SMC Wildcat 500

Keskustelua SMC mönkijöistä.
Jani_rr
6WD
Mönkijä:: Can Am 1000 XTP TL 2013

Re: SMC Wildcat 500

Viesti Kirjoittaja Jani_rr »

kastemato kirjoitti:katoppas kerpele..luulin että siitä painamalla menee isompaan...

toimiiko tää http://kuvablogi.com/nayta/3334641/

Kuva
Juu toimii ja hienolta myöskin näyttää :) Laittelehan sitten ääninäytettä kun saat aikaiseksi. Tarviko leikellä paljonkin että sai asentumaan?
Can Am 1000 Renegade Xxc Triple Black 2018. T3b (80km-h) ABS
Can Am 1000 XTP 2013 (TL)
Yamaha Raptor700 2008 (TL) / Polaris 570, 2017 raktori
Yamaha Raptor700 ,2007 (TL)
SMC Wildcat 500 , ? (TL)
kastemato
6WD
Mönkijä:: ei enään

Viesti Kirjoittaja kastemato »

Jani_rr kirjoitti: Juu toimii ja hienolta myöskin näyttää :) Laittelehan sitten ääninäytettä kun saat aikaiseksi. Tarviko leikellä paljonkin että sai asentumaan?
Ton motoworksin käyrästä tartti oikeestaan ottaa vaan vähän väliltä pois. Ja tehdä viillot muhviin ja laittaa tiiviste orkkis putkesta ja se oli siinä. Harmi kun ei tullu otettua kuvia asennuksesta kun innosta piukeena vaan sovitteli pönttöö paikalleen :D Nii ja takamuovit on hyvä ottaa pois ja sitte laitoin niihin alumiini teippiä ettei sula kun kiertää se käyrä aika läheltä. Onhan sielä ennestäänkin folioo mutta laitoin uudet.

PS. oli muuten järeempää ränniä tuossa motoworksissä, eli koko putkistokaan ei välttämättä ole pöllö idea. Maksaa varmaan n.400 amerikan rahaa
Jani_rr
6WD

Kertoisko joku minkäkokoinen pääsuutin tuossa wildcatin kaasarissa on vakiona? Ja minkäkokoista porukka on laitellut tilalle? Kerro samalla mitä "viriä" olet laitellut. Vaparia, yms?
SMC Wildcat 500 , ? (TL)
yaguza
Tracks
Mönkijä:: Banshee 1127ccT

Viesti Kirjoittaja yaguza »

On kastemadolla hyvännäkönen pönttö, saattapi jopa kuulostaakin hyvältä.
kastemato
6WD

Jani_rr kirjoitti:Kertoisko joku minkäkokoinen pääsuutin tuossa wildcatin kaasarissa on vakiona? Ja minkäkokoista porukka on laitellut tilalle? Kerro samalla mitä "viriä" olet laitellut. Vaparia, yms?
Dynojetin neulalla, kesällä 175dj pääsuutin ja kartiolla. Näin alkutalvesta saa olla varmaa isompi suutin. Mutta osta siis dynojetin sarja kun se orkkis neula on hyvän mulkun paksunen:) nykyään on keihinin kaasari.

Se orkkis suutin on täystehosena muistaakseni 155mikunin numerolla.
Jani_rr
6WD

kastemato kirjoitti:
Jani_rr kirjoitti:Kertoisko joku minkäkokoinen pääsuutin tuossa wildcatin kaasarissa on vakiona? Ja minkäkokoista porukka on laitellut tilalle? Kerro samalla mitä "viriä" olet laitellut. Vaparia, yms?
Dynojetin neulalla, kesällä 175dj pääsuutin ja kartiolla. Näin alkutalvesta saa olla varmaa isompi suutin. Mutta osta siis dynojetin sarja kun se orkkis neula on hyvän mulkun paksunen:) nykyään on keihinin kaasari.

Se orkkis suutin on täystehosena muistaakseni 155mikunin numerolla.
Kiitos Mato! kavereilla noita suuttimia on laatikot täynnä, niin kassellaan ensin löytyykö nurkista. Tosin mullakin voi olla joku vanha dynojetin satsi jossain jemeksessä. Hmm. Mitäs iloa tuo Keihinen kaasari tuo? No tehoa/vääntöä tietennii, mut kuinka paljon, ja missä hinnoissa nuo kaasarit menevät?
SMC Wildcat 500 , ? (TL)
yaguza
Tracks
Mönkijä:: Banshee 1127ccT

Viesti Kirjoittaja yaguza »

Jani_rr kirjoitti: Hmm. Mitäs iloa tuo Keihinen kaasari tuo? No tehoa/vääntöä tietennii, mut kuinka paljon, ja missä hinnoissa nuo kaasarit menevät?
Sen verran tuo potkua pelkästään alakierroksille että kannattaa hankkia, iipeistä löytyy muutamalla satkulla käytettyjä.

