CPI XS 250 sport

Keskustelua SMC mönkijöistä.
Somnium
2WD
Viestit: 37
Liittynyt: 11 Helmi 2013 18:35

Re: CPI XS 250 sport

Viesti Kirjoittaja Somnium »

Itsellä ollu nyt samaa ongelmaa eli käy ajoittain vaan toisella mukilla. Tuntuu ettei muutenkaan meinaa oikein jaksaa käydä kunnolla. Parina päivänä käyny nyt niin, että kun lämpimän koneen on sammuttanut ja n. tunnin kuluttua koittanut startata niin saa akun sahata tyhjäks asti mut käymään ei lähe.
toni.laine1
3WD
Viestit: 66
Liittynyt: 16 Helmi 2013 20:09
Mönkijä:: SMC Wildcat 500, ex Cpi xs250
Paikkakunta: salo

Re: CPI XS 250 sport

Viesti Kirjoittaja toni.laine1 »

Teki kans ton just yks päivä että pistin koneen käymään ja annoin käydä pihalla 5min et sain varusteet niskaan ja pakkasin vähän tavaroita tarakalle sitten lähin ajamaan pääsin 1,5km ja sit sammu ja akun viime hönkäsillä se sit hörähti ihmeen kaupalla.. Ainiin toi tapahtu samana päivänä kun piti aamulla töihin lähteä niin laitoin virrat päälle niin mitään ei tapahtunut ei mikään valo syttynyt täysin pimeä no otin auton alle ja huristelin töihin töitten jälkeen aloin ruveta selvittelemään mikä vikana ja löin avaimet virta lukkoon ja taas pelas normaalisti.. =D>


Nyt mönkijä onkin tallissa ja tulossa pientä muutosta.. Uusi kaasari, uudet välitykset.

Onkos tuolla pakosarjoissa jotain mikä haittaa virtausta, voisi samalla parannella kun nyt sain mönkkärin kaverin lämpöseen talliin muutamaksi päiväksi.

Mimmones ton tulpan kärkiväli kuuluisi olla?
Viimeksi muokannut jukka81, 09 Maalis 2013 19:23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: lainauksen poisto
Somnium
2WD
Viestit: 37
Liittynyt: 11 Helmi 2013 18:35

Re: CPI XS 250 sport

Viesti Kirjoittaja Somnium »

Tuosta pakosarjasta ei itellä ole tietoa. Tulppien kärkiväli 0,6-0,7. Ainakin Honda Rebelin koneessa näin ja käsittääkseni tuo on käytännössä sama kone.
toni.laine1
3WD
Viestit: 66
Liittynyt: 16 Helmi 2013 20:09
Mönkijä:: SMC Wildcat 500, ex Cpi xs250
Paikkakunta: salo

Re: CPI XS 250 sport

Viesti Kirjoittaja toni.laine1 »

Nyt on uusi kaasutin asennettuna. Hiukan pitäisi säädellä vielä, ei ole ihan optimissa tuo tyhjäkäynnin seosruuvi sijaitsee mikunissa sen verran vittumaisessa paikassa ettei onnistu säätämään mun työkaluilla koneen ollessa lämpimänä.

Tämä kyseessä:
http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll? ... 1012391655


Mutta eihän se mennyt kun isä äitiin tuo kaasari alkuperäiseen imusarjaan-->hiukan viilaa ja menee paikalleen. Hiukan tuo kaasarin O-rengas näkyy laipan takaa mutta ei vaikuta mopon ohjattavuuteen.(kts. kuvat)

http://sdrv.ms/16Ebtsv

http://sdrv.ms/ZUDVkD

Lisäksi tuli tuommoinen takaratas asennettua.
http://www.ebay.co.uk/itm/300761847423? ... 1439.l2649

Magneetit pitää liimata vaan kiinni. Ja on köykästä alumiiniä tuo ratas.
vaniljacreme
6WD
Viestit: 338
Liittynyt: 08 Huhti 2010 07:35
Paikkakunta: pukkila

