CPI XS 250 sport

Keskustelua SMC mönkijöistä.
Avatar
jesi
Tracks
Viestit: 2029
Liittynyt: 09 Heinä 2010 20:04
Mönkijä:: Pari Dinliä ollut :(
Paikkakunta: Tampere

Re: CPI XS 250 sport

Viesti Kirjoittaja jesi »

Kyllä se matkailu ois vähä herkumpaa kun ei tarvi valita joko 60-70kmh matkanopeutta tai tappia vaste huudattamista.
Ja tommonen raha teetetystä osasta mitä ei kaupasta saa, on aika yks lysti. Jättää pari napanderia baarissa ottamatta 8)

Toki tarvii sitten veistellä maKneetit rattaaseen kiinni, niin speedo näyttää jotain.
/ Jere Siirilä
/ Myyty: 2x Dinli DL-904
Avatar
veltsu_
6WD
Viestit: 445
Liittynyt: 05 Syys 2007 16:56
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa

Re: CPI XS 250 sport

Viesti Kirjoittaja veltsu_ »

Näinhän se on ja moposportilta ei löydy ku 38h ratasta hintaan 91e ja 40h hintaan 77e niin ei tuo teetättäminen ole sen kalliimpaa.Ennemmin teetättää kunnon osat mitä paskoja alkuperäisosia ostaa :) Itekin mietin tuota magneetti asiaa niin käsken heidän tehdä 2mm syvennyksen tuota magneettia varten, näytti tuossa alkuperäisessä olevan tuo magneetti vaan syvennyksessä magneetin voimalla kiinni sit vaan siirtää pikkusen anturin paikkaa jos ei kohdille satu :roll:

sit on semmoinen vaihtoehto et laittaa rattaaseen kiinni pultit missä on kanta päässä magneetti..Muistaakseni comsussa oli näin ja sitä magneetin ja anturin etäisyyttä pystyi säätämään.
Avatar
jesi
Tracks
Viestit: 2029
Liittynyt: 09 Heinä 2010 20:04
Mönkijä:: Pari Dinliä ollut :(
Paikkakunta: Tampere

Re: CPI XS 250 sport

Viesti Kirjoittaja jesi »

Henkisesti uskon, että mittarin saa nappuloista / takapaneelista setup-tilaan, sais rukattua nopeudenkin kohdalleen.
Mulla näyttää gpsiin verrattuna jonkun viis liikaa.

Mites, onkos raadilla hajua että mitkä suuttimet tuossa on ja mitkä kannattas laittaa?
Tyhjissuuttimella kuvittelisin tavoittavan parempaa käyntiä kylmänä ja pääsuuttimella kenties menoa?

Tosinkin, käytin taannoin koneen huollossa, niin setä sanoi että tulpat oli kuin kouluesimerkki värin tiimalta...
/ Jere Siirilä
/ Myyty: 2x Dinli DL-904
Avatar
veltsu_
6WD
Viestit: 445
Liittynyt: 05 Syys 2007 16:56
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa

Re: CPI XS 250 sport

Viesti Kirjoittaja veltsu_ »

jesi kirjoitti:Henkisesti uskon, että mittarin saa nappuloista / takapaneelista setup-tilaan, sais rukattua nopeudenkin kohdalleen.
Mulla näyttää gpsiin verrattuna jonkun viis liikaa.

Mites, onkos raadilla hajua että mitkä suuttimet tuossa on ja mitkä kannattas laittaa?
Tyhjissuuttimella kuvittelisin tavoittavan parempaa käyntiä kylmänä ja pääsuuttimella kenties menoa?

Tosinkin, käytin taannoin koneen huollossa, niin setä sanoi että tulpat oli kuin kouluesimerkki värin tiimalta...
Voin vielä käydä tarkistaa et mitkä oli alkuperäiset kun suuttimet on pöydällä mut olisko ollut pää joku 97 ja tyhjä 37 itse vaihdoin tyhjän 45 ku palo hermot leikkiessä käyntiin kylmänä oli sitte kesä tai talvi. Sai aina vähän aikaa vieres olla käsi pikkusen kaasulla. Ei puhettakaan et mönkijä käyntiin ja et lämpeis rauhassa ku käy kamppeet kiskomassa päälle aina sammuili. Nyt 45 eikä ryyppyä tarvi käyttää ollenkaan vois viel kokeilla aavistuksen pienempää ku sais aikaseksi mut sanovat tuol lähimmäs pienkonehuollos et suomen olosuhteisiin 40-50 välilt olis paras suutin, et tuo 40 alle on jo liian pieni. Pääsuutin itellä nyt 115 ja isompaakin pitäs kokeilla kun saa aikaseksi (jos kokeilis 125) :roll:
Avatar
veltsu_
6WD
Viestit: 445
Liittynyt: 05 Syys 2007 16:56
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa

Re: CPI XS 250 sport

Viesti Kirjoittaja veltsu_ »

