CPI XS 250 sport

Keskustelua SMC mönkijöistä.
härö
Noppeli
Viestit: 19
Liittynyt: 20 Marras 2007 18:34

Re: CPI XS 250 sport

Viesti Kirjoittaja härö »

Ajattelin sorvata itse nylonista.. Jos vaikka kestäs vähän paremmin. Alkuperäinen kesti 7000km, hajos kun ajoin vaimon kanssa, eli joutu kovemmalle kun ketju kulma muuttui lisä painon johdosta.. :lol:
Psychomoto
Noppeli
Viestit: 2
Liittynyt: 13 Loka 2009 20:29
Mönkijä:: Cpi xs 250 sport
Paikkakunta: Helsinki

Re: CPI XS 250 sport

Viesti Kirjoittaja Psychomoto »

Morjens! Itelläni on myös kyseinen menopeli jonka ostin viime vuonna moposportista ja nyt ón mittarissa n. 3500 km ajettu ja kaikki on toiminut niinkuin pitää paitsi tietenkin pakki mutta en sitä ole käyttänytkään paljoa koska tiesin sen vioista jo ennen kuin ostin mönkijän.
viimeksi tosiaan olen ajanut sillä viime vuonna koska on ollut siitä asti rakentelun kohteena. Allrightista ostin ´Crd:n putkiston siihen muutama kuukausi sitten jossa ei jostain syystä tullut mukaan kiinnityslaippoja niin hitsasin vanhoista. Multa löytyy myös tuplakaasari kyseiseen peliin mutta en saanut lamokselta imukauloja koska oli viimeinen kaasari joka oli muutenkin tarkoitettu varaosiksi niin nyt pitää ettiä todenäköisesti jos joltain on jäänyt ylimääräiseksi? Mönkijän eteen tosiaan on nähty vaivaa, viime talvena viellä kannoin sitä pahvilaatikoissa jauhemaalarille ja nyt se alkaa olemaan valmis.

Tietääkö muuten kukaan että johtuuko kansipahvista jos kone lämpenee ja ei kierrä/tehot hävinnyt? vai lieko bilteman öljyn syy :D

tässä ois vähän linkkiä mutta siellä ei ole uusia kuvia, viimeiset on otettu talvenaikana: http://picasaweb.google.fi/Psychomot00/MonkijaProjekti#

mitään negatiivista sanottavaa ei oo cpistä koska noi vilkun ja takavalon tippumiset pitäis jo korjata ennen ku lähtee ajamaan itse. ;)
-=Cpi xs 250=-
sniveri
4WD
Viestit: 192
Liittynyt: 09 Touko 2006 20:45
Mönkijä:: CPI xs 250 TIC´07
Paikkakunta: Vantaa

Re: CPI XS 250 sport

Viesti Kirjoittaja sniveri »

Kurkkuja löytyy motorpowerilta. Niissä on alipaineletkuliitäntä vasemmassa kurkussa joka kannattaa itse tiivistää paremmin tai tulpata jos ei aio käyttää painetietoa missään. Mitä noihin vilkkuihin ja takavaloihin tulee niin parhaimman tuloksen saa kun repii kaikki vilkut irti. Ja kestävä takavalokin löytyi jostain näistä keskusteluista. Se että vilkut ja takavalot tippuu tielle on toki sen seurausta ettei ole osat kunnolla kiinni, mutta jos alkaa menemään varresta poikki ja piirilevyt halki on jo vähän toinen juttu.
- Joka helvatin vehkeessä tarvii olla "varoitus hengenvaara"-tarra kyljessä -
sniveri
4WD
Viestit: 192
Liittynyt: 09 Touko 2006 20:45
Mönkijä:: CPI xs 250 TIC´07
Paikkakunta: Vantaa

Re: CPI XS 250 sport

Viesti Kirjoittaja sniveri »

Saattaapi olla että menee moottori, öljynjäähdytin, bensatankki, kaasukahva yms tarpeettomat osat myyntiin. Jos jollain on ultimateviilaushimo päällä niin saattaisi irrota kohtuullisen halvalla kyseiset osat.
- Joka helvatin vehkeessä tarvii olla "varoitus hengenvaara"-tarra kyljessä -
Avatar
veltsu_
6WD
Viestit: 445
Liittynyt: 05 Syys 2007 16:56
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa

Re: CPI XS 250 sport

Viesti Kirjoittaja veltsu_ »

mitä tuolle cpi:lle kannattas tehdä et sais vähän nopeutta ja vääntöä lisää?auttaako välitysten vaihto,tuplien vaihto?onko näihin viri cdi boksia saatavilla ja onko noista mitään pikku apuja vai rupeaako isompaa mottia kehittelee paikalle?
Pyrres
4WD
Viestit: 162
Liittynyt: 09 Touko 2010 16:20
Mönkijä:: CPI XS250 -10 TL
Paikkakunta: Helsinki

