SMC Wildcat 500

Keskustelua SMC mönkijöistä.
appo
Noppeli
Viestit: 22
Liittynyt: 10 Touko 2012 20:44
Mönkijä:: SMC Wildcat 500 RE
Paikkakunta: Kajaani

Re: SMC Wildcat 500

Viesti Kirjoittaja appo »

Kahtelen tässä just ebaysta peilejä niin heräsi kysymys: millasella pulttikoolla mahtaa olla nykyiset peilit kiinni? 8mm? 10mm?
JakuS
Noppeli
Viestit: 18
Liittynyt: 17 Kesä 2014 18:38

Re: SMC Wildcat 500

Viesti Kirjoittaja JakuS »

Tuli hommattua 2012 Wildcatti ja mietityttää pari juttua. Avasin öljysäiliön korkin minuutti ajon jälkeen. Eikö öljyt katsota noin? Öljyä oli korkin alapintaan asti. Joku viiva siinä tikussa näytti olevan mutta pinta oli huomattavasti korkeammalla. Onko vaarallista?
Huomasin myös että ilmeisesti jakopäästä kuuluu pieni rallatus. En tiedä kuinka kova rallatus on normaalia. Vehkeellä on ajettu vasta 1400km eli luulisi koneen olevan vielä tikissä.
appo
Noppeli
Viestit: 22
Liittynyt: 10 Touko 2012 20:44
Mönkijä:: SMC Wildcat 500 RE
Paikkakunta: Kajaani

Re: SMC Wildcat 500

Viesti Kirjoittaja appo »

Öljyt tarkistetaan seuraavasti: käytä moottoria muutama minuutti, jonka jälkeen annat laitteen seistä noin 5 minuuttia ennen öljyjen tarkistusta. Ylimääräinen öljy poistuu huohotuskanavan kautta ilmansuodattimeen. Mut ei se hyvää tee jos siellä liikaa sitä on. Itse varmaan ottasin sitä säiliöstä pois puhtaalla pumpulla jos ihan överisti on liikaa... Jakoketjun kireys selviää kun avaat kannen, samalla kannattaa tarkastaa venttiilien välykset.
Viimeksi muokannut vaughan, 23 Kesä 2014 21:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: Turha lainaus poistettu.
JakuS
Noppeli
Viestit: 18
Liittynyt: 17 Kesä 2014 18:38

Re: SMC Wildcat 500

Viesti Kirjoittaja JakuS »

Ok. Täytyy katsoa öljyt vielä noin.
Mites kun iskareiden jäykkyyssäätö kääntyy vain kolme pykälää? Onko tuo jumissa vai mikä niitä vaivaa? Ohjeissa kuitenkin 24 naksausta.
JakuS
Noppeli
Viestit: 18
Liittynyt: 17 Kesä 2014 18:38

Re: SMC Wildcat 500

Viesti Kirjoittaja JakuS »

Minkäslaisia äänenvaimentimia katsastussetä hyväksyy? Saako olla ihan mistä vaan kunhan löytyy e-hyväksyntä? Vai pitääkö olla tyyppihyväksytty tähän mönkkäriin?
Näyttäisi olevan aika edullisesti myynnissä pyörien änkkiä eikä se kauheen paha varmaan ole sovittaa paikalleen. Tällä hetkellä paikallaan ktm vaimennin jossa omaan makuun liian kova meteli.
Avatar
nikob
Tracks
Viestit: 1105
Liittynyt: 15 Huhti 2010 14:44
Mönkijä:: Dinli dmx 450 nitrogen edition
Paikkakunta: Pirkkala

Re: SMC Wildcat 500

Viesti Kirjoittaja nikob »

Luulisin että pelkkä E-hyväksyntä riittää, pyörien vaimentimilla saa kai hieman miedommaksi ääniä. Itselle taas kelpaisi kovemmat pöhinät :D .
Crossi Dille
Ex. Arctic Cat XC450i
Ex. Trapper 350-R
JakuS
Noppeli
Viestit: 18
Liittynyt: 17 Kesä 2014 18:38

Re: SMC Wildcat 500

Viesti Kirjoittaja JakuS »

