Sachs 4 Rock 250

Keskustelua SMC mönkijöistä.
Zarzar
3WD
Viestit: 100
Liittynyt: 12 Maalis 2005 15:28
Paikkakunta: Lohja Mönkijä: Linhai 260

Viesti Kirjoittaja Zarzar »

stinger kirjoitti:Voi sillä ajaa vaikka ilman käsiä, ihan suoraan se menee.
Kato äiti, mä ajan ilman käsiä....
...kato äiti, mä ajan ilman hampaita :wink:
Barossa
Tracks
Viestit: 1677
Liittynyt: 17 Helmi 2005 19:02

Viesti Kirjoittaja Barossa »

stinger kirjoitti:nostin rengaspaineet asfalttiajoon sopiviksi. Menee hienosti risteykset ja liikenneympyrät kahdella renkaalla.
Minkälaiset paineet laitoit asfaltille?
Barossa
Tracks
Viestit: 1677
Liittynyt: 17 Helmi 2005 19:02

Viesti Kirjoittaja Barossa »

Zarzar kirjoitti:Kato äiti, mä ajan ilman käsiä....
...kato äiti, mä ajan ilman hampaita :wink:
Heh, noin kävi meidän perheessä jo, tosin meni vain yksi etuhammas poikki...
Avatar
stinger
6WD
Viestit: 332
Liittynyt: 02 Marras 2004 21:31
Paikkakunta: Polaris 750

Viesti Kirjoittaja stinger »

Renkaiden kyljessä on maininta, että 0,35. Laitoin 0,5 bar. Myyjäliikkeessä olivat laittaneet 2 kiloa!

Ei varmaan kannata ajaa pitkiä matkoja kyljellään, saattaa tulla voiteluhäiriö.
Barossa
Tracks
Viestit: 1677
Liittynyt: 17 Helmi 2005 19:02

Viesti Kirjoittaja Barossa »

Aikas paljon nypyttää eturenkaat kun vauhtia on asvaltilla 70:tä mittarin mukaan. Onko se ominaisuus vai vika? Voikohan noita renkaita tasapainottaa mitenkään?
Nyt ensimmäisen pitkän ajolenkin jälkeen kone käy tyhjäkäyntiä kovilla kierroksilla. Hieman kaasuttelua paikallaan ja kierrokset asettuu normaaliin. Hetken käytyään tyhjäkäyntiä kierrokset nousee taas itsellään?? Mittarissa on vasta 29km, olisko vaan uuden hioutumattoman koneen temppuilua?
Kele, kun ei ole saanu vieläkään Suomenkielistä manuaalia. Mukana tuli Sakemannin kieltä sisältävä vihkonen...ei siitä selvää saa, vaikka kuinka tavaa...
Barossa
Tracks
Viestit: 1677
Liittynyt: 17 Helmi 2005 19:02

Viesti Kirjoittaja Barossa »

Niin, paineista maahantuoja sanoi että 0,5- 1 bar maksimissaan.
Omasta en ole mitannu, muutaku sormella tökänny. Painuu kuin ilmapalloon, joten liikaa ei ainakaan ole.
Janza182
Noppeli
Viestit: 11
Liittynyt: 02 Kesä 2005 00:20
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Janza182 »

Jep jep..
Uutena käyttäjänä pitää vähän avautua :wink:
Tässä nyt jonkun aikaa ajellu moisella vekottimella ja tyytyväinen tähän saakka ollut. Ostin tämän hieman käytettynä kun myyjällä oli rahapula ja hinta ei todellakaan ollut paha! puolvuotta ois takuutakin vielä. Itsellä tähän vaihettu isommat suuttimet ja vapaampi putki. Myös kaasu vaihdettu moottoripyörän kahvaan (omasta mielestä mukavempi). Huonoja puolia nyt en tähän hätään keksi.. Pakin puute myöskään ei ole vaivannu koska ei tuo paina mitään :P .

btw. pitääkö näitä katuliikenne kikottimii katsastaa vuosittain vai ei? toinen väittää toista ja toinen toista... :?
Avatar
stinger
6WD
Viestit: 332
Liittynyt: 02 Marras 2004 21:31
Paikkakunta: Polaris 750

Viesti Kirjoittaja stinger »

