SMC Wildcat 500

Keskustelua SMC mönkijöistä.
Avatar
Puuhis83
Tracks
Viestit: 4385
Liittynyt: 15 Maalis 2010 20:15
Mönkijä:: Polle 4x4 & Dinli901
Paikkakunta: Satakunta

Re: SMC Wildcat 500

Viesti Kirjoittaja Puuhis83 »

Varmaan hyviä akseleita saa karpoilalta verrattuna alkuperäiseen. Mutta äkkiseltään päissäni laskiessa, jos akseli painaa esim 5 kg, niin kilohinta pelkälle materiaalille 60 euroa kilo. Ihan oikeiden töiden korvauksen ainakin ottaa, mutta tuskin vaikuttaa kirjanpitoon mitenkään. Vähän semmosia hommia nämä liukuhihnalta poikeavat (ts firabelit), että ne tehdään ensin pois, ja rahat menee haalarin rintataskuun. :D

Köyhälle kaikki on kallista.
..kahden mönkijän yksinhuoltaja..

Ostan Dinli 901/904 osia, yms. tarviketta. Myös Polaris predator 500/ Smc wildcat moottorin osat kelpaa. Tarjoa yksityisviestillä!
X-Race
6WD
Viestit: 844
Liittynyt: 05 Elo 2007 23:27
Viesti:

Re: SMC Wildcat 500

Viesti Kirjoittaja X-Race »

Puuhis83 kirjoitti:Jos on samanlainen kuin dinlissä, niinkuin epäilen, niin se joko laahaa tai ei ota kiinni lainkaan. Satulan kyljessä on se pitkä pultti ja lukitusmutteri tyvessä. Siitä saa "säädettyä".

Ruuvaa sen pultin kokonaan pois ja satulasta suojakumi samalla pois, niin aukeaa, miten toimii..
Säädin tuon seisontajarrun. Kiristysmutteri löysälle ja sitten ruuvia kierrettiin syvemmälle. Sai säädettyä tosi hyväksi.

Lelu lähti tänään. Musta tuli taas mönkijätön reppana.
Avatar
rönttö
6WD
Viestit: 505
Liittynyt: 15 Helmi 2012 08:54
Mönkijä:: Ei enään
Paikkakunta: 019

Re: SMC Wildcat 500

Viesti Kirjoittaja rönttö »

syvimmät osanottoni :-({|=
SMC 300xle Ex
SMC Wildcat RE Ex
Avatar
rönttö
6WD
Viestit: 505
Liittynyt: 15 Helmi 2012 08:54
Mönkijä:: Ei enään
Paikkakunta: 019

Re: SMC Wildcat 500

Viesti Kirjoittaja rönttö »

Voiskohan johtua öljystä vai mistä, kun välillä tuntuu kovemmassa kiihytyksessä että kykä vähän luistaisi ja välillä kolmonen pomppaa takasin kakkoselle jos vaihtaa vasta kakkosen loppupäässä :doubt:

Täyssynteettistä valvolinen 10w40 jaso ma ölppää oon vuoden verran antanut, oliskohan syytä kokeilla jotain muuta?
SMC 300xle Ex
SMC Wildcat RE Ex
X-Race
6WD
Viestit: 844
Liittynyt: 05 Elo 2007 23:27
Viesti:

Re: SMC Wildcat 500

Viesti Kirjoittaja X-Race »

Jos tuo on mopoöljyä, on kytkinlevyt vaan ehtoopuolella. On yleensä tosi helppo vaihtaa. Vaihteen pois hyppääminen taas viittaisi, että vaihderattaiden kytkentähampaat olisi kuluneet.
Avatar
rönttö
6WD
Viestit: 505
Liittynyt: 15 Helmi 2012 08:54
Mönkijä:: Ei enään
Paikkakunta: 019

Re: SMC Wildcat 500

Viesti Kirjoittaja rönttö »

jännä et olis jo kun ei kilometrejäkään ole kun joku 3k
SMC 300xle Ex
SMC Wildcat RE Ex
Avatar
rönttö
6WD
Viestit: 505
Liittynyt: 15 Helmi 2012 08:54
Mönkijä:: Ei enään
Paikkakunta: 019

Re: SMC Wildcat 500

Viesti Kirjoittaja rönttö »

Saiskohan predasta tai dinlistä yms sellasia 'heavy duty' kykäpaketteja, vähän tekis mieli päivitellä. Kiva kun ois tiukka kytkin mikä antaa pikkusen 'potkun' sen sijaan että luistas...

