SMC Wildcat 500

Keskustelua SMC mönkijöistä.
Avatar
JJP
Tracks
Viestit: 2521
Liittynyt: 09 Maalis 2008 21:50
Mönkijä:: Yamaha Banshee 350
Paikkakunta: Hellsinki

Re: SMC Wildcat 500

Viesti Kirjoittaja JJP »

Jos joku sen jakajan itseltään purkaa niin ilmoitusta meikäläiselle.Voin ostaa sen pois.
Hulluudessa on tiettyä huvia, jota muut kuin hullut eivät tunne..
Kuvasteita
"Olen vapaa ennakkoluuloista, vihaan kaikkia tasapuolisesti."
Avatar
sezone
6WD
Viestit: 664
Liittynyt: 20 Tammi 2009 22:54
Mönkijä:: ForestFighter 660raptor-R
Paikkakunta: 05

Re: SMC Wildcat 500

Viesti Kirjoittaja sezone »

kastemato kirjoitti:
Latticello kirjoitti:MISTÄ värkistä käy TAKARATAS, TAAKSE svingin suoja ja ETEEN TUKIVARSIEN SUOJAT?? meni edestä jo jarruletku poikki oli suht kömö hintalappu moisella pätkällä..
Mikset vaan vaihtanu suosiolla eteen molempia uusia? siis kahvalta veisit omat letkut ja linkoisit sen jakajan tallin nurkkaan?

eikösse se ole turhan kallista, kun halvemmallakin pääsis..?
"Onnää kovii jätkii ajamaan kyllä, mutta ei niist oo tuol mettäs kyl kukaa ohi tullu.."
kille666
6WD
Viestit: 269
Liittynyt: 24 Huhti 2010 01:45
Mönkijä:: on
Paikkakunta: ...

Re: SMC Wildcat 500

Viesti Kirjoittaja kille666 »

kastemato kirjoitti:
kille666 kirjoitti:Paljonkos teillä laitteet ottaa huippuja? meinaan tuntua, että mun laitoksesta loppuu ylhäällä puhti ei ole samanlainen ku ennen. täytyy kokeilla vakio ilmanputsaria tuon fcr kaasuttimen kanssa jos pelais paremmin meinaan tuo K&n ilmansuodatin nostaa bensan kulutuksen pilvii, koska joutuu laittamaan 185 pääsuuttimen et toimii sen vaparisuodattimen kanssa.

Mistä saa laitettua kissan alustaa jäykemmäks en ole kertakaan säätäny mitää niistä iskareista niin ei ole oikein hajua mistä mitäkin tapahtuu. on alkanut pikku hiljaa kallistelee mutkissa.
Mustakin tuntuu ettei jaksa edes mennä rajottajalle vitosella. Ootko jo käyny sen jossain säädättämässä?
Ja niissä iskareissa on säätönupit, siinä säiliön päässä(sisäänjouston vaimennus) ja iskarin alapäässä talttapäällä säädettävä ulosjouston vaimennus. Ja tietty se jousien esijännitys tiukemmalle, mikä sitte nostaa myös sitte maavaraa. Itellä on kyllä sisäänvaimennus ihan minimi asennossa eikä tunnu kyllä ollenkaan löysältä.
kävin silloin säädättämässä kun oli isommat kilkkeet kasassa mut nyt en ole kun vakio kamat on kiinni paitsi tuo kaasutin on eri.
MikeK
2WD
Viestit: 25
Liittynyt: 22 Huhti 2011 19:16
Mönkijä:: SMC Wildcat 500 RE
Paikkakunta: Espoo

Re: SMC Wildcat 500

Viesti Kirjoittaja MikeK »

Tänään Lassi tipautti mönkän pihaan. Siitähän se hupi vasta alkoikin :D Aivan uskomattoman hauska peli... 90-95km/h ottaa ihan kivuttomasti eikä konetta tarvitse edes huudattaa. Onneksi otin peukku+rullakaasulla, koska huomasin heti että rullalla on huomattavasti helpompi ajella. Oppiihan tuon peukkukaasunkin varmasti ajan mittaan. Mutta kiitokset Lamokselle ja Lassille. Kaikki hoitui todella loistavasti ja tuo tietotaito on todellakin hyppysissä.