Aikoinaan löysin wepistä ltz400:n dynokäppyrävertailuja eri palikoilla http://www.gtthunder.com/400z.html
This graph represents a GT Intake kit, Full exhaust system, and a set of cams. http://www.gtthunder.com/dynoz400Cam.html
This dyno graph has a 40mm FCR carb kit, GT full exhaust, and cams. http://www.gtthunder.com/dyno400z4.html
Siis tohon koneeseen noilla palikoilla fcr kaasari toi reilu 5heppaa, vääntökäyrää ei tuolla näy mutta varmana herätti alapäänkin.
kastemato
6WD

Mun dynolappu löytyy tuolta crossimönkijät osiosta. Tolla keihinillä tulee ainakin vääntöä rutkasti. Ite maksoin 300
kille666
6WD
Mönkijä:: on

Viesti Kirjoittaja kille666 »

vääntöä sillä saa ala kierroksille ja eikä mieti niin kauvan tuolla keihin kaasarilla, mut ylä kiekoilla loppuu kulku tyystin, kun vertaa vakioon ja nyt ku on tuo vakio kaasari ja vakio kamat muutenkin niin tyhmää oli edes mennä virittää koko laitosta toimii näin hyvin ja kulkee paremmin mulla. keihin kaasuttimella saa ainakin soppaa kulumaan mulla 185 pääsuutin ja siihen lisäät viel kiihytyspumpun ruippaamat bensat oli se sellain bensa syöppö verrattuna vakioon.
tuolla vortexin boxilla kyllä sen sijaa tekeekin jotain tuossa vakio koneessa verrattuna vakio boxiin.

onko ideoita miks mun laitos purkaa akun päivässä tyhjäks vaikka kokeiltu 3 eri akkua kaikilla sama vika.
Jani_rr
6WD

kastemato kirjoitti:Mun dynolappu löytyy tuolta crossimönkijät osiosta. Tolla keihinillä tulee ainakin vääntöä rutkasti. Ite maksoin 300
Oho. nätit käppyrät! :)
SMC Wildcat 500 , ? (TL)
kille666
6WD

http://kilpola.kuvat.fi/kuvat/Smc%20wil ... nkitys.jpg

siinä on vertailu nauhaa mitä ite penkitin silloin
kastemato
6WD

Ei nyt kille millään pahalla mutta sun virityksen epäonnistuminen johtu jostain muusta kun osista tai laitteesta. Niillä hiluilla olis oikeesti pitäny tulla ainakin 50hv pyöriltä.
Toi sun 185 suutin on varmaan syypää ettei ylhäällä ole kulkua. Säädä ne vehkeet ennen ku tuut tänne huuteleen että ei kannata virittää. Mulla on kulutus ollu koko ajan n7.6litraa sadalla jos se kulutus nyt jotakuta kiinnostaa.
Harmi kun JJP vehje nyysittiin ennen kun kerkes penkkiin.

No saattaa olla että mulla on talven aikana 560 wildcatti...
JJP
Tracks
Mönkijä:: Yamaha Banshee 350

Viesti Kirjoittaja JJP »

kastemato kirjoitti:Ei nyt kille millään pahalla mutta sun virityksen epäonnistuminen johtu jostain muusta kun osista tai laitteesta. Niillä hiluilla olis oikeesti pitäny tulla ainakin 50hv pyöriltä.
Toi sun 185 suutin on varmaan syypää ettei ylhäällä ole kulkua. Säädä ne vehkeet ennen ku tuut tänne huuteleen että ei kannata virittää. Mulla on kulutus ollu koko ajan n7.6litraa sadalla jos se kulutus nyt jotakuta kiinnostaa.

Kannattaa kokeilla.Mutta teetä kansi kans nii saa täyden hyödyn irti.
Hulluudessa on tiettyä huvia, jota muut kuin hullut eivät tunne..
Kuvasteita
"Olen vapaa ennakkoluuloista, vihaan kaikkia tasapuolisesti."
kille666
6WD

kastemato kirjoitti:Ei nyt kille millään pahalla mutta sun virityksen epäonnistuminen johtu jostain muusta kun osista tai laitteesta. Niillä hiluilla olis oikeesti pitäny tulla ainakin 50hv pyöriltä.

onnea ja menestystä sulle. Luuletko, etten ole näitä viritys juttuja kysyny alan miehiltä ja toisekseen penkissä tuo säädettiin team laineella ja luulen että se penkki ajaa asiansa. eikä tuolla isommalla pytyllä hevosia saa jos sitä luulet vaan sillä sä tiputat hevosia ja nostat vääntö siinä sun laitoksessa. jos wisecon sinne pyttyy laitat niin muistappa nyt lämmittää 7min konettas ennenkun lähdet ajelee ja vaihda se mäntä 1300km jälkeen niin pysyy ehjänä.
siinähän ei mitää jos on rahaa laittaa ku sattuu hajoamaan, mut kannattaako alkaa virittää tollasta yks mukista patin konetta.

kaikki tavallaan, mutta yritän vaan varoittaa, ettei muille käy samaa operaatioita, koska se maksaa ja saa odotella osia ties mistä.

