CPI XS 250 sport

Keskustelua SMC mönkijöistä.
Avatar
ednet78
2WD
Viestit: 33
Liittynyt: 30 Huhti 2011 16:50
Mönkijä:: Comanche Bull
Paikkakunta: Järvenpää

Re: CPI XS 250 sport

Viesti Kirjoittaja ednet78 »

Josa75 kirjoitti:
ednet78 kirjoitti:Tuli laitettua 34h takaratas kiinni ja taas jaksaa vetää 5. vaihteellakin.
Nopeuksista ei vielä tietoa kun magneetit tulee vasta tiistaina
Toivottavasti saat veltsu_ huomenna kans rattaan, on yllättävän suuri vaikutus 2. hampaalla.

Huomenna pitäis sit käydä teettämässä uusi lauhduttajan letku ja samalla vaihdella öljyt.
Onko hyviä ehdotuksia öljyn suhteen?

Saako tuon 34H takarattaan jostain (cpi250) ihan kaupasta vai on se kanssa tilaustavaraa? tosiaankin ongelmana on tuo 5 vaihteella "hyytyminen"
Laitoin YV.
Avatar
veltsu_
6WD
Viestit: 445
Liittynyt: 05 Syys 2007 16:56
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa

Re: CPI XS 250 sport

Viesti Kirjoittaja veltsu_ »

Tämmöistä tänään...tuli tarakan tilalle ns. nostorauta ja tuolta dinli foorumilta löysin ratkaisun miten toteuttaa boksi kii eli biltemasta tuollaset polkupyörän ohjauspylväät tuotenro-27-178 :lol:

Kuva

tuolta näkee lopputuloksen (aikalailla sivun alhaalla saa selata) http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... a&start=75 mut pitää laittaa oma kuvaa jos perjantaina saapuu nuo pylväät tuolla saa ainakin boksin mukavemmalle korkeudelle ettei ole niin ylhäällä ja siposemman näköinen ku tuo iso tarakka ei oikein iskenyt mun silmään. 8)
Reisrdok
Noppeli
Viestit: 16
Liittynyt: 26 Touko 2011 18:35

Re: CPI XS 250 sport

Viesti Kirjoittaja Reisrdok »

HYVIN teoreettisia laskelmia ratastuksesta olettaen että moottori jaksaisi aina ottaa saman kierrosluvun

etu taka kmh
14 40 90,0
14 38 94,7
14 36 100,0
14 34 105,9
14 32 112,5
15 40 96,4
15 38 101,5
15 36 107,1
15 34 113,4
15 32 120,5
14 14 257,1 :D
Avatar
veltsu_
6WD
Viestit: 445
Liittynyt: 05 Syys 2007 16:56
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa

Re: CPI XS 250 sport

Viesti Kirjoittaja veltsu_ »

Reisrdok kirjoitti:HYVIN teoreettisia laskelmia ratastuksesta olettaen että moottori jaksaisi aina ottaa saman kierrosluvun

etu taka kmh
14 40 90,0
14 38 94,7
14 36 100,0
14 34 105,9
14 32 112,5
15 40 96,4
15 38 101,5
15 36 107,1
15 34 113,4
15 32 120,5
14 14 257,1 :D
joo kyllähän se tuo motti kulkis mitä testasin kerran et takarenkaat irti maasta ja paikoillaan kiihdyttelin,mut tekee paljon mönkijän paino ja tuulen vastukset ym. sama motti mp jinkussa niin kyllä se menee pikkusen nopeammin 14/32 väleillä mut siinäkin taas on painoa ainaki puolet vähemmän...

tuossa derbiin rattaat osiosta:

100 km/h:
14-40: 9000 rpm
14-38: 8548 rpm
14-36: 8100 rpm
13-32: 7755 rpm
14-32: 7201 rpm
Avatar
Josa75
4WD
Viestit: 164
Liittynyt: 13 Kesä 2011 12:06
Mönkijä:: Goes 450x TL 2010
Paikkakunta: Hamina

Re: CPI XS 250 sport

Viesti Kirjoittaja Josa75 »

Auttakaas nyt taas tietämätöntä. Eli nyt ois tarvetta sada parempaa pitoa taakse(montuille). Eli minkälaista rengasta/vannetta suosittelisitte hankkimaan. Noi rengas koot on mulle ihan hepreaa :oops:
Eli pulttijakohan tossa on takana 4x110??? Mut voiko olla esim sit vaik 8" vanne ja millasta kumia vai ... vai... vaii... mitä!! :shock:
.......................................................................

