CPI XS 250 sport

Keskustelua SMC mönkijöistä.
Avatar
veltsu_
6WD
Viestit: 445
Liittynyt: 05 Syys 2007 16:56
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa

Re: CPI XS 250 sport

Viesti Kirjoittaja veltsu_ »

ednet78 kirjoitti:Tuli laitettua 34h takaratas kiinni ja taas jaksaa vetää 5. vaihteellakin.
Nopeuksista ei vielä tietoa kun magneetit tulee vasta tiistaina
Toivottavasti saat veltsu_ huomenna kans rattaan, on yllättävän suuri vaikutus 2. hampaalla.

Huomenna pitäis sit käydä teettämässä uusi lauhduttajan letku ja samalla vaihdella öljyt.
Onko hyviä ehdotuksia öljyn suhteen?
hyvä homma et pelittää saa nähdä miten itellä vääntää ku avarrettu viel :badgrin: täällä on olo ku pikku pojalla jouluaattona.

mistäs muute magneetit hommasit.itellä samaa vikaa et tarvis uudet.ite löytänyt ku jonku paikan saksasta mist sais soppelin magneetin http://www.supermagnete.de/fin/S-15-05-N

öljyissä ite olen suosinut teboilin 4t suberbike öljyä ja perässä teboilin hypoid.
Avatar
ednet78
2WD
Viestit: 33
Liittynyt: 30 Huhti 2011 16:50
Mönkijä:: Comanche Bull
Paikkakunta: Järvenpää

Re: CPI XS 250 sport

Viesti Kirjoittaja ednet78 »

Samanlaiset 15/5mm tilasin storm motorilta.
Oli 3kpl jäljellä alkuviikosta joista 2 tilasin itelle.
Jos sielt ei löydy ni sit en tiiä mistä sais.

Onko sul ollu ongelmia lauhdutus letkujen hikoilun kanssa?
Paikallisesta hydrauliikka liikkeestä ei löytyny noita kulma banjoja, mut saa vanhat käytettyä uudestaan.
Teetin jo toisen, mut toinen hikoilee vielä.
Avatar
veltsu_
6WD
Viestit: 445
Liittynyt: 05 Syys 2007 16:56
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa

Re: CPI XS 250 sport

Viesti Kirjoittaja veltsu_ »

Avatar
ednet78
2WD
Viestit: 33
Liittynyt: 30 Huhti 2011 16:50
Mönkijä:: Comanche Bull
Paikkakunta: Järvenpää

Re: CPI XS 250 sport

Viesti Kirjoittaja ednet78 »

Just sama.
Avatar
veltsu_
6WD
Viestit: 445
Liittynyt: 05 Syys 2007 16:56
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa

Re: CPI XS 250 sport

Viesti Kirjoittaja veltsu_ »

vai oliko tämä http://www.storm-motor.fi/mp-tarvikkeet ... -paks-5mm/ tuossa aikasemmassa puhuttiin jostai Magneettikantapultti, jolla voit korvata esim. jarrulevyn pultin
Avatar
ednet78
2WD
Viestit: 33
Liittynyt: 30 Huhti 2011 16:50
Mönkijä:: Comanche Bull
Paikkakunta: Järvenpää

Re: CPI XS 250 sport

Viesti Kirjoittaja ednet78 »

Itseasiassa taitavat olla sama, mut koodi on vaihtunut.

Magneetti Halk. 15Mm, Paks. 5Mm (Ota Kos-Bf010703)
vwaltsu
4WD
Viestit: 247
Liittynyt: 14 Touko 2011 14:04
Mönkijä:: Taxi Cana
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: CPI XS 250 sport

Viesti Kirjoittaja vwaltsu »

Jep, elikkäs laitoin nuo wanhat magneetit kiinni uuteen rattaaseen ja ainakin käsin pyöritellessä näytti anturi ottavan lukemia vaikkei ihan kohdikkain nuo anturin kanssa osukkaan kun uusi ratas on sen verran pienempi, täytyy kokeilla huomenna kuinka toimii.. ja jos ei toimi niin pitää siirtää anturia.
Uudenmaan Mönkijät Ry
Can-Am Outlander 400 Max
ex TGB Blade 250 // ex Dinli 904 // ex Linhai 260 Demon // ex CPI XS 250 Sport
Avatar
veltsu_
6WD
Viestit: 445
Liittynyt: 05 Syys 2007 16:56
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa

Re: CPI XS 250 sport

Viesti Kirjoittaja veltsu_ »

jaahas ednet78 lähettämä 34h takaratas tullu postiin tunti sit... 8) kahvit juoda ja suuntana posti ja asennus hommiin =D>
Reisrdok
Noppeli
Viestit: 16
Liittynyt: 26 Touko 2011 18:35

Re: CPI XS 250 sport

Viesti Kirjoittaja Reisrdok »

Mites, takarattaassa on huomattava tyhjä liike, mistä moinen mahtaa tulla? Kuuluuko olla vai onko jossain jotain pielessä? Varmaan hampaan verran klappia. Tulee jostain perän sisältä. Ajossa joskus huomaa kun lähtee liikkeelle ykkösellä että ihan kun löisi tyhjää jostain hiukan yhden nykäyksen, mutta tuolla oli juttua että voi johtua kuluneista rattaista/ketjusta.

Vetelyn sain aika pitkälle pois säätelemällä kaikkea mutta uraherkkyyttä on vielä aika tavalla. Maxxis kumit alla. Jos koittaisi aurausta ja ilmanpaineita vielä säädellä. Ja jos levityspalat pistäis taakse..
vwaltsu
4WD
Viestit: 247
Liittynyt: 14 Touko 2011 14:04
Mönkijä:: Taxi Cana
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: CPI XS 250 sport

Viesti Kirjoittaja vwaltsu »

vwaltsu kirjoitti:Jep, elikkäs laitoin nuo wanhat magneetit kiinni uuteen rattaaseen ja ainakin käsin pyöritellessä näytti anturi ottavan lukemia vaikkei ihan kohdikkain nuo anturin kanssa osukkaan kun uusi ratas on sen verran pienempi, täytyy kokeilla huomenna kuinka toimii.. ja jos ei toimi niin pitää siirtää anturia.
Hyvin tuo tuntu mittari pelittävän, vaikuttaa että toimii jopa paremmin kuin aikaisemman 40h rattaan kanssa. Hyvin kyllä pääsee tolla uudella rattaalla, ei tarvi losottaa tuppi nurin kun pitää mennä reipasta matka vauhtia ja kovempaakin näyttäis pääsevän. :lol: Ketjuja pitäis vielä vähän kiristää lisää, tuntuu että uudet kettingit vähän löystyneet kun niillä on nyt ajellu n.50km

Veltsu! Saisitko noista sun etuiskareiden uusista alakiinnikkeista jotain parempaa kuvaa kuin tuolla jo olemavissa kuvissasi..jos sitä jotain keksisi omaansa.
Uudenmaan Mönkijät Ry
Can-Am Outlander 400 Max
ex TGB Blade 250 // ex Dinli 904 // ex Linhai 260 Demon // ex CPI XS 250 Sport
vwaltsu
4WD
Viestit: 247
Liittynyt: 14 Touko 2011 14:04
Mönkijä:: Taxi Cana
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: CPI XS 250 sport

Viesti Kirjoittaja vwaltsu »

Reisrdok kirjoitti:Mites, takarattaassa on huomattava tyhjä liike, mistä moinen mahtaa tulla? Kuuluuko olla vai onko jossain jotain pielessä? Varmaan hampaan verran klappia. Tulee jostain perän sisältä. Ajossa joskus huomaa kun lähtee liikkeelle ykkösellä että ihan kun löisi tyhjää jostain hiukan yhden nykäyksen, mutta tuolla oli juttua että voi johtua kuluneista rattaista/ketjusta.

