CPI XS 250 sport
Re: CPI XS 250 sport
Ilmanputsari ahdistaa aika paljon, jos putsarin kannen poistaa niin noin 115 suutin on aika lähellä oikeaa.. Vakiona muistaakseni 98.
Laadusta sen verran että, mä ajoin laitteella 10500km ainoot viat oli: Takaiskari- öljyt pihalle, öljynjäähdytin- kiinnikkeet murtu ( kumiprikat alle niin seuraava pysy ehjänä),
jännitteen säädin hajos.
Laadusta sen verran että, mä ajoin laitteella 10500km ainoot viat oli: Takaiskari- öljyt pihalle, öljynjäähdytin- kiinnikkeet murtu ( kumiprikat alle niin seuraava pysy ehjänä),
jännitteen säädin hajos.
-
- 4WD
- Viestit: 162
- Liittynyt: 09 Touko 2010 16:20
- Mönkijä:: CPI XS250 -10 TL
- Paikkakunta: Helsinki
Re: CPI XS 250 sport
Kiitos vinkeistä. Minkä verran tuosta on kurien poistolla saatavissa hyötyä, eli lähinnä onko vaivan arvoista vai onko lähinnä hifistelyä?
Ajovälineet:
VW Kupla -65 rakenteilla entistä pirteämmäksi
Solifer SM -77 projektina kuplan rinnalle hiukan rauhallisempi kruiseri
CPI XS250 -10 TL käyttökulkineena
VW Kupla -65 rakenteilla entistä pirteämmäksi
Solifer SM -77 projektina kuplan rinnalle hiukan rauhallisempi kruiseri
CPI XS250 -10 TL käyttökulkineena
- Jonska
- 6WD
- Viestit: 893
- Liittynyt: 14 Syys 2006 01:12
- Mönkijä:: No quad
- Paikkakunta: Kouvola, Inkeroinen ja Helsinki Skype: Jonska tai Jouni Lyyra
Re: CPI XS 250 sport
Hyötyinä lähinnä mukavat imuäänet ja parantunut alavääntö, huippuihin ei vaikutusta.
Re: CPI XS 250 sport
Kyllä sen verran tehoa tulee et just huomaa..
Mä käytin dellorton 26mm tattaluistin kaasutinta ja sillä sai jo selkeesti alavääntöä lisää ja muutenkin voimaa!!
Olen myös käyttänut vastaavia tuplia jotka löytyvät esim. Jincheng 250cc pyörästä. Niillä koneesta tuli enemmän kierros henkinen.. Itse pidin dellortoa laitteen henkeen
sopivampana!

Olen myös käyttänut vastaavia tuplia jotka löytyvät esim. Jincheng 250cc pyörästä. Niillä koneesta tuli enemmän kierros henkinen.. Itse pidin dellortoa laitteen henkeen
sopivampana!
-
- 4WD
- Viestit: 162
- Liittynyt: 09 Touko 2010 16:20
- Mönkijä:: CPI XS250 -10 TL
- Paikkakunta: Helsinki
Re: CPI XS 250 sport
Pitää varmaan joku kerta ihan kokeilla, mutta itsellä on ihan takuun vuoksi tarkoitus pitää kohtuu vakiona. Ei muuten mutta tuosta tulee ainoa toivottavasti luottettava kulkupeli kun skootterin ensiviikolla luovutan pois ja haen tuon mönkkärin. Sen vuoksi takuu pitää olla kondiksessa, ja toivoa että jatkuu samana kuin skootterin, eli erinomaisena.
Ajovälineet:
VW Kupla -65 rakenteilla entistä pirteämmäksi
Solifer SM -77 projektina kuplan rinnalle hiukan rauhallisempi kruiseri
CPI XS250 -10 TL käyttökulkineena
VW Kupla -65 rakenteilla entistä pirteämmäksi
Solifer SM -77 projektina kuplan rinnalle hiukan rauhallisempi kruiseri
CPI XS250 -10 TL käyttökulkineena
Re: CPI XS 250 sport
Pyrres kirjoitti:Noniih, äsken kävin paperit tekemässä. Kysyin huvikseen minkä vuotisia nuo ovat. Viimevuonna muistaakseni sanoi osan tuleen ja loput tänävuonna. Ja ovat yksilamppuisia. Ja tarakka ei kuulu moposportissa varusteisiin. Kuten arvelinkin. Pidemmät välitykset tinkasin mukaan hintaan.