Ex Cpi 250 xs
Ex Goes 520
Jos ei muuten mene, otetaan kovempi vauhti...
Avatar
veltsu_
6WD
Viestit: 445
Liittynyt: 05 Syys 2007 16:56
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa

Re: CPI XS 250 sport

Viesti Kirjoittaja veltsu_ »

Josa75 kirjoitti:Auttakaas nyt taas tietämätöntä. Eli nyt ois tarvetta sada parempaa pitoa taakse(montuille). Eli minkälaista rengasta/vannetta suosittelisitte hankkimaan. Noi rengas koot on mulle ihan hepreaa :oops:
Eli pulttijakohan tossa on takana 4x110??? Mut voiko olla esim sit vaik 8" vanne ja millasta kumia vai ... vai... vaii... mitä!! :shock:
pulttijako takana 4x130 eli vanteita erilaisia et saa cpi:hin muutakuin alkuperäistä eteen löytyy vanteita kyllä lamokselta, mutta pulttijaon muutos onnistuu taka siten et ostat smc:n takanavat mut sinne joutuu muutaman prikan lyömää lisää mutterin ja navan väliin kun asiasta tiedustelin lamokselta viime kesänä mut en ole itse vielä ruvennut kyseiseen operaatioon..navat muistaakseni oli parinkympin luokka kpl.tämän operaation kun tekee niin saa erilaisia vanteita sovitettua sekä asennettua spacerit.

eli ei muuta kuin lamokselta navat tilaat
sitte esim. nuo http://lamos.fi/catalog/product_info.ph ... cts_id=123
ja nuo tulee vakautta ja ulkonäköä http://lamos.fi/catalog/product_info.ph ... cts_id=192

mulla vois olla myytävänä sulle innovan nappula renkaat samalla koolla kuin alkuperäiset renkaat.Pari talvea ollu alla mut ei varmaan ole kuin 300km ajettu jos sitäkään kuvia renkaista tuolla alla olevassa kuvablogin linkissä

PS:jos monttu käyttöön niin tuolla myytävänä pari takavannetta toinen huonompi ja toinen parempi (samaiselta tyypiltä ostin ison tarakan tilalle sen ns. nostoraudan) http://www.nettimoto.com/cpi/xs/1145686
Avatar
veltsu_
6WD
Viestit: 445
Liittynyt: 05 Syys 2007 16:56
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa

Re: CPI XS 250 sport

Viesti Kirjoittaja veltsu_ »

niinkin pienestä voi olla kii ongelmat ettei tuplia saanu oikeisiin säätöihin niin viaksi ilmeni cdi, heitin alkuperäisen takas paikoilleen niin johan rupes taas pelittään,tyhjäkäynnin kans oli ongelmia ku tuntu ettei ruuvista tapahdu mitään ja jos tapahtu niin sitte ei mikään muu säätö pelannu yksiin vaikka kuin sääti...niin hyvin sekotti cdi kaasarin sielun elämää.tosin tyhjäkäynti suutin vaihtaa viel hieman isompaan joskus. 42 kokeilin mut meni liian rikkaalle 38-40 siltä väliltä soppeli vissii.tympii ku noissa alkuperäisissä mitää merkintää minkä kokoinen on :?
Avatar
veltsu_
6WD
Viestit: 445
Liittynyt: 05 Syys 2007 16:56
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa

Re: CPI XS 250 sport

Viesti Kirjoittaja veltsu_ »

