Derbi DXR 250 ongelma
Derbi DXR 250 ongelma
Ongelma on semmonen että kylmänä ei tahdo käynnistyä kunnolla. Aikansa ku sahaa saa myllyn käymään. Sitte ku antaa kaasua reippaammin niin rupeaa ampumaan pakosarjassa. Paukahtaa oikeen kunnolla. Tyhjäkäynnillä ei käy tasasesti, mutta kun kone lämpiää toimii loistavasti eikä ammu enää. Tulpat on vaihettu ja kipinää tulee, vapaavirtaus putsari, kaasarin suuttimet kokeiltu isompaan, sekä tyhjäkäynti että pääsuutin. Ei vaikutusta suuttimilla. Onko sytytyksen ajotuksessa ongelmaa vai missä?
Re: Derbi DXR 250 ongelma
Oletko varmistanut et ryyppy toimii kunnolla.
Ja et ryypyn suutin on puhdas.
Kuullostaa et käy hyvinkin laihalla jos paukahtelee putkessa.
Ja et ryypyn suutin on puhdas.
Kuullostaa et käy hyvinkin laihalla jos paukahtelee putkessa.
http://www.uudenmaanmonkijat.fi
Ex: Derbi DXR250 -05 "pikkumusta"
Ex: TGB "Tekele" Blade 425 4x4 -07
Ex: Can-Am "Rekku" Renegade 800H.O. -08
Ex: Derbi DXR250 -05 "pikkumusta"
Ex: TGB "Tekele" Blade 425 4x4 -07
Ex: Can-Am "Rekku" Renegade 800H.O. -08
Re: Derbi DXR 250 ongelma
Noniin, pitkästä aikaa pääsin taas mönkkärin kimppuun ja sehän lähti käymään täydellä ryypyllä ku pikkasen näytti starttia. Mutta semmosen havainnon tein, että kun ottaa ryypyn pois niin tyhäkäyntiä käy tasaseen ja hienosti mutta jos kaasua antaa oikeen nopeesti niin paukahtaa pakosarjassa ja välistä myös imusarjassa. Tasasesti jos antaa lisää kaasua niin ei mitään onkelmaa (kone lämmin). Sitten kun taas laittaa ryypyn täysin päälle eli läpän kiinni niin pystyy antaa nopeesti kaasua eikä ammu (kone lämmin). Ajattelin että saisko ilmaa revittyä jostain imusarjasta, mutta kokeilin starttisuihkeella ruiskuttaa jokapaikkaa eikä mitään vaikutusta ja jos tukkii imupuolen niin sammuu samantien. Miksi se ilman ryyppyä ampuu mutta ryypyn kanssa ei? seos on säädetty vakioon 1 3/4 kierrosta auki (löyty netistä jostain manuaalista) Suuttimet on vakiot. Kaasari tuli ennen testejä irroitettua ja puhdistettua läpikotaisin.
Re: Derbi DXR 250 ongelma
Kokeilin sitten seuraavana päivänä käyntiin niin eipäs lähtenytkään. Ei kokopäivänä saannu kampetta käymään. Omituista koska edellisenä päivänä lähti nätisti käyntiin. Nyt vähän epäilyttää tuo sähköpuoli, että oisko siellä jotain ropleemaa. Kyllä kait sen pitäis etes luvata jos kerran bensaa saa (tulpat kastuu) ja kipinää lyö. Puristuspaineetkin mittasin. En tosin tiedä paljonko pitäis olla tuossa puristuksia mutta molemmissa pytyissä oli pikkasen päällä 9bar. Pitää löytää jostain samanlainen kampe ja kokeilla toimivasta vehkeestä cdi boksia siihen, voisko olla rikkinäinen. Jos se ei auta niin käydä kaapelit läpi, tosin se kyllä lyö kipinää. Jos sekään ei auta niin on vitsit vähissä 

Re: Derbi DXR 250 ongelma
Eihän se saa liikaa bensaa? Meillä on pihalla klapi kone joka ei meinnut millään toimia ja oireet ihan samanlaiset. Oli koneen säädöt tehtaalla aivan vituillaan ja nyt kun ei saa enää niin paljoa bensaa toimii aivan loistavasti. Jos se nimittäin kastelee tulpat niin ei starttaakkaan...