PÄIVITYSTÄ :D

Terve!
Noi kiinnitys mitat mahtuvat rattaaseen joten se voidaan tehdä.
Ne isot reiät siinä rattaassa on kevennys reikiä ja niitä me ei tehdä.
Ja magneetille upotuksia ei voida tehdä, koska meillä ei ole 15 mm upotusterää.
Mutta voimme tehdä halkaisijaltaan 16 mm upotukset ja niiden syvyys olisi 2 mm.
Eli koneistukset:
4 kpl D=10 mm reikiä jaolla 110 mm.
Keskireikä halkaisija 91 mm toleranssi H8
2 kpl upotuksia halkaisija 16 mm syvyys 2 mm, jaolla D=91 mm
Pyörän kavennus 6 mm:iin (meidän pyörän leveys: 9,1 mm)

Nämä kaikki maksavat 85 EUR alv23%
Lisäksi tulee postimaksu ja postiennakkomaksu joka olisi yhteensä 21 EUR alv23%
Eli yhteensä maksettavaa tulisi 106 EUR.

Meillä on ikävä kyllä tällä hetkellä ruuhkaa koneistuksessa joten pyörän voisimme toimittaa
aikaisintaan 3 viikon kuluttua.

TUOMMOINEN VASTAUS TULI JA TILAUS TEHTIIN NYT VAAN SAIS MENEE N.3VKO NOPSAAN :biggrin:

PS:Elkää ihmetelkö et keskireikä 91mm halkasijaltaa, jos joku mittaa omastaan. Oikeasti se on 90mm mut oli niin pirun v-mäisen tiukassa irroittaa(meinas lähtä muutakin kuin takaratas) ja laittaa takas et päätin siihen jättää 1mm välyksen
Avatar
jesi
Tracks
Viestit: 2029
Liittynyt: 09 Heinä 2010 20:04
Mönkijä:: Pari Dinliä ollut :(
Paikkakunta: Tampere

Re: CPI XS 250 sport

Viesti Kirjoittaja jesi »

asiaa!


Btw, oonko ainut ketä sylettää suunnan vaihtajan vivun sijainti?
Ilkeesti ottaa koipeen jos seisovilteen koittaa ajaa, tarvii kai joskus siirtää vähä syvemmälle.
/ Jere Siirilä
/ Myyty: 2x Dinli DL-904
Avatar
veltsu_
6WD
Viestit: 445
Liittynyt: 05 Syys 2007 16:56
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa

Re: CPI XS 250 sport

Viesti Kirjoittaja veltsu_ »

jesi kirjoitti:asiaa!


Btw, oonko ainut ketä sylettää suunnan vaihtajan vivun sijainti?
Ilkeesti ottaa koipeen jos seisovilteen koittaa ajaa, tarvii kai joskus siirtää vähä syvemmälle.
onhan tuo haitannut mut myös jo tottunut.

tuos linkkiä pääsuuttimeen http://www.storm-motor.fi/mp-tarvikkeet ... rea-kanta/

ja tyhjäkäynti suuttimet näyttää löytyvän stormin pikahaulla vain:

keihin 40 suutin PRO-46.040 10e

keihin 42 suutin PRO-46.042 10e

keihin 45 suutin PRO-46.045 10e

ja noita löytyy aina 85 asti :) muuten sama koodi mut 2 viimestä nro aina on suuttimen koko!

en vielä ole kerennyt katsoo niitä alkuperäisten kokoa.
Avatar
veltsu_
6WD
Viestit: 445
Liittynyt: 05 Syys 2007 16:56
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa

Re: CPI XS 250 sport

Viesti Kirjoittaja veltsu_ »

eli cpi:n alkuperäiset suuttimen koot on:

pää 95

tyhjä 35
Avatar
jesi
Tracks
Viestit: 2029
Liittynyt: 09 Heinä 2010 20:04
Mönkijä:: Pari Dinliä ollut :(
Paikkakunta: Tampere

Re: CPI XS 250 sport

Viesti Kirjoittaja jesi »

Kiitoksia!

Paahan mullekki jo rattaat tulemaan.........
/ Jere Siirilä
/ Myyty: 2x Dinli DL-904
Avatar
veltsu_
6WD
Viestit: 445
Liittynyt: 05 Syys 2007 16:56
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa

Re: CPI XS 250 sport

Viesti Kirjoittaja veltsu_ »

jesi kirjoitti:Kiitoksia!

Paahan mullekki jo rattaat tulemaan.........
laitoin tilaukseen itelle vaan 1kipaleen ja teetän tuon vara rattaan myöhemmin.mut laita tuonne konaflexiin @ semmoiselle kaverille kuin kari kuismin.joudun itekin n.3vko uutta ratasta odottaan ku ruuhkaa kuulemma on.varmasti koneistavat samalla sullekin samanlaisen ku mulle.mä sinne sanoin et pitäkää piirustukset tallessa ja et ne piirustukset on cpi xs 250 mönkijän takarattaan jos tulee myöhemmin kyselyjä.
Avatar
jesi
Tracks
Viestit: 2029
Liittynyt: 09 Heinä 2010 20:04
Mönkijä:: Pari Dinliä ollut :(
Paikkakunta: Tampere

Re: CPI XS 250 sport

Viesti Kirjoittaja jesi »

Ourait!