Vetelyn sain aika pitkälle pois säätelemällä kaikkea mutta uraherkkyyttä on vielä aika tavalla. Maxxis kumit alla. Jos koittaisi aurausta ja ilmanpaineita vielä säädellä. Ja jos levityspalat pistäis taakse..
Tyhjä liike takarattaassa, siis missä suunnassa, pyörimis vai sivuttais suunnassa? Itselläni ainakin liikkeelle lähtiessä huomaa kun kytkin tarttuu kiinni eli sillälailla vähän nytkäyttää muttei kyllä mitään tyhjiä lyö. Jos jotain muuta tarkoitat niin sitten en osaa sanoa. Vanhat venyneet ketjut voi pitää kyllä kaikenlaista yllättävää ääntä.

Tosta vetelystä urissa sen verran että lienee ainakin noilla Maxxis (dirt oletan?) renkailla olevan normaalia kun tekee sitä itselläkin jos on vähän uraisempi tie, täytyy katsoa tarkaan missä kohden ajelee tollaisilla teillä ja kun ei toi mönkijä akselileveys muutenkaan sovi noihin uriin niin toki se vetelee sinne tänne jos sopivassa kohden ajaa. Itse olen nyt ajellut 0.8 barin paineilla joka renkaassa ja tuntunut aika sopivalta, voisi koittaa vielä laskea painetta ja katsoa onko kuinka pehmeenpi ja miten käyttäytyy. Paineet olen mitannut tarkkaan digimittarilla kun noi huoltoasemien mittarit ainakin näyttää ihan muuta mitä todellisuus on ja paineethan tulee mitata/säätää 'kylmään' renkaaseen.
Uudenmaan Mönkijät Ry
Can-Am Outlander 400 Max
ex TGB Blade 250 // ex Dinli 904 // ex Linhai 260 Demon // ex CPI XS 250 Sport
Avatar
ednet78
2WD
Viestit: 33
Liittynyt: 30 Huhti 2011 16:50
Mönkijä:: Comanche Bull
Paikkakunta: Järvenpää

Re: CPI XS 250 sport

Viesti Kirjoittaja ednet78 »

Tuli vaihdettua moottori sekä peräöljyt sekä lauhduttimen letkut.
Moottoriin menee se 2 litraa, mut perään meni vaan 2dl.
Tosin sieltä perästä tuli suunnilleen saman verran "kuraa" uloskin, että ehkä se pitää paikkansa.
Samalla tuli vaihdettu etujarrun valokatkaisija ja säädettyä ketjut.

Mites veltsu_ rattan vaihto meni?
Yhtään parempi?
Avatar
ednet78
2WD
Viestit: 33
Liittynyt: 30 Huhti 2011 16:50
Mönkijä:: Comanche Bull
Paikkakunta: Järvenpää

Re: CPI XS 250 sport

Viesti Kirjoittaja ednet78 »

vwaltsu onko tietoa mitä koneelle on tehty, koska mul ei jaksanu 32h takarattaalla vetää 5. vaihteella?
Itellä on tuplat kiinni.
vwaltsu kirjoitti:
Reisrdok kirjoitti:Mites, takarattaassa on huomattava tyhjä liike, mistä moinen mahtaa tulla? Kuuluuko olla vai onko jossain jotain pielessä? Varmaan hampaan verran klappia. Tulee jostain perän sisältä. Ajossa joskus huomaa kun lähtee liikkeelle ykkösellä että ihan kun löisi tyhjää jostain hiukan yhden nykäyksen, mutta tuolla oli juttua että voi johtua kuluneista rattaista/ketjusta.

Vetelyn sain aika pitkälle pois säätelemällä kaikkea mutta uraherkkyyttä on vielä aika tavalla. Maxxis kumit alla. Jos koittaisi aurausta ja ilmanpaineita vielä säädellä. Ja jos levityspalat pistäis taakse..
Tyhjä liike takarattaassa, siis missä suunnassa, pyörimis vai sivuttais suunnassa? Itselläni ainakin liikkeelle lähtiessä huomaa kun kytkin tarttuu kiinni eli sillälailla vähän nytkäyttää muttei kyllä mitään tyhjiä lyö. Jos jotain muuta tarkoitat niin sitten en osaa sanoa. Vanhat venyneet ketjut voi pitää kyllä kaikenlaista yllättävää ääntä.