Re: CPI XS 250 sport

Viesti Kirjoittaja vaniljacreme »

meneekö toi kaasari muuten niinkun bolt in vaijeri yms? huomaako vakioon eroa?
Viimeksi muokannut cotcot, 27 Maalis 2013 11:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: Edellisen viestin lainaaminen on turhaa, ainakin kokonaisuudessaan. Lainaus poistettu.
ex smc cbw 250
ex derbi dxr 250
toni.laine1
3WD
Viestit: 66
Liittynyt: 16 Helmi 2013 20:09
Mönkijä:: SMC Wildcat 500, ex Cpi xs250
Paikkakunta: salo

Re: CPI XS 250 sport

Viesti Kirjoittaja toni.laine1 »

Kaasuvaijeri sopi paikalleen hyvin. Ryyppyvaijerille ei tossa uudessa kaasarissa ollut sopivaa telinettä mutta sen saa vanhasta kaasarista tarvittaessa. Itsellä ryyppy toimii tuosta kaasuttimen kyljestä tällä hetkellä vielä. Imusarjasta joutuu pikkasen porrasta hiomaan.

Vaihdoin samalla kertaa 36 takarattaan ja kaasarin niin vaikea kertoa vaikutuksista mutta teho laski varmasti alle 25% niin viritys on onnistunut? :D

Ainakaan ei huuda kuolemaa enään 80km/h vauhdissa, mutta hyytyy pieneenkin vasta/tai jopa sivutuuleen ja ylämäkeen. huippunopeus saattaa olla jopa nelosella parempi. :?

Jostain kun ne tuplakaasarit saisi/löytäisi prkl.. Linkki vinkkejä kellään?

Vikoja ilmeentynyt:
Lauharin letkut hikoilee, takavalo pimeänä, vilkut ja nopeusmittari on ruvennut välillä pelleilemään.
vaniljacreme
6WD
Viestit: 338
Liittynyt: 08 Huhti 2010 07:35
Paikkakunta: pukkila

Re: CPI XS 250 sport

Viesti Kirjoittaja vaniljacreme »

saako noita tuplia lamoksen kautta enää tilattua.
ex smc cbw 250
ex derbi dxr 250
toni.laine1
3WD
Viestit: 66
Liittynyt: 16 Helmi 2013 20:09
Mönkijä:: SMC Wildcat 500, ex Cpi xs250
Paikkakunta: salo

Re: CPI XS 250 sport

Viesti Kirjoittaja toni.laine1 »

Laitoin lamokselle postia noista tuplista.


Toimimattoman takavalon syykin selvisi. Takalampun piirilevyltä oli piuha irronnut.
https://skydrive.live.com/redir?resid=F ... rXOHiHd3U0


Ebay on pullollaan noita yksi johtoisia sytytyspuolia, mutta kahden pytyn puolaa en onnistunut löytämään, mutta toimiiko mikäli haaroitan puolalle tulevan johdon ja laitan kaksi puolaa kummallekin sylkylle oman?
vaniljacreme
6WD
Viestit: 338
Liittynyt: 08 Huhti 2010 07:35
Paikkakunta: pukkila

Re: CPI XS 250 sport

Viesti Kirjoittaja vaniljacreme »

ootko kokeillu twin ignition coil nimellä hakea.ainaki tuolla ebay.co.uk puolella löytyy vaikka minkä näköstä.
sit ku saat tuplat voit myydä mulle ton viritys kaasarin kun tuo reilusti tehoa.. :lol:
ex smc cbw 250
ex derbi dxr 250
toni.laine1
3WD
Viestit: 66
Liittynyt: 16 Helmi 2013 20:09
Mönkijä:: SMC Wildcat 500, ex Cpi xs250
Paikkakunta: salo

Re: CPI XS 250 sport

Viesti Kirjoittaja toni.laine1 »