Kirjailin tuonne toiseen topikkiin hieman, kannattaa kurkistaa:
http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... 03#p272003
/ Jere Siirilä
/ Myyty: 2x Dinli DL-904
Avatar
veltsu_
6WD
Viestit: 445
Liittynyt: 05 Syys 2007 16:56
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa

Re: CPI XS 250 sport

Viesti Kirjoittaja veltsu_ »

veltsu_ kirjoitti:
jesi kirjoitti:Henkisesti uskon, että mittarin saa nappuloista / takapaneelista setup-tilaan, sais rukattua nopeudenkin kohdalleen.
Mulla näyttää gpsiin verrattuna jonkun viis liikaa.

Mites, onkos raadilla hajua että mitkä suuttimet tuossa on ja mitkä kannattas laittaa?
Tyhjissuuttimella kuvittelisin tavoittavan parempaa käyntiä kylmänä ja pääsuuttimella kenties menoa?

Tosinkin, käytin taannoin koneen huollossa, niin setä sanoi että tulpat oli kuin kouluesimerkki värin tiimalta...
Voin vielä käydä tarkistaa et mitkä oli alkuperäiset kun suuttimet on pöydällä mut olisko ollut pää joku 97 ja tyhjä 37 itse vaihdoin tyhjän 45 ku palo hermot leikkiessä käyntiin kylmänä oli sitte kesä tai talvi. Sai aina vähän aikaa vieres olla käsi pikkusen kaasulla. Ei puhettakaan et mönkijä käyntiin ja et lämpeis rauhassa ku käy kamppeet kiskomassa päälle aina sammuili. Nyt 45 eikä ryyppyä tarvi käyttää ollenkaan vois viel kokeilla aavistuksen pienempää ku sais aikaseksi mut sanovat tuol lähimmäs pienkonehuollos et suomen olosuhteisiin 40-50 välilt olis paras suutin, et tuo 40 alle on jo liian pieni. Pääsuutin itellä nyt 115 ja isompaakin pitäs kokeilla kun saa aikaseksi (jos kokeilis 125) :roll:

korjaus itellä olikin 42tyhjäkäynti suutin paikoillaan mut just vaihdoin 40 ja toimii yhtä hyvin. Ei tarvi ryyppyä käytellä edelleenkään!
Avatar
jesi
Tracks
Viestit: 2029
Liittynyt: 09 Heinä 2010 20:04
Mönkijä:: Pari Dinliä ollut :(
Paikkakunta: Tampere

Re: CPI XS 250 sport

Viesti Kirjoittaja jesi »

Mua niin syletti ku sai luukut levällään ajaa että pysty edes poikain pölyjä nielemään, joten tämmönen tällä kertaa:
Kuva
/ Jere Siirilä
/ Myyty: 2x Dinli DL-904
Barossa
Tracks
Viestit: 1677
Liittynyt: 17 Helmi 2005 19:02

Re: CPI XS 250 sport

Viesti Kirjoittaja Barossa »

jesi kirjoitti:Mua niin syletti ku sai luukut levällään ajaa että pysty edes poikain pölyjä nielemään, joten tämmönen tällä kertaa:
Onneks olkoon dillestä! Ei ole itsellänikään yhtään huonoja muistoja ko. pelistä. :D

...ainoo lahdentieltä. Muutama sata sakkoa keulimisesta.. =D>
Pyrres
4WD
Viestit: 162
Liittynyt: 09 Touko 2010 16:20
Mönkijä:: CPI XS250 -10 TL
Paikkakunta: Helsinki

Re: CPI XS 250 sport

Viesti Kirjoittaja Pyrres »

Joo kyllä se näköjään täristää yhtä sun toista irtin. Onneksi kuulin tulppienkin läpi ajoissa sen supsutuksen ja pärinän. Meinaan vasemmanpuolen pakoputki oli irti sylinteristä osittain. Toinen mutteri oli enää huulilla. Noh kiristelin peruskireyteen ja kävin näyttämässä sen perän vinkunan vuoksi huollossa niin huollon kaveri varmisti kireyden ja samalla löydettiin mistä vinkuna tulee. Eli itsellä siis perä inahtaa aina joustossa ja kyseessä on takaiskarin alalenkki joka tarvitsee rasvaa. Mietitään mitä sille nyt tehdään kun tuo tämänpäiväinen käynti nyt oli sellainen ohimennen ja piha oli täynnä laitetta ja duunia enemmän kuin laki sallii niin ei ehtinyt paremmin tutkimaan. Mutta tähän mennessä kaikki mitä tärinä on irroittanut/hajottanut: pakoputken lämpösuoja, vasen pakoputki melkein irti, katteita, kilvestä pala irti, ja todennäköisesti vielä jotain yksittäisiä mitä en muista. Ja kilometrejä about 3100-3200 ajettuna.
Ajovälineet:
VW Kupla -65 rakenteilla entistä pirteämmäksi
Solifer SM -77 projektina kuplan rinnalle hiukan rauhallisempi kruiseri
CPI XS250 -10 TL käyttökulkineena
Vastaa Viestiin