CPI XS 250 sport

Keskustelua SMC mönkijöistä.
Avatar
veltsu_
6WD
Viestit: 445
Liittynyt: 05 Syys 2007 16:56
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa

Re: CPI XS 250 sport

Viesti Kirjoittaja veltsu_ »

diih nyt olis vetokoukku perässä saa roudata ruohon ym. jätettä näppärästi metsään ei tarvi enää autolla kinttu polkuja ähertää :)
kuvia tuloo huomenna koukusta ku saa otettua.
Pyrres
4WD
Viestit: 162
Liittynyt: 09 Touko 2010 16:20
Mönkijä:: CPI XS250 -10 TL
Paikkakunta: Helsinki

Re: CPI XS 250 sport

Viesti Kirjoittaja Pyrres »

Noniin tulihan se eilen tehtyä. Lahden motarilla ekaa kertaa 100km/t rikki. 101km/t meni CPI kun tuli sopivan sileä asfaltti eikä tuullut. Tuota testattaessa tuli mieleen että onko CPI:ssä varsinaista kierrorajotinta vai onko rajoitin vain korvien välissä? Pakilla toki on mutta mites eteenpäin. En nimittäin koskaan ole rajoittimeen saanut nappaamaan. Ja sitä kokeillessa vetäsin jo kakkosella 57km/t, eli rundia oli jo aivan tajuttomasti eikä tuntunut mitään rajoitinta olevan ja loppui pokka kesken kun halusi laitetta hiukan suojata.
Ajovälineet:
VW Kupla -65 rakenteilla entistä pirteämmäksi
Solifer SM -77 projektina kuplan rinnalle hiukan rauhallisempi kruiseri
CPI XS250 -10 TL käyttökulkineena
Avatar
jesi
Tracks
Viestit: 2029
Liittynyt: 09 Heinä 2010 20:04
Mönkijä:: Pari Dinliä ollut :(
Paikkakunta: Tampere

Re: CPI XS 250 sport

Viesti Kirjoittaja jesi »

Mittarinopeutta vai gpsää?

Rajottimen huomaa hyvin hankalasti, melkeen siitä kun ei vaan enään tapahdu mitään.
Kierostenrajotin ei ole kuten pakilla rajoitin, joka olisi kyllä miehekkäämpi valinta kuin sytkän myöhästys :(
/ Jere Siirilä
/ Myyty: 2x Dinli DL-904
Pyrres
4WD
Viestit: 162
Liittynyt: 09 Touko 2010 16:20
Mönkijä:: CPI XS250 -10 TL
Paikkakunta: Helsinki

Re: CPI XS 250 sport

Viesti Kirjoittaja Pyrres »

GPS nopeutta. Päätin vähän yhden liittymän välin vaan kokeilla.

No tuo selittää kummasti miten se puutuu rundeilla. Et jos rajoitin lähtis niin jaksais tehokäyrää nostaa ylemmäs oletan? Aika jännä toteutus jos kerran tosiaan sytkällä rajoittaa.
Ajovälineet:
VW Kupla -65 rakenteilla entistä pirteämmäksi
Solifer SM -77 projektina kuplan rinnalle hiukan rauhallisempi kruiseri
CPI XS250 -10 TL käyttökulkineena
Avatar
jesi
Tracks
Viestit: 2029
Liittynyt: 09 Heinä 2010 20:04
Mönkijä:: Pari Dinliä ollut :(
Paikkakunta: Tampere

Re: CPI XS 250 sport

Viesti Kirjoittaja jesi »

oho, johan oot sitten saanut kirmattua sen vauhtiin :D

Mäe kyl lähtis ns viriboksia laittamaan, mahtaiskohan tulla käkikukkuu, eli romut rännistä ulos?
/ Jere Siirilä
/ Myyty: 2x Dinli DL-904
Pyrres
4WD
Viestit: 162
Liittynyt: 09 Touko 2010 16:20
Mönkijä:: CPI XS250 -10 TL
Paikkakunta: Helsinki

Re: CPI XS 250 sport

Viesti Kirjoittaja Pyrres »

Ei sen puoleen nyt kun miettii niin ihan hyvä toteutus. Kun just joskus pienemmillä vaihteilla tarvii vaan ne parisataa lisäkierrosta tehoista välittämättä et ei just esim sillä hetkellä asento salli vaihtoa ja pitää saada vauhti pidettyä yllä ymym. Et on vaan outo. Olen kyllä pehmeästä rajoittimesta kuullut ja sytkällä rajoittamisesta, mutta että koko rajoitin toimii pelkästään sillä. Ja mitä vireihin tulee niin en ole laittamassa, mietin vaan miten on tehoja kuristettu. Kun tuota lukuunottamatta tuo kone tuntuu ihan täydeltä moottorilta. Että ehkä kaasarit ja imupuoli on rajoittavat tekijät. Putket on aika avarat oletan.

