Toi TK suutin on oikee, mut pääsuutin on se 6mm leveellä kannalla.X-Race kirjoitti:Jatketaan suutinasiasta:
Nyt paikallaan on 147,5; 42,5 ja 45, enkä kerpele muista kumpi jälkimmäisistä on tyhjäkäyntisuutin. Taitaa silti olla tuo 45 -kokoinen. Tässä kaipaisin siis varmistusta, että mikä on alkuperäinen tyhjäkäyntisuutin?
Pääsuuttimeksi ajattelin kokeilla 160 ja tyhjäkäyntisuuttimeksi 5 kokoa alkuperäistä isompaa. Onko parempia ideoita?
Onko seuraavat oikeat tyypit:
http://www.storm-motor.fi/mp-tarvikkeet ... n-n224103/
http://www.storm-motor.fi/mp-tarvikkeet ... rea-kanta/
Koitan silti etsiä Mikunin omia suuttimia, mutta noilla pääsisi jyvälle oikeasta tyypistä.
SMC Wildcat 500
- Bansku81
- Tracks
- Mönkijä:: Dinli 904 -10
- Viesti:
Re: SMC Wildcat 500
Pyörästä ja Moposta löytyi 160 -numeroinen pienemmällä kannalla varustettu oikea Mikunin suutin ja 50 -kokoinen tyhjäkäyntisuutin jäi tilaukseen. Tilauksessa on myös 13-38 välitykset, karkea rengastus koossa: 21x7-10 ja 20x11-10 ja vetokoukku. Josko tuolla pääsisi vielä tänätalvena ajamaan.
Lamoksen kaveri jutteli jonkun seosruuvin esiin poraamisesta kaasarista. Mistä tässä on kyse?

Lamoksen kaveri jutteli jonkun seosruuvin esiin poraamisesta kaasarista. Mistä tässä on kyse?
- Bansku81
- Tracks
- Viesti:
Kaasarin pohjassa ulkopuolella on messinkinen lyöty tulppa jonka alla on kaasarin seosruuvi millä pääsee säätämään tyhjäkäynnin seoksia. Kannattaa porata siitä varovasti läpi joku 3-4mm reikä ja kiertää siihen esim. puuruuvi ja vetää tulppa ulos.X-Race kirjoitti:Pyörästä ja Moposta löytyi 160 -numeroinen pienemmällä kannalla varustettu oikea Mikunin suutin ja 50 -kokoinen tyhjäkäyntisuutin jäi tilaukseen. Tilauksessa on myös 13-38 välitykset, karkea rengastus koossa: 21x7-10 ja 20x11-10 ja vetokoukku. Josko tuolla pääsisi vielä tänätalvena ajamaan.![]()
Kaivele jostain netistä dynojet kitin asennusohje polaris predatorille niin siin on ohje.
Thanks. Tuolta löytyy kyseinen ohje: http://www.highlifter.com/p-1287-dynoje ... px#tab-top
Onko kyseinen ruuvi ihan perinteinen seosruuvi, joka vaikuttaa pääasiassa tyhjäkäynnillä?
Tulee mieleen, että tuossa dj:n sarjassa on tyhjäkäyntisuuttimen vaihto skipattu erilaisella neulalla ja seosruuvin avaamisella. Onhan siinä ihan erilainen tekemisen maku, kun porataan kätketty ruuvi esiin ja vaihdetaan neulakin.
Lisäksi sarja ei ole niin helposti kopioitavissa. Jos setissä tulisi pelkkiä suuttimia, ei sellaista ostaisi kuin amerikkalainen.
Tulee mieleen, että tuossa dj:n sarjassa on tyhjäkäyntisuuttimen vaihto skipattu erilaisella neulalla ja seosruuvin avaamisella. Onhan siinä ihan erilainen tekemisen maku, kun porataan kätketty ruuvi esiin ja vaihdetaan neulakin.

- Bansku81
- Tracks
- Viesti:
Eipä kai tuossa paljon muuta iloa ole kuin että on "kaikki" koot suuttimista niin on sitten hyvä lähteä säätämään, mutta 70% niistä suuttimista on sellaisia mitä ei tule kuitenkaan käytettyä. Tuo satsi maksaa about 50€ niin sillä saa jo aika kasan Mikunin omia suuttimiakin mitkä maksaa sen n.4€/kpl. Oma toimii nyt paremmin omalla Mikunin kuin DJ neulalla. Osassa kaasareita on neula sellainen suora "pölkky" niin siihen verrattuna tuo setin neula tuo varmasti parannusta.X-Race kirjoitti:Onko kyseinen ruuvi ihan perinteinen seosruuvi, joka vaikuttaa pääasiassa tyhjäkäynnillä?
Tulee mieleen, että tuossa dj:n sarjassa on tyhjäkäyntisuuttimen vaihto skipattu erilaisella neulalla ja seosruuvin avaamisella. Onhan siinä ihan erilainen tekemisen maku, kun porataan kätketty ruuvi esiin ja vaihdetaan neulakin.Lisäksi sarja ei ole niin helposti kopioitavissa. Jos setissä tulisi pelkkiä suuttimia, ei sellaista ostaisi kuin amerikkalainen.
