SMC Wildcat 500

Keskustelua SMC mönkijöistä.
yaguza
Tracks
Viestit: 1577
Liittynyt: 18 Loka 2008 23:06
Mönkijä:: Banshee 1127ccT

Re: SMC Wildcat 500

Viesti Kirjoittaja yaguza »

rönttö kirjoitti:Kastemato otti muistaakseni jotain 46hv ja 48nm pyörätehoja. Mulla oli kesäl 38hv ja 48nm säädöt oli sillon ihan viturallaan..
kastemadolla oli keihin, slipari vaihdettu ja jotakin muuta.. tais olla sullakin?
se "rajoittamaton" on kyllä niin laaja käsite et en tiiä minkä takia kauppiaat viljelee sitä ja miten ne määrittää kyseiset tehot, ei ole kertaakaan näkyny dynolappua yhdenkään kauppiaan ilmoituksissa.
fr0z
6WD
Viestit: 498
Liittynyt: 31 Heinä 2011 22:37
Mönkijä:: Outti 800 Xt
Viesti:

Re: SMC Wildcat 500

Viesti Kirjoittaja fr0z »

Ja eikös tuo mainostettu 50hp ole yleensä ns. koneteho. Mitälie näissä tehohäviöt kone- ja pyörätehojen välillä...
Dinli seikkailee lumimaassa -> http://www.youtube.com/watch?v=lfsS8Ka7YZg
Avatar
Bansku81
Tracks
Viestit: 1907
Liittynyt: 24 Huhti 2012 13:47
Mönkijä:: Dinli 904 -10
Paikkakunta: Rauma
Viesti:

Re: SMC Wildcat 500

Viesti Kirjoittaja Bansku81 »

Joo markkinointi hepot on luku sinänsä.. :) Soitin tänään Raumalla Pro Dyno Systemsiin ja kysyin mönsyn penkitystä, sanoivat että on liian raskaat rullat tarkkaan mittaukseen. Ihan mielenkiinnosta vois tän laitteen penkittää niin tietäis missä mennään.
Avatar
rönttö
6WD
Viestit: 505
Liittynyt: 15 Helmi 2012 08:54
Mönkijä:: Ei enään
Paikkakunta: 019

Re: SMC Wildcat 500

Viesti Kirjoittaja rönttö »

yaguza kirjoitti:
rönttö kirjoitti:Kastemato otti muistaakseni jotain 46hv ja 48nm pyörätehoja. Mulla oli kesäl 38hv ja 48nm säädöt oli sillon ihan viturallaan..
kastemadolla oli keihin, slipari vaihdettu ja jotakin muuta.. tais olla sullakin?
se "rajoittamaton" on kyllä niin laaja käsite et en tiiä minkä takia kauppiaat viljelee sitä ja miten ne määrittää kyseiset tehot, ei ole kertaakaan näkyny dynolappua yhdenkään kauppiaan ilmoituksissa.
Joo mulla kans keihin, ja vortexi mut tiiä nyt siitä tuoko noi nyt merkittävästi tehoja mihkään, keihinin kans suurin vaikutus sillä et vastaa paremmin kaasuun...

Lamoksella muuten oli dynolappuja esillä niitten vanhoilla sivuilla, nyt ne on päivittyny ja hävinny..
SMC 300xle Ex
SMC Wildcat RE Ex
X-Race
6WD
Viestit: 844
Liittynyt: 05 Elo 2007 23:27
Viesti:

Re: SMC Wildcat 500

Viesti Kirjoittaja X-Race »

rönttö kirjoitti: Lamoksella muuten oli dynolappuja esillä niitten vanhoilla sivuilla, nyt ne on päivittyny ja hävinny..
Sivuja on muutenkin huononnettu. Topikissa mainittiin vuosia sitten, että Lamoksen sivuilla on ohje nopeusmittarin säätöön, mutta ei enää ole.