Ja joo kamat tulis ulos jos rajoittamattoman pistäis. Tai siis jos se kiertäis vielä enemmän kun mitä nyt :D, nytkin meinaan niin infernaalinen kun kakkosella 57km/t sit alko sellanen ihan törkee värinä ja himmasin kaasulta samantien.
Ajovälineet:
VW Kupla -65 rakenteilla entistä pirteämmäksi
Solifer SM -77 projektina kuplan rinnalle hiukan rauhallisempi kruiseri
CPI XS250 -10 TL käyttökulkineena
Avatar
jesi
Tracks
Viestit: 2029
Liittynyt: 09 Heinä 2010 20:04
Mönkijä:: Pari Dinliä ollut :(
Paikkakunta: Tampere

Re: CPI XS 250 sport

Viesti Kirjoittaja jesi »

Joo, mullei oo faktaa mut uskoisin että kuristukset on muualla kun sytkässä.
Onhan tommonen tosiaan sivistynyt rajoitin, mut ite kyl preferoisin paukkeen maksimoinniksi tuommosta sytkän katkomista :)
/ Jere Siirilä
/ Myyty: 2x Dinli DL-904
Pyrres
4WD
Viestit: 162
Liittynyt: 09 Touko 2010 16:20
Mönkijä:: CPI XS250 -10 TL
Paikkakunta: Helsinki

Re: CPI XS 250 sport

Viesti Kirjoittaja Pyrres »

Mulle kyllä downshifteissä pauke riittää ihan hyvin, ei sitä enää rajoittimelle tarvita. Ja naapureillle varmaan kanssa kun tulen yöllä himaan :D. Meinasin sulattaa hanskan käteen kun kokeilin pakokaasun lämpöä alaspäin vaihdossa :D. Hitto et alko tuntuu neopreenihanskassa kuumalta, tietää ettei ainakaan talvella kylmä iske sitten tai tietää siis mistä saa lämpöä.
Ajovälineet:
VW Kupla -65 rakenteilla entistä pirteämmäksi
Solifer SM -77 projektina kuplan rinnalle hiukan rauhallisempi kruiseri
CPI XS250 -10 TL käyttökulkineena
Avatar
veltsu_
6WD
Viestit: 445
Liittynyt: 05 Syys 2007 16:56
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa

Re: CPI XS 250 sport

Viesti Kirjoittaja veltsu_ »

1.Kaasari aivan liian pieni, cpi:ssä 19mm ja 30mm vois olla aika passeli
2.putket onnetonta pilliä ku vertaa esim.250 crossipyörään

näissä ei taida olla kierroksen rajoitinta mikä täälläkin foorumilla todettu joskus.itsellä ei ainakaan ja viri cdi ei auta mitään, kokeiltu on.sytytyksen ennakkoa joku muistaakseni muutteli...

olivat saaneet tehtyä rattaan jo yllättäen perjantaina ja tänä aamuna kaveri soitti postista et olis paketti tullunna.
nyt on 32h takaratas paikoillaan kierrokset mukavasti sopivalla teho alueella ja mukava ajella 100km/h vauhdilla ja pikkusen on tehoreserviä ohitteluun :biggrin:
sekä kiihtyvyys ei mielestäni tippunut kyllä yhtään.

ei kyllä mennyt rahat hukkaan

ostakee pois cpi vois ruveta räpeltää enemmän tuota keewaytä :D
Kimi
Tracks
Viestit: 1445
Liittynyt: 23 Tammi 2005 18:43

Re: CPI XS 250 sport

Viesti Kirjoittaja Kimi »

veltsu_ kirjoitti:
olivat saaneet tehtyä rattaan jo yllättäen perjantaina ja tänä aamuna kaveri soitti postista et olis paketti tullunna.
nyt on 32h takaratas paikoillaan kierrokset mukavasti sopivalla teho alueella ja mukava ajella 100km/h vauhdilla ja pikkusen on tehoreserviä ohitteluun :biggrin:
sekä kiihtyvyys ei mielestäni tippunut kyllä yhtään.

ei kyllä mennyt rahat hukkaan

ostakee pois cpi vois ruveta räpeltää enemmän tuota keewaytä :D
Tuo välitys, tuntuu kaikissa pikkukoneisissa olevan, ihan poskellaan.
Syy on tietysti, alkuperäisen käyttötarkoituksen, metsä ja monttukäyttö. Mutta jos aikoo teitä pitkin ajella, niin asia onkin ihan toinen.
Pyrres
4WD
Viestit: 162
Liittynyt: 09 Touko 2010 16:20
Mönkijä:: CPI XS250 -10 TL
Paikkakunta: Helsinki

