Mane kirjoitti:Miten tuon putkiston kanssa kun monet puhuneet tuon luokattoman kovan tärinän johtuvan siitä tai kaasuttimesta. Auttaako mitään jos ottaa ne ihme kiertohärpäkkeet pois ja hitsaa niiden aukot umpeen? Uutena kun tuppaa olemaan todella suolaisen hintaisia nuo käyrät ja vaimentimet. Minkä kokoinen pitäisi tuplien olla? Jollain taisi 20mm tällä foorumilla olla laitettuna, joten jos vaan kyselen jostain moottoripyöräpurkaamoista jotain 20-26mm tuplia niin pitäs istua tuohon kunhan ostaa kaulat?
Eilen meni kyllä pakoputkiston kromiosat uudelleen pinnoitukseen (jonka jälkeen paloi toppahousuihin reikänen maaseutukierroksella ) ja viikonloppuna meinasin ainakin alkukäyrät maalata kun ovat ruostuneet et kait ne orkkikset sit pitää säilyttää.. Ja jos sais vaik ne lisävalot vihdoin paikoilleen.
jos vielä naksuu niin kokeileppas sitä perinteistä eli napautappa startin kylkee muutaman kerran vasaralla mutta elä sit liian lujaa
Putkistosta sen verran et tärinät ja äänet saa rauhoittuu ku edes vaihdat vaimentimet. Itsellä oli 600 cbr vaimennin ja äänet muuttu mukavemmiksi tosin mulla oli crd:n alkukäyrä mut kyllä se vaikuttaa vaikka olis alkuperäiset käyrät ja ei muuta kuin pois se kierrätys en muista oliko vaikutusta muuta kuin että mulla ei enää menny poikki alkuperäiset siitä käyrän kohdalta.
mulla oli ainakin tuplat 22mm siihen sopii jinchen 250 tuplat ja kurkut moposportilta tai sit menopelimarketista tuplat oliko 165e ellet löydä käytettynä niinku minä ja tietysti muitakin kaaasuttimia voi kokeilla. Moposportilla olis kuulemma cpi:hin joku virityssarja eli kaasutin ja oliko imusarja siinä samassa paketissa joskus mulle kauppasivat mut sitä ei löydy niiden sivuilta ainakaan en ole löytänyt.
Noniin vihdoin sain ketjut ja 15 eturattaan laitettua, eilen kävin sitte pidemmällä keikalla ajelemassa. halvatun kova tuuli oli ja pitäähän se myöntää että ei noilla välityksillä kyllä jaksanu oikee kulkea enää. Kait ne sit on hommattava ne tuplat vaik onkin kallis sijoitus ton hintaseen vehkeeseen.. Kuitenkin, mopoajat jäi jo taakse ajat sitten niin ei tekis enää mieli ajaa jatkuvasti lämätiskis..
Mane kirjoitti:Noniin vihdoin sain ketjut ja 15 eturattaan laitettua, eilen kävin sitte pidemmällä keikalla ajelemassa. hitsinpimpulan kova tuuli oli ja pitäähän se myöntää että ei noilla välityksillä kyllä jaksanu oikee kulkea enää. Kait ne sit on hommattava ne tuplat vaik onkin kallis sijoitus ton hintaseen vehkeeseen.. Kuitenkin, mopoajat jäi jo taakse ajat sitten niin ei tekis enää mieli ajaa jatkuvasti lämätiskis..
