Wildcatin vasen eturengas "sirisee"

Keskustelua SMC mönkijöistä.
Draidy
2WD
Viestit: 32
Liittynyt: 13 Syys 2012 15:56

Wildcatin vasen eturengas "sirisee"

Viesti Kirjoittaja Draidy »

Oon alkanut kiinnitämään huomiota ajaessani sirinään ja vauhdissa sen paikantanut vasemman eturenkaan luokse tai sitten siihe lähialueelle. Toisella puolella ei kuulu mitään vauhdissa.

Onko jotain vinkkejä mistä voisi johtua, tartteeko huolestua vai pitää tätä ominaisuutena. Kyseessä smc wildcat 500 re. Koitin paikallaan liikutella vähän edes takas, eikä se siinä ainakaan mitään hihkase. Klappiakaan siellä ei tuntunut.

En oo ainakaan huomannut, että vaikuttais jotenkin ajoon.

Pieni lisä kyssäri lisäks, onkohan etujouset turhan löysällä, kun nostaa ylespäin niin jouset menee "sijoiltaan". Mönkijän on aika tontissa.
Eiköhän näillä kysymyksillä alottelija taas pääse hetken eteenpäin.
Avatar
Bansku81
Tracks
Viestit: 1907
Liittynyt: 24 Huhti 2012 12:47
Mönkijä:: Dinli 904 -10
Paikkakunta: Rauma
Viesti:

Re: Wildcatin vasen eturengas "sirisee"

Viesti Kirjoittaja Bansku81 »

Joskus itse ihmettelin samaa Dinlissä kunnes tajusin että se ääni tuli ketjuista jotka ovat vasemmalla puolella. En osaa sanoa miksi kuulosti että tulisi edestä.
Avatar
rönttö
6WD
Viestit: 505
Liittynyt: 15 Helmi 2012 08:54
Mönkijä:: Ei enään
Paikkakunta: 019

Re: Wildcatin vasen eturengas "sirisee"

Viesti Kirjoittaja rönttö »

Joskus huomasin että tietyssä nopeudessa pyörännavan sokka rupes sirisemään tosi korkeella äänellä..vähän taivuttelua ja avot

Jos on tosi tontissa voi olla ylempi ketjurullakin
SMC 300xle Ex
SMC Wildcat RE Ex
Draidy
2WD
Viestit: 32
Liittynyt: 13 Syys 2012 15:56

Re: Wildcatin vasen eturengas "sirisee"

Viesti Kirjoittaja Draidy »

Itse kans kattelin niitä sokkia. Tosiaan se on tyyliin 20-30km/h+ kun menee, niin se alkaa siitä ja vaikee kuvailla sitä, tasanen sirinä lähinnä kuuluu. Ylempi ketjurulla on jo aiemman omistajan toimesta (kate) otettu pois. Mä luotan siihen, että se on vain joku sokka. :badgrin:
kate
6WD
Viestit: 341
Liittynyt: 14 Tammi 2006 21:47
Mönkijä:: Outlander 500 max xt
Paikkakunta: kangasala

Re: Wildcatin vasen eturengas "sirisee"

Viesti Kirjoittaja kate »

Johtuu melko varmasti ketjuista joista jo edellä mainittiin.Tämä vielä korostuu jos et ole rasvaillut ketjuja ostamisen jälkeen koska seisoskeli liikkeen pihalla sateessa pari kuukautta.Itse rasvailin 100-200km välein niin ei pahemmin kerennyt siritteleen.
Noi etu jouset on monilla aika tontissa eikä se mitenkään vaarallista ole jos nyt ajelet vaan maantie ajoa.Se nostellessa saattaa mennä säätörenkaasta pois paikoiltaan mutta kyllä se siihen takas palaa ja sama homma takana jos nostelet sitä.
Vastaa Viestiin