spacerit?
jos nyt joku alkaa noita itse tehdä, niin tehkää hyvät ystävät edes samoin kuin noi valmiit on tehty(levike pulteilla kiinni johon vanne pulteilla kiinni). tarkoitan että EI pelkkiä lättyjä ja vaihdetaan pitemmät pyöränpultit. se on VAARALLINEN keksintö. pultit eivät saa joutua taivutusrasitteeseen joka tulee em. virityksellä. levityspalat ovat sallittuja jos ne on vannevalmistajan ko. ajoneuvolle tarkoittamat sanoo tieliikennelaki jos se herroja kiinnostaa.... 

Itse olin tuossa CNC-pajalla töissä ja omalla aikaa siellä oli helppo tehdä harraste osasia. Materiaalejakin oli moneen lähtöön ja varmasti löytyi sellaista tavaraa että ei ihan heti hajoa vaikka reillumminkin rasittaisi eteenkin kun ensin suunitteli kunnolla.
Onhan se tietty parempi jos joku haluaa kaivaa useimmiten sen renkaiden ympärillä olevan kurakerroksen alta jotain numeroita ja kirjaimia niin ostaa mutta joskus tullut huomattua että lopputulos ja laatu parempi kuin jonkun liikkeen merkki tuotteessa...
Onhan se tietty parempi jos joku haluaa kaivaa useimmiten sen renkaiden ympärillä olevan kurakerroksen alta jotain numeroita ja kirjaimia niin ostaa mutta joskus tullut huomattua että lopputulos ja laatu parempi kuin jonkun liikkeen merkki tuotteessa...

Nopeat elävät.
Kuolleet eivät!
Kuolleet eivät!
laitoin viikoloppuna nuo spacerit alle. että on mahtava ero. häkkyrä kulkee kuin juna. ei mitään vatkausta suoralla eikä pelkoa kaatamisesta 90 mutkassa. noilla kapeilla levikkeillä. etuvanteet voi kääntää toisinpäin. laittaa vas. pyörän oikealle jne. niin tulee lisää levitystä eteen. en ole vielä kokeillut muuta kuin että venttiilit mahtuu ihan hyvin pyörimään....ohjaus muuttuu koko ajan jäykemmäksi mitä enemmän levittää ja koko ajan ohjauslaakerin ja pyörälaakereiden rasitus kasvaa. ohjattavuus ainakin muuttui paremmaksi noilla levikkeillä . ei ole niin herkkä vatkaamaan suoralla.
toi pyörien kääntö ei toimi -06-> malleissa,ottaa venttiilit jarrusatulaan kiinni:Dkokeiltu on..ja mä en ymmärrä tota "vatkausta" mistä kaikki puhuu..mun vehje ainaki menee suoraan oikeen hyvin..tietty se levitys oli boonusta ja madallusdeeäksär kirjoitti:laitoin viikoloppuna nuo spacerit alle. että on mahtava ero. häkkyrä kulkee kuin juna. ei mitään vatkausta suoralla eikä pelkoa kaatamisesta 90 mutkassa. noilla kapeilla levikkeillä. etuvanteet voi kääntää toisinpäin. laittaa vas. pyörän oikealle jne. niin tulee lisää levitystä eteen. en ole vielä kokeillut muuta kuin että venttiilit mahtuu ihan hyvin pyörimään....ohjaus muuttuu koko ajan jäykemmäksi mitä enemmän levittää ja koko ajan ohjauslaakerin ja pyörälaakereiden rasitus kasvaa. ohjattavuus ainakin muuttui paremmaksi noilla levikkeillä . ei ole niin herkkä vatkaamaan suoralla.

onko joku ajellut asfaltilla levikepaloilla ja katurenkailla? tuleeko ongelmia ohjauksen jäykkyyden kanssa? jos ohjausvoimat kasvaa kovasti niin se mitä tangosta vääntää välittyy ohjausakselin yläpään kautta kasvavana sivuttaisena voimana. kaatuuko herkemmin tai lähteekö luisuun herkemmin? veikkaan että jäykistyy vähän ja vakautuu. uraherkkyys?
ajattelin pohtia asiaa teoreettisesti näin talvella. on sitten kesällä hauska huomata kuinka meni metsään taas kaikki ajamisen dynamiikan pohdiskelu.
josjoku on ihan ite kokeillut madaltamista niin kuinka käytännössä madalletaan ja mitkä sen vaikutukset ovat käytännössä.
teoriassa ohjattaessa kallistavat voimat pienenee ja painopiste alenee joten vakaus pitäisi parantua. koveneeko jousitus madallusoperaatiossa? pätkitkö jouset vai onko kyseesä madallussarja iskareineen?jos iskarit on alkuperäiset niin kuinka käy ulosjoustossa jääkö jousi helisemään iskarin varrelle "irrallaan"?
ajattelin pohtia asiaa teoreettisesti näin talvella. on sitten kesällä hauska huomata kuinka meni metsään taas kaikki ajamisen dynamiikan pohdiskelu.
josjoku on ihan ite kokeillut madaltamista niin kuinka käytännössä madalletaan ja mitkä sen vaikutukset ovat käytännössä.
teoriassa ohjattaessa kallistavat voimat pienenee ja painopiste alenee joten vakaus pitäisi parantua. koveneeko jousitus madallusoperaatiossa? pätkitkö jouset vai onko kyseesä madallussarja iskareineen?jos iskarit on alkuperäiset niin kuinka käy ulosjoustossa jääkö jousi helisemään iskarin varrelle "irrallaan"?