CPI XS 250 sport

Keskustelua SMC mönkijöistä.
gini
4WD
Viestit: 131
Liittynyt: 08 Tammi 2009 12:30
Mönkijä:: SMC 270 -08
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Re: CPI XS 250 sport

Viesti Kirjoittaja gini »

Joo sori tulin kuokkimaan CPI topicciin, mutta sama tekniikkahan näissä on...
Ihan alkuperäinen boksi, ei sitä varmaan ole tehtaalla mitenkään erityisesti edes mietitty vaan laitettu halvin mikä löytyy :)

Tuon 11500 lauloi penkissä virinokalla ja vakio venttiilinjousilla joten vakionokalla ei ole mitään hätää vielä tuossa vaiheessa. Mylvii se kyllä tuossa vaiheessa jo siihen malliin että vähänkään valveutuneempi kuski älyää hellittää kahvasta. 114 km/h tuo on parhaimmillaan ottanut gepsiin kun vakiona meni 86 km/h :twisted: Ilmanvastushan kasvaa nopeuden neliössä joten vastatuuli tappaa vauhdin tehokkaasti.
Avatar
jesi
Tracks
Viestit: 2029
Liittynyt: 09 Heinä 2010 20:04
Mönkijä:: Pari Dinliä ollut :(
Paikkakunta: Tampere

Re: CPI XS 250 sport

Viesti Kirjoittaja jesi »

:D

Joo, cpiitä ei tullu sillai vingutettua ku tuntu että se varisee osiin ja mitaa ei tapahdu.

Taas dillessä tulee sama purkaantuminen mieleen, mut alkaa tapahtua nii on tullu vähä sentää vedätettyä :)
/ Jere Siirilä
/ Myyty: 2x Dinli DL-904
Pyrres
4WD
Viestit: 162
Liittynyt: 09 Touko 2010 16:20
Mönkijä:: CPI XS250 -10 TL
Paikkakunta: Helsinki

Re: CPI XS 250 sport

Viesti Kirjoittaja Pyrres »

Se mua ihmetyttää et on näin isoja eroja vauhdeissa vakioilla. Itellä menee siis aivan täysin vakiolla 101km/t, ja Moposport ilmoittaa kans vaan 85km/t huipuiks, jos joillakin menee vakiona yli sata, joillakin reilusti alle niin onkohan noissa väleissä vuosimallien välilä isojakin eroja.
Ajovälineet:
VW Kupla -65 rakenteilla entistä pirteämmäksi
Solifer SM -77 projektina kuplan rinnalle hiukan rauhallisempi kruiseri
CPI XS250 -10 TL käyttökulkineena
Avatar
jesi
Tracks
Viestit: 2029
Liittynyt: 09 Heinä 2010 20:04
Mönkijä:: Pari Dinliä ollut :(
Paikkakunta: Tampere

Re: CPI XS 250 sport

Viesti Kirjoittaja jesi »

Joo ja mää oon ajanu tosiaa gpsiin vaan 88kmh.

Että mistä virhe tulee, tuskin kuskista ja sen vaatetuksesta?
Kaasarit itsessään on varmasti kaikissa samoja alamittaisia, suuttimella tuskin tämmöstä eroa tehdään?
Sytkäpoksi ja sen max rpm lototaan jokaisen koneen kesken?

:mrgreen:
/ Jere Siirilä
/ Myyty: 2x Dinli DL-904
Pyrres
4WD
Viestit: 162
Liittynyt: 09 Touko 2010 16:20
Mönkijä:: CPI XS250 -10 TL
Paikkakunta: Helsinki

Re: CPI XS 250 sport

Viesti Kirjoittaja Pyrres »

Niin no siis tota just ihmettelinkin, et onko kuski sit liian painava vai missä mättää :D. Ite vetäsin Kehällä +90km/t kakspäällä mittariin (heittoa mittarissa pari kolme kilsaa). Ei tajua. Kuitenkin itellä oli sillon 85kg elopainoa, ja exällä sen 50kg. Et outoa jos täysin vakioissa noin isot erot. Pyysin kyllä pitkät välitykset kun ostin, mutta mulle ainakin myyjä sano et ei ollu hyllyssä joten olis vakiot. Tiedä sit et josko olis joku sekaannus tullu ja olis jo ne Moposportin pidemmät välitykset, epätodennäköistä tosin.