Re: CPI XS 250 sport

Viesti Kirjoittaja Pyrres »

Hei miten onko millä etuvalolla ja varusteilla tullut nuo teidän -09 tai -10 vuotiset CPI:t? Itse kun koeistuin vain vanhan mallin jonka vuosimallia en tiennyt. Ilmeisesti ainakin ne jalkaverkot, käsisuojat ja se ns karjarauta (mikä on oikea nimi tuolle?) mutta tuleeko esim tarakkaa boxin kiinnitykseen? Ja minkälainen tuo etuvalo on? Se yhdellä umpiolla vai kahdella oleva? Niin ja mitä vinkkejä olisi tuoreelle CPI kuskille? Itse siis tilasin tänään omani ja ensiviikon loppupuolla pitäisi olla käsillä.
Ajovälineet:
VW Kupla -65 rakenteilla entistä pirteämmäksi
Solifer SM -77 projektina kuplan rinnalle hiukan rauhallisempi kruiseri
CPI XS250 -10 TL käyttökulkineena
Avatar
Jonska
6WD
Viestit: 893
Liittynyt: 14 Syys 2006 01:12
Mönkijä:: No quad
Paikkakunta: Kouvola, Inkeroinen ja Helsinki Skype: Jonska tai Jouni Lyyra

Re: CPI XS 250 sport

Viesti Kirjoittaja Jonska »

Oisit ennemmin smc:n ottanu. Vieläkö tuota valmistetaan(CPI:tä) vai onko ne vieläkin niitä 2006 varaston rippeitä?
noh, omatpahan on rahasi ja mielipahasi :lol:
Onks pakko jos ei taho :o ?
______________________

http://picasaweb.google.com/JLyyra
Pyrres
4WD
Viestit: 162
Liittynyt: 09 Touko 2010 16:20
Mönkijä:: CPI XS250 -10 TL
Paikkakunta: Helsinki

Re: CPI XS 250 sport

Viesti Kirjoittaja Pyrres »

Eipäs nyt naureskella siellä. Omat ovat rahani, ja mistä saat SMC:n uutena 2990e, niin ja vieläpä katurenkailla? Joten jos ihan rakentavia vastauksia saisin niin olisin kiitollinen.
Ajovälineet:
VW Kupla -65 rakenteilla entistä pirteämmäksi
Solifer SM -77 projektina kuplan rinnalle hiukan rauhallisempi kruiseri
CPI XS250 -10 TL käyttökulkineena
Avatar
Jonska
6WD
Viestit: 893
Liittynyt: 14 Syys 2006 01:12
Mönkijä:: No quad
Paikkakunta: Kouvola, Inkeroinen ja Helsinki Skype: Jonska tai Jouni Lyyra

Re: CPI XS 250 sport

Viesti Kirjoittaja Jonska »

Siinäpähän rakentelet kun rupee paikat tärinästä murtumaan. Esim. omasta CPI:stä jäi ohjaustanko käteen, kun ohjauspylväs antoi periksi kesken ajon.
Omatpahan on rahasi.
Tarakka kuulu ainakin 2006 malleihin vakiona.< vastauksena alkuperäiseen viestiisi. Karjarautaa ainakin meilläpäin kutsutaan etupuskuriksi.
Lamoksen sivuilla: CPI XS 250 Isokokoinen sporttimönkijä.
Mönkijän vakiovarustukseen kuuluu mm. jalkaraudat, taakkateline ja käsisuojat. Rekisteröity kahdelle.


tuo taakkateline tarkoittaa tarakkaa.
Sama mönkijähän tuo näyttää edelleen olevan kuin 2006. Tuommoisia tuplaumpioita ei ole tullut Suomessa vastaan ja tuskin tuleekaan.
Onks pakko jos ei taho :o ?
______________________

http://picasaweb.google.com/JLyyra
Pyrres
4WD
Viestit: 162
Liittynyt: 09 Touko 2010 16:20
Mönkijä:: CPI XS250 -10 TL
Paikkakunta: Helsinki

Re: CPI XS 250 sport

Viesti Kirjoittaja Pyrres »

