CPI XS 250 sport

Keskustelua SMC mönkijöistä.
Avatar
veltsu_
6WD
Viestit: 445
Liittynyt: 05 Syys 2007 16:56
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa

Re: CPI XS 250 sport

Viesti Kirjoittaja veltsu_ »

Reisrdok kirjoitti:Täytyy koneistaa itse tuohon sitten puolikuut kun ei ole mitään hajua mikä putki tuo on.. Tai sitten hitsata laipat kiinteäksi putkeen.

Ei toisaalta nyt ihan ensimmäinen asia kun koko vekotin on purettuna rungolle asti ja itse moottori koneistamolla..
minä sorvautin työpaikalla ne puolikuut mut tai ne putket ja itse rautasahalla halkaisin ne ja hyvät tulit ja jos käyttää hakua tai lukee koko keskustelun niin löytää vastaukset mistä saa. mut kysäseppä lamokselta sieltä löytyy valmiit puolikuut ja derbissä sama kone kuin cpi:ssä mut derbi käyttää noita puolikuu systeemejä ja derbiinhän nuo teharit pääasiassa suunniteltu.

tuoltahan nuo löytyy nro.7 on laippa ja 8 puolikuu ja 3 tiiviste

http://lamos.fi/varaosat/250%20parts%20list.pdf

selaa vähän alas niin löytyy tilausnro

ja nuo passaa crd:n putkeen
Reisrdok
Noppeli
Viestit: 16
Liittynyt: 26 Touko 2011 18:35

Re: CPI XS 250 sport

Viesti Kirjoittaja Reisrdok »

Kiitoksia taas, en jostain syystä löytänyt haulla juttua.. PEBKAC virhe varmaan. Täytyy pistää kyselyä tuonne Lamokselle.

Koitin tämmöistäkin etsiä mutta ei varsinaisesti löytynyt vastausta: Ajattelin rakennella moottorin ripustuksen kokonaan uusiksi jollain auton moottorinkumeilla nyt kun se motti kerran irti on ja runkoakin täytyy joka tapauksessa hitsailla. Muttamutta: mitä mahtaa inssi sanoa jos silpaisen vanhat kiinnikkeet mäkeen ja teen kokonaan uudet systeemit? Alkuperäistä paremmat ja vahvemmat ja siistimmät luonnollisesti, mutta noin lain kannalta?
Avatar
Josa75
4WD
Viestit: 164
Liittynyt: 13 Kesä 2011 12:06
Mönkijä:: Goes 450x TL 2010
Paikkakunta: Hamina

Re: CPI XS 250 sport

Viesti Kirjoittaja Josa75 »

Noniin. Nyt sitten ensimmäinen iso vika. Tietäis vaan et mikä on rikki.
Eli homma on seuraavan lainen.
Kytkimessä "puoli kahvallista" tyhjää, toisinaan toimii ihan normaalisti. kytkinlevyt vaihdettu ja päällisin puolin kaikki kunnossa. toisinaan kun kytkintä painaa kuuluu sellainen metallin narahdus(kuiva?) ja tuntuu kytkinkahvassa asti kun jokin liikahtaa???...seuraava epäilys on sitten vaihteiston puolella, se selviää vasta kun otan lohkon auki... vastenmielistä...
öljyn seassa ei ollut mitään ylimääräistä, rouhetta yms..vaihteet palaavat kaikki, tosin kun kytkin ei toimi oikein joutuu hieman väkisin polkemaan vaihteen tupaan... ajaessa välillä narskuu... oisko sitte vaihdepuolen pakat hajonneet ja jos voiko se vaikuttaa kytkimeen jotenkin??? Oisko antaa mitään vinkkejä?

EDIT:
niin ja kytkin ei luista yhtää...mutta tosiaan se vapaaliike vivussa on useita senttejä.( toimiessa oikein muutamia millejä)
.......................................................................