Katsastus on kuin uusilla autoilla: kolmantena vuotena ekan kerran ja yksi välivuosi, sitten vuosittain.
Tarpi
2WD
Viestit: 48
Liittynyt: 06 Touko 2005 19:16
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa Mönkijä: Linhai 260 (tieliikenne)

Viesti Kirjoittaja Tarpi »

Mitenkä tuon on saanut katsastettua tieliikenteeseen ilman pakkia?
http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/2002/20021090
Tuolta 4 luku, kohta 13
Janza182
Noppeli
Viestit: 11
Liittynyt: 02 Kesä 2005 00:20
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Janza182 »

Tarpi kirjoitti:Mitenkä tuon on saanut katsastettua tieliikenteeseen ilman pakkia?
http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/2002/20021090
Tuolta 4 luku, kohta 13
hyvä kysymys.. Mut kilpi on ja rekisteriote ym.. :roll:
Avatar
stinger
6WD
Viestit: 332
Liittynyt: 02 Marras 2004 21:31
Paikkakunta: Polaris 750

Viesti Kirjoittaja stinger »

Näin tänään livenä sellaisen jossa on pakki ja levyjarrut edessä. Taka-akselin keskellä on joku outo hässäkkä, joka laittaa akselin pyörimään eri suuntaan kun takarissan. Onkohan tuossa mitään rajoitinta nopeudelle, satasta pakilla??
DudeB
3WD
Viestit: 62
Liittynyt: 09 Helmi 2005 14:53
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja DudeB »

Pakki-Sachs koeajettu, hieno kokemus !

Pakin suuntaan on rajotin, en muista tarkkaan millä systeemillä se on toteutettu (sain niin paljon kaikkea tietoa myyjältä kysymyksiini, että vähemmän tärkeät unohdin jo)

Ainoa mikä mua epäilyttää Pakki-Sachsissa on se systeemi, millä pakki on toteutettu ja ensinnä tulee mieleen, kuinkahan loppuun asti suunniteltu se on, elikä käytännössä: kuinka hyvin se kestää. Runnomalla sitä ei saanu päälle laittaa vaan ujuttamalla ja kytkintä luistattamalla, joka toisaalta antaa viitteitä siihen, ettei ole kovin loppuun asti suunniteltu viritelmä.
Onkohan missään, yhtään misssään muussa vehkeessä toteutettu peruutusvaihdetta samalla tavalla ?

Lisäksi olen saanut ristiriitaista tietoa määräaikaishuolloista, yks myyjä sano, että 1000 km:n välein ja toinen sano, että 10 000 km:n välein ja mun mielestä siinä on vissi ero !

Teenkin ristizekkauksia soittamalla eri paikkoihin ja kyselemällä samoja asioita, jos on paljon ristiinmeneviä asioita, niin sillon Sachs ei vakuuta.


nim. mönkkäri vieläkin hankkimatta
Barossa
Tracks
Viestit: 1677
Liittynyt: 17 Helmi 2005 19:02

Viesti Kirjoittaja Barossa »

Pakiton Sachs: eka huolto 1000km, seuraava 2500km. Siitä etiä päin 2500 välein.
Pakillisen ensimmäinen huolto 100km, seuraavista en tiedä. Luulisin että menee samoin kun toi pakiton.
J.Halme
Noppeli
Viestit: 22
Liittynyt: 25 Helmi 2005 07:46
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja J.Halme »

Barossa kirjoitti:Pakiton Sachs: eka huolto 1000km, seuraava 2500km. Siitä etiä päin 2500 välein.
Pakillisen ensimmäinen huolto 100km, seuraavista en tiedä. Luulisin että menee samoin kun toi pakiton.
joo, pakillisen käytin eka huollossa kun 100km kohdalla oli pelkkä öljynvaihto. seuraava huolto 1000km silloin on jo venttiilin säätö!
Avatar
stinger
6WD
Viestit: 332
Liittynyt: 02 Marras 2004 21:31
Paikkakunta: Polaris 750

Viesti Kirjoittaja stinger »

Niin, sen pakin rajoitin varmaan toimii samalla tavalla joka vaihteella. Toisin sanoen "varokaa, peruutan viitosella!"
Vastaa Viestiin