Kytkin sekoilee kylmänä..

Keskustelua SMC mönkijöistä.
pete695
Noppeli
Viestit: 17
Liittynyt: 06 Joulu 2005 13:11
Paikkakunta: järvenpää

öljyt

Viesti Kirjoittaja pete695 »

juuri näin,kunnolliset öljyt sisään,ongelma poistui,ainakin mun kohdalla.
deeäksär
4WD
Viestit: 156
Liittynyt: 27 Heinä 2006 09:31

Viesti Kirjoittaja deeäksär »

olisko paha jos sanoisit mikä se kunnon öljy tarkkaan ottaen on ja mikä on sen jälleenmyyntiketjun nimi.....
Avatar
Oniminus
2WD
Viestit: 44
Liittynyt: 08 Joulu 2006 18:13
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Oniminus »

No itse ainakin ostin Hondan jälleen myyjältä Hondan omaa nelitahtikoneille tarkoitettua merkki Öljyä jota löytyy 1L ja 4L kannuissa.
Nopeat elävät.
Kuolleet eivät!
deeäksär
4WD
Viestit: 156
Liittynyt: 27 Heinä 2006 09:31

Viesti Kirjoittaja deeäksär »

juu olen kuullut että tuninkipojilla on kovasti kokemuksia hondan öljyjen paremmuudesta hondan moottoreissa autopuolellakin. onko kyseesä siis öljy jonka valmistaja on honda ja putelissa lukee honda ja sitä ei myy kuin hondan jälleenmyyntiketju? onko se esim. 10W40 täyssyntikkaa vai mitä se on vai jotai missä lukee että atv-spessiaali ja hinta kerrotaan kolmella?
pete695
Noppeli
Viestit: 17
Liittynyt: 06 Joulu 2005 13:11
Paikkakunta: järvenpää

öljyt

Viesti Kirjoittaja pete695 »

joo,normaalia valvolinen 10/40 täyssynteettistä öljyä,mikä on tarkoitettu moottoripyörille/voitelee myös kytkinlevyt.
k-mies
2WD
Viestit: 47
Liittynyt: 04 Helmi 2007 20:11
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja k-mies »

samoja ongelmia oli mullakin ja laitoin ne "hondaöljyt" oireet lievitti mut täysin ne ei kuitenkaan poistunu. Ei tartte olla edes pakkasta ku aamulla nykäisee startatessa hieman. Mut niillä orkkisöljyillä se oli aika järkyttävää... Joten tää nykyinen tilanne taitaa olla paras mihin tää vekotin pystyy..
Sumppi_
4WD
Viestit: 236
Liittynyt: 06 Elo 2006 20:49
Mönkijä:: Dinli 560
Paikkakunta: Uganda

Viesti Kirjoittaja Sumppi_ »

Juu älkää vaan laittako mitään autoon tarkoitettuja öljyjä ne tosiaan tuhoavat kytkinlevyt,mutta ei sen tarvi olla välttämättä mitään hondankaan öljyä,riittää kun on suhteellisen laadukasta mp oljyä.
deeäksär
4WD
Viestit: 156
Liittynyt: 27 Heinä 2006 09:31

Viesti Kirjoittaja deeäksär »

survasin sisään 5W-50 täyssyntikkaa moottoripyöräöljyä. kun eka kertaa laittaa vaihteen päälle sammuu heti :evil: . mutta siihen se sitten jää. toimmii kuin ajatus sen eka sammahduksen jälkeen eikä kolahda. kumma peli(?) :roll:
tällä öljyllä vapaalle osuminen erittäin sekavaa ja hakusass [-o< .......vaihde karkaa joskus kiihdyttäessä :oops: ...en ole tyytyväinen tähän, tarttis kokeilla taas jotain uutta... :-({|= vaikka viulua(?)
k-mies
2WD
Viestit: 47
Liittynyt: 04 Helmi 2007 20:11
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja k-mies »

kuulemma hondaöljy on parasta :shock:
deeäksär
4WD
Viestit: 156
Liittynyt: 27 Heinä 2006 09:31

