmat vähän vinkkejä, infoa ja mielipiteitä. SMC siinä ainakin lukee vähän joka puolella, jopa papereissa merkin kohdalla lukee SMC Kasea.
Avatar
räkänokka
2WD
Viestit: 54
Liittynyt: 31 Maalis 2006 12:58
Paikkakunta: sipoo

Viesti Kirjoittaja räkänokka »

On asiallisen näköinen peli.Tämä tais just tulla markkinoille?.Eikös se ole vähän derbin kanssa samoilla linjoilla?.Kyll kelpaa töihin mennä.
arkisin 2-veto
Viikonloppuisin 4-veto
Barossa
Tracks
Viestit: 1677
Liittynyt: 17 Helmi 2005 19:02

Viesti Kirjoittaja Barossa »

PK
6WD
Viestit: 310
Liittynyt: 29 Huhti 2006 08:01

Viesti Kirjoittaja PK »

Moro Frosty. Lienet sama tyyppi kuin tuola kelkkafoorumilla? Mä oon se jolla on Rudyt myös naamalla. :wink:
Mistä SMC:n ostit ja mitä kustansi?
Itellä kanssa kauhee kuume vastaavaan. Akkakin 'antaisi ehkä ostaa' kun luulee saavansa sitten auton käyttöönsä työmatkoille. Rahalle olisi kyllä nyt parempaakin käyttöä, eli taloremppa nielee kaiken ajan ja rahan. :( Saa nähdä kumpaan rahat kuluu...
Olis tiedossa vajaan tonnin ajettu ja alle vuoden vanha Sachs, joka lienee lähes sama, kuin tuo sinun peli. En vaan keksi mitä siitä uskaltais tarjota, ettei jää käteen. Maksoi siitä kuulemma 5 tonnia viime kesänä. On uudempi malli, eli pakki on ja levyjärrut joka kulmassa.
Oliko kellään vinkkejä hintatasosta?
Avatar
frosty
Tracks
Viestit: 1015
Liittynyt: 27 Huhti 2006 23:46
Mönkijä:: Scrambler 1K #240
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja frosty »

No terve, sama heppu olen. Ostin tuon käytettynä Porista ja reilun 3 tuhatta maksoin siitä. Sillä on ajettu 1100km. Mielestäni ihan kohtuu summa.
Meillä on myös taloremppa, mutta kun ei maittanut sen lisäksi enää autoremppa, niin ajattelin että mukavempi vedellä työmatkat mönkijällä. Nii juu ja se kelkan rakennuskin on tässä kesällä. Käyttöhän näillä mönkkäreillä on paljon halvempaa kuin autolla, joten jonkinlaista säästöäkin kertyy. Tosin kilsoja tuntuu tulevan päivässä himpun enempi kuin pelkistä työmatkoista kertyisi. :wink:
Tuossa ei mulla ole pakkia ja rummut edessä, mutta eiköhän siihenkin lääkkeet löydy. Piru, kun ei osaa olla rakentelematta näitä leluja. :D
PK
6WD
Viestit: 310
Liittynyt: 29 Huhti 2006 08:01

Viesti Kirjoittaja PK »

frosty kirjoitti:...Käyttöhän näillä mönkkäreillä on paljon halvempaa kuin autolla, joten jonkinlaista säästöäkin kertyy...
Heh, onhan se tuokin yksi perustelu ostaa itelleen uusi lelu :D
Itellä sama vika. Aina pitää jotain säätää noitten vehkeiden kanssa. Saas nähdä laskeeko mun kuume tarpeeksi ajoissa, vai pitääkö hommata kans vastaava laite.
Avatar
frosty
Tracks
Viestit: 1015
Liittynyt: 27 Huhti 2006 23:46
Mönkijä:: Scrambler 1K #240
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja frosty »

Hommaa pois vaan. Kerran se vaan kirpasee...no, ehkä kaksi kertaa jos ei muista ensin varoittaa emäntää. :oops:
Näillä ajo sujuu huonollakin kelillä kelkkakamoilla oikein hienosti. Bensaa ei tunnu kuluvan juuri mitään ja vakuutukset n. 120 euroa vuodessa. Halpaa ja makiaa. :D
KVe
Noppeli
Viestit: 9
Liittynyt: 21 Huhti 2006 18:27
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja KVe »

frosty kirjoitti:Hommaa pois vaan. Kerran se vaan kirpasee...no, ehkä kaksi kertaa jos ei muista ensin varoittaa emäntää. :oops:
Näillä ajo sujuu huonollakin kelillä kelkkakamoilla oikein hienosti. Bensaa ei tunnu kuluvan juuri mitään ja vakuutukset n. 120 euroa vuodessa. Halpaa ja makiaa. :D
Puhut vähän, mutta asiaa! Mut osta PK jamaha, niin voidaan ruveta taas säätämään :D

