Kytkin sekoilee kylmänä..
juu olen kuullut että tuninkipojilla on kovasti kokemuksia hondan öljyjen paremmuudesta hondan moottoreissa autopuolellakin. onko kyseesä siis öljy jonka valmistaja on honda ja putelissa lukee honda ja sitä ei myy kuin hondan jälleenmyyntiketju? onko se esim. 10W40 täyssyntikkaa vai mitä se on vai jotai missä lukee että atv-spessiaali ja hinta kerrotaan kolmella?
samoja ongelmia oli mullakin ja laitoin ne "hondaöljyt" oireet lievitti mut täysin ne ei kuitenkaan poistunu. Ei tartte olla edes pakkasta ku aamulla nykäisee startatessa hieman. Mut niillä orkkisöljyillä se oli aika järkyttävää... Joten tää nykyinen tilanne taitaa olla paras mihin tää vekotin pystyy..
survasin sisään 5W-50 täyssyntikkaa moottoripyöräöljyä. kun eka kertaa laittaa vaihteen päälle sammuu heti
. mutta siihen se sitten jää. toimmii kuin ajatus sen eka sammahduksen jälkeen eikä kolahda. kumma peli(?)
tällä öljyllä vapaalle osuminen erittäin sekavaa ja hakusass
.......vaihde karkaa joskus kiihdyttäessä
...en ole tyytyväinen tähän, tarttis kokeilla taas jotain uutta...
vaikka viulua(?)


tällä öljyllä vapaalle osuminen erittäin sekavaa ja hakusass



-
- 2WD
- Viestit: 29
- Liittynyt: 17 Touko 2008 17:28
Itelläkin ilmennyt samainen vika. Onko kukaan kokeillut niitä jäykempiä kytkinjousia, onko niistä mitään apua? Eihän nuo nyt mahdottoman kalliit olisi, jos itsekin kokeilisin, mutta pari rahaa nyt kuitenkin. Eipä tuolla öljynvaihdolla tuntunut ongelma täysin poistuvan, olisi mukava saada tämäkin kuosiin kun muuten ihan nasta peli.
moi koittakaapa vaikka sellaista että pidätte laitetta hetken ajan käynnissä ja sen jälkeen kytkintä pohjassa noin 20-30 sekunttia käydessä ja sen jälkeen vaihde päälle
eli tuota ominaisuutta ei saa poistumaan kokonaan vaikka vaihtais miten kalliit öljyt koneeseen se on pikemminkin ominaisuus märkäkytkimelle...
tuo johtuu siitä kun illalla jätätte kuumana laitteen seisomaan
öljy on kuumana niin ohutta että se valuu pois kytkin levyjen välistä
yön aikana...
aamulla taas kun käynnistätte laitteenne kytkinlevyjen pinnat ovat ilman öljyä
eikä se kylmä öljy pääse menemään kytkinlevyjen väliin kun kytkinasetelman jouset puristaa levyjä yhteen...
onko tarpeeksi epäselvästi ilmaistu asia;)
eli tuota ominaisuutta ei saa poistumaan kokonaan vaikka vaihtais miten kalliit öljyt koneeseen se on pikemminkin ominaisuus märkäkytkimelle...
tuo johtuu siitä kun illalla jätätte kuumana laitteen seisomaan
öljy on kuumana niin ohutta että se valuu pois kytkin levyjen välistä
yön aikana...
aamulla taas kun käynnistätte laitteenne kytkinlevyjen pinnat ovat ilman öljyä
eikä se kylmä öljy pääse menemään kytkinlevyjen väliin kun kytkinasetelman jouset puristaa levyjä yhteen...
onko tarpeeksi epäselvästi ilmaistu asia;)
- rulez
- Tracks
- Viestit: 1751
- Liittynyt: 13 Tammi 2005 21:32
- Paikkakunta: Vimpeli Mönkijä: Yamaha grizzly 700 SE -08
- Viesti:
Kyllähän tuosta riisseli vehkeisii tarkotetusta mobilista on kurapyöräpuolellakin ollu paljo juttua jotku vannoo sen nimee mutta taitaa suurin syy semmosten moskien koneeseen lykkäämisessä olla halpa hinta eikä niinkään koneessa varmasti toimivien öljyjen paremmuuden tavoittelu !
Ite en oo kurapyörään moista laittanu on nääs mukavempi kun tuo kytkin toimii pitempäänkin vaikka sitten hieman enempi öljyt maksaakin !
Tuosta vanhoihin valmetteihin tarkoitetusta öljystähän ei kytkimen lisäaineita löydy juurikaan siitä syystä että siinä ei myöskään ole aineita jotka kytkimen luistamista aiheuttaa mutta kuinka on kytkyttimen ja lootan kesto pitemmässä juoksussa kun öljyjen kehityksen tuloksena niihin lisätyt lisäaineet jätetäänkin unholaan ja palataan vanhaa lisäaineettomaan öljyluokkaan jääkin arvoitukseksi ja tuurin varaan
Ite en oo kurapyörään moista laittanu on nääs mukavempi kun tuo kytkin toimii pitempäänkin vaikka sitten hieman enempi öljyt maksaakin !
Tuosta vanhoihin valmetteihin tarkoitetusta öljystähän ei kytkimen lisäaineita löydy juurikaan siitä syystä että siinä ei myöskään ole aineita jotka kytkimen luistamista aiheuttaa mutta kuinka on kytkyttimen ja lootan kesto pitemmässä juoksussa kun öljyjen kehityksen tuloksena niihin lisätyt lisäaineet jätetäänkin unholaan ja palataan vanhaa lisäaineettomaan öljyluokkaan jääkin arvoitukseksi ja tuurin varaan

http://www.tokkyra.arkku.net Tökkyrä 4x4 kotisivut ! päivitetty 21.11.11
http://kuvablogi.com/blog/1331/ Kuvia Ajoreissuilta ! päivitetty 21.2.09
http://kuvablogi.com/blog/1331/ Kuvia Ajoreissuilta ! päivitetty 21.2.09