Tosta vetelystä urissa sen verran että lienee ainakin noilla Maxxis (dirt oletan?) renkailla olevan normaalia kun tekee sitä itselläkin jos on vähän uraisempi tie, täytyy katsoa tarkaan missä kohden ajelee tollaisilla teillä ja kun ei toi mönkijä akselileveys muutenkaan sovi noihin uriin niin toki se vetelee sinne tänne jos sopivassa kohden ajaa. Itse olen nyt ajellut 0.8 barin paineilla joka renkaassa ja tuntunut aika sopivalta, voisi koittaa vielä laskea painetta ja katsoa onko kuinka pehmeenpi ja miten käyttäytyy. Paineet olen mitannut tarkkaan digimittarilla kun noi huoltoasemien mittarit ainakin näyttää ihan muuta mitä todellisuus on ja paineethan tulee mitata/säätää 'kylmään' renkaaseen.
Itellä kans Maxxis nappulat alla 0,8 paineilla, mut ei vetele mihinkää.
Voi ajella yhellä kädellä jopa 60 vauhdissa.
Toiveissa ois katu renkaat, mut toisille vanteille.
Avatar
veltsu_
6WD
Viestit: 445
Liittynyt: 05 Syys 2007 16:56
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa

Re: CPI XS 250 sport

Viesti Kirjoittaja veltsu_ »

-minäpäs ottelen huomenna kuvia.

-En kerennyt testaa ratasta(kusi testit pienten vastoin käymisten takia asennus vaiheessa) ja piti leikata oma nurtsi ja 3muun papan eikä tarvinnut työnnellä ku istua 4x4 huskin kyytis :) huomenna heti aamusta testaa.

-mulla on nyt 1bar renkaissa mut täytyy laskea 0.5 niinku oli viime kesänä mulla.mun mielest parhaat paineet.joo noilla katurenkailla soralla vetelee minne haluaa.

-ite kasvatin raideleveyttä takana levityspulteilla 7cm takapää rauhottu kummasti ja hyvin nuo pultit pysyy... :roll:

epäilen et vwaltsun koneelle on tehty jotain ku itelläki hyyty mut ku kantta avarrettiin niin menoa taas löyty.joo itelläkin haaveena toiset vanteet matalemmilla gummeilla ja taakse smc takanavat niin sais kunnon levityspalatkin taakse ja erilaiset vanteet.
vwaltsu
4WD
Viestit: 247
Liittynyt: 14 Touko 2011 14:04
Mönkijä:: Taxi Cana
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: CPI XS 250 sport

Viesti Kirjoittaja vwaltsu »

veltsu_ kirjoitti: -mulla on nyt 1bar renkaissa mut täytyy laskea 0.5 niinku oli viime kesänä mulla.mun mielest parhaat paineet.joo noilla katurenkailla soralla vetelee minne haluaa.

-ite kasvatin raideleveyttä takana levityspulteilla 7cm takapää rauhottu kummasti ja hyvin nuo pultit pysyy... :roll:

epäilen et vwaltsun koneelle on tehty jotain ku itelläki hyyty mut ku kantta avarrettiin niin menoa taas löyty.joo itelläkin haaveena toiset vanteet matalemmilla gummeilla ja taakse smc takanavat niin sais kunnon levityspalatkin taakse ja erilaiset vanteet.
0.5? Täytyypä kokeilla itekin! Itselläni on etupäässä jotkut levityspalat, olisko noin 5cm per puoli. Voihan tuolle koneelle olla jotain tehtykin, en vain tiedä. Putki on ainakin jonkun itse tekele rosterista ja takapönttö vaihdettu. Kaasarista en osaa sanoa kun en tiedä millainen tuossa ihan alunperin olisi? Mutta suuttimet siihen on ainakin vaihdettu ja ilmanputsarina vapaastivirtaava K&N.
Uudenmaan Mönkijät Ry
Can-Am Outlander 400 Max
ex TGB Blade 250 // ex Dinli 904 // ex Linhai 260 Demon // ex CPI XS 250 Sport
Vastaa Viestiin