Joskus olen mopoon tuollaisen DJ:n setin asentanut. Siinä oli sama juttu, että ohjelmaan kuului askarteluosuus. Setin neulat olivat sen verran yläosastaan alkuperäisiä paksumpia, että luistien reikiä tarvi karvan verran isontaa. Eikä muuten ollut siinäkään setissä kuin pääsuuttimia, neulat, poranterä ja askarteluohje. Enää en kaasarimopoa ostaisi, mutta mönkijöissä asia ei ole niin helppo.
Huomenna pääsen kokeilemaan, tekeekö lelulla mitään. Iltapäivällä haen pyörät rengasliikkeestä.
Jos jollakin muulla on amisvilkut ja vilkutustahti on kiivas, on vaivaan helppo lääke. Jos edessä on vielä 10W kuormaa, käy motonetin elektroninen 2-napainen vilkkurele. Rele kytketään alkuperäisen releen tilalle harmaaseen ja mustaan johtoon. Itse metalliset liittimet lähtevät muovisesta liitinrungosta irti pienellä meisselillä kielekettä painamalla. Liitinrunko jää vihreään maajohtoon kiinni, eikä mene hukkaan. Jos kuormaa on vähemmän kuin 10W, tarvii käyttää kolmenapaista elektronista vilkkurelettä.
Omaa suutinkokoelmaa penkoessa tuli vastaan vanha mopon dj-setti. Askarteluosuudessa isonnettiinkin jotain toista reikää luistissa eikä itse neulan reikää.
Jos jollakin muulla on amisvilkut ja vilkutustahti on kiivas, on vaivaan helppo lääke. Jos edessä on vielä 10W kuormaa, käy motonetin elektroninen 2-napainen vilkkurele. Rele kytketään alkuperäisen releen tilalle harmaaseen ja mustaan johtoon. Itse metalliset liittimet lähtevät muovisesta liitinrungosta irti pienellä meisselillä kielekettä painamalla. Liitinrunko jää vihreään maajohtoon kiinni, eikä mene hukkaan. Jos kuormaa on vähemmän kuin 10W, tarvii käyttää kolmenapaista elektronista vilkkurelettä.
Omaa suutinkokoelmaa penkoessa tuli vastaan vanha mopon dj-setti. Askarteluosuudessa isonnettiinkin jotain toista reikää luistissa eikä itse neulan reikää.
Ite oon kans viimekuukaudet puljannu neulojen ja seosten kanssa kun ihan hyvä ei kelpaa..
Se mikunin dj neula on tosi paljon ohkasempi kun alkuperänen, mutta neulan paksuus vaikuttaa pääasiassa vain pintakaasuun ja vaatii samalla pienempää pääsuutinta..
se neula mikä alkuperäsenä mikunissa tuli toimi ainakin mulla paljon paremmin kun dj...Sokkaa, pääsuutinta ja tyhjäkäyntiä säätämällä pääsin mikunilla parhaisiin tuloksiin..
edit: tää neula homma pätee vain mikäli mikunin ja keihinin säätäminen menee edes suunnilleen yksyhteen....
Se mikunin dj neula on tosi paljon ohkasempi kun alkuperänen, mutta neulan paksuus vaikuttaa pääasiassa vain pintakaasuun ja vaatii samalla pienempää pääsuutinta..
se neula mikä alkuperäsenä mikunissa tuli toimi ainakin mulla paljon paremmin kun dj...Sokkaa, pääsuutinta ja tyhjäkäyntiä säätämällä pääsin mikunilla parhaisiin tuloksiin..
edit: tää neula homma pätee vain mikäli mikunin ja keihinin säätäminen menee edes suunnilleen yksyhteen....
SMC 300xle Ex
SMC Wildcat RE Ex
SMC Wildcat RE Ex
- Bansku81
- Tracks
- Viesti:
Mä pääsin kaikista seos murheista kun tajusin laittaa sen mikunin oman neulan takaisin.rönttö kirjoitti:Ite oon kans viimekuukaudet puljannu neulojen ja seosten kanssa kun ihan hyvä ei kelpaa..
X-Race, Itse herkistelin luistin Yaguzan Dinlin suutin ketjuun laittamien ohjeiden mukaan. Siinä katkaistiin luistin jousi 80mm mittaan ja porattiin luistissa olevat reiät 3mm suuruisiksi. Olisi voinut porata vielä 2kpl 3mm lisäreikiäkin, mutta jätin tämän tekemättä. Tällä sai vähän parannettua kaasun vastaavuutta.
Mikä ton poraamisen pointti on? luistin keventäminen?
