Onko ketään testannu Lamoksen tuplakaasareita Derbis?

Keskustelua SMC mönkijöistä.
kämmäri
2WD
Viestit: 43
Liittynyt: 10 Touko 2006 17:55

Onko ketään testannu Lamoksen tuplakaasareita Derbis?

Viesti Kirjoittaja kämmäri »

Niin että onko kukaan kokeillu vielä sitä Lamoksen tuplakaasari pakettia Derbissä. Jos on, niin onko hintansa väärti vai olisko yksi iso kaasari parempi kuin kaksi pientä :?:
Suomi on eu:n perseen nuolija
danttes
Noppeli
Viestit: 2
Liittynyt: 28 Kesä 2006 23:15
Paikkakunta: susiraja

Viesti Kirjoittaja danttes »

Juu en oo kokeillu mut yhen kaasarin keskittämine on fugin hankalaa ku se iskarin ylä kiinnike on ees. Itekkii kyselin lamoksen settii ja mailasivat sen olevan merkkiä f/n??? Onko kellää käsitystä mistä moiset kotosin??? Itte meinasin ettii käsiin jonkuu purku twinin ja ruveta ettii sen kaasareihin(tuplat) säätöjä kohilleen. Vakiossahan kaasari reippaasti oikeella puolella eli vasempaan pyttyyn matkaa rutosti! :twisted: Onko kukaa kutitellu smc:tä reilummi, oisin yhtä hymyä vuoden jos sais kyhnyy säästäviä vinkkejä ku rouva danttes ei oo kovin innoissaa tönkkärii työnnetyst valuutast!? :oops:
ehkä otin ehkä en!?
Lamosoy
3WD
Viestit: 93
Liittynyt: 18 Heinä 2006 20:50
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lamosoy »

no niin pitkä odotus on päättynyt... tänään saapui imusarjat noihin kaasareihin.Eli nuo ovat pulttaa kiinni mallia, ja toimivat alkuperäisellä vaijerilla. Hinta kaasareille ja imusarjoille 250e sisältää alv 22%

Tänään saapui myös täysin uusi SMC Jow-250.
Isokokoinen (yamaha grizzly 660 on samankokoinen) tieliikenne mönkkä.
Käykää tutustumassa http://www.nettimoto.com/viewVehicle.ph ... ehicle.php
hapis
Noppeli
Viestit: 9
Liittynyt: 22 Syys 2006 21:12
Mönkijä:: Can am outlander 570pro
Paikkakunta: Kaarina\Littoinen

smc

Viesti Kirjoittaja hapis »

No ittellä oli ne kaasarit jo alkukesästä kiinni kylläkin smc rungossa ja kyllä ne ihan toimivat tuntuivat olevan...Sen verran niistä huomasi että laite otti 4:lla reilut sata vauhtia,mutta niissä tuplissa oli kyllä kiinni ram-air järjestelmä että sekin saattaa hieman vaikuttaa ylhäällä.Ala vääntö lisääntyi hieman mutta ei huomattavasti mutta sitten taas käynti tasoittui valtavasti.Tosiaan ne tuplat sopii suoraan pulttaa kiinni menetelmällä mutta mistään filttereisä sinne on turha unelmoidakkaan..tilaa jää noin 3 senttii.siksi itsekkin tein suljetun ram-airin sinne.
Avatar
DeRBidxr
3WD
Viestit: 98
Liittynyt: 27 Syys 2006 19:13

Viesti Kirjoittaja DeRBidxr »

mä vaihdoin 20mm dellortot derbiin,ni käynti tasaantu nii paljon ettei paikallaa seistes ees tiedä onks se käynnis :) hieman liian isot suuttimet kylläkin
Avatar
DeRBidxr
3WD
Viestit: 98
Liittynyt: 27 Syys 2006 19:13

Viesti Kirjoittaja DeRBidxr »

ja noitten dellortojen kans mahtu helposti molempiin omat kartio filsut..
Avatar
DeRBidxr
3WD
Viestit: 98
Liittynyt: 27 Syys 2006 19:13

Viesti Kirjoittaja DeRBidxr »

kertokaa nyt joku et miten teillä seokset on niissä lamoksen kaasareis?ku noilla 20millisilläkin nokee tulpat, vaikka vaihdoin kympin pienemmät suuttimet..?ei meinaa säädöt löytyy millää...tarviiks täs alkaa kohojen kans pelleilee?
deeäksär
4WD
Viestit: 156
Liittynyt: 27 Heinä 2006 09:31

tuplattuplat

Viesti Kirjoittaja deeäksär »

oletteko hyvät herrat tulleet kokeiluissanne nyt siihen tulokseen että kaasareiden tuplaaminen on ollut kovasti suositeltava siirto?
jos näin on niin teen saman liikkeen heti kun takuuaika on ohi.
voisiko saada kuvan ja kuvaelman työn kulusta?
älä missään tapauksessa ota sellaista kuvaa missä möykyn rekkari näkyy - voin kokemuksesta kertoa että isoveli valvoo. esim. nettimoton myynti-kuvien perusteella on eräskin moottoripyörä määrätty ajo- muutos- ja toimenpidekieltoon. isoveljen nimi on muuten ________
Avatar
DeRBidxr
3WD
Viestit: 98
Liittynyt: 27 Syys 2006 19:13