Kuva

Kuva

boksin aluslevyn kiinnitys pitää muokata jossain vaiheessa fiksumman näköisillä kiinnikkeillä nuo kiinnityspalikat mitkä tuli mukana niin ihan p****stä

mut on tuo fiksumman näköinen ku iso tarakka ainaki oma mielipide :lol:
härö
Noppeli
Viestit: 19
Liittynyt: 20 Marras 2007 18:34

Re: CPI XS 250 sport

Viesti Kirjoittaja härö »

:idea: Poraa pulteille reijät noihin putkiin niin et tarvitse mitään kiinnitys rautoja.
Avatar
Josa75
4WD
Viestit: 164
Liittynyt: 13 Kesä 2011 12:06
Mönkijä:: Goes 450x TL 2010
Paikkakunta: Hamina

Re: CPI XS 250 sport

Viesti Kirjoittaja Josa75 »

Sama kävi mielessä täälläkin. onko tuo kuinka tukeva kiinnitsy siis noin yleensäkkin vai pomppiiko kuin toi boksi ajossa. Muutenhan toi on kyllä ihan siistin näköinen...
.......................................................................

Ex Cpi 250 xs
Ex Goes 520
Jos ei muuten mene, otetaan kovempi vauhti...
Avatar
jesi
Tracks
Viestit: 2029
Liittynyt: 09 Heinä 2010 20:04
Mönkijä:: Pari Dinliä ollut :(
Paikkakunta: Tampere

Re: CPI XS 250 sport

Viesti Kirjoittaja jesi »

Foorumin dinlit ketjussa lopussa mun eilinen grillin kiinnityksen päivitys...
/ Jere Siirilä
/ Myyty: 2x Dinli DL-904
Avatar
veltsu_
6WD
Viestit: 445
Liittynyt: 05 Syys 2007 16:56
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa

Re: CPI XS 250 sport

Viesti Kirjoittaja veltsu_ »

Josa75 kirjoitti:Sama kävi mielessä täälläkin. onko tuo kuinka tukeva kiinnitsy siis noin yleensäkkin vai pomppiiko kuin toi boksi ajossa. Muutenhan toi on kyllä ihan siistin näköinen...
ennenku boksin laitoin niin roikun vähän noissa niin eivät antaneet periksi ja ei kyl boksi pompi sen enempää ku muutkaan.
Avatar
veltsu_
6WD
Viestit: 445
Liittynyt: 05 Syys 2007 16:56
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa

Re: CPI XS 250 sport

Viesti Kirjoittaja veltsu_ »

hyvää jussia cpi kuskeille ja muistetaan ettei kännissä ajeta :?
Avatar
ednet78
2WD
Viestit: 33
Liittynyt: 30 Huhti 2011 16:50
Mönkijä:: Comanche Bull
Paikkakunta: Järvenpää

Re: CPI XS 250 sport

Viesti Kirjoittaja ednet78 »

http://kuvablogi.com/nayta/3103237/
http://kuvablogi.com/nayta/3103238/

Tässä omasta kuvat.
Hyvät jussit kaikille.
Avatar
Josa75
4WD
Viestit: 164
Liittynyt: 13 Kesä 2011 12:06
Mönkijä:: Goes 450x TL 2010
Paikkakunta: Hamina

Re: CPI XS 250 sport

Viesti Kirjoittaja Josa75 »

Vaihdoin tossa isompaa kaasaria alle, ja muuten pelaa kaikki ok, mut kun tyhjäkäynniltä tempasee kaasun pohjaan niin booaa ja sammuu. pikkasen rauhallisemmin kun kääntää ni ottaa kierroksia hyvin ja pelaa niinku pitääkin. Eli kun kierrokset on vähän noussut, kestää kaasuttaa kunnolla. Onko missä siis vika? Liian pieni TK suutin( taitaa olla nyt joku 35) ? Pääsuutin taitaa olla 115. Neulaa olen koittanut siirrellä ilman sen suurempaa vaikutusta....

Tälläistä tänään, niin ja hyvät jussit.
.......................................................................

Ex Cpi 250 xs
Ex Goes 520
Jos ei muuten mene, otetaan kovempi vauhti...
Vastaa Viestiin