Eikö yaguza omaansa jostain tilaillut vai muistankko väärin?
SMC 300xle Ex
SMC Wildcat RE Ex
Avatar
Puuhis83
Tracks
Viestit: 4385
Liittynyt: 15 Maalis 2010 20:15
Mönkijä:: Polle 4x4 & Dinli901
Paikkakunta: Satakunta

Re: SMC Wildcat 500

Viesti Kirjoittaja Puuhis83 »

Jos et vielä löytäny, niin: http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... &start=165

Määkin tuota valvoliinia kaasin nyt viimeksi koneeseen ja mun mielestä vapaalta kun pistää ykköselle, niin menee sillain paukahtamalla pykälä sisään. Teboilin öljyllä ei tuommosta tehny. Oiskohan tuo sitten ihan luokatonta liukkaria?
..kahden mönkijän yksinhuoltaja..

Ostan Dinli 901/904 osia, yms. tarviketta. Myös Polaris predator 500/ Smc wildcat moottorin osat kelpaa. Tarjoa yksityisviestillä!
Avatar
rönttö
6WD
Viestit: 505
Liittynyt: 15 Helmi 2012 08:54
Mönkijä:: Ei enään
Paikkakunta: 019

Re: SMC Wildcat 500

Viesti Kirjoittaja rönttö »

oon kuvitellu et kuuluu asiaan, mulla menee kans ykkönen silmään niin jotta koko laite vähän nitkahtaa
SMC 300xle Ex
SMC Wildcat RE Ex
fr0z
6WD
Viestit: 498
Liittynyt: 31 Heinä 2011 22:37
Mönkijä:: Outti 800 Xt
Viesti:

Re: SMC Wildcat 500

Viesti Kirjoittaja fr0z »

Kytkin ei oo irrottanut kunnolla? Voisi selittää esmes miksi levyt on finaalissa, jos siis ovat.
Mutta kyllähän tässä koneessa öljyillä tuntuu olevan merkitystä... Castrollia ei kuulemma kannata käyttää esmes... sillä ei oikein vaihteisto meinaa toimia.
Dinli seikkailee lumimaassa -> http://www.youtube.com/watch?v=lfsS8Ka7YZg
Avatar
Bansku81
Tracks
Viestit: 1907
Liittynyt: 24 Huhti 2012 13:47
Mönkijä:: Dinli 904 -10
Paikkakunta: Rauma
Viesti:

Re: SMC Wildcat 500

Viesti Kirjoittaja Bansku81 »

Itse oon huomannut että, kun öljyt alkaa tulemaan tiensä päähän niin kun himmailee risteykseen ja tiputtelee pienempää silmään niin huonoilla öljyillä napsahtaa kanssa aika kovaa kun tiputtaa kolmoselta kakkoselle tai kakkoselta ykköselle vaikka kytkin olisikin pohjassa. Nyt kun on taas uudet öljyt koneessa niin ei paukahda läheskään niin kovaa
X-Race
6WD
Viestit: 844
Liittynyt: 05 Elo 2007 23:27
Viesti:

Re: SMC Wildcat 500

Viesti Kirjoittaja X-Race »

Itse olen käyttänyt kunnon vehkeissä (myös villikissa sopii tähän luokitteluun moottorinsa ansiosta) Motul 5100, joka on esteripohjaista värkkiä, mutta ei ole kovin kallista. Olen antanut itseni ymmärtää, että öljyissä hyvä, parempi ja paras on mineraali, synteettinen ja esteri. Monissa malmikasoissa olen silti kuullut mineraalin toimivan paremmin kuin synteettisen. Voisin epäillä Subaruakin sellaiseksi. Kiinan mönkijöissä ja kawan er-5:ssa käytin jotain halvempaa Motulia. Olisikohan ollut Motul 3000. Suitsan legendaarisessa I/Ö -koneessa käytin silti hyvin kokemuksin 5100, vaikka tuo mylly aika malmikasa onkin.