Viesti Kirjoittaja DeRBidxr »

joku täälä sano et heti nelosella reilut sata otti ku tuplat vaihto...alan epäileen sitä:Dnyt pari viikkoo yrittäny saada noita tuplia säätöihin...alkaa urheilumieli loppuun...en sit tiä jos niillä lamoksen kaasareilla toimii paremmin...mutta epäilen

käynti kyllä tasaantuu
tomnor
3WD
Viestit: 87
Liittynyt: 31 Elo 2005 14:22

Viesti Kirjoittaja tomnor »

Ainakin Saschissa mulla 19" keihin tuplat ja powerfiltterit

Neula on korkimmalla tasolla ja ilmaruuvvi 1,75 kierrosta auki niin kyllä se yli 100 nelosella kulkee ja vitosella sen 120 mutta kierrokset ei jaksa vetää yhtäkorkealle kun nelosella.
Avatar
DeRBidxr
3WD
Viestit: 98
Liittynyt: 27 Syys 2006 19:13

Viesti Kirjoittaja DeRBidxr »

ja mä en löydä säätöjä millään :(
deeäksär
4WD
Viestit: 156
Liittynyt: 27 Heinä 2006 09:31

Viesti Kirjoittaja deeäksär »

kaippa sulla on kaasareiden syncronointia varten alipaine mittarit ja mittauspillit letkuja varten imusarjoissa.....ainakin moottoripyöräpuolella mistä mulla on enemmän kokemusta on kaasareiden synkkaminen keskenään osoittautunut tärkeäksi. erästäkin veekakkosta yritetty saamaan toimimaan kun ei kierrä eikä käy tyhjäkäyntiä- eikä mitään muuta vikaa kuin synkka perseellään.

kaasareista olet varmaan selvittänyt valmistajalta että ne ylipäätään on mahdollista saada toimimaan tuplana ? eli on synkronointi säätö?

onko tuossa alkuperäisessä imupuolen kotelohässäkässä jotain alipaineliitäntöjä ja mihin tarkoitukseen? oletko jonkin jättänyt irti? esim. onko siinä alipaineohjattua kiihdytyspumppua?
en ole viittiny omasta tonkia kun se sutii vakionakin joka vaihteella ja vauhti riittää vanhalle miehelle mainiosti....

ihan kokemuspohjalta yksi sopivan kokoinen sopivilla suuttimilla varustettu kaasutin tai ruisku olisi toimivampi. kyllä jollakin on varmaan kohta se ruotsalainen sähköahdin ja ruisku derbissä mikäli suomalaista hulluutta yhtään tunnen...
Avatar
DeRBidxr
3WD
Viestit: 98
Liittynyt: 27 Syys 2006 19:13

Viesti Kirjoittaja DeRBidxr »

millähän saat siihen yhteen isompaan kaasariin kunnon imusarjan?ku tila on rajotettua siellä...?ja miksei toimis tuplana,kuitenki 1per sylinteri?ei siinä mitään käyntihäriöö ole,nykii yläkierroksilla(niinku kävis laihalla) ja nokee tulpat... Epäilen et vika oli siinä rajottimen ohittimessa mikä tos oli,ku sen otin pois ni loppu se nykiminen?

ja tosta synkkaamisesta oon monelta kuullu ettei oo välttämättä tarpeellista...varsinkaa ku tolla useimmiten ajetaan täydel kaasul
deeäksär
4WD
Viestit: 156
Liittynyt: 27 Heinä 2006 09:31

Viesti Kirjoittaja deeäksär »

ei tuo häkkyrä ole tarkoitettukaan toimimaan kunnolla muuten kuin niillä laillisilla vakipalikoillaan.piste. jos ei sinne muuta mahdu niin souwot?
jos teillä on maastokone niin antakaa anteeksi nämä moraalisaarnat. ei koske teitä.

ei silti, jos virittelette niin mitäpä se mulle kuuluu, aattelin vaan kun kaikki vaan valittaa ettei kampe toimi ketkä noita viripilipalikoita on laitellu. vakio toimii loistavasti...ja sonta lentää kesät talvet eikä tämmönen vanha äijä uskalla kovempaa ajaa tuolla huteralla kiikulla.

levikepalat laitoin tuossa viikonloppuna. voi hemmetti kun on hyvä. menee kuin juna. ei vatkaa perse koko ajan niinku ennen. 38 takaratas tuli ja. sutiminen rauhottu pikkusen ja kulku vakautui entisestään! akseliväli kasvo kaksi senttiä ja leveys kymmenen paikkeilla. suosittelen.
Avatar
DeRBidxr
3WD
Viestit: 98
Liittynyt: 27 Syys 2006 19:13

Viesti Kirjoittaja DeRBidxr »

Monet kuitenki tahtoo ne kuristetut hepat takasin,vaikka siinä vakiona olis kuinka kulkuja. ja se kuitenki useimmiten on niin että jos jotain palikoita vaihtaa ni ei laakista toimi 100%,varsinki jos on viel kyseessä bensansyöttö puolen juttuja. mutta siis nyt tuntuis toimivan...ja ku näki kuvan siitä lamoksen "tuplakaasarista" ni voi ymmärtää et se on pulttaa kiinni homma..ois ollu kuva aikasemmin ni oisin ostanu sen.


siis levikepaloilla(ko?) kasvo akseliväli?vai laitoitko siis oikee ne tukivarret sun muut mitä lamos myy?jos pelkät palat laitoit ni ajeleppa tovi ja kerro mitä etupyörien laakerit niistä sanoo :shock: jos ne sen kestää ni vois itekkin hommata ne palat..
Vastaa Viestiin