derbin cdi boxi.

Keskustelua SMC mönkijöistä.
tt82
Noppeli
Viestit: 13
Liittynyt: 10 Helmi 2008 15:19
Paikkakunta: jyväskylä

derbin cdi boxi.

Viesti Kirjoittaja tt82 »

Nyt olis nokkaa,tuplaa,putkee,kantta modailtu,mut kun tuntuu et ei toimi / lähde niinkuin pitäis... onko kellään tietoo siitä et onko toi kuristettu vielä sillä cdi boxilla??
otto83
3WD
Viestit: 84
Liittynyt: 24 Marras 2007 17:43
Mönkijä:: Renegade 800 -08 TL
Paikkakunta: kymenlaakso

Viesti Kirjoittaja otto83 »

kokeileppa haku toiminnol. tai lueskele toi derbin viritys niin lyötyy varmaan vastaus
ex. Derbi DXR 250 -05
ex. Comanche 200cc TL -07
junkki
2WD
Viestit: 36
Liittynyt: 08 Tammi 2008 22:39
Paikkakunta: Kontiolahti Mönkkäri: Derdi dxr 250

Viesti Kirjoittaja junkki »

ei oo ainakaan kierroksia rajotettu koskapa mulla ainakin kiertää niin paljon paikallaan ettei uskalla ees loppuun asti huuattaa..
Avatar
Rossar
6WD
Viestit: 310
Liittynyt: 03 Joulu 2007 14:46
Paikkakunta: Tampere/Kokkola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Rossar »

En usko et kellään on vielä todistettua vastausta CDI:n kuristavuuteen..
"Tuntuu että" vastauksia riittää :)
Itelläki värkki kerää kierroksia ihan tarpeeks, mutta kuristaako sytytyksenajoitus tehoja, siihen en osaa sanoa...
Sumppi_
4WD
Viestit: 236
Liittynyt: 06 Elo 2006 20:49
Mönkijä:: Dinli 560
Paikkakunta: Uganda

Viesti Kirjoittaja Sumppi_ »

Rossar kirjoitti:En usko et kellään on vielä todistettua vastausta CDI:n kuristavuuteen..
"Tuntuu että" vastauksia riittää :)
Itelläki värkki kerää kierroksia ihan tarpeeks, mutta kuristaako sytytyksenajoitus tehoja, siihen en osaa sanoa...
Juurikin näin se tekee... eli sen ajoituksen se säätää rajoittavalla tavalla.
Tienoonpankit
2WD
Viestit: 29
Liittynyt: 17 Touko 2008 17:28

Viesti Kirjoittaja Tienoonpankit »

Itteänikin kiinnostas tämä cdi-boksissa oleva kuristushomma. Haulla koitin mutta selkeitä vastauksia ei täältä eikä oikein muualtakaan löytynyt. Eli, jos joku tietää, niin kertoo. Eli: 1#:Minkä värinen se johto on jonka väliin se vastus pitää laittaa? 2#: Minkä kokoinen tämän kyseisen vastuksen pitää olla?
Ja jos joku vielä tahtoo kertoa kokemuksiaan että onko tuosta mainittavaa hyötyä, vai onko lähinnä "no kyllä se taitaa vähän paremmin mennä"- tyylinen juttu.

Kiitos ja näkemiin.
sniveri
4WD
Viestit: 192
Liittynyt: 09 Touko 2006 20:45
Mönkijä:: CPI xs 250 TIC´07
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja sniveri »

Itelläni on säädettävä CDI-boksi CPI XS250:ssä. Rajoitus on näin ohitettu ja kone jaksaa nostaa kierroksia korkeammalle, mutta silti huippuja tuo ei paljoa tuo lisää koska kuitenkaan isoimmalla vaihteella ei enää jaksa vääntää muutenkaan. Eli niinkun on jo tällä fooorumilla todettu monesti, paras viritys on se kun ostat uuden mönkijän.

Itelläni vakiona CPI:ssä oli huiput max. 95 ja nyt kulkee 105-110. Kiinni on siis tuo ohjelmoitava sytkä, tuplakaasari ja CRD:n tehoputki.

Ainoat vastukset jota kannattaa alkaa ajomukavuuden nimissä lisäilemään on nuo lämmitysvastukset kahvoihin :D
- Joka helvatin vehkeessä tarvii olla "varoitus hengenvaara"-tarra kyljessä -
Vastaa Viestiin