Viesti Kirjoittaja deeäksär »

ei sitä hondan moottoripyöräöljyä mistään saa, taitaa olla kaupunkilegenda koko öljy. :evil: laitoin castrollin 10w60 mootoripyöräöljyä. on hyvä. pari kertaa apinaa kytkintä ennenku tunkee vaihteen päälle niin ei hyppää enää kovin korkealle eikä ihan sammu 8) . vaihteet löytyy ilman hakemistoa ja googlea. :lol:
Tienoonpankit
2WD
Viestit: 29
Liittynyt: 17 Touko 2008 17:28

Viesti Kirjoittaja Tienoonpankit »

Itelläkin ilmennyt samainen vika. Onko kukaan kokeillut niitä jäykempiä kytkinjousia, onko niistä mitään apua? Eihän nuo nyt mahdottoman kalliit olisi, jos itsekin kokeilisin, mutta pari rahaa nyt kuitenkin. Eipä tuolla öljynvaihdolla tuntunut ongelma täysin poistuvan, olisi mukava saada tämäkin kuosiin kun muuten ihan nasta peli.
Lamosoy
3WD
Viestit: 93
Liittynyt: 18 Heinä 2006 20:50
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lamosoy »

moi koittakaapa vaikka sellaista että pidätte laitetta hetken ajan käynnissä ja sen jälkeen kytkintä pohjassa noin 20-30 sekunttia käydessä ja sen jälkeen vaihde päälle
eli tuota ominaisuutta ei saa poistumaan kokonaan vaikka vaihtais miten kalliit öljyt koneeseen se on pikemminkin ominaisuus märkäkytkimelle...
tuo johtuu siitä kun illalla jätätte kuumana laitteen seisomaan
öljy on kuumana niin ohutta että se valuu pois kytkin levyjen välistä
yön aikana...
aamulla taas kun käynnistätte laitteenne kytkinlevyjen pinnat ovat ilman öljyä
eikä se kylmä öljy pääse menemään kytkinlevyjen väliin kun kytkinasetelman jouset puristaa levyjä yhteen...
onko tarpeeksi epäselvästi ilmaistu asia;)
Catano
2WD
Viestit: 36
Liittynyt: 21 Maalis 2006 22:07
Paikkakunta: Tervola

Viesti Kirjoittaja Catano »

Onkos kukaan kokeillu mobilin delvac mx tai 1400?
Ainaki moottoripyörä puolella jengi on käyttäny tuota märkäkytkimisiin vehkeisiin ja vannoneet sen nimeen.
Tuohan on diesel vehkeisiin tarkotettu mutta on kuulemma ollu todella hyvää mp piireissä eikä vaihteet ynm ole takkuilleet.
Avatar
rulez
Tracks
Viestit: 1751
Liittynyt: 13 Tammi 2005 21:32
Paikkakunta: Vimpeli Mönkijä: Yamaha grizzly 700 SE -08
Viesti:

Viesti Kirjoittaja rulez »

Kyllähän tuosta riisseli vehkeisii tarkotetusta mobilista on kurapyöräpuolellakin ollu paljo juttua jotku vannoo sen nimee mutta taitaa suurin syy semmosten moskien koneeseen lykkäämisessä olla halpa hinta eikä niinkään koneessa varmasti toimivien öljyjen paremmuuden tavoittelu !

Ite en oo kurapyörään moista laittanu on nääs mukavempi kun tuo kytkin toimii pitempäänkin vaikka sitten hieman enempi öljyt maksaakin !

Tuosta vanhoihin valmetteihin tarkoitetusta öljystähän ei kytkimen lisäaineita löydy juurikaan siitä syystä että siinä ei myöskään ole aineita jotka kytkimen luistamista aiheuttaa mutta kuinka on kytkyttimen ja lootan kesto pitemmässä juoksussa kun öljyjen kehityksen tuloksena niihin lisätyt lisäaineet jätetäänkin unholaan ja palataan vanhaa lisäaineettomaan öljyluokkaan jääkin arvoitukseksi ja tuurin varaan :wink:
http://www.tokkyra.arkku.net Tökkyrä 4x4 kotisivut ! päivitetty 21.11.11
http://kuvablogi.com/blog/1331/ Kuvia Ajoreissuilta ! päivitetty 21.2.09
Vastaa Viestiin