Voin sulle myydä jyrkemmät nokat jos haluat ostaa mut tilaa jäykemmät jouset ja käytä kansi virtaus penkissä.

varalla on muuten kaikille tiedoksi 4 ventiilin ohjuria jos joskus käy vahinko jollain, koska itse metsästin aikoinaa niitä 1,5kk eikä viittiny maksaa 700e uudesta kannesta.

vakiona pitäis olla 47nm wildcatissa vääntöä, mut esim sulla ei ole ku 40nm sun käyrän mukaan mistä tuo johtuu? mulla sentää lähti pyörältä 48nm.
kastemato
6WD

kille666 kirjoitti: onnea ja menestystä sulle. Luuletko, etten ole näitä viritys juttuja kysyny alan miehiltä ja toisekseen penkissä tuo säädettiin team laineella ja luulen että se penkki ajaa asiansa. eikä tuolla isommalla pytyllä hevosia saa jos sitä luulet vaan sillä sä tiputat hevosia ja nostat vääntö siinä sun laitoksessa. jos wisecon sinne pyttyy laitat niin muistappa nyt lämmittää 7min konettas ennenkun lähdet ajelee ja vaihda se mäntä 1300km jälkeen niin pysyy ehjänä.
siinähän ei mitää jos on rahaa laittaa ku sattuu hajoamaan, mut kannattaako alkaa virittää tollasta yks mukista patin konetta.

kaikki tavallaan, mutta yritän vaan varoittaa, ettei muille käy samaa operaatioita, koska se maksaa ja saa odotella osia ties mistä.

Voin sulle myydä jyrkemmät nokat jos haluat ostaa mut tilaa jäykemmät jouset ja käytä kansi virtaus penkissä.

varalla on muuten kaikille tiedoksi 4 ventiilin ohjuria jos joskus käy vahinko jollain, koska itse metsästin aikoinaa niitä 1,5kk eikä viittiny maksaa 700e uudesta kannesta.

vakiona pitäis olla 47nm wildcatissa vääntöä, mut esim sulla ei ole ku 40nm sun käyrän mukaan mistä tuo johtuu? mulla sentää lähti pyörältä 48nm.
Ensiksi, mene näön tarkastukseen. Vai onko ongelma luetun ymmärtämisessä? Mun mielestä näyttää että se käyrä on 48nm kohdalla.
Ja nimenomaan pyöriltä. Ja pelkästään keihin fcr mx41 ja jollain kartio sudilla. Ei nokkia, ei korkeampia puristuksia, ei lisä kuutioita, säädettävää cdi boksia. Sulle suomennettuna siis noin 46hv/48nm niiltä kuuluisilta pyöriltä.

Ja se että sä joltain vähän kysyit, ei tainnu auttaa jos itellä ei ole yhtään käryä koko hommasta. Ja mulle se on ihan sama jos et osaa omia nauhojas solmia. Mua vaan alkaa ärsyttään kun joka kohdassa kun joku kysyy jotain "viri" juttuja ni sä paukkaat jauhaan siitä ettei kyseistä pataa kannata edes yrittää virittää, tai ehkä mitään muutakaan yks pyttystä.

Jos se nyt säädettiin sitten lopuks penkissä ei paljoa auta jos vahinko on jo tapahtunu. Ne kuuluu säätää heti. On olemassa ohjelmia millä voi laskea ne suuttimien koot ennen kun laittaa sen käyntiin että olis edes sinne päin.

Ainahan kone pitää lämmittää ennen kun sille annetaan hyvää? vai oonko ihan hakoteillä? Ja millä perusteella se mäntä tarttis vaihtaa 1300km jälkee? Paitsi sun tapauksessa kun se kone oli luultavasti alusta asti tehty väärin. Mitenkä puristuksia kasvattamalla ja tilavuutta lisäämällä tehot laskee? Eiku joo, jos ei oo mitään hajua mitä tekee niin näin siinä varmaankin käy. Hyväksyisit nyt vaan sen faktan että sä teit sen koneen vaan väärin.

I REST MY CASE.

PS, En todellakaan halua ostaa sulta nokkia mitkä tuskin on edes enään suorat.
Vastaa Viestiin