Minkälaista suutinta kannattaisi noiden noise killereiden poiston jälkeen laittaa, kun kysyin tuosta niin ei kuulema edes takuuta poistaisi.
Kyllä mulla tuli tarakka ihan vakio varusteena ja mönkijä alunperin moposportilta.jos tarvii niin löytys dice:n kovatakalaukku tarakalle ja talveks innovan nappula renkaat yhden talven ollu alla eikä montaa km ajetut!!
ex cpi xs250
ex Comanche cross 200cc
http://kuvablogi.com/blog/28959/
http://www.villenrengasjakone.fi/
ex Comanche cross 200cc
http://kuvablogi.com/blog/28959/
http://www.villenrengasjakone.fi/
Re: CPI XS 250 sport
härö kirjoitti:Ilmanputsari ahdistaa aika paljon, jos putsarin kannen poistaa niin noin 115 suutin on aika lähellä oikeaa.. Vakiona muistaakseni 98.
Laadusta sen verran että, mä ajoin laitteella 10500km ainoot viat oli: Takaiskari- öljyt pihalle, öljynjäähdytin- kiinnikkeet murtu ( kumiprikat alle niin seuraava pysy ehjänä),
jännitteen säädin hajos.
nousiko bensan kulutus miten paljon 115 suuttimella?
ex cpi xs250
ex Comanche cross 200cc
http://kuvablogi.com/blog/28959/
http://www.villenrengasjakone.fi/
ex Comanche cross 200cc
http://kuvablogi.com/blog/28959/
http://www.villenrengasjakone.fi/
-
- 4WD
- Viestit: 162
- Liittynyt: 09 Touko 2010 16:20
- Mönkijä:: CPI XS250 -10 TL
- Paikkakunta: Helsinki
Re: CPI XS 250 sport
Kuulema viimevuotisessa vai sitä edellisessä vielä olisi ollut. Jotain höpötti uuden mallin ominaisuudesta. Itse uskon ennemminkin siihen että ovat vain myyneet tarakat pois tai jättäneet pihiyttään tilaamatta olettaen ettei kukaan käytä.
Riippuu hinnasta mutta tarakan tarvitsisin ja samoin boxin. Renkaatkin ehkä jos hinta sopiva ja talvella pitoa sen verran että pystyy ajamaan. Saan kaikkea paitsi tarakan halvalla työkaverin kautta mutta ehdota toki mitä mietit?
Riippuu hinnasta mutta tarakan tarvitsisin ja samoin boxin. Renkaatkin ehkä jos hinta sopiva ja talvella pitoa sen verran että pystyy ajamaan. Saan kaikkea paitsi tarakan halvalla työkaverin kautta mutta ehdota toki mitä mietit?
Ajovälineet:
VW Kupla -65 rakenteilla entistä pirteämmäksi
Solifer SM -77 projektina kuplan rinnalle hiukan rauhallisempi kruiseri
CPI XS250 -10 TL käyttökulkineena
VW Kupla -65 rakenteilla entistä pirteämmäksi
Solifer SM -77 projektina kuplan rinnalle hiukan rauhallisempi kruiseri
CPI XS250 -10 TL käyttökulkineena
-
- 4WD
- Viestit: 162
- Liittynyt: 09 Touko 2010 16:20
- Mönkijä:: CPI XS250 -10 TL
- Paikkakunta: Helsinki
Re: CPI XS 250 sport
Nyt on mönkkäri kotiutunut. Varsin hullun tuntuinen härveli jonka selässä joutuu jopa tekemään jotain verrattuna mopoon. Mutta kulkee hyvin, ei vetele, jaksaa kiihtyä ja aivan mahtavat äänet kun päästää kaasun niin pauke putkessa on sanoinkuvaamaton (vakiovaimentimet ja kaikki kiinni). En tajua miten voi olla tuollainen pauke vakioputkella. Kävin äsken tallissa repimässä tarrat lokasuojista pois ja kokeilemassa paria pulttia ovatko kireällä. Täristää jonkinverran moottorin toimesta mutta jaksoi jo pienellä vaivalla kulkea sen 80km/t kun Kehä 1:llä yhden liittymän verran jouduin pistäytymään. Aivan mahtava laite kertakaikkiaan
. Ainoa moitittava asia on tietenkin alkukankeus vaihteistossa, ja siinä että ilmajäähynä kaikki moottorin ja putken lämpö tietenkin nousee nivusiin ja tankkiin kun joutuu olemaan ruuhkissa paikoillaan. Mopolla ajellessa oli huomattavasti viileämpi ajaa.