Ostin muuten itekin Sinisalon Snocross puvun mönkkäriajoja varten ja samalla talveksi kelkkailuun lämpimämpiä kelejä ajatellen (kun halvalla sain...hyvä perustelu :lol: ) Toivottavasti toimii.
MXU 500
Avatar
frosty
Tracks
Viestit: 1015
Liittynyt: 27 Huhti 2006 23:46
Mönkijä:: Scrambler 1K #240
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja frosty »

Juu, itsekkin suunnittelin AC:n snocross takkia mönkkärikäyttöön viileemmälle kelille ja MP-asun housut myöskin snocross-mallia. Niitä kun sattuu tuola kaapissa jo olemaan. Sinisalon talvi-enduropuku sitten paukkupakkasiin.
Nyt ei enää harmita yhtään kun kelkkakelit loppui. Jopa töihin lähtö aamuisin on mukavaa kun hyppää kömpijän selkään kello 5.15 aamulla. :P

Mahtaakohan tuohon Kaseaan löytyä jostainpäin suomea harvempaa välitystä? Kaasari, putki ja nokka vaihtuu tuossa parin viikon päästä ja sen jälkeen ajetaan ennakot kohilleen. Käytännössä kone muutetaan vastaamaan Honda 250 CB:n tehokkainta mallia (27hv). Sopivalla nokka-akselin hionnalla saisi vielä karvan lisää. Tuntuu himpun liian tiheältä välitykset jo nyt, saati sitten kun tehoa tulee puolet lisää. :wink:
Avatar
SMC250
2WD
Viestit: 25
Liittynyt: 12 Huhti 2006 15:54
Paikkakunta: OULU

Viesti Kirjoittaja SMC250 »

Ainakin Lamos oy kautta saa smc:n takahubeja ja rattaita n.100e paketti esim 32 ratas+napa. Jos sama systeemi kuin derbissä niin vakio "napaan" taakse ei saa 40 pienempää ratasta.Mistä muuten hommailet uuden nokka-akselin vai käytätkö koneistamolla alkuperäisen. :?:
Avatar
frosty
Tracks
Viestit: 1015
Liittynyt: 27 Huhti 2006 23:46
Mönkijä:: Scrambler 1K #240
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja frosty »

GT-Motorssissa meinasin tuon alkuperäisen käyttää. Jahka mittaavat ja kertovat sitten mitä se tarvii. Noita rattaita tarvii hommata sitten useammat. Täytys ensin se pakillinen napa ostaa ja sitten vasta ne rattaa. Minulla kun ei tuossa ole pakkia lainkaan. Mahtaako sitä pakki-napaa saada valmiiksi leveämmällä akselilla. Vakion levyinenhän siihen tulee mukaan, mutta jos sen tilalla saisi leveämmän jostain lisähinnasta. Ilman että tarvitsisi sitä erikseen ostaa.

Se Honda CB250:sen tehokkain versio on muuten varustettu 30mm kaasarilla ja tuo SMC:n vastaava kone on 19mm:llä. Melkoinen ero.
Suodattimen muutin hiukan hengittävämmäksi jo ja huomenna laitan isomman suuttimen jottei leipase jumiin.

Onkos kellään sopivaa putkistoa tiedossa sopuhintaan? Koko putkistoa meinasin kun tuon alkuperäisen mitoitus ei ole lähimainkaan optimia.
Avatar
frosty
Tracks
Viestit: 1015
Liittynyt: 27 Huhti 2006 23:46
Mönkijä:: Scrambler 1K #240
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja frosty »

Hyvin se toi pienen puukuormankin metsästä, vaikka takavetoinen onkin.
mopedi
Noppeli
Viestit: 18
Liittynyt: 02 Heinä 2006 18:55
Paikkakunta: nivala

Viesti Kirjoittaja mopedi »

jeps.minäpä jatkan tästä ku sama kömpiä on nyt mulla :D eilettäin pykäsin uuden läpivirtaavan vaimentimen sinne.jopa perstuntumalta huomas yläkierroksille aavistuksen lisää potkua :) nyt ootellaan vielä 28 kaasari nii katotaan sitte taas mitä kehitellään :shock:
sLan
4WD
Viestit: 144
Liittynyt: 23 Touko 2006 14:32

Viesti Kirjoittaja sLan »

ittellä kans derbin vastaava. tuota kuvaa vaan ihmettelin jotta missäs toi öljynlauhdutin oikein on :?: on kuulemma kovin herkkä laite ylikuumenemiselle :!: noissa tehtaan kuvissa sellainen näkyi olevan.
jos ei moista löydy ni kandeis varppii laittaa.
"osien yhteensopivuus on täysin suhteessa käytettyyn voimaan" - mä itte -
"ai momentti ? niin että ranne naksahtaa, vartti takas ja kanta taskuun" -eräs foordi harrastaja-
mopedi
Noppeli
Viestit: 18
Liittynyt: 02 Heinä 2006 18:55
Paikkakunta: nivala

Viesti Kirjoittaja mopedi »

juu on laitettu lauhdutin nyt..900 turbo saabin lauhdutin keulassa
Vastaa Viestiin