Eikö kukaan osaa säätää nopeusmittaria?
Avatar
rönttö
6WD
Viestit: 505
Liittynyt: 15 Helmi 2012 08:54
Mönkijä:: Ei enään
Paikkakunta: 019

Re: SMC Wildcat 500

Viesti Kirjoittaja rönttö »

Aikoinaan oli mopoissa änkät kiinni sellasella kumitutilla mikä oli puristettu alkuputkeen ja änkän juureen, ja ite vaimennin pultattu runkoon. Mitenhän mahtaa toimia näissä tollanen patentti?


Edit; tälläsillä, mitenhän kestää kuumaa ja bensa/öljyhuuruja
http://www.moposport.fi/fi/liitoskumi-p ... P-aZqNuvFo
SMC 300xle Ex
SMC Wildcat RE Ex
Avatar
rönttö
6WD
Viestit: 505
Liittynyt: 15 Helmi 2012 08:54
Mönkijä:: Ei enään
Paikkakunta: 019

Re: SMC Wildcat 500

Viesti Kirjoittaja rönttö »

Taas apinaa koijattiin... putken oikea sisämitta olikin 50mm, ei 44,5mm :evil: noh, ei laitetan sormea suuhun vaan maahantuojalle viestiä saako erikseen ostettua pienempää takaosaa. Mukana tullut kixerin käyrä näyttäs siltä jotta siitä joku osaava pajalla sais kalun tehtyä, ei tarttis rikkoa orkkisputkea

painoeroa akralla on -1,6kg orkkispönttöön :lol:

http://postimage.org/gallery/lje4oz0/886f5e80/

E: Kuvista näkee ton orkkisputken "kerrostuneisuuden" näyttäis ku olis lyöty kolmea eri putkea sisäkkäin
huomaa übermagee yoshilätkä tehtaanputkessa :lol:
SMC 300xle Ex
SMC Wildcat RE Ex
X-Race
6WD
Viestit: 844
Liittynyt: 05 Elo 2007 23:27
Viesti:

Re: SMC Wildcat 500

Viesti Kirjoittaja X-Race »

rönttö kirjoitti: Mukana tullut kixerin käyrä näyttäs siltä jotta siitä joku osaava pajalla sais kalun tehtyä, ei tarttis rikkoa orkkisputkea
huomaa übermagee yoshilätkä tehtaanputkessa :lol:
Mitä sitä säästämään. Itse ottaisin yoshin sliparista väliputken sopivilta osin käyttöön ja liimaisin siihen alkuperäisestä vaimentimesta otetun väliputken sarjan puoleisen pään. Ennen tuota olisi kyllä syytä varmistaa, että yoshin väliputki ei ole titaania. Voi olla muuten haastava liimaus :)
Avatar
rönttö
6WD
Viestit: 505
Liittynyt: 15 Helmi 2012 08:54
Mönkijä:: Ei enään
Paikkakunta: 019

Re: SMC Wildcat 500

Viesti Kirjoittaja rönttö »

Huomasin vasta äsken että tässähän on oikeen e1 leima! \:D/ vähän pitää joo soveltaa..kai tää tästä kesäksi valmistuu :lol:

Edittä tähänkin; eikö se magneetilla selviä onko rst vai titaani, ei pitäs titaaniin tarttua?
SMC 300xle Ex
SMC Wildcat RE Ex
X-Race
6WD
Viestit: 844
Liittynyt: 05 Elo 2007 23:27
Viesti:

Re: SMC Wildcat 500

Viesti Kirjoittaja X-Race »

rönttö kirjoitti: Edittä tähänkin; eikö se magneetilla selviä onko rst vai titaani, ei pitäs titaaniin tarttua?
Titaaniin ei tartu, mutta tuskin rosteriinkaan. Se on muistaakseni ferriittinen ruostumaton teräs, johon magneetti taas tarttuu.
Avatar
rönttö
6WD
Viestit: 505
Liittynyt: 15 Helmi 2012 08:54
Mönkijä:: Ei enään
Paikkakunta: 019

Re: SMC Wildcat 500

Viesti Kirjoittaja rönttö »

Taitaa olla titaania, ainakaan noin nättiä saumaa en ole rosterissa nähnyt..

