nopeuksia
-
- Tracks
- Viestit: 1146
- Liittynyt: 05 Maalis 2006 03:22
- Mönkijä:: Polaris SP 500 EFI T3
- Paikkakunta: Helsinki
Kyllä saa niin kovaa kuin nopeusrajoitus tiellä sallii. Tietenkin niissä rajoissa minkä 15 kW jaksaa mönkijää kuljettaamikkis kirjoitti:mites saako noi mönkijät kulkea yli 80 tieliikenteessä kysyy tietämätön ??


Mönkijöiden nopeutta ei siis ole liikenteessä mitenkään erityisesti rajoitettu, vaan ainoastaan sallitulla teholla on yläraja.
Viljami
Vuoden turhake 2007, ja ylpeä siitä.
Vuoden turhake 2007, ja ylpeä siitä.
-
- Noppeli
- Viestit: 9
- Liittynyt: 24 Maalis 2007 11:38
- Mönkijä:: TGB Target 550irs -2011
- Paikkakunta: Rauma / Vantaa
Noniin varmaan taas on viritykset täysin onnistuneet
Eli kyseessä Derbi DXR 250cc -06 johon on laitettu 123 suutin, otettu ilmanputsarin kansi pois,putki avarrettu sekä vaihdettu rattaat edessä 2-piikkiä suurempi ja takana 2-piikkiä pienempi.
Huippu nopeutta sain GPS:ällä huimat 84 km/h
Tosin kiihtyvyys on vakio vehjettä huomattavasti rivakampi, joutunee rattaita vaihtamaan mikäli haluaa lisää nopeutta, nyt tuntuu kuin viimeinen vaihde olisi turha!
Itselläni ollut kyseisiä laitteita tähän mennessä 3, tai tämä on siis kolmas.. kaksi edellistä meni kyllä lujempaa mutta eivät kiihtyneet tähän tahtiin (ainakin mittarin mukaan, ei ollut silloin GPS:ää käytössäni)

Eli kyseessä Derbi DXR 250cc -06 johon on laitettu 123 suutin, otettu ilmanputsarin kansi pois,putki avarrettu sekä vaihdettu rattaat edessä 2-piikkiä suurempi ja takana 2-piikkiä pienempi.
Huippu nopeutta sain GPS:ällä huimat 84 km/h

Tosin kiihtyvyys on vakio vehjettä huomattavasti rivakampi, joutunee rattaita vaihtamaan mikäli haluaa lisää nopeutta, nyt tuntuu kuin viimeinen vaihde olisi turha!
Itselläni ollut kyseisiä laitteita tähän mennessä 3, tai tämä on siis kolmas.. kaksi edellistä meni kyllä lujempaa mutta eivät kiihtyneet tähän tahtiin (ainakin mittarin mukaan, ei ollut silloin GPS:ää käytössäni)
Kyllä derbukka kulkee ton jo ihan vakiona. Mulla on vm -07 ja ihan vakiona gps:llä 86km/h. Muuten jätkä (itse) ei ole riisitautinen painon suhteen
. Jos haluat todella kulkemaan, niin laita 28mm keihinin kaasutin (kaasuttimeen 147.5 suutin), tee uusi ilmanottoputki pölyimuriletkusta jonka viet ilmanputsarikoteloon(on riittävän notkeaa ja saa yleensä letkuliikkeistä). Ota alkuperäinen ilmanottoputki hiiteen (lähtee elementtinä) Tee pleksistä ilmanputsarikoteloon levy ja siihen uuden letkun mentävä reikä. uusi tehofiltteri on tämän jälkeen suojassa kotelossa. Pidä edessä vakio 14 piikkinen ja taakse 38 piikkinen. On vääntöä ja kulkee ihan hyvin.
Kaasuttimia saa huuto.netin kautta, ostin itse sieltä sen uutena ja maksoin 65 €. Pienen homman joudut vielä tekemään imusarjaan. Rouhi imusarjan seinämistä pari milliä pois (katso miten kaasutin menee siihen kiinni, rouhimista ei tarvitse tehdä imusarjan alareunasta) käy kaupasta ostamassa kovalevyä joka on tarkoitettu kaasuttimen ja imusarjan väliin (jotain 3 - 6 mm paksua, saa yleensä samasta liikkeestä mistä pleksinkin). Tee siihen imusarjan kokoinen reikä ja koverra toinen puoli viistosti isommaksi kaasuttimen reiän kokoiseksi. HOMMA PELITTÄÄ AIKA HYVIN. 



- tempputomi
- 6WD
- Viestit: 810
- Liittynyt: 03 Huhti 2007 16:59
vaan eikös ole hyvä vehje!!!!superate kirjoitti:Mulla sassi menee wileycon teharilla ja 107,5 suuttimilla gps:llä mitattuna 115 km/h ja olis ehkä vähän löytyny lisää? (tankissa .......BENSAA)(ei kenguru) Seuraavax kireempää nokkaa.Onko jollain kokemusta esim. gt-motorssin nokista?? esim. asteet/nosto niissä nokissa??
kelpaa lähteä toisen samanlaisen kanssa kisoille koska vain...

mitä lie koneelle tehty!?!...
Hyvin on kulkenu jos välityksiä ei ole muutettu. Itellä oli 2.5 vuotta sitten vakio sassi joka pieneen alamäkeen kulki pykälän yli sata gps:ää.superate kirjoitti:Mulla sassi menee wileycon teharilla ja 107,5 suuttimilla gps:llä mitattuna 115 km/h ja olis ehkä vähän löytyny lisää? (tankissa .......BENSAA)(ei kenguru) Seuraavax kireempää nokkaa.Onko jollain kokemusta esim. gt-motorssin nokista?? esim. asteet/nosto niissä nokissa??
Jos siihen olisi vaatinu sen 115 todellista, hoosiannat olisi todennäköisesti laulettu paljon ennen ja tehty kiertokangenkin kanssa sinunkaupat, sen verran paljon se kone kiersi jo siinä satasen vauhis.

Tarkotat varmaan bakeliittilevyä.Hiltsi kirjoitti:Rouhi imusarjan seinämistä pari milliä pois (katso miten kaasutin menee siihen kiinni, rouhimista ei tarvitse tehdä imusarjan alareunasta) käy kaupasta ostamassa kovalevyä joka on tarkoitettu kaasuttimen ja imusarjan väliin (jotain 3 - 6 mm paksua, saa yleensä samasta liikkeestä mistä pleksinkin). Tee siihen imusarjan kokoinen reikä ja koverra toinen puoli viistosti isommaksi kaasuttimen reiän kokoiseksi. HOMMA PELITTÄÄ AIKA HYVIN.