Ja kysymys... Mites tuon ajovalon vaihtamisen kanssa? Kovasti näyttää ahtaalta missä tuo kumitutti on. Pitääkö purkailla katteita vai onko jollain joku hyvä kikka keksittynä?

Edit: Jaksoin kaivella tuon lontoon murteisen manuaalin penkin alta ja siinähän olikin kuvitusta lampun vaihdosta.
kate
6WD
Viestit: 341
Liittynyt: 14 Tammi 2006 21:47
Mönkijä:: Outlander 500 max xt
Paikkakunta: kangasala

Re: SMC Wildcat 500

Viesti Kirjoittaja kate »

Mullekkin tiputettiin peli pariviikkoo sitten ja kaikki hoitui kanssa loistavasti jos nyt ei huomioon oteta pientä viivästystä joka nyt ei vissiin johtunut lassista.
Etupyörät kävin heti tasapainottamasssa kun 60-80km/h nopeudessa täristi aika pirusti.
Viimeksi muokannut kate, 03 Heinä 2011 21:02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
kastemato
6WD
Viestit: 827
Liittynyt: 17 Touko 2011 20:46
Mönkijä:: ei enään

Re: SMC Wildcat 500

Viesti Kirjoittaja kastemato »

Sen polttimon vaihtoon joutuu vähän ruuveja availeen sieltä täältä että saa sen keulamuovin liikkuumaan vähäsen. Sitte mahtuu jo vaihtamaan, noin 20minuutin homma ekalla kerralla. On se yks katteiden tukirauta ilkeämielisesti sen polttimon takana, muuten vois mahtua koplaamaan irrottamatta mitään
kastemato
6WD
Viestit: 827
Liittynyt: 17 Touko 2011 20:46
Mönkijä:: ei enään

Re: SMC Wildcat 500

Viesti Kirjoittaja kastemato »

sezone kirjoitti:
kastemato kirjoitti:
Latticello kirjoitti:MISTÄ värkistä käy TAKARATAS, TAAKSE svingin suoja ja ETEEN TUKIVARSIEN SUOJAT?? meni edestä jo jarruletku poikki oli suht kömö hintalappu moisella pätkällä..
Mikset vaan vaihtanu suosiolla eteen molempia uusia? siis kahvalta veisit omat letkut ja linkoisit sen jakajan tallin nurkkaan?

eikösse se ole turhan kallista, kun halvemmallakin pääsis..?
No eipä nyt montaa kymppiä maksa muutama teräsletku kun pitkän banjonkin voi ottaa siitä takajarrulta. Ja jarrutuntuma paranee kun ei oo se jakaja sotkemassa.

Tietysti jos kaikki mikä maksaa on kallista ni kannattaa varmaan myydä vehkeet pois?
kate
6WD
Viestit: 341
Liittynyt: 14 Tammi 2006 21:47
Mönkijä:: Outlander 500 max xt
Paikkakunta: kangasala

Re: SMC Wildcat 500

Viesti Kirjoittaja kate »

kastemato kirjoitti:Sen polttimon vaihtoon joutuu vähän ruuveja availeen sieltä täältä että saa sen keulamuovin liikkuumaan vähäsen. Sitte mahtuu jo vaihtamaan, noin 20minuutin homma ekalla kerralla. On se yks katteiden tukirauta ilkeämielisesti sen polttimon takana, muuten vois mahtua koplaamaan irrottamatta mitään
Eipä tarvinnut kun mittaristo irrottaa ja onnistui xenonpolttimonkin ja muiden sen vaatimien muutosten teko joten tavallisen halogeenin vaihtaa kahdessa minuutissa,xenonsarjan laitossa meni vajaa puolituntia.
Liikkuvan yksikammioisen h4 xenonpolttimon kanssa tosin joutuu vähän taiteileen että saa sen mahtumaan koska umpion reikä on niin pieni ja polttimon kiinnitys väkästen vääntely vähän ahdasta polttimon koon takia.
Avatar
sezone
6WD
Viestit: 664
Liittynyt: 20 Tammi 2009 22:54
Mönkijä:: ForestFighter 660raptor-R
Paikkakunta: 05

Re: SMC Wildcat 500

Viesti Kirjoittaja sezone »

eikösse se ole turhan kallista, kun halvemmallakin pääsis..?[/quote]

No eipä nyt montaa kymppiä maksa muutama teräsletku kun pitkän banjonkin voi ottaa siitä takajarrulta. Ja jarrutuntuma paranee kun ei oo se jakaja sotkemassa.

