nopeuksia

Keskustelua SMC mönkijöistä.
mikkis
6WD
Viestit: 511
Liittynyt: 23 Touko 2006 20:17
Mönkijä:: EXTrapper 700xl tl
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja mikkis »

mites saako noi mönkijät kulkea yli 80 tieliikenteessä kysyy tietämätön ??
Viljami
Tracks
Viestit: 1146
Liittynyt: 05 Maalis 2006 03:22
Mönkijä:: Polaris SP 500 EFI T3
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Viljami »

mikkis kirjoitti:mites saako noi mönkijät kulkea yli 80 tieliikenteessä kysyy tietämätön ??
Kyllä saa niin kovaa kuin nopeusrajoitus tiellä sallii. Tietenkin niissä rajoissa minkä 15 kW jaksaa mönkijää kuljettaa :roll: 8)
Mönkijöiden nopeutta ei siis ole liikenteessä mitenkään erityisesti rajoitettu, vaan ainoastaan sallitulla teholla on yläraja.
Viljami

Vuoden turhake 2007, ja ylpeä siitä.
Mönkkääjä
Noppeli
Viestit: 18
Liittynyt: 20 Maalis 2007 11:02
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Mönkkääjä »

CPI 250, mittarin mukaan 96 km/h, täysin vakio ja kuski reilut 90kg.
mopedi
Noppeli
Viestit: 18
Liittynyt: 02 Heinä 2006 18:55
Paikkakunta: nivala

Viesti Kirjoittaja mopedi »

103 gps ja 110 omamittari smc kasea laitteena ja äänenvaimennin vaihettu
Sumppi_
4WD
Viestit: 236
Liittynyt: 06 Elo 2006 20:49
Mönkijä:: Dinli 560
Paikkakunta: Uganda

Viesti Kirjoittaja Sumppi_ »

mitkä on sachsin vakio välitykset etu ja taka rattaissa?
Avatar
Janezkia
Noppeli
Viestit: 13
Liittynyt: 18 Maalis 2007 13:53
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Janezkia »

Takana ainakin 40, etusesta en tiedä.!

Mun vehje kulkee n.117km/h mittarin mukaan ja gps:llä 106

Laite on vielä sisään ajossa, alle 1000km ajettu..
Sachs Quads 4-rock 250cc -07
surfboy
Noppeli
Viestit: 9
Liittynyt: 24 Maalis 2007 11:38
Mönkijä:: TGB Target 550irs -2011
Paikkakunta: Rauma / Vantaa

Viesti Kirjoittaja surfboy »

Noniin varmaan taas on viritykset täysin onnistuneet :lol:

Eli kyseessä Derbi DXR 250cc -06 johon on laitettu 123 suutin, otettu ilmanputsarin kansi pois,putki avarrettu sekä vaihdettu rattaat edessä 2-piikkiä suurempi ja takana 2-piikkiä pienempi.

Huippu nopeutta sain GPS:ällä huimat 84 km/h :D

Tosin kiihtyvyys on vakio vehjettä huomattavasti rivakampi, joutunee rattaita vaihtamaan mikäli haluaa lisää nopeutta, nyt tuntuu kuin viimeinen vaihde olisi turha!

Itselläni ollut kyseisiä laitteita tähän mennessä 3, tai tämä on siis kolmas.. kaksi edellistä meni kyllä lujempaa mutta eivät kiihtyneet tähän tahtiin (ainakin mittarin mukaan, ei ollut silloin GPS:ää käytössäni)
Avatar
Hiltsi
4WD
Viestit: 167
Liittynyt: 12 Tammi 2007 23:30
Paikkakunta: Kontiolahti

Viesti Kirjoittaja Hiltsi »

Kyllä derbukka kulkee ton jo ihan vakiona. Mulla on vm -07 ja ihan vakiona gps:llä 86km/h. Muuten jätkä (itse) ei ole riisitautinen painon suhteen 8). Jos haluat todella kulkemaan, niin laita 28mm keihinin kaasutin (kaasuttimeen 147.5 suutin), tee uusi ilmanottoputki pölyimuriletkusta jonka viet ilmanputsarikoteloon(on riittävän notkeaa ja saa yleensä letkuliikkeistä). Ota alkuperäinen ilmanottoputki hiiteen (lähtee elementtinä) Tee pleksistä ilmanputsarikoteloon levy ja siihen uuden letkun mentävä reikä. uusi tehofiltteri on tämän jälkeen suojassa kotelossa. Pidä edessä vakio 14 piikkinen ja taakse 38 piikkinen. On vääntöä ja kulkee ihan hyvin. :o Kaasuttimia saa huuto.netin kautta, ostin itse sieltä sen uutena ja maksoin 65 €. Pienen homman joudut vielä tekemään imusarjaan. Rouhi imusarjan seinämistä pari milliä pois (katso miten kaasutin menee siihen kiinni, rouhimista ei tarvitse tehdä imusarjan alareunasta) käy kaupasta ostamassa kovalevyä joka on tarkoitettu kaasuttimen ja imusarjan väliin (jotain 3 - 6 mm paksua, saa yleensä samasta liikkeestä mistä pleksinkin). Tee siihen imusarjan kokoinen reikä ja koverra toinen puoli viistosti isommaksi kaasuttimen reiän kokoiseksi. HOMMA PELITTÄÄ AIKA HYVIN. :twisted:
Derbi DXR 250 '07 L7e exä.
Dinli 904 -08
http://www.NCQuads.com
Milan1
3WD
Viestit: 93
Liittynyt: 11 Syys 2007 21:46
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Milan1 »