Voin sulle myydä tosta valmiin paketin kun saan uuden tehtyä.
Avatar
nikob
Tracks
Viestit: 1105
Liittynyt: 15 Huhti 2010 14:44
Mönkijä:: Dinli dmx 450 nitrogen edition
Paikkakunta: Pirkkala

Re: SMC Wildcat 500

Viesti Kirjoittaja nikob »

Vois kiinnostaa, en vain tie kuinka istuu Cattiin.
Crossi Dille
Ex. Arctic Cat XC450i
Ex. Trapper 350-R
JakuS
Noppeli
Viestit: 18
Liittynyt: 17 Kesä 2014 18:38

Re: SMC Wildcat 500

Viesti Kirjoittaja JakuS »

Mitä mieltä olette ahdistaako suzuki hayabusan vakio vaimennin paljonkin verrattuna läpi hengittävään? Vaimennin ei siis ole läpi hengittävää mallia. Tommonen olisi vaan edullisesti kaupan ja saisi kohtuu helposti asennettua paikalleen.
JakuS
Noppeli
Viestit: 18
Liittynyt: 17 Kesä 2014 18:38

Seos menee laihalle täyskaasulla

Viesti Kirjoittaja JakuS »

Eli kun kiihdyttää kovemmista nopeuksista kaasupohjassa niin seos menee hetken päästä laihalle. Kaasarissa on dynojetin suutin. Kokoa en tiedä mutta isoin se ei ole. Auttaako jos laitan tuon isoimman (180) suuttimen? Kone myös tuntuu isommilla kierroksilla puhdittomalta. Vai onko koneen ominaisuus?
JakuS
Noppeli
Viestit: 18
Liittynyt: 17 Kesä 2014 18:38

Re: SMC Wildcat 500

Viesti Kirjoittaja JakuS »

Eikö kukaan ole paininut saman ongelman kanssa että täyskaasulla menee laihalle? Ei viittis ihan säkällä lähteä kokeilemaan kun aika vähän kokemusta kaasareista.
Avatar
Bansku81
Tracks
Viestit: 1907
Liittynyt: 24 Huhti 2012 13:47
Mönkijä:: Dinli 904 -10
Paikkakunta: Rauma
Viesti:

Re: SMC Wildcat 500

Viesti Kirjoittaja Bansku81 »

Eipä kai tuon suuttimen kokoon osaa kommentoida, onko alkuperäinen ilman otto? Alkuperäinen putki? Alkuperäinen kaasari? Ja miten tuo laihalle meno on todettu? Onko laajakaistalambda kiinni ja jos on niin mikä AFR on 1/4, 1/2, 3/4 ja täyskaasulla?
JakuS
Noppeli
Viestit: 18
Liittynyt: 17 Kesä 2014 18:38

Re: SMC Wildcat 500

Viesti Kirjoittaja JakuS »

Putsarina on k&n kartiosuodatin. Vaimennin on läpihengittävä. Seosmittarina toimii Fmi 1.2.
Kaasari on vakio mikuni dynojetin setillä. Seos mittarin mukaan muilla kaasun asennoilla pysyy n. 0.85 paitsi täyskaasulla jolloin se menee n. 1.10-1.15. Alkaa olemaan koneelle varmaan jo aika vaarallista.
Auttaako isompi suutin tuohon täyskaasu seokseen? Millä saan pidettyä osakaasu seokset oikeana isommalla suuttimella?
Avatar
rönttö
6WD
Viestit: 505
Liittynyt: 15 Helmi 2012 08:54
Mönkijä:: Ei enään
Paikkakunta: 019

Re: SMC Wildcat 500

Viesti Kirjoittaja rönttö »

Itse suosittelisin kokeilemaan orkkis neulalla mikä on vähän paksumpi ja pari pykälää isommalla pääsuuttimella, nää on vähän yritä ja arvaa juttuja kun jokaisella erilainen kone..
SMC 300xle Ex
SMC Wildcat RE Ex
JakuS
Noppeli
Viestit: 18
Liittynyt: 17 Kesä 2014 18:38

Re: SMC Wildcat 500

Viesti Kirjoittaja JakuS »

Olikos se niin että neula ei vaikuta täyskaasulla? Eli Pelkkä pääsuutin määrää kuinka paljon bensaa tulee urku auki?
Vastaa Viestiin