Märällä kytkimellä varustettu vehje tärähtää aina, kun laittaa ykköselle. Vaikka kytkinlevyt irtoavat hyvin toisistaan, pyörittää levyjen välinen öljykalvo kuitenkin vaihdelaatikkoa vapaalla. Tuolla Motul 5100:lla on vielä sellainen taipumus, että kun laite seisoo päiviä, tärähtää vielä enemmän ykköselle laittaessa. Laatikko ei tuosta ole moineskaan, mutta pakillisessa lelussa laitan silti aina ykköselle ennen pakkia, koska pakki on voitu toteuttaa aika lapsellisilla ketjuvirityksillä laatikossa. Liimautumisesta oli joskus harmiakin, kun katumopo oli unohtunut pihaan ensilumien tullessa. Ensilumi jäikin pysyväksi ja mopo seisoi peiteltynä hangessa kuukauden päivät. Ei riittänyt katurenkaassa lumella pito, että olisi saanut liimautuneen kytkimen irroittamaan ekan kerran. Keksin sitten lykätä vehkeen lumettomaan kohtaan, josso mopo oli seissyt, niin alkoi taas kytkin irroittaa. :) Mielenkiintoista oli ajaa laite tallille. Kaasun annostelu oli tarkkaa, jotta vältti turhan sladittelun, kun laite oli kuivalla asfaltilla sellainen, että tuli ykkösellä kaasusta syliin ilman mitään kytkinkikkailuja välillä 10-90km/h.
Avatar
rönttö
6WD
Viestit: 505
Liittynyt: 15 Helmi 2012 08:54
Mönkijä:: Ei enään
Paikkakunta: 019

Re: SMC Wildcat 500

Viesti Kirjoittaja rönttö »

Kiitosta xrace tuli hyvää tietoa :) voisin ihan seuraavat öljyt koittaa tuota motuulia ei siinä ainakaan mitään häviä. Enemmän mietityttää toi kolmosen pomppiminen, muistaakseni teki sitä pari kertaa jo viimevuonna. Ei se rusaha eikä mitään, yhtäkkiä kierrokset hyppää korkeelle ja ylhäält löytyy yks vaihe enemmän... ja tekee sitä todella satunnaisesti, ja vain kun vedellää kierrokset korkeella

Joutunee vissiin koko vehjes purkaa jotta pääsee laatikon sieluun tutustumaan, ikinä en olekkaan moista ennen avannut


Edit . tuli mieleen ettei tule mitään ongelmia kun sekottaa esteripohjasta ja tavallista synteettistä? Noitakin on sitten jaso ma1stä ja jaso ma2sta....

Edit nro2. Eikö muutenkin fiksumpi kesällä käyttää 10w40 sijaan tota 15w50?
SMC 300xle Ex
SMC Wildcat RE Ex
yaguza
Tracks
Viestit: 1577
Liittynyt: 18 Loka 2008 23:06
Mönkijä:: Banshee 1127ccT

Re: SMC Wildcat 500

Viesti Kirjoittaja yaguza »

rönttö kirjoitti:Saiskohan predasta tai dinlistä yms sellasia 'heavy duty' kykäpaketteja, vähän tekis mieli päivitellä. Kiva kun ois tiukka kytkin mikä antaa pikkusen 'potkun' sen sijaan että luistas...

Eikö yaguza omaansa jostain tilaillut vai muistankko väärin?
Vakiolevyt pelaa mainiosti ja on todella pitkäikäisiä kun vaan huolehtii että on hyvät öölit koneessa, se teboilin 15-50 on tähän mennessä toiminut parhaiten omasta mielestä. motulin 5100 on nyt käytössä mutta muutaman kilsa vasta ajellut ettei siitä pysty sanoo oikeen mitään, taino sen verran että on käytetyn öljyn väristä eli vaikeempi erottaa millon alkaa olee vaihtokunnossa, ja haiseekin aivan kauheelle.
Levysettejä ja tiukemmat jouset tilailin eegaystä (uullatuus), moosen jouset on hitusen tiukemmat kuin vakiot eikä maksa juur mitään jos tuntuu että luistaa. sulla eik kyllä pitäis noilla kilsoilla vielä olla sitä ongelmaa :-k
Puuhis83 kirjoitti:Jos et vielä löytäny, niin: http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... &start=165
kele kun laitoit tommosen linkin, joutu useemman sivun tavaamaan tota rojektia ja rupes vanha suola janottamaan :mrgreen:
Avatar
rönttö
6WD
Viestit: 505
Liittynyt: 15 Helmi 2012 08:54
Mönkijä:: Ei enään
Paikkakunta: 019

Re: SMC Wildcat 500

Viesti Kirjoittaja rönttö »

Miltäs on yaguza motuuli tuntunu? Onko eroja teboilin kamaan?

Kissan omistajat: ohjausakselin yläpään kiinnike, kandee ottaa auki ja putsata tiivisteet ja muut välit, lopuks kunnolla vaseliinia väliin. mulla oli vuodessa hiertäny hirveet vekit ohjausakseliin tiivisteiden kohalle niin että nyt lonksaa. Huomasin kun työnsin uudet tupit et nyt on joku hassusti.
SMC 300xle Ex
SMC Wildcat RE Ex
Vastaa Viestiin