Ex Cpi 250 xs
Ex Goes 520
Jos ei muuten mene, otetaan kovempi vauhti...
Mane
3WD
Viestit: 76
Liittynyt: 11 Tammi 2012 18:15
Mönkijä:: Kymco MXU 500
Paikkakunta: Salo

Re: CPI XS 250 sport

Viesti Kirjoittaja Mane »

Noh, luultavasti olet varmaankin jo katsonut ettei vaijeriosastolla jää mikään kantamaan, seuraavaksi tulee mieleen että kytkimen sisällä jokin ottaa sen verran kiinni ettei palauta kunnolla jokaisella kerralla. Itellä kun oli samantapainen ongelma kiinancrossissa, lisäsin kytkivaijerin alkupäähän ylimääräisen palautusjousen jolla ongelma lähti. Kuulostaa kyl että tässä tapauksessa ei auta vaijeriviritelmät ja ite katsoisin et ite kytkin on varmasti kunnolla laitettu.
Kettu kuittaa.
Reisrdok
Noppeli
Viestit: 16
Liittynyt: 26 Touko 2011 18:35

Re: CPI XS 250 sport

Viesti Kirjoittaja Reisrdok »

Nyt on kansi avarrettu ja nokka hiottu. Seuraavaksi seosmittarit yms. kiinni että pääsee säätämään.

Mitä ohjekirja sanoo venttiilinvälyksistä? Pako ilmeisesti 0.05?
Avatar
veltsu_
6WD
Viestit: 445
Liittynyt: 05 Syys 2007 16:56
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa

Re: CPI XS 250 sport

Viesti Kirjoittaja veltsu_ »

Reisrdok kirjoitti:Nyt on kansi avarrettu ja nokka hiottu. Seuraavaksi seosmittarit yms. kiinni että pääsee säätämään.

Mitä ohjekirja sanoo venttiilinvälyksistä? Pako ilmeisesti 0.05?
0.10 molemmat kylmänä näin ite omiin säätänyt
Avatar
Josa75
4WD
Viestit: 164
Liittynyt: 13 Kesä 2011 12:06
Mönkijä:: Goes 450x TL 2010
Paikkakunta: Hamina

Re: CPI XS 250 sport

Viesti Kirjoittaja Josa75 »

selvispähän vika. Kytkinakselin vaihdepuolen laakeri kökkönä. kolme kuulaa kadonnut jonnekkin, mistään ei löytynyt. Onneksi ei oo rikkonu mitään mennessääs. Liekö rattaidenväliin jauhautunut... noh uudet laakerit tilalle, pakka kasaan ja kovaa ajoa. Hyvin siis pelaa taas...
.......................................................................

Ex Cpi 250 xs
Ex Goes 520
Jos ei muuten mene, otetaan kovempi vauhti...
nofear
Noppeli
Viestit: 14
Liittynyt: 25 Heinä 2010 23:11

CPI xs250

Viesti Kirjoittaja nofear »

Pitää laittaa ihan uusi keskustelu tähän, ettei tämä mun kysymys huku tuonne johonkin halvatun pitkään aikaisempaan keskusteluun. Eli ostin xs250 cpi:n. Mistä laitteen tehot on kuristettu, kun kyseessä on tieliikenne malli? Avasin kaasuttimen ja laitoin isommat suuttimen, vaihdoin myös kartiosuodattimen ja poistin dp-killerit vaimentimista. Pitääkö tehdä vielä joitakin muita operaatioita, että vekottimesta saa enemmän tehoa irti? :?
Viimeksi muokannut jukka81, 21 Elo 2012 08:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: yhdistetty. Palstan etiketin mukaan jo olemassa olevia ketjujahan on ollut tapana jatkaa mahdollisuuksien mukaan.
Mane
3WD
Viestit: 76
Liittynyt: 11 Tammi 2012 18:15
Mönkijä:: Kymco MXU 500
Paikkakunta: Salo