EDIT: Niin ja kahdella eri GPS:llä mittailtu, ettei pitäis siitäkään olla kiinni et olis noissa eroja.
Ajovälineet:
VW Kupla -65 rakenteilla entistä pirteämmäksi
Solifer SM -77 projektina kuplan rinnalle hiukan rauhallisempi kruiseri
CPI XS250 -10 TL käyttökulkineena
Avatar
veltsu_
6WD
Viestit: 445
Liittynyt: 05 Syys 2007 16:56
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa

Re: CPI XS 250 sport

Viesti Kirjoittaja veltsu_ »

Pyrres kirjoitti:Niin no siis tota just ihmettelinkin, et onko kuski sit liian painava vai missä mättää :D. Ite vetäsin Kehällä +90km/t kakspäällä mittariin (heittoa mittarissa pari kolme kilsaa). Ei tajua. Kuitenkin itellä oli sillon 85kg elopainoa, ja exällä sen 50kg. Et outoa jos täysin vakioissa noin isot erot. Pyysin kyllä pitkät välitykset kun ostin, mutta mulle ainakin myyjä sano et ei ollu hyllyssä joten olis vakiot. Tiedä sit et josko olis joku sekaannus tullu ja olis jo ne Moposportin pidemmät välitykset, epätodennäköistä tosin.

EDIT: Niin ja kahdella eri GPS:llä mittailtu, ettei pitäis siitäkään olla kiinni et olis noissa eroja.
tuonne osotteeseen mene KONAFLEX OY, Pyymosantie 4, 01720 VANTAA.ja kysyt kari kuisminia ja sanot et 32h ratas 91mm keskireiällä ja 110 pulttijaolla ja ne magneettien upotukset niiltä löytyy 32h varastosta tekevät reiät ja ohentavat 9millistä 6milliin sen rattaan, moposportilta ei löydy hyllystä ku 40h ja 38h eikä niillä kummene.jos on tarvista niin voin sulle lähettää kaikki tarkat mitat.2v meni itelläkin taistellessa tuon rattaan etsinnän kanssa ja nyt sai asiaks kunnolla hoidettua.ja olis kyllä tuo pitänyt jo hoitaa kunnolla sillon ku ostin tuon :roll:

Suosittelen kyllä!
Kimi
Tracks
Viestit: 1445
Liittynyt: 23 Tammi 2005 18:43

Re: CPI XS 250 sport

Viesti Kirjoittaja Kimi »

veltsu_ kirjoitti:
tuonne osotteeseen mene KONAFLEX OY, Pyymosantie 4, 01720 VANTAA.ja kysyt kari kuisminia ja sanot et 32h ratas
Hyvä että laitoit näkyviin, kun tuota on muutkin kysyneet "kuin veltsu". :D
Pyrres
4WD
Viestit: 162
Liittynyt: 09 Touko 2010 16:20
Mönkijä:: CPI XS250 -10 TL
Paikkakunta: Helsinki

Re: CPI XS 250 sport

Viesti Kirjoittaja Pyrres »

veltsu_ kirjoitti:
Pyrres kirjoitti:Niin no siis tota just ihmettelinkin, et onko kuski sit liian painava vai missä mättää :D. Ite vetäsin Kehällä +90km/t kakspäällä mittariin (heittoa mittarissa pari kolme kilsaa). Ei tajua. Kuitenkin itellä oli sillon 85kg elopainoa, ja exällä sen 50kg. Et outoa jos täysin vakioissa noin isot erot. Pyysin kyllä pitkät välitykset kun ostin, mutta mulle ainakin myyjä sano et ei ollu hyllyssä joten olis vakiot. Tiedä sit et josko olis joku sekaannus tullu ja olis jo ne Moposportin pidemmät välitykset, epätodennäköistä tosin.