Re: CPI XS 250 sport

Viesti Kirjoittaja Pyrres »

Kimi kirjoitti:
veltsu_ kirjoitti:
olivat saaneet tehtyä rattaan jo yllättäen perjantaina ja tänä aamuna kaveri soitti postista et olis paketti tullunna.
nyt on 32h takaratas paikoillaan kierrokset mukavasti sopivalla teho alueella ja mukava ajella 100km/h vauhdilla ja pikkusen on tehoreserviä ohitteluun :biggrin:
sekä kiihtyvyys ei mielestäni tippunut kyllä yhtään.

ei kyllä mennyt rahat hukkaan

ostakee pois cpi vois ruveta räpeltää enemmän tuota keewaytä :D
Tuo välitys, tuntuu kaikissa pikkukoneisissa olevan, ihan poskellaan.
Syy on tietysti, alkuperäisen käyttötarkoituksen, metsä ja monttukäyttö. Mutta jos aikoo teitä pitkin ajella, niin asia onkin ihan toinen.

Juu ja yks on toki se että on präktään alunperin tehty kone, vaihteiden välitykset lähekkäin, ei niin väännökäs ym ym joten jos yhtään haluat ajaa montulla niin pakko laitta lyhyempää välitystä.
Ajovälineet:
VW Kupla -65 rakenteilla entistä pirteämmäksi
Solifer SM -77 projektina kuplan rinnalle hiukan rauhallisempi kruiseri
CPI XS250 -10 TL käyttökulkineena
gini
4WD
Viestit: 131
Liittynyt: 08 Tammi 2009 12:30
Mönkijä:: SMC 270 -08
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Re: CPI XS 250 sport

Viesti Kirjoittaja gini »

Kasvatin omastani sytkäennakon olikohan muistaakseni 28 asteesta 38 asteeseen ja kyllä se lisää terävyyttä toi vetoon. Penkissä otti parhaimmillaan 11500 kierrosta eli ei siellä rajoitinta ole :) Vakiona ei yli 8000 rpm ole hyötyä huudatella kun tehokäyrä tippuu jyrkästi.
Avatar
jesi
Tracks
Viestit: 2029
Liittynyt: 09 Heinä 2010 20:04
Mönkijä:: Pari Dinliä ollut :(
Paikkakunta: Tampere

Re: CPI XS 250 sport

Viesti Kirjoittaja jesi »

Mäe vaan osaa nähdä ottomoottoria nykypäivänä ilman kierrosrajoitinta, siis tyystin ilman.
Kerta kummiski CDI poksi ennakoita sielä läräilee, niin onhan se suorastaan tyhmää olla käyttämättä purkin ominaisuuksia, varsinkin kun puhutaan perustavan laadun fiitsereitä.

Emmää tästä nyt mitään eipäsjuupas vääntöö halua, mutta juuri soitin huoltoliikkeeseen (valtuutettu cpi-huolto) ja sielä vahvistettiin rajoittimen läsnäolo.
Mää meen tällä tiedolla ja muut saa mennä omillaa, ei tosiaa oteta ressiä.
/ Jere Siirilä
/ Myyty: 2x Dinli DL-904
gini
4WD
Viestit: 131
Liittynyt: 08 Tammi 2009 12:30
Mönkijä:: SMC 270 -08
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Re: CPI XS 250 sport

Viesti Kirjoittaja gini »

En valitettavasti ymmärtänyt viestisi pointtia? CPI:n CDI saattaa sisältää kierrosrajoittimen, mutta SMC:n vastaava ei. Olen lampulla mitannut vakio CDI:n ennakkokäyrän ja sen on suunnilleen tällainen:

-tyhjäkäynniltä johonkin 4000 rpm saakka 16 astetta
-4000 rpm eteenpäin 28 astetta

Asteet ja kierrosluvut ulkomuistista, mutta pääpiirteittäin näin. Mitään myöhästämistä isoilla kierroksilla mitä on legendoissa puhuttu ei tuossa boksissa ainakaan ollut.
Avatar
jesi
Tracks
Viestit: 2029
Liittynyt: 09 Heinä 2010 20:04
Mönkijä:: Pari Dinliä ollut :(
Paikkakunta: Tampere

Re: CPI XS 250 sport

Viesti Kirjoittaja jesi »

Ahjoo, sori, en huomannut että hypättiin cpiistä smceehen!

Ja itse rajoittimeen sinun tapauksessa, Mulle on todella yllättävää että tuommosta turvafiitseriä ei vakioboksissa ole.
Oletko aivan varma että ei oo mikään tyynink no-limits boksi koneessas?

Enivei, kaippa sielä smceellä on insinööri sit ollut viisas rajoittimen puutteen suhteen.
/ Jere Siirilä
/ Myyty: 2x Dinli DL-904
Vastaa Viestiin