Reisrdok kirjoitti:Täytyy koneistaa itse tuohon sitten puolikuut kun ei ole mitään hajua mikä putki tuo on.. Tai sitten hitsata laipat kiinteäksi putkeen.
Ei toisaalta nyt ihan ensimmäinen asia kun koko vekotin on purettuna rungolle asti ja itse moottori koneistamolla..
minä sorvautin työpaikalla ne puolikuut mut tai ne putket ja itse rautasahalla halkaisin ne ja hyvät tulit ja jos käyttää hakua tai lukee koko keskustelun niin löytää vastaukset mistä saa. mut kysäseppä lamokselta sieltä löytyy valmiit puolikuut ja derbissä sama kone kuin cpi:ssä mut derbi käyttää noita puolikuu systeemejä ja derbiinhän nuo teharit pääasiassa suunniteltu.
tuoltahan nuo löytyy nro.7 on laippa ja 8 puolikuu ja 3 tiiviste
Kiitoksia taas, en jostain syystä löytänyt haulla juttua.. PEBKAC virhe varmaan. Täytyy pistää kyselyä tuonne Lamokselle.
Koitin tämmöistäkin etsiä mutta ei varsinaisesti löytynyt vastausta: Ajattelin rakennella moottorin ripustuksen kokonaan uusiksi jollain auton moottorinkumeilla nyt kun se motti kerran irti on ja runkoakin täytyy joka tapauksessa hitsailla. Muttamutta: mitä mahtaa inssi sanoa jos silpaisen vanhat kiinnikkeet mäkeen ja teen kokonaan uudet systeemit? Alkuperäistä paremmat ja vahvemmat ja siistimmät luonnollisesti, mutta noin lain kannalta?
Noniin. Nyt sitten ensimmäinen iso vika. Tietäis vaan et mikä on rikki.
Eli homma on seuraavan lainen.
Kytkimessä "puoli kahvallista" tyhjää, toisinaan toimii ihan normaalisti. kytkinlevyt vaihdettu ja päällisin puolin kaikki kunnossa. toisinaan kun kytkintä painaa kuuluu sellainen metallin narahdus(kuiva?) ja tuntuu kytkinkahvassa asti kun jokin liikahtaa???...seuraava epäilys on sitten vaihteiston puolella, se selviää vasta kun otan lohkon auki... vastenmielistä...
öljyn seassa ei ollut mitään ylimääräistä, rouhetta yms..vaihteet palaavat kaikki, tosin kun kytkin ei toimi oikein joutuu hieman väkisin polkemaan vaihteen tupaan... ajaessa välillä narskuu... oisko sitte vaihdepuolen pakat hajonneet ja jos voiko se vaikuttaa kytkimeen jotenkin??? Oisko antaa mitään vinkkejä?
EDIT:
niin ja kytkin ei luista yhtää...mutta tosiaan se vapaaliike vivussa on useita senttejä.( toimiessa oikein muutamia millejä)
Noh, luultavasti olet varmaankin jo katsonut ettei vaijeriosastolla jää mikään kantamaan, seuraavaksi tulee mieleen että kytkimen sisällä jokin ottaa sen verran kiinni ettei palauta kunnolla jokaisella kerralla. Itellä kun oli samantapainen ongelma kiinancrossissa, lisäsin kytkivaijerin alkupäähän ylimääräisen palautusjousen jolla ongelma lähti. Kuulostaa kyl että tässä tapauksessa ei auta vaijeriviritelmät ja ite katsoisin et ite kytkin on varmasti kunnolla laitettu.
selvispähän vika. Kytkinakselin vaihdepuolen laakeri kökkönä. kolme kuulaa kadonnut jonnekkin, mistään ei löytynyt. Onneksi ei oo rikkonu mitään mennessääs. Liekö rattaidenväliin jauhautunut... noh uudet laakerit tilalle, pakka kasaan ja kovaa ajoa. Hyvin siis pelaa taas...
Pitää laittaa ihan uusi keskustelu tähän, ettei tämä mun kysymys huku tuonne johonkin halvatun pitkään aikaisempaan keskusteluun. Eli ostin xs250 cpi:n. Mistä laitteen tehot on kuristettu, kun kyseessä on tieliikenne malli? Avasin kaasuttimen ja laitoin isommat suuttimen, vaihdoin myös kartiosuodattimen ja poistin dp-killerit vaimentimista. Pitääkö tehdä vielä joitakin muita operaatioita, että vekottimesta saa enemmän tehoa irti?
Viimeksi muokannut jukka81, 21 Elo 2012 08:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy:yhdistetty. Palstan etiketin mukaan jo olemassa olevia ketjujahan on ollut tapana jatkaa mahdollisuuksien mukaan.
nofear kirjoitti:Pitää laittaa ihan uusi keskustelu tähän, ettei tämä mun kysymys huku tuonne johonkin hitsinpimpulan pitkään aikaisempaan keskusteluun. Eli ostin xs250 cpi:n. Mistä laitteen tehot on kuristettu, kun kyseessä on tieliikenne malli? Avasin kaasuttimen ja laitoin isommat suuttimen, vaihdoin myös kartiosuodattimen ja poistin dp-killerit vaimentimista. Pitääkö tehdä vielä joitakin muita operaatioita, että vekottimesta saa enemmän tehoa irti?
Siinä ne helpoimmat sitte olikin, kantta voi avartaa, ostaa rosterituubit, ostaa tuplakaasarit ja vaikka porauttaa , mutta ne sitte jo maksaa eikä ole ihan yhtä simppeleitä. Minkä kokoisen suuttimen pistit paikkaan?
nofear kirjoitti:Pitää laittaa ihan uusi keskustelu tähän, ettei tämä mun kysymys huku tuonne johonkin hitsinpimpulan pitkään aikaisempaan keskusteluun. Eli ostin xs250 cpi:n. Mistä laitteen tehot on kuristettu, kun kyseessä on tieliikenne malli? Avasin kaasuttimen ja laitoin isommat suuttimen, vaihdoin myös kartiosuodattimen ja poistin dp-killerit vaimentimista. Pitääkö tehdä vielä joitakin muita operaatioita, että vekottimesta saa enemmän tehoa irti?
Siinä ne helpoimmat sitte olikin, kantta voi avartaa, ostaa rosterituubit, ostaa tuplakaasarit ja vaikka porauttaa , mutta ne sitte jo maksaa eikä ole ihan yhtä simppeleitä. Minkä kokoisen suuttimen pistit paikkaan?
115 suuttimen virittelin paikoilleen, ihan hyvin pelittää sillä