Ai perhana en millään löytäny. Joo saat tulla hakemaan 10e pois jos löydän tuplat joskus. :p
Kyllä tuolla kaasarilla jo paikallaan kaasuttaen huomaa selvän eron alkuperäiseen ja mun mielestä persdynolla kone käy paljon nätimmin.
vaniljacreme
6WD
Viestit: 338
Liittynyt: 08 Huhti 2010 07:35
Paikkakunta: pukkila

Re: CPI XS 250 sport

Viesti Kirjoittaja vaniljacreme »

jos myyt ennen kuin tuplat löydät niin maksan 20€ ja 10€ postimaksua.. :biggrin:
Viimeksi muokannut cotcot, 31 Maalis 2013 22:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: Lainauksen poisto.
ex smc cbw 250
ex derbi dxr 250
toni.laine1
3WD
Viestit: 66
Liittynyt: 16 Helmi 2013 20:09
Mönkijä:: SMC Wildcat 500, ex Cpi xs250
Paikkakunta: salo

Re: CPI XS 250 sport

Viesti Kirjoittaja toni.laine1 »

Palaillaan asiaan parin päivän päästä! :)
Viimeksi muokannut vaughan, 01 Huhti 2013 16:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: Turha lainata edeltävää viestiä, lainaus poistettu.
vaniljacreme
6WD
Viestit: 338
Liittynyt: 08 Huhti 2010 07:35
Paikkakunta: pukkila

Re: CPI XS 250 sport

Viesti Kirjoittaja vaniljacreme »

ootko toni saanu viel tietoa tuplista?
ex smc cbw 250
ex derbi dxr 250
toni.laine1
3WD
Viestit: 66
Liittynyt: 16 Helmi 2013 20:09
Mönkijä:: SMC Wildcat 500, ex Cpi xs250
Paikkakunta: salo

Re: CPI XS 250 sport

Viesti Kirjoittaja toni.laine1 »

Nostellaas kuninkaallinen cpi ketju ylös. Tuplat ois asennus valmiina odottelemassa kun sais laitettua vaan kiinni. Mitä nyt ilmanputsarit vielä puuttuu mut en ole vielä edes suunnitellut miten toteuttaa, että käyttääkö tota alkuperäistä koteloa vai raakasti vaahtomuovisuotimet kaasarin persiiseen. Näillä keleillä nyt ainakin vesi ja kura roiskii niin pahasti et mahtais mennä suodatin nopeesti tukkoon ja kaasariin vettä.. :idea:

Vilkkurele temppuili pahasti joten sen vaihdoin uuteen mallia biltema, vajaan kympin makso ja ainakin näyttäisi toimivan. Virtalukkokin on temppuilut ja aina ei mennyt virrat päälle no purin ja putsasin ja otin ne turhat kuulat pois (tai en saanu niitä takasin:)) ja tähän asti on ainakin pelannut ihan ok..

Öljyletkut vuotaa vielä kun en tiedä mistä uuden saisi.. Paikallinen hydrauliikkaliike Salossa ei moisia pystynyt tekemään. :doubt:


Rasvaprässi pitäisi kai ostaa, että saa rasvattua paikat tekeeköhän noilla halpahallien 15€ prässeillä mitään vai meneekö rahat haaskoon?
vaniljacreme
6WD
Viestit: 338
Liittynyt: 08 Huhti 2010 07:35
Paikkakunta: pukkila

Re: CPI XS 250 sport

Viesti Kirjoittaja vaniljacreme »

ei ihan halvinta prässiä kannata ostaa. ite tein sen virheen ja ei sillä niveliä rasvattua saanu ja piti ostaa k-raudasta laadukkaampi.

eikait siinä kun kaksi reikää vanhaan ilmanputsarin koteloon ja vanhalla suodattimella. en tiedä onko tässä cpi:ssä sellanen mutka ylös mistä ottaa ilman? se näyttää aika kuristavan pieneltä ainaki smc:ssä. sen saa irti kun aukasee kiristyspannan.
ex smc cbw 250
ex derbi dxr 250
Vastaa Viestiin