Re: CPI XS 250 sport

Viesti Kirjoittaja Mane »

nofear kirjoitti:Pitää laittaa ihan uusi keskustelu tähän, ettei tämä mun kysymys huku tuonne johonkin hitsinpimpulan pitkään aikaisempaan keskusteluun. Eli ostin xs250 cpi:n. Mistä laitteen tehot on kuristettu, kun kyseessä on tieliikenne malli? Avasin kaasuttimen ja laitoin isommat suuttimen, vaihdoin myös kartiosuodattimen ja poistin dp-killerit vaimentimista. Pitääkö tehdä vielä joitakin muita operaatioita, että vekottimesta saa enemmän tehoa irti? :?
Siinä ne helpoimmat sitte olikin, kantta voi avartaa, ostaa rosterituubit, ostaa tuplakaasarit ja vaikka porauttaa , mutta ne sitte jo maksaa eikä ole ihan yhtä simppeleitä. Minkä kokoisen suuttimen pistit paikkaan?
Kettu kuittaa.
nofear
Noppeli
Viestit: 14
Liittynyt: 25 Heinä 2010 23:11

Re: CPI XS 250 sport

Viesti Kirjoittaja nofear »

Mane kirjoitti:
nofear kirjoitti:Pitää laittaa ihan uusi keskustelu tähän, ettei tämä mun kysymys huku tuonne johonkin hitsinpimpulan pitkään aikaisempaan keskusteluun. Eli ostin xs250 cpi:n. Mistä laitteen tehot on kuristettu, kun kyseessä on tieliikenne malli? Avasin kaasuttimen ja laitoin isommat suuttimen, vaihdoin myös kartiosuodattimen ja poistin dp-killerit vaimentimista. Pitääkö tehdä vielä joitakin muita operaatioita, että vekottimesta saa enemmän tehoa irti? :?
Siinä ne helpoimmat sitte olikin, kantta voi avartaa, ostaa rosterituubit, ostaa tuplakaasarit ja vaikka porauttaa , mutta ne sitte jo maksaa eikä ole ihan yhtä simppeleitä. Minkä kokoisen suuttimen pistit paikkaan?


115 suuttimen virittelin paikoilleen, ihan hyvin pelittää sillä :)
Mane
3WD
Viestit: 76
Liittynyt: 11 Tammi 2012 18:15
Mönkijä:: Kymco MXU 500
Paikkakunta: Salo

Re: CPI XS 250 sport

Viesti Kirjoittaja Mane »

Juu itellä sama tuntui toimivan parhaiten, kokeilin myös 120 ja 125 mut ei oikeen jaksanu niillä.
Kettu kuittaa.
zepe
2WD
Viestit: 26
Liittynyt: 07 Marras 2011 16:46

Re: CPI XS 250 sport

Viesti Kirjoittaja zepe »

Ei kenellekään olisi jäänyt vakiokaasaria ylimääräiseksi ja luopuisi siitä halvalla?
CPI XS 250
Jukuboi
Noppeli
Viestit: 3
Liittynyt: 08 Loka 2012 21:03

Re: CPI XS 250 sport

Viesti Kirjoittaja Jukuboi »

Olisko kellään tietoa mistä saisin tuon takakatteen ku ei tahdo oikeen mistää löytyä tai sit en osaa ettiä
zepe
2WD
Viestit: 26
Liittynyt: 07 Marras 2011 16:46

Re: CPI XS 250 sport

Viesti Kirjoittaja zepe »

Jukuboi kirjoitti:Olisko kellään tietoa mistä saisin tuon takakatteen ku ei tahdo oikeen mistää löytyä tai sit en osaa ettiä
Saksan eBaysta löytyy jonkin verran osaa näihin vehkeisiin, tossa sulle peräkatetta:
http://www.ebay.de/sch/i.html?_nkw=cpi+ ... &_osacat=0
CPI XS 250
Jukuboi
Noppeli
Viestit: 3
Liittynyt: 08 Loka 2012 21:03

Re: CPI XS 250 sport

Viesti Kirjoittaja Jukuboi »

Juu löytyi moposportilta samaan hintaan kuin tuolta saksan ebaysta ja saa ilmeisesti kaikki muutkin osat moposportin kautta :)
Vastaa Viestiin