Re: Derbi DXR 250 ongelma
Aikoinaan oma DXR teki samaa.
Oli tosin käynnissä vain lyhyitä aikoja.
Tulpat tuppas kastumaan koko ajan.
Ongelma ratkesi kun käytin konetta pitkään.
Jostain syystä tulpat sotkeentu jolloin kipinä oli huono ja kastuivat ennen kuin sai käyntiin.
Kokeile kuivata tulpat kunnolla ja kato lähteekö käyntiin ja koita ajaa kunnon lenkki.
Oli tosin käynnissä vain lyhyitä aikoja.
Tulpat tuppas kastumaan koko ajan.
Ongelma ratkesi kun käytin konetta pitkään.
Jostain syystä tulpat sotkeentu jolloin kipinä oli huono ja kastuivat ennen kuin sai käyntiin.
Kokeile kuivata tulpat kunnolla ja kato lähteekö käyntiin ja koita ajaa kunnon lenkki.
http://www.uudenmaanmonkijat.fi
Ex: Derbi DXR250 -05 "pikkumusta"
Ex: TGB "Tekele" Blade 425 4x4 -07
Ex: Can-Am "Rekku" Renegade 800H.O. -08
Ex: Derbi DXR250 -05 "pikkumusta"
Ex: TGB "Tekele" Blade 425 4x4 -07
Ex: Can-Am "Rekku" Renegade 800H.O. -08
Re: Derbi DXR 250 ongelma
Aikaa taas vierähtänyt ja sain uuden cdi-boksin, jonka jälkeen mylly lähti heti käyntiin, mutta eipäs pysynyt kuin tyhjäkäynnillä käynnissä. Heti kun antoi kaasua niin sammua pätkähti, oli ryyppy päällä tai ei. Kokeilin sitten kaasuttimen ilmanotosta tukkia niitä kupariputkia jotka sinne tulevat (2kpl) ja toisen kun tukki niin johan kärsi ottaa kierroksia, mutta kun otti sormen eestä pois samantein sammahti. Kaasutin auki ja purin kaikki osat jotka irti lähti ja puhalsin paineilmalla joka röörin auki. Sitte taas kone käyntiin ja johan pelitti, mutta ampu pakosarjaan ihan hemmetisti, kun antoi kunnolla nopeaan kaasua. Ryypyn kans (90% auki) toimi ilman ampumisia. Aikani siinä pyöriskelin, mönkkärin renkaita potkien ihmetellen mikä siinä nyt sitte on. Otin taas kaasuttimen auki ja pääsuttimen vaihdoin 105:stä 120:een. Ei vaikutusta. Sitten otin luistin neulan pois ja nostin sitä pari pykälää. Johan parani, mutta ampui pikkasen vieläki. Lopuksi nostin sen neulan niin ylös kuin vain sai ja kone rupes käymään kuin sveitsiläinen kello. Ei mitään ampumista ja käyntiin kun vähän näytti starttia.
kaikki oli ennen ampumista tehdasasetuksissa paitsi vapaasti virtaava ilmansuodatin ja tehoputki. Eli luultavasti vapaastivirtaavan suotimen takia se sai aivan liikaa ilmaa, koska neula piti nostaa ihan ylös asti. Tehdas säätöhän on puolessa välissä.
Jospa se nyt sitten toimisi vähän aikaa ongelmitta "kop kop kop". No ongelmat on tehty voitettavaksi, vaikka usko meinasikin jo mennä
toivottavasti tästä on jollekkin muulle myös hyötyä, jos sattuu samoja ongelmia olemaan.

Jospa se nyt sitten toimisi vähän aikaa ongelmitta "kop kop kop". No ongelmat on tehty voitettavaksi, vaikka usko meinasikin jo mennä