Ei se niillä tuplilla kummene ainakaan kummoisesti mulla oli vakio kone ja välit 14/32+tuplat vitonen oli liikaa tuulessa ja ylämäessä noilla väleillä kannen avarrus vei hyytymisen oireet ja vieläkö siihen muutin välit 14/34 niin tuli makiat välit ja kierrokset ei huutanut matka vauhdissa ja piilo tehotkin löyty mukavasti.sikäli mulla hiukan avarempi putkisto tuli kansi töiden jälkeen vielä olis saanut laskea kantta mut jäi tekemättä odotellaanpa tässä hetki ja katsotaan milloin nimerkki terpi kommentoi mun entistä cpi:tä pikku linnut tuolla kylillä laulo et oli käynyt tänää hakemassa sen pois
Ps:voihan sitä myös porauttaa sylinterin 234cc -> 270cc kokoon ja lamokselta vaan smc 300cc männät ja renkaat laittaa tilaukseen..seinämä vahvuus menee aika pieneksi niin itse en tehnyt joku on derbiin tehnyt miten lie kestänyt
No niin.. Oli tarkoitus myydä oma cpi pois, mutta toisin kävi. Suunnanvaihtaja on hajalla, ei mennyt etuasento päälle ollenkaan. Aloin sitten selvittelemään syytä ja perämurikan sisältähän löytyikin metallin palasia. Eli jokin siirtorengas tai vaihteensiirtäjä, joka lukitsee välittämään voiman takarenkaille on ottanut itseensä. Tuntuu muutenkin näissä cpi 250 xs:ssä olevan juuri tuo suunnanvaihtajan tekninen toteutus sieltä ja syvältä, eli ei ole pitkäikäinen ratkaisu.. Tekisi mieli laittaa ihan vaan taka-akseli ilman tuota perämurikkaa, eli pakkia ei olisi.
Löytyykö keneltäkään "ylimääräistä" ja ehjää perää hilppeineen tähän malliin? Tai käykö jonkin muun mallin perä heittämällä/pienellä modaamisella?
PS. Onko kenelläkään räjäytyskuvia kyseisestä perämurikasta, niin näkisi mitä siellä oikein on..? Ei löydy netistä mitään
No niin.. Soitin Mopo-Sportille ja sieltä ei löytynyt perämurikkaa.. Kuulemma pelkkä takahaarukka +1800€, mitä helve...
Ostakaa joku tämä 800€:lla varaosiksi jo, nyt loppui kiinnostus tämän paskakasan suhteen. Hankkiutukaa ihmeessä eroon omistannekin, ennen kuin tulee takkiin näin pahasti
Räjätyskuvat löytyi moposportin sivuilta, joskin huonolaatuiset..
Heh, vaikkei nää niitä halvimpia kiinalaisia olekaan ei silti näiden lujuus mitä kovin kaksista ole...
En ole itse CPI:n perää koskaan avannut, mutta luulisi sen perän/taka-akselin saavan hitsattua "jumiin" niin että vetää vain eteenpäin.
Do dii.. Nyt on pakkiratas lentänyt mehtään. Huomenna jos saisi irti katkenneen vaihtajan ja muut himmelit. Mikäli kaikki menee hyvin, niin huomenna pääsee koeajolle..
Faktura kirjoitti:Do dii.. Nyt on pakkiratas lentänyt mehtään. Huomenna jos saisi irti katkenneen vaihtajan ja muut himmelit. Mikäli kaikki menee hyvin, niin huomenna pääsee koeajolle..
Kiinnostuksesta kysyn et mikä vuosimalli on kyseessä ja paljon kilometrei taiteltu?
äkkiähän sinne uudet hilut teettä ammattitaitosella metalli miehellä,paremmat osat saa kuin alkuperäiset eikä varmasti hintaa tule niin paljoa et konkurssi tulee ja kyllähän sen saa jumittua niin että pakkia ei enää ole
Perän sisällä on musta nailon ratasputkilo, jossa on ura suunnanvaihtajalle. Tämä toimii ilmeisesti ns. pakkirattaana, joka liikkuu kiertäen perän sisällä, poikittaissuunnassa. Tällä hetkellä homman nimi on se, että voimanvälittäjäratas pitäisi hitsata akseliin kiinni. Tällöin eteenpäin kulkeminen onnistuu, mutta pakkia ei sitten ole. Opiskelijana ei ole varaa koneistaa juuri mitään pajalla, joten itse korjaan perän kuntoon. Kemppiliimaa peliin ja matka jatkunee.