Eihän Hiltsillä sattuis oleen kuvia kaasuttumen asennusprojektista tai vaikka valmiista uudesta ilmanputsarista? itsekkin laitoin tilaukseen isomman kaasarin (27mm) ja joudun varmaan myös muokkaamaan putsaria..
superate
Noppeli
Viestit: 24
Liittynyt: 13 Touko 2007 14:58
Paikkakunta: OKU

Viesti Kirjoittaja superate »

Mulla sassi menee wileycon teharilla ja 107,5 suuttimilla gps:llä mitattuna 115 km/h ja olis ehkä vähän löytyny lisää? (tankissa .......BENSAA)(ei kenguru) Seuraavax kireempää nokkaa.Onko jollain kokemusta esim. gt-motorssin nokista?? esim. asteet/nosto niissä nokissa??
sassi 250
otto83
3WD
Viestit: 84
Liittynyt: 24 Marras 2007 17:43
Mönkijä:: Renegade 800 -08 TL
Paikkakunta: kymenlaakso

Viesti Kirjoittaja otto83 »

Ostin käytettynä Derbin -05 250cc näyttäis olevan aika vakio kuosis menee mittarin mukaan 85km/h olisko kellää hyvii ideoit mil tälläsee vehkeeseen sais vähän kulkua lisää?
Avatar
tempputomi
6WD
Viestit: 810
Liittynyt: 03 Huhti 2007 16:59

Viesti Kirjoittaja tempputomi »

superate kirjoitti:Mulla sassi menee wileycon teharilla ja 107,5 suuttimilla gps:llä mitattuna 115 km/h ja olis ehkä vähän löytyny lisää? (tankissa .......BENSAA)(ei kenguru) Seuraavax kireempää nokkaa.Onko jollain kokemusta esim. gt-motorssin nokista?? esim. asteet/nosto niissä nokissa??
vaan eikös ole hyvä vehje!!!!
kelpaa lähteä toisen samanlaisen kanssa kisoille koska vain... :twisted:
mitä lie koneelle tehty!?!...
Barossa
Tracks
Viestit: 1677
Liittynyt: 17 Helmi 2005 19:02

Viesti Kirjoittaja Barossa »

superate kirjoitti:Mulla sassi menee wileycon teharilla ja 107,5 suuttimilla gps:llä mitattuna 115 km/h ja olis ehkä vähän löytyny lisää? (tankissa .......BENSAA)(ei kenguru) Seuraavax kireempää nokkaa.Onko jollain kokemusta esim. gt-motorssin nokista?? esim. asteet/nosto niissä nokissa??
Hyvin on kulkenu jos välityksiä ei ole muutettu. Itellä oli 2.5 vuotta sitten vakio sassi joka pieneen alamäkeen kulki pykälän yli sata gps:ää.
Jos siihen olisi vaatinu sen 115 todellista, hoosiannat olisi todennäköisesti laulettu paljon ennen ja tehty kiertokangenkin kanssa sinunkaupat, sen verran paljon se kone kiersi jo siinä satasen vauhis. :shock:
dexta
6WD
Viestit: 531
Liittynyt: 11 Helmi 2006 18:40
Paikkakunta: Etelä-Savo

Viesti Kirjoittaja dexta »

Hiltsi kirjoitti:Rouhi imusarjan seinämistä pari milliä pois (katso miten kaasutin menee siihen kiinni, rouhimista ei tarvitse tehdä imusarjan alareunasta) käy kaupasta ostamassa kovalevyä joka on tarkoitettu kaasuttimen ja imusarjan väliin (jotain 3 - 6 mm paksua, saa yleensä samasta liikkeestä mistä pleksinkin). Tee siihen imusarjan kokoinen reikä ja koverra toinen puoli viistosti isommaksi kaasuttimen reiän kokoiseksi. HOMMA PELITTÄÄ AIKA HYVIN. :twisted:
Tarkotat varmaan bakeliittilevyä.
Avatar
Hiltsi
4WD
Viestit: 167
Liittynyt: 12 Tammi 2007 23:30
Paikkakunta: Kontiolahti

Viesti Kirjoittaja Hiltsi »

Sitäpä juuri :D
Derbi DXR 250 '07 L7e exä.
Dinli 904 -08
http://www.NCQuads.com
Vastaa Viestiin