Tietysti jos kaikki mikä maksaa on kallista ni kannattaa varmaan myydä vehkeet pois?[/quote]


eihä sitä tarvi kun tulpata se reikä mistä tulee takajarruilta letku, turhaa alkaa ostelee uusia....

Tietysti jos on hölmö, niin kannattaa varmaan ostaa?
"Onnää kovii jätkii ajamaan kyllä, mutta ei niist oo tuol mettäs kyl kukaa ohi tullu.."
Latticello
Noppeli
Viestit: 15
Liittynyt: 12 Kesä 2011 12:27

Re: SMC Wildcat 500

Viesti Kirjoittaja Latticello »

Jos teillä on rahaa ja noinki hyvä ymmärrys kysymyksiin niin ostakaa multa kenkiinneki nauhat..on muuten kalliit mut ei kovinkaan hyvät. Jos ette osta niin antakaa kenkänne kierrätykseen.
Kyselin käypäsiä rattaita, taakse ja etumukseen suojia siksi että: eteen lyhyt teräspunosletku 32 € teetettynä paikallisessa puljussa, lassilta 62€ .. jos muutaman kerran saa ne poikki niin sillä hinnalla olisi jo ostanut suojat mitkä auttaa muuhunkin..ja mukavampi ajella pois pöpeliköstä jarruilla... no onhan se tosiaan tyhmää suojata mitään kun kaikkea saa uutena ja ihan sillä rahalla!!??

Ja siksi kyselen käyviä osia kun ei sillä lassilaakaan ole aina toimittaa seuraavaksi päiväksi saati sauraavaksi viikoksi tai seuraavaksi...
PÄÄ POIS hanurista ! Ei siis millään pahalla, vaaan ihan selvennykseksi =)
Avatar
JJP
Tracks
Viestit: 2521
Liittynyt: 09 Maalis 2008 21:50
Mönkijä:: Yamaha Banshee 350
Paikkakunta: Hellsinki

Re: SMC Wildcat 500

Viesti Kirjoittaja JJP »

Ite oon aina tehny letkuni itse.Turhaa maksaa tekemisestä kenellekkään jos ei osta tehdasvalmista.
Hulluudessa on tiettyä huvia, jota muut kuin hullut eivät tunne..
Kuvasteita
"Olen vapaa ennakkoluuloista, vihaan kaikkia tasapuolisesti."
Avatar
sezone
6WD
Viestit: 664
Liittynyt: 20 Tammi 2009 22:54
Mönkijä:: ForestFighter 660raptor-R
Paikkakunta: 05

Re: SMC Wildcat 500

Viesti Kirjoittaja sezone »

JJP kirjoitti:Ite oon aina tehny letkuni itse.Turhaa maksaa tekemisestä kenellekkään jos ei osta tehdasvalmista.

nojoo, mut toipa nyt ei taida kaikille olla mahdollista, jos ei ole tommoses paikkaa töissä, jos ei sitte puutarhaletkusta tee?
"Onnää kovii jätkii ajamaan kyllä, mutta ei niist oo tuol mettäs kyl kukaa ohi tullu.."
MikeK
2WD
Viestit: 25
Liittynyt: 22 Huhti 2011 19:16
Mönkijä:: SMC Wildcat 500 RE
Paikkakunta: Espoo

Re: SMC Wildcat 500

Viesti Kirjoittaja MikeK »

kate kirjoitti:Etupyörät kävin heti tasapainottamasssa kun 60-80km/h nopeudessa täristi aika pirusti.
Mullakin täristää 70-90km/h vauhdissa. Kukas tälläpäin vaan osaa tasapainoitella mönkkärin renkaita? Yhden mestan tiesin jo etukäteen, mutta kundi on seuraavat 4 viikkoa lomilla... Vinkkejä pätevistä mestoista otetaan vastaan...