Kyseessä on vm.2010 ja mittarissa vain n.1400km.. Eli ei juuri mitään ajettu. Henkilökohtaisesti voin sanoa pistäneeni käteni paskaan.
Ilmenneitä vikoja jo tässä vaiheessa:
- Suunnanvaihtaja murtunut hajalle perän sisällä. Tuo suunnanvaihtajan toteutus on susi jo syntyessään, aiheuttaa taatusti jokaiselle päänvaivaa jossain vaiheessa. Työntötangot tms olisi kestävämpi koteutus
- Puskurin kiinnityskorvakkeet irronneet kokonaan irti. Tuolla puskurilla on painoa aika paljon, eihän tuollaiset ohuet peltipalat sitä jaksa kannatella. Kunnon vahvistusten hitsaaminen taiwanin kuran tilalle
- Öljynlauhduttimen paluuputki vuotaa kuin emäntä puolukkapäivinä. Pitäisi teettää paremmat letkut hydrauliikka-alan ammattilaisella
- Öljynlauhduttimen suojapelti resonoinut itsensä kiinnityskohdista hajalle. Tähän auttaisi varmastikin ennaltaehkäisevästi kumipehmusteet aluslevyjen alla.
Loppukaneettina, sonta mikä sonta! Piti taas kantapään kautta oppia tämäkin asia, kalliiksi tulee.
Nuo samat viat olen kertonut tällä palstalla jo vuonna 2006! Se on jännä juttu, kun jotain oikein tosissaan haluaa niin järjen käyttö unohtuu ja muiden varoitukset on helppo unohtaa. Tiedän tuon kokemuksesta. Vaan jokaisellahan on oikeus maksaa oppirahat ihan ite.
By the way, eikö Cpi:llä ole enää kahden vuoden takuuta? Tuo perän toimimattomuus meni omassa CPI:ssä pari kertaa takuuseen.
CPI:llä on kahden vuoden takuu, mun kohdalla se on jo ummessa juuri sopivasti. Mielenkiinnosta avasin perämurikan itse ja katsoin mitä siellä on tapahtunut. Tiesin kyllä, että takuun piikkiin se menisi, mutta en alkanut lähettelemään perämurikkaa Lahteen asti. Menee siis projektiluontoisena experimenttinä.
Kyllä, kun kuumotus on kova, niin muiden kommentit on helppo vesittää.. Enpä voi kenellekkän suositella CPI:n laitteita missään muodossa, käytäntö on sen jo osoittanut. Vielä kun pääsisi laitteesta jollain tapaa eroon..
Ite ostin käytetyn -07 vm nyt ajettu n. 7000km. Öljynlauhduttimen korjasin paremmin kiinni kun oli irti jo ostaessa että kait sitä pakkia joutuu seuraavaksi rukkaamaan kun se onkin viiminen "mallivika" mitä siinä ei ole korjattu. Sen jälkeen voikin sitte melkeen odottaa korjaustarpeettomia kilometrejä. Mutta totta puhuen se on ihan sama minkä alle 5tonnin vehkeen ostaa, kaikista niistä täällä on vikalistoja, mutta jos jollain vaikka tää cpi on toiminu hyvin nii eihän se tänne sitä tuu kertomaan..
no niin. pari viikkoo käytetyllä cpi:llä täs ajeltu ja ja... aamulla töihin lähtiessä huomasin että öljyä se prkl vuotaa . lauhduttimen paluuputkestahan se vuos. no nyt uuvet letkut vaihettu et seuraavia vikoja odotellessa kovaa ajoa vaan
Noniin vihdoin sain etukäyrät irti ja duunista yks hitsari vetäsi ne pikkuputket irti ja hitsas reiän umpeen. Irti ottaessa huomasin että putket menivät johonkin pieneen metallimottiin missä oli läppä sisällä, mikä juttu se nyt sitten oli?