SMC 300xle Ex
SMC Wildcat RE Ex
SMC Wildcat RE Ex
- Bansku81
- Tracks
- Viesti:
Niistä rei'istähän virtaa se ilma luistin läpi kaasarin läpivirtauksesta ja sen aiheuttamasta paine-erosta riippuen ja liikuttaa luistia sitä jousta vastaan niin kai se herkentää sen toimintaa. En osaa sanoa kumpi siinä enemmän vaikutti, se jousikuorman pienentäminen vai reikien suurentaminen.rönttö kirjoitti:Mikä ton poraamisen pointti on? luistin keventäminen?
Voisin tuota porausta kokeilla, kun seuraavan kerran pelaan kaasarin kanssa.
Villikissan kaikki vaihteet ovat kovin saman kokoisia. Ykkönen on turhan pitkä ja vitonen turhan lyhyt. Kone kai on kehitetty krossikäyttöön, jossa vaihteiden on hyvä olla pienillä väleillä. Sekalaisessa käytössä, jossa välillä mennään maantiellä ja toisinaan madellaan kinttupolulla, saisi vaihteiden skaala olla paljon isompi.
Alusta on turhan jäykkä. Villikissa on mulle 200cc Bashanin ja Shineray Stixen jälkeen kolmas mönkijä. Näistä iskareiden ja jousien puolesta selvästi paras alusta alkuperäisenä on ollut 200cc Bashanissa. Siihen vaihdoin vielä 1100 Gixerin takakepin, niin mönkijällä oli niin mukava ajaa maastossakin, kuin jäykällä taka-akselilla varstettu vehje nyt vaan voi olla. Sillä meni vielä mukavasti paikkoihin, joihin ei villikissalla edes viitsi yrittää hampaidn paikkojen tippumiseen takia. Shinerayssa ei uutena jousia ollut käytännössä ollenkaan. Siihen vaihdoin 700 raptorin etukepit ja 200 Bashanin takakepin. Etupäästä tuli mukava, mutta takapää jäi hiukan eripariseksi.
MP-purkamolta hain sopivaa takakeppiä, mutta en löytänyt. Onko väki vaihtanut villikissan keppejä?
Villikissan kaikki vaihteet ovat kovin saman kokoisia. Ykkönen on turhan pitkä ja vitonen turhan lyhyt. Kone kai on kehitetty krossikäyttöön, jossa vaihteiden on hyvä olla pienillä väleillä. Sekalaisessa käytössä, jossa välillä mennään maantiellä ja toisinaan madellaan kinttupolulla, saisi vaihteiden skaala olla paljon isompi.
Alusta on turhan jäykkä. Villikissa on mulle 200cc Bashanin ja Shineray Stixen jälkeen kolmas mönkijä. Näistä iskareiden ja jousien puolesta selvästi paras alusta alkuperäisenä on ollut 200cc Bashanissa. Siihen vaihdoin vielä 1100 Gixerin takakepin, niin mönkijällä oli niin mukava ajaa maastossakin, kuin jäykällä taka-akselilla varstettu vehje nyt vaan voi olla. Sillä meni vielä mukavasti paikkoihin, joihin ei villikissalla edes viitsi yrittää hampaidn paikkojen tippumiseen takia. Shinerayssa ei uutena jousia ollut käytännössä ollenkaan. Siihen vaihdoin 700 raptorin etukepit ja 200 Bashanin takakepin. Etupäästä tuli mukava, mutta takapää jäi hiukan eripariseksi.
MP-purkamolta hain sopivaa takakeppiä, mutta en löytänyt. Onko väki vaihtanut villikissan keppejä?
Millasen modailun takana oli?kastemato kirjoitti:Jos lämpösuojaan asti on punasena ni laihalla on. Ite hitsasin sen lambda mutterin sinne lämpöpellin alle.rönttö kirjoitti:Tuli käytyä itekkin nytten pitkästä aikaa ajelemassa niin kyllä se yön pimeydessä hohkas putki punasena suunnilleen siihen lämpösuojan kohilleJotenkin jännä kun jäähynesteet ajossa 38-44 ja putki sen kun punertaa
Pitäs joku osaava löytää tekemään mulle lambdan paikan tohon putkeen että sais ton mtx-l:llän haistelemaan
Ja ei ole motoworksiltä eikä varmaa keltää muultakaan valmista ränniä. Mä ostin sillon predatorin sliparin ja modasin sen kissaan.
Pitäs joku paremmin vaimentava patukka viritellä, ärsyttää ajaa killeri persiissä ja ilman taas meno kuuluu kilometrien päähän. Tuplaputket olis kova, oliskohan se sitten ens kesän prokkis

SMC 300xle Ex
SMC Wildcat RE Ex
SMC Wildcat RE Ex
Muistaako joku äkkiseltään kuinka paksu tää tehoputki on? pitäs selvittää sopiiko tuo akran slipari siihen huulille, ei pääse vaan tallille vähään aikaan mittaamaan
edit. typot pois
edit. typot pois
SMC 300xle Ex
SMC Wildcat RE Ex
SMC Wildcat RE Ex