EDIT: Niin ja kahdella eri GPS:llä mittailtu, ettei pitäis siitäkään olla kiinni et olis noissa eroja.
tuonne osotteeseen mene KONAFLEX OY, Pyymosantie 4, 01720 VANTAA.ja kysyt kari kuisminia ja sanot et 32h ratas 91mm keskireiällä ja 110 pulttijaolla ja ne magneettien upotukset niiltä löytyy 32h varastosta tekevät reiät ja ohentavat 9millistä 6milliin sen rattaan, moposportilta ei löydy hyllystä ku 40h ja 38h eikä niillä kummene.jos on tarvista niin voin sulle lähettää kaikki tarkat mitat.2v meni itelläkin taistellessa tuon rattaan etsinnän kanssa ja nyt sai asiaks kunnolla hoidettua.ja olis kyllä tuo pitänyt jo hoitaa kunnolla sillon ku ostin tuon :roll:

Suosittelen kyllä!
En nyt ainakaan toistaiseksi kaipaa pidempiä välityksiä. Ihmettelin vaan ääneen tuossa noita eroja vakioiden välillä huipuissa/mistä nuo erot johtuvat.
Ajovälineet:
VW Kupla -65 rakenteilla entistä pirteämmäksi
Solifer SM -77 projektina kuplan rinnalle hiukan rauhallisempi kruiseri
CPI XS250 -10 TL käyttökulkineena
Avatar
veltsu_
6WD
Viestit: 445
Liittynyt: 05 Syys 2007 16:56
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa

Re: CPI XS 250 sport

Viesti Kirjoittaja veltsu_ »

Kimi kirjoitti:
veltsu_ kirjoitti:
tuonne osotteeseen mene KONAFLEX OY, Pyymosantie 4, 01720 VANTAA.ja kysyt kari kuisminia ja sanot et 32h ratas
Hyvä että laitoit näkyviin, kun tuota on muutkin kysyneet "kuin veltsu". :D
Eipä kestä :D

Täytynee laittaa kuvia uudesta rattaasta ja vetokoukusta kuhan saa kameran tyhjennettyä.
Avatar
veltsu_
6WD
Viestit: 445
Liittynyt: 05 Syys 2007 16:56
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa

Re: CPI XS 250 sport

Viesti Kirjoittaja veltsu_ »

kuvia lisätty blogiin
Pyrres
4WD
Viestit: 162
Liittynyt: 09 Touko 2010 16:20
Mönkijä:: CPI XS250 -10 TL
Paikkakunta: Helsinki

Re: CPI XS 250 sport

Viesti Kirjoittaja Pyrres »

Nyt alkaa itsellä pikkuhiljaa hihat palamaan tuon kömpijän kanssa. Jo toinen akku parin viikon sisällä. Tällä kertaa syykin on selvä, akku päässyt liikkumaan pienemmän koonsa vuoksi (ei ollut hyllyssä meni tilaukseen uusi oikean kokoinen) ja tuloksena se että aamulla sähköt katosivat. Otin sitten satulan irti ja katsoin että selvä, vettä sulake täynnä ja oikari. Eipä ollutkaan vettä, molemmat kädet akkuhapossa, puolet sulakepidikkeestä sulanut pois. En ehtinyt katsomaan miten pahasti on katteet menneet. Myöhästyin sitten töistä kun piti hakea kumihanskat ja repiä akku irti, vaihtaa kuteet, huuhdella näpit ym ym. Saa nähdä miten huollon kanssa käy.
Ajovälineet:
VW Kupla -65 rakenteilla entistä pirteämmäksi
Solifer SM -77 projektina kuplan rinnalle hiukan rauhallisempi kruiseri
CPI XS250 -10 TL käyttökulkineena
Avatar
jesi
Tracks
Viestit: 2029
Liittynyt: 09 Heinä 2010 20:04
Mönkijä:: Pari Dinliä ollut :(
Paikkakunta: Tampere

Re: CPI XS 250 sport

Viesti Kirjoittaja jesi »

Douh!
Valitettavaa, mutta jos korvaava akku on niin pieni, niin sillon pannaan fyllinkiä tai ja tehdään uudet kiinnikkeet tai pannaan alkuperäistä vastaava.

