Derbi dxr vikoihin tarttis apua

Keskustelua SMC mönkijöistä.
Avatar
DeRBidxr
3WD
Viestit: 98
Liittynyt: 27 Syys 2006 19:13

Viesti Kirjoittaja DeRBidxr »

deeäksär kirjoitti:ei se pakkasella toimi jos käytät vapaavirtaussuodattimia. talveksi kiinni alkuperäinen kärsä ja jäänestoa tankkiin. kippis.
se johdotus sieltä anturilta joka ilmoittaa onko vaihde päällä vai ei pätkii mullakin kesät talvet. joutuu usein käyttämmä 1/pakki päällä että starttaa. vika ei ole siellä jos startti pyörii kuitenkin.
virran vähyys estää käynnistymästä. vähän aikaa naprasin valoasennusten kanssa ei käynnisty vaikka pyörittä hyvin. pakkasella akku jää alamittaiseksi ei voi mitään. tutkikaapas joku mikä isompi akku siihen sopisi. itse en tarvii kun on lämmin talli töissä ja kotona.
:shock: oispa mullaki töissä lämmin paikka... :cry:
teemu84
Noppeli
Viestit: 11
Liittynyt: 09 Tammi 2007 20:47
Paikkakunta: vaasa

Viesti Kirjoittaja teemu84 »

DeRBidxr kirjoitti:noi on niin pirun laihoilla seoksilla ettei sen takia meinaa käydä kylmäl..
mä jouduin jo syksyllä sahaan kauan käyntiin...sit vaihdoin suuttimen ni lähti aina laakista..ja sitten ei tartte sitä putsariakaan vääntää takasi,pelaa kyllä sil vaparillakin
eli minkäs kokonen suutin? :D olis ihan kiva ku sais pidettyä vaparin eli hienot äänet!
derbi dxr 250 -06
deeäksär
4WD
Viestit: 156
Liittynyt: 27 Heinä 2006 09:31

Viesti Kirjoittaja deeäksär »

ihmettelen vähän noita monien derbittelijöiden puheita siitä että tuo roju kävisi liian laihoilla seoksilla...kun ajoin 14 asteen pakkasessa pari kilsaa kone alkoi puutua ja piti vetää ryyppy kokonaan pois, sitten meno jatkui. onko tosiaan tällöin kyse liian laihasta seoksesta - EI.
toisaalta epsanjalaisten suurpiirteisyyden huomioiden ei varmaan tehtaalta ole välttämättä kaikki ihan samoilla säädöillä lähteneet... :( mutta kokeilkaa nyt huolella ennenkuin menette heittämään isompaa suutinta... :vom: ettei ala tulla ylensyöntiä....voi katalysaattori särkyä...
sLan
4WD
Viestit: 144
Liittynyt: 23 Touko 2006 14:32

Viesti Kirjoittaja sLan »

ei o kattia. ei siitä hirveesti haittaa oo jos liika isolla suuttimella päräyttää tovin. paikat ehkä nokeentuu, mut niistä pääsee eroon viinalla
"osien yhteensopivuus on täysin suhteessa käytettyyn voimaan" - mä itte -
"ai momentti ? niin että ranne naksahtaa, vartti takas ja kanta taskuun" -eräs foordi harrastaja-
deeäksär
4WD
Viestit: 156
Liittynyt: 27 Heinä 2006 09:31

Viesti Kirjoittaja deeäksär »

ota noista sitten selvää... jos on vakio putsari ja vakio pakaputkista ja vakio kaasari pitäsn pelittää. jos on vaihdettu putki ja putsari täytyy tietenkin olla isompi suutin. katalysaattori kuuluu vakioputkeen . sen poistaminen ei ole laillista, huomioikaa tämä. laillisissa tehoputkissa on katalysaattori. tällöin pitää varoa vain ettei teho kasva yli tuon ajoneuvoluokan maksimin 15 kilovatkulia. ongelmia tulee jos seikkaillaan näiden tuohon ajoneuvoon sovitettujen E-hyväksyttyjen palikoiden ulkopuolelle pilipalikoiden viiidakkoon... jos kampe ei käynnisty voi olla ettei se tieliikennelain mukaan saisikaan käynnistyä joten kaikki on niiltä osin ok!

mihinkä sitä lisävoimaa tarvitaan? sutii vakiona kaikilla vaihteilla karkeilla nastarenkailla(?) kesällä kiihtyvyyteen??? lähe aikaisemmin!
traikkiharri
2WD
Viestit: 27
Liittynyt: 01 Kesä 2005 18:27
Mönkijä:: sachs 4 rock 250
Paikkakunta: Helsinki

Teharille isompi suutin

Viesti Kirjoittaja traikkiharri »

Niin alkaa pelaa/kaynnistyy kylmemmillakin keleilla 112,5 tais olla joku mitta en muista tarkkaan,talveksi toiset tulpat 6 kai,vakio kai 8.Derbilta kannattaa kysasta..