Ajovälineet:
VW Kupla -65 rakenteilla entistä pirteämmäksi
Solifer SM -77 projektina kuplan rinnalle hiukan rauhallisempi kruiseri
CPI XS250 -10 TL käyttökulkineena
VW Kupla -65 rakenteilla entistä pirteämmäksi
Solifer SM -77 projektina kuplan rinnalle hiukan rauhallisempi kruiseri
CPI XS250 -10 TL käyttökulkineena
-
- 4WD
- Viestit: 162
- Liittynyt: 09 Touko 2010 16:20
- Mönkijä:: CPI XS250 -10 TL
- Paikkakunta: Helsinki
Re: CPI XS 250 sport
Noniin. Ensimmäinen vika havaittu. Ketjujen se jokin kiristin vinkuu kuin viimeistä päivää. Mitä mieltä on arvon raati, voiko ajaa edes pientä matkaa (kotiin toki ajoin hiljalleen puolitoista kilometriä)? Huomenna toki soittoa huoltoon, mutta veikkaan ettei heillä hyllyssä. Mutta mitenkäs onko kuinka vaikea osa löytää ja millä osalla voi korvata jos voi?
Ajovälineet:
VW Kupla -65 rakenteilla entistä pirteämmäksi
Solifer SM -77 projektina kuplan rinnalle hiukan rauhallisempi kruiseri
CPI XS250 -10 TL käyttökulkineena
VW Kupla -65 rakenteilla entistä pirteämmäksi
Solifer SM -77 projektina kuplan rinnalle hiukan rauhallisempi kruiseri
CPI XS250 -10 TL käyttökulkineena
-
- 4WD
- Viestit: 203
- Liittynyt: 20 Loka 2008 20:36
- Mönkijä:: Raktori-Polle
- Paikkakunta: Varsinais-Suomi
Re: CPI XS 250 sport
Tarkoitatko nyt ketjurullaa, pyöree kikkara johon ketju laahaa? Jos se aiheuttaa vinkunaa, niin rasvaa laakeriin ja hiljenee.
-
- 4WD
- Viestit: 162
- Liittynyt: 09 Touko 2010 16:20
- Mönkijä:: CPI XS250 -10 TL
- Paikkakunta: Helsinki
Re: CPI XS 250 sport
Se ketjulaahain nimellä räjäytyskuvissa kulkeva härvelin. Ei sattunut sattuneesta syystä tallissa kuusiokoloja olemaan joten en voinut avata sitä vaan liikutin ketjua pitkin ja hyvin vinkui. Meinaatko että rasvalla lähtis, on meinaan sellanen kunnon leikkaava soundi siinä, tai että ei kovin terveeltä kuulosta. Niin juu, löytyihän sieltä kaksi melkein avonaista pulttia. Moposportin jätkät oli laittanu perän pohjapanssarin etupultit vain sormilla nylokin alulle ja siinä se, ite sitten kiristelin siinä kun huomasin.
Ajovälineet:
VW Kupla -65 rakenteilla entistä pirteämmäksi
Solifer SM -77 projektina kuplan rinnalle hiukan rauhallisempi kruiseri
CPI XS250 -10 TL käyttökulkineena
VW Kupla -65 rakenteilla entistä pirteämmäksi
Solifer SM -77 projektina kuplan rinnalle hiukan rauhallisempi kruiseri
CPI XS250 -10 TL käyttökulkineena
-
- 4WD
- Viestit: 162
- Liittynyt: 09 Touko 2010 16:20
- Mönkijä:: CPI XS250 -10 TL
- Paikkakunta: Helsinki
Re: CPI XS 250 sport
Pyh pah, ei ollut laahain. Ääni kuului siitä vierestä. Perästä nimittäin. Takaratas on ainakin ihan kiinni/minimaalisella välyksellä (ei käsitätäkseni kuulu olla), mikään ei pikaisesti tuntunut lonksuvan mutta aivan rutikuiva ääni tulee, avasin öljyjen tarkastuspropun ja mitään ei tule ulos ja sisään ei näe. En viitsinyt enempää tutkia, soitin huoltoon ja huolto lähtee soittelemaan eteenpäin. Saa nähdä miten käy. Alle 250km ajettu ja perä vetää sellaset ulinat että huoltomieskin ihmetteli äänen kovuutta kun puhelimen välityksellä kuuli sen. Joko ovat unohtaneet laittaa öljyt perään kokonaan tai jotain muuta yhtä fiksua.
