Sivu 1/2

Lamoksen tuplat/säätäminen

Lähetetty: 13 Helmi 2009 20:23
Kirjoittaja Janska
Elikkäs kävin nakkaamassa kaasarit kiinni ja peli käy ja kukkuu, mutta eikös noissa ole mitään seosruuveja? Säädettävä neulojen ja suuttimien avulla ainoastaan?? Kertokaa joku jolla tietoa. Itse en pikaisella etsimisellä ruuveja löytänyt.

Re: Lamoksen tuplat/säätäminen

Lähetetty: 17 Helmi 2009 20:41
Kirjoittaja Janska
Hiljasta näköjään pitelee...Täytyy yrittää siis omin avuin saada säädettyä....Kiitos.

Re: Lamoksen tuplat/säätäminen

Lähetetty: 17 Helmi 2009 21:39
Kirjoittaja gini
Tarkoitat tällaista kinkkikaasaria http://gebangchina.com/En/carburftorDetail.asp?ProID=39 ?
Onkohan tuo joku keihinin kopio?

Tyhjäkäynnin seosruuvi näyttäisi olevan tuossa kaasuläppien edessä osoittamassa suoraan alaspäin. Näkyy tuossa linkin kuvassa siinä keskellä "metalliputki" suoraan alaspäin kurkun alapuolella. Varmaan aika veemäinen säätää kaasarit paikoillaan, jollain lyhyellä ruunimeisselillä vois onnistua tai sitten taivuttaa meisselin 90 asteen kulmaan.

Re: Lamoksen tuplat/säätäminen

Lähetetty: 22 Helmi 2009 10:03
Kirjoittaja Janska
Kyllä noi ihan japanissa pitäs olla valmistettu (mutta mistä noista tietää...Kuvassa juuri samat). Ainakin kaasareissa niin lukee. Vaihdoin pienemmät suuttimet (89) niin alkoi pelittämään jo melko hyvin. Ainoastaan täyskaasulla/korkeilla kierroksilla ei oikeen haluu vielä mennä niin kun pitäis... Olis kiva kuulla minkäkokosia suuttimia porukat on noihin laittanu.
Noissa oli paikoillaan 120 ja neulat säädetty laihalle. Orkkis kaasarissa 125 suutin joten vähän liian isot on nuo 120 kun niitä on 2 kpl :)

Re: Lamoksen tuplat/säätäminen

Lähetetty: 22 Helmi 2009 10:38
Kirjoittaja gini
Niissä lukee kyljessä STANDARD OF JAPAN :) Siitä voi erehtyä luulemaan että ne olisi tehty japanissa. Mistä noihin saa sopivia suuttimia? Ovatko suutinnumerot vakiokaasarin ja tuplien kesken varmasti vertailukelpoisia (vrt. keihin/mikuni suuttimet)?

Niissä imukauloissa on kierteytetyt reiät ilmeisesti jollekin letkuliitokselle. Onko noilla jotain käyttöä vai tulppasitko ne?

Re: Lamoksen tuplat/säätäminen

Lähetetty: 22 Helmi 2009 17:56
Kirjoittaja Janska
Suuttimien saannista ei sen enempää tietoa kun että jostain niitä saa kun noiden mukana sain 2 ylimäärästä sarjaa erikokosia suuttimia. Verailukelpoisuudesta en osaa sanoa mitään. Lukemat oli pienemmät niissä mitkä sinne laitoin ja niin myös reikä tietysti...

Re: Lamoksen tuplat/säätäminen

Lähetetty: 10 Maalis 2009 20:54
Kirjoittaja sniveri
Mulla on kokoa 94 suuttimet ja neulan sokka keskimmäisessä vakosessa. Silleen on pelaillu ihan hyvin. Nyt on tuo toisenlainen projekti menossa ja tarttis itekki tietää että mistä niitä suuttimia saa, eli löytyykö esim stormilta?

Re: Lamoksen tuplat/säätäminen

Lähetetty: 10 Maalis 2009 21:01
Kirjoittaja dillen
juu stormilta minä tilasin ainaski...onko millä kierteellä 5mm vai 6mm ja sitte jos 5mm onko tasapää kanta vai kantti kanta? kannattaa soittaa stormille...

Re: Lamoksen tuplat/säätäminen

Lähetetty: 10 Maalis 2009 22:52
Kirjoittaja Janska
Ok. Mulla on nyt 89 suuttimet kiinni, mutta neuloja täytyy vielä säätää rikkaammalle. Tuntuis käyvän laihalla kun ei oikeen ilman ryyppyä halua lähteä "kylmänä" tallista käymään. Lämpimänä lähtee ihan ok. Tyhjäkäynnin seosta täytys kanssa vähän vielä ropeltaa.

Re: Lamoksen tuplat/säätäminen

Lähetetty: 11 Maalis 2009 20:06
Kirjoittaja dillen
juu ainakin itellä on sillain säädetty ettei kylmänä toimi juurikaan ilman ryyppyä...jos 2-3min käyttää paikallaan niin sitte toimii...säädin ton noin ihan siks ettei kylmänä saa rikottua kun ei toimi kunnolla...lämpimänä toimii mainiosti....

Re: Lamoksen tuplat/säätäminen

Lähetetty: 26 Huhti 2009 20:42
Kirjoittaja gini
Onko muilla ollut ongelmaa että läpat eivät oikein palaudu takaisin kiinni? Joku vähän kanittaa jossain läppäakselilla mutta ei oikein selvinnyt mikä. Pitää vissiin virittää joku lisäjousi vetämään kaasun pois...

Re: Lamoksen tuplat/säätäminen

Lähetetty: 29 Huhti 2009 18:27
Kirjoittaja sniveri
mulla taas oli niin että kun kunnolla kiljutti ni tuntu että kone imis iteksee läppiä auki vaikka kaasun päästää :D tohon on yks hyvä lääke ja se maksaa 42 ekee. 2-vaijerinen kaasukahva.

Re: Lamoksen tuplat/säätäminen

Lähetetty: 29 Huhti 2009 19:03
Kirjoittaja gini
Vielä parempi lääke olisi tässä. Ei tarvitisis enää ihmetellä mitä se alipainemäntä tekee :)

Kuva

Re: Lamoksen tuplat/säätäminen

Lähetetty: 30 Huhti 2009 13:00
Kirjoittaja sniveri
mistä repäsit noi kurkut?

Re: Lamoksen tuplat/säätäminen

Lähetetty: 03 Touko 2009 19:03
Kirjoittaja gini
Ei mulla noita ole, ainakaan vielä. Ovat Barossan alkuperäiset imarit, ehkä myös sachs 4rockissa on samanlaiset kun siinäkin pitäisi olla tuplat vakiona. Tuollaiset voisi jostain ulkomailta saada tilattua.