Kylla noi vakionakin menee tarpeeksi,toi mun 05 meni tehoputkella ja suuttimilla mittarin mukaan 120 km/h tai enempaa en uskaltanut koittaa. :roll: Oli jo ostettaessa viritetty mutta paljon kayntiongelmia kylmalla ni piti laitella sit kuntoon.Kulutukset oli sitten joku ainakin 6l sadalla.Paljos muilla?

Vakiolla parjailee,luulen ma.
Sekalaiset vempeleet..3lla tai 4lla pyoralla.
michael tehoputki
Noppeli
Viestit: 16
Liittynyt: 26 Joulu 2006 23:48

kylmä kynistys

Viesti Kirjoittaja michael tehoputki »

kuulema ne tuplakaasarit auttaa kylmä/ muutenkin käynistykseen ja käyntiin
tehoihin ei juuri mitään.
Sumppi_
4WD
Viestit: 236
Liittynyt: 06 Elo 2006 20:49
Mönkijä:: Dinli 560
Paikkakunta: Uganda

Viesti Kirjoittaja Sumppi_ »

kyllä ne tuplat auttaa tehoihin paljonkin mutta eivät sitten jos on pelkästään ne.
otto83
3WD
Viestit: 84
Liittynyt: 24 Marras 2007 17:43
Mönkijä:: Renegade 800 -08 TL
Paikkakunta: kymenlaakso

Viesti Kirjoittaja otto83 »

oliskohan kellää hyvää vinkkii mikä olis ryypys vikana kun pistät koneen kylmänä käyntiin niin ryyppy pääl tyhjäkäynti on olematon ja kun otat ryypyn pois päält niin kone huutaa,mut kone käynnistyy paremmin ryyppy pääl vaik ei kunnol käykkään.
ex. Derbi DXR 250 -05
ex. Comanche 200cc TL -07
otto83
3WD
Viestit: 84
Liittynyt: 24 Marras 2007 17:43
Mönkijä:: Renegade 800 -08 TL
Paikkakunta: kymenlaakso

Viesti Kirjoittaja otto83 »

viisaat kertokaa mikä tos härpäkäs on vikan :oops:
ex. Derbi DXR 250 -05
ex. Comanche 200cc TL -07
junkki
2WD
Viestit: 36
Liittynyt: 08 Tammi 2008 22:39
Paikkakunta: Kontiolahti Mönkkäri: Derdi dxr 250

Viesti Kirjoittaja junkki »

onkos sulla ihan vakio kaasari ja suuttimet?
otto83
3WD
Viestit: 84
Liittynyt: 24 Marras 2007 17:43
Mönkijä:: Renegade 800 -08 TL
Paikkakunta: kymenlaakso

Viesti Kirjoittaja otto83 »

joo vakio kaasari löytyy suuttimet on edellisen omistajan jäljilt pitäis kurkata minkä kokoset
ex. Derbi DXR 250 -05
ex. Comanche 200cc TL -07
junkki
2WD
Viestit: 36
Liittynyt: 08 Tammi 2008 22:39
Paikkakunta: Kontiolahti Mönkkäri: Derdi dxr 250

Viesti Kirjoittaja junkki »

niin saattaa niissä jotain häikkää olla
Avatar
Rossar
6WD
Viestit: 310
Liittynyt: 03 Joulu 2007 14:46
Paikkakunta: Tampere/Kokkola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Rossar »

Eipä taida olla vapaavirtaussuodattimessa vika jos ei käy pakkasilla hyvin..
pakkasilla menee seokset laihalle, joten pitää nostaa neulaa tai vaihtaa isompaa suutinta.. Ongelmaa ei kannata ratkaista vakio putsarilla, jos haluaa tehot säilyttää..
Itellä PiperCrossin suodattimet, ja 105 suuttimet tuplissa, neula puolessa välissä. Hienosti toimii. Kesällä lasken neulan ala-asentoon ja taas on seokset kohillaan.. 8)
junkki
2WD
Viestit: 36
Liittynyt: 08 Tammi 2008 22:39
Paikkakunta: Kontiolahti Mönkkäri: Derdi dxr 250

Viesti Kirjoittaja junkki »

Oliko noissa rossarin tuplissa paikallaan 105 suuttimet vai vaihdoitko jälkeen päin?
Vastaa Viestiin