EDIT: Tarkempaa selvitystä tein ja perässä on öljyä, mutta liian vähän. Ja äänen aiheuttaa metallirinkula joka on uloimpana kappaleena perässä. Se on joko liian ulkona perästä, tai koko vetoakseli on liian sisällä jolloin se osa vetaria mihin ratas kiinnittyy hinkkaa tuota rinkulaa ja tekee mukavan äänen joka katoaa sitä rinkulaa sisäänpäin painamalla. Eli tietääkö kukaan minkälainen lukitus noissa on yleensä?
EDIT: Tarkempaa selvitystä tein ja perässä on öljyä, mutta liian vähän. Ja äänen aiheuttaa metallirinkula joka on uloimpana kappaleena perässä. Se on joko liian ulkona perästä, tai koko vetoakseli on liian sisällä jolloin se osa vetaria mihin ratas kiinnittyy hinkkaa tuota rinkulaa ja tekee mukavan äänen joka katoaa sitä rinkulaa sisäänpäin painamalla. Eli tietääkö kukaan minkälainen lukitus noissa on yleensä?
Ajovälineet:
VW Kupla -65 rakenteilla entistä pirteämmäksi
Solifer SM -77 projektina kuplan rinnalle hiukan rauhallisempi kruiseri
CPI XS250 -10 TL käyttökulkineena
VW Kupla -65 rakenteilla entistä pirteämmäksi
Solifer SM -77 projektina kuplan rinnalle hiukan rauhallisempi kruiseri
CPI XS250 -10 TL käyttökulkineena
-
- 4WD
- Viestit: 203
- Liittynyt: 20 Loka 2008 20:36
- Mönkijä:: Raktori-Polle
- Paikkakunta: Varsinais-Suomi
Re: CPI XS 250 sport
Googlen kuvahaun perusteella cpi:n ketjurulla on heti moottorin takana, takahaarukan alla. Eli jos ääni tulee perästä, niin rullan rasvaus ei auta. Onko sulla taka-akseli keskellä eikä enemmän oikealla puolella? En löytänyt kunnollista kuvaa, mutta mutuna voisin heittää, että jos akseli on liikaa oikealla niin ratas tms. saattaisi ottaa perään kiinni. Ja sehän voi olla vaikka ihan milleistä kiinni, eli välttämättä ei silmällä erota. Mittaahan mönkijän keskilinjasta akselin päähän molemmilta puolilta.
-
- 4WD
- Viestit: 162
- Liittynyt: 09 Touko 2010 16:20
- Mönkijä:: CPI XS250 -10 TL
- Paikkakunta: Helsinki
Re: CPI XS 250 sport
Juu katselin tosiaan jo eilen ja ääni tulee juurikin siitä että perän vasemmanpuolinen uloin metallirinkula osuu rattaan kiinnikkeisiin, saa hiljaiseksi kun painaa käsin sitä rinkulaa sisään, mutta vain puolentoista metrin matkan ajaksi. Eli joko perä on millin kaksi sivussa, tai se rengas on liian ulkona. Ketjunlaahainta tarkoitin että ääni kuulosti tulevan siitä, on sellaisella taajuudella tuo ääni että vaikea paikantaa tarkkaan mutta purin jarrut, otin laahaimen irti ja ääni paikantui siihen rinkulaan ja rattaaseen. Rinkula tosiaan pyörii mukana välillä välillä ei. Tuossa on kuva tilanteesta http://i633.photobucket.com/albums/uu55 ... ccc189.jpg
Ei kenelläkään ole tietoa onko tuo rinkula miten kiinni, tai miten sen pitäisi lukittua kiinni.
Ei kenelläkään ole tietoa onko tuo rinkula miten kiinni, tai miten sen pitäisi lukittua kiinni.
Ajovälineet:
VW Kupla -65 rakenteilla entistä pirteämmäksi
Solifer SM -77 projektina kuplan rinnalle hiukan rauhallisempi kruiseri
CPI XS250 -10 TL käyttökulkineena
VW Kupla -65 rakenteilla entistä pirteämmäksi
Solifer SM -77 projektina kuplan rinnalle hiukan rauhallisempi kruiseri
CPI XS250 -10 TL käyttökulkineena