Juu huomasin kyllä että Lamoksella oli mainittu, mutta Moposportista ei ikinä tiedä. no toivotaan että olisi uutta sarjaa. Ja olen kyllä tietoinen että joillakin on ollut ongelmia mutta uskon vahvasti että on huomattavasti laadukkaampi kun joku perus kiinalainen.
Ajovälineet:
VW Kupla -65 rakenteilla entistä pirteämmäksi
Solifer SM -77 projektina kuplan rinnalle hiukan rauhallisempi kruiseri
CPI XS250 -10 TL käyttökulkineena
Pyrres
4WD
Viestit: 162
Liittynyt: 09 Touko 2010 16:20
Mönkijä:: CPI XS250 -10 TL
Paikkakunta: Helsinki

Re: CPI XS 250 sport

Viesti Kirjoittaja Pyrres »

Mitenkäs muuten, missä tuossa on kuristuksia, vai onko ollenkaan? Eli onko mitään helppoa tapaa saada tehoja irti tarvittaessa. Ja onko äänenvaimentimessa jotkut noisekillerit? Kun mielestäni joku niin mainitsi, mitenkäs niiden poisto. Eli vaikuttaako virtauksiin niin paljon että suuttimia tarvitsisi alkaa vekslata?
Ajovälineet:
VW Kupla -65 rakenteilla entistä pirteämmäksi
Solifer SM -77 projektina kuplan rinnalle hiukan rauhallisempi kruiseri
CPI XS250 -10 TL käyttökulkineena
Avatar
Jonska
6WD
Viestit: 893
Liittynyt: 14 Syys 2006 01:12
Mönkijä:: No quad
Paikkakunta: Kouvola, Inkeroinen ja Helsinki Skype: Jonska tai Jouni Lyyra

Re: CPI XS 250 sport

Viesti Kirjoittaja Jonska »

Muita kuristuksia ei olekaan kuin noiskillerit. Perdynolla mitattuna ei teho nouse, mutta alavääntöä lisää hieman. Ite vaihdoin powerfiltterin ja isomman pääsuuttimen.
Muitten kiinalaisten laadusta en tiedä, mutta Korealaisten (Hyosung) laatu on samalla tasolla kuin Cpi:llä. Mitä lie jäterautaa tuo sonta mistä tekeevät noita runkoja.
Onks pakko jos ei taho :o ?
______________________

http://picasaweb.google.com/JLyyra
Pyrres
4WD
Viestit: 162
Liittynyt: 09 Touko 2010 16:20
Mönkijä:: CPI XS250 -10 TL
Paikkakunta: Helsinki

Re: CPI XS 250 sport

Viesti Kirjoittaja Pyrres »

Noniih, äsken kävin paperit tekemässä. Kysyin huvikseen minkä vuotisia nuo ovat. Viimevuonna muistaakseni sanoi osan tuleen ja loput tänävuonna. Ja ovat yksilamppuisia. Ja tarakka ei kuulu moposportissa varusteisiin. Kuten arvelinkin. Pidemmät välitykset tinkasin mukaan hintaan.

Minkälaista suutinta kannattaisi noiden noise killereiden poiston jälkeen laittaa, kun kysyin tuosta niin ei kuulema edes takuuta poistaisi.
Ajovälineet:
VW Kupla -65 rakenteilla entistä pirteämmäksi
Solifer SM -77 projektina kuplan rinnalle hiukan rauhallisempi kruiseri
CPI XS250 -10 TL käyttökulkineena
Avatar
Jonska
6WD
Viestit: 893
Liittynyt: 14 Syys 2006 01:12
Mönkijä:: No quad
Paikkakunta: Kouvola, Inkeroinen ja Helsinki Skype: Jonska tai Jouni Lyyra

Re: CPI XS 250 sport

Viesti Kirjoittaja Jonska »

Se vähän riippuu minkä kokoinen siellä alunperin on. Muutaman koon isomman ku laitat, ja kannattaa ostaa useempaa eri kokoa ni osuu paremmin oikeeseen. Kokeilemalla se selviää.
Onks pakko jos ei taho :o ?
______________________

http://picasaweb.google.com/JLyyra
Pyrres
4WD
Viestit: 162
Liittynyt: 09 Touko 2010 16:20
Mönkijä:: CPI XS250 -10 TL
Paikkakunta: Helsinki

Re: CPI XS 250 sport

Viesti Kirjoittaja Pyrres »

Juu tottakai kokeilemalla paras. Mutta ajatelin että miten paljon suurempa suutinta kannattaa alaa vaihtaman. En tosin heti ole kokeilemassa kun sen saan mutta jos ensihuollon jälkeen.
Ajovälineet:
VW Kupla -65 rakenteilla entistä pirteämmäksi
Solifer SM -77 projektina kuplan rinnalle hiukan rauhallisempi kruiseri
CPI XS250 -10 TL käyttökulkineena
Vastaa Viestiin