Nyt otin homman alusta otin nokat pois kiristin kannenpultit 70 nm.JJP kirjoitti:Siis jos sä kolkkaat männän kiinni tulppaan kyllähän sen nyt huomaa!?Oliko sulla nokat paikoillaan ennen ku kiristit kannen??
Mitä luulet kille,saatko siitä padasta vielä savua ulos?
BTW En mä meinannukkaa et ne merkit olis identtisesti samanlailla vaan NOIN samoissa kohissa.Eipä sitä taida ees saada vituralleen laitettua jos toinen on 9/12(imupuoli) .
Ajoitin uudelleen eli avasin kytkin kopan otin kytkimen pois avasin nokkaketjun mutterin otin ketjun pois rattaalta menin mangeeton puolelle ja käänsin koneen sillein, että hahlon kohdalle tuli t merkki. ketjun ala merkki kohilleen ketju ylös imu nokka paikoilleen merkit imu nokassa on 9/12 kellon kohilla sen jälkeen laitoin pakonokan paikoilleen merkin ketjussa olevaan merkkiin, sitten pistin nokkien pidikkeen paikoilleen ja kiristin ketjun. näin mä sen ajoitin ja jos olen tehnyt väärin kertokaa niin voin viel korjaa sen.
Laskin tänään paperille, et männän ja tulpan välii pitäis jäädä noin 2,5mm tilaa et onko tuo riittävästi tosin kuumana mäntä turpoaa sen 0,3mm.
eiköhän se käyntiin saada viimeistään ennen 2012 =)