Tällänen visio mulla oli/on, tyrmätkää heti jos ei tule toimimaan. HST,RST tai kuparinen 54-42 supistemuhvi alkukäyrään sinne koneen viereen ja sitten tätä 55 millisenä klemmareilla kiinni, akra on just 54,5 paksu http://www.biltema.fi/ProductImages/79/ ... -101_l.jpg

siitä hyvä että piiloonhan tuo jää katteitten alle ja helppo asentaa, se jää nähtäväksi miten tommonen kestää asennossaan kunnon röykytyksessä
SMC 300xle Ex
SMC Wildcat RE Ex
X-Race
6WD
Viestit: 844
Liittynyt: 05 Elo 2007 23:27
Viesti:

Re: SMC Wildcat 500

Viesti Kirjoittaja X-Race »

Aika viritykseltä kuulostaa. Ainakaan omaani en huolisi. Yoshin väliputken saumat on varmaan laserilla hitsattu ilman lisäainetta. Ovat silloin siistit. Ei voi siis niistä päätellä helposti, että olisi titaania. Sen sijaan painosta pitäisi huomata helposti. Titaanin tiheys on karvan reilu puolet teräksen tiheydestä. Pauttiarallaa 4,5 versus 8.
jargus
2WD
Viestit: 48
Liittynyt: 04 Loka 2012 19:44
Mönkijä:: Luojan kiitos ei enää mönkijää
Paikkakunta: Kvl

Re: SMC Wildcat 500

Viesti Kirjoittaja jargus »

onko noin ettei wildcatin omistajat kehtaa kertoa... vai onko ne sitten niin mahtilaitteita ettei mitään mallivikaa meinaa ilmetä kellään? tosin vastasihan tuohon jo vähän joku ystävällinen ja se nokkakettinkin venyminenhän on jo vanhaa tieto vaan kiinnottaisi tietää, etten miten ne puslat ja nivelet ja sen semmottisen kestää ja kestääkö vaihteet jne..
Avatar
Puuhis83
Tracks
Viestit: 4385
Liittynyt: 15 Maalis 2010 20:15
Mönkijä:: Polle 4x4 & Dinli901
Paikkakunta: Satakunta

Re: SMC Wildcat 500

Viesti Kirjoittaja Puuhis83 »

Osta Dinli niin ei tartte arpoa mikä tyyppivika iskee seuraavaksi.. :lol: :lol:

Ei vaan. Viattomia nää vehkeet ei oo. Kissastakin juttua 120 sivua, ja sitä ei viittii kaikkea kahlata läpi. Taka-akseli ei näissä tahdo kestää kovempaa käyttöä, ilmeisesti. Kone taitaa olla ns pomminvarma, miinus vaihteisto. Niitä on vissiin jokunen sorvattu sileeks.
..kahden mönkijän yksinhuoltaja..

Ostan Dinli 901/904 osia, yms. tarviketta. Myös Polaris predator 500/ Smc wildcat moottorin osat kelpaa. Tarjoa yksityisviestillä!
Avatar
JJP
Tracks
Viestit: 2521
Liittynyt: 09 Maalis 2008 21:50
Mönkijä:: Yamaha Banshee 350
Paikkakunta: Hellsinki

Re: SMC Wildcat 500

Viesti Kirjoittaja JJP »

Re takapönttö repeää liitoksestaan. siinä on mallivikaa kerrakseen.
taka akseli on toinen mikä saattaa pettää.
Hulluudessa on tiettyä huvia, jota muut kuin hullut eivät tunne..
Kuvasteita
"Olen vapaa ennakkoluuloista, vihaan kaikkia tasapuolisesti."
Vastaa Viestiin