Ja mistäs öljynsuodattimia olette hommailleet/mikä vastaava tuohon sopii? Nyt kun tuon kysyin ja lelu on tallissa, missäs muuten koko suodatin sijaitsee? Ekat huollot tulee tehtyä liikkeessä, mutta kaipa sitä pitää opetella itsekkin huoltamaan...
kate
6WD
Viestit: 341
Liittynyt: 14 Tammi 2006 21:47
Mönkijä:: Outlander 500 max xt
Paikkakunta: kangasala

Re: SMC Wildcat 500

Viesti Kirjoittaja kate »

MikeK kirjoitti:
kate kirjoitti:Etupyörät kävin heti tasapainottamasssa kun 60-80km/h nopeudessa täristi aika pirusti.
Mullakin täristää 70-90km/h vauhdissa. Kukas tälläpäin vaan osaa tasapainoitella mönkkärin renkaita? Yhden mestan tiesin jo etukäteen, mutta kundi on seuraavat 4 viikkoa lomilla... Vinkkejä pätevistä mestoista otetaan vastaan...

Ja mistäs öljynsuodattimia olette hommailleet/mikä vastaava tuohon sopii? Nyt kun tuon kysyin ja lelu on tallissa, missäs muuten koko suodatin sijaitsee? Ekat huollot tulee tehtyä liikkeessä, mutta kaipa sitä pitää opetella itsekkin huoltamaan...
Kyllä ainakin tampereella useimmat rengasliikkeet pystyy tuon tekemään.
Eikös se polaris predaattorin suodatin sovi tähänkin,olisin kanssa hakenut sen mutta kun tampereella tuo polariksen jällenmyyjä ei ole ainakaan minun suosiossa ja stormilla ei näyttänyt olevan.Tilasin pari lassilta ja on varmaan halvempaakin kun polariksen suodattimet.
Suodatin on oikealla alhaalla kannen alla joka on kolmella pultilla kiinni.
Avatar
Marco71
Tracks
Viestit: 986
Liittynyt: 22 Marras 2005 23:18
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Re: SMC Wildcat 500

Viesti Kirjoittaja Marco71 »

kate kirjoitti:
MikeK kirjoitti:
kate kirjoitti:Etupyörät kävin heti tasapainottamasssa kun 60-80km/h nopeudessa täristi aika pirusti.
Mullakin täristää 70-90km/h vauhdissa. Kukas tälläpäin vaan osaa tasapainoitella mönkkärin renkaita? Yhden mestan tiesin jo etukäteen, mutta kundi on seuraavat 4 viikkoa lomilla... Vinkkejä pätevistä mestoista otetaan vastaan...

Ja mistäs öljynsuodattimia olette hommailleet/mikä vastaava tuohon sopii? Nyt kun tuon kysyin ja lelu on tallissa, missäs muuten koko suodatin sijaitsee? Ekat huollot tulee tehtyä liikkeessä, mutta kaipa sitä pitää opetella itsekkin huoltamaan...
Kyllä ainakin tampereella useimmat rengasliikkeet pystyy tuon tekemään.
Eikös se polaris predaattorin suodatin sovi tähänkin,olisin kanssa hakenut sen mutta kun tampereella tuo polariksen jällenmyyjä ei ole ainakaan minun suosiossa ja stormilla ei näyttänyt olevan.Tilasin pari lassilta ja on varmaan halvempaakin kun polariksen suodattimet.
Suodatin on oikealla alhaalla kannen alla joka on kolmella pultilla kiinni.
Predatorin suodattimia HF112 olisit löytänyt tästä Kangasalan asemaltakin hyllystä eikä olisi maksanut kuin 3 euroa / kappale. :D
-- Marko Laine --
-- Team Laine --
http://shop.teamlaine.fi (verkkokauppa)
Meiltä myös mönkkärien säädöt Dynojet 250ix penkissä.
Vastaa Viestiin