Tehtiinkö akun vaihto liikkeessä vai omin käsin?
/ Jere Siirilä
/ Myyty: 2x Dinli DL-904
Avatar
veltsu_
6WD
Viestit: 445
Liittynyt: 05 Syys 2007 16:56
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa

Re: CPI XS 250 sport

Viesti Kirjoittaja veltsu_ »

mullakin oli alkuperäis akku tuettu jollain kumiputkella :roll: nyt alku kesästä kun vaihdoin akun niin mittasin kotelon ja etsin akun joka mahtuu koteloon et ei tyhjää tilaa jää ja otin viel amppeeritunneiltaan isomman akun (sais olla vieläkin isompi)

sanot niille huollossa et nyt oikea akku kehiin ja kooltaan niin iso kuin koteloon mahtuu ymmärrä miks ne huolloissa aina sitä just alkuperäistä akkua haluaa antaa kun soppeleita akkuja löytyy hyllystä monenlaista ja parempiakin :roll:
Pyrres
4WD
Viestit: 162
Liittynyt: 09 Touko 2010 16:20
Mönkijä:: CPI XS250 -10 TL
Paikkakunta: Helsinki

Re: CPI XS 250 sport

Viesti Kirjoittaja Pyrres »

Akun vaihtohan tapahtui Moposportissa kun ei ollut vakiohuollolla oikeaa akkua varastossa (korjaa normaalisti vain mopoja). Ajoin siis Moposporttiin hakemaan uuden akun eikä ollut sielläkään oikeaa kokoa, oli vain liian korkeaa joka ei mahtunut satulan alle joten huoltomies sanoi että pistetään tällainen pieni siihen asti että saa uuden oikeankokoisen tilalle.

Soittelin vakiohuoltopaikkaan (joka siis oikeasti osaa hommansa ja on palvellut erittäin asiallisesti/hyvin jo kahden skootterin ja mönkijän ajan) ja sovittiin että haen sen uuden akun (joka tuli perjantain muistaakseni mutten ehtinyt hakemaan), parit liittimet ja uuden sulakkeen ja vaihdan sulakkeen uuteen ja akun kiinni niin saa edes liikkumaan ja huoltoon. Hän sitten rakentelee siihen uuden sulakejärjestelyn ja katsotaan akun istuvuus ok. Yhdistelmä liian vapaasti heiluva akku, huono vakiosulakejärjestely (kuulema hajoilee jatkuvasti kun liittimet ym on huonot tms.) ja pienen akun ns ylilatauksen epäili olevan syynä tuohon.
Ajovälineet:
VW Kupla -65 rakenteilla entistä pirteämmäksi
Solifer SM -77 projektina kuplan rinnalle hiukan rauhallisempi kruiseri
CPI XS250 -10 TL käyttökulkineena
Pyrres
4WD
Viestit: 162
Liittynyt: 09 Touko 2010 16:20
Mönkijä:: CPI XS250 -10 TL
Paikkakunta: Helsinki

Re: CPI XS 250 sport

Viesti Kirjoittaja Pyrres »

Nyt on uusi Exiden akku, ns väliaikainen sulakejärjestely (ei siis siistein mutta toimii) mutta akku pitää vielä tukea jollain kunhan jostain löydän sopivaa materiaalia ja kone taas käyntikunnossa. Kyllähän se paremmin hörähti heti kunnon akulla kun sillä 7amppeerin miniakulla.
Ajovälineet:
VW Kupla -65 rakenteilla entistä pirteämmäksi
Solifer SM -77 projektina kuplan rinnalle hiukan rauhallisempi kruiseri
CPI XS250 -10 TL käyttökulkineena
Vastaa Viestiin