spacerit?

Keskustelua SMC mönkijöistä.
veevee
2WD
Viestit: 55
Liittynyt: 01 Elo 2006 15:02
Paikkakunta: vantaa

spacerit?

Viesti Kirjoittaja veevee »

minkäköhän takia noi spacerit esim lamoksella on etupäähän kapeammat? löytyykö jostain eteen ja taakse yhtä leveitä? onko kukaan tehny ite, ei vissii ois paha homma jos löytyy tarvittava kalusto?
Avatar
Oniminus
2WD
Viestit: 44
Liittynyt: 08 Joulu 2006 18:13
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Oniminus »

Jos on mitat, materiaali ja jyrsin kone niin mikäs siinä muuta kuin tekeen mut itse en ole ainakaan törmännyt tuon leveämpiin spacereihin eteen muuallakaan.
Nopeat elävät.
Kuolleet eivät!
deeäksär
4WD
Viestit: 156
Liittynyt: 27 Heinä 2006 09:31

Viesti Kirjoittaja deeäksär »

jos nyt joku alkaa noita itse tehdä, niin tehkää hyvät ystävät edes samoin kuin noi valmiit on tehty(levike pulteilla kiinni johon vanne pulteilla kiinni). tarkoitan että EI pelkkiä lättyjä ja vaihdetaan pitemmät pyöränpultit. se on VAARALLINEN keksintö. pultit eivät saa joutua taivutusrasitteeseen joka tulee em. virityksellä. levityspalat ovat sallittuja jos ne on vannevalmistajan ko. ajoneuvolle tarkoittamat sanoo tieliikennelaki jos se herroja kiinnostaa.... :Hangman:
Avatar
Oniminus
2WD
Viestit: 44
Liittynyt: 08 Joulu 2006 18:13
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Oniminus »

Itse olin tuossa CNC-pajalla töissä ja omalla aikaa siellä oli helppo tehdä harraste osasia. Materiaalejakin oli moneen lähtöön ja varmasti löytyi sellaista tavaraa että ei ihan heti hajoa vaikka reillumminkin rasittaisi eteenkin kun ensin suunitteli kunnolla.

Onhan se tietty parempi jos joku haluaa kaivaa useimmiten sen renkaiden ympärillä olevan kurakerroksen alta jotain numeroita ja kirjaimia niin ostaa mutta joskus tullut huomattua että lopputulos ja laatu parempi kuin jonkun liikkeen merkki tuotteessa... :roll:
Nopeat elävät.
Kuolleet eivät!
deeäksär
4WD
Viestit: 156
Liittynyt: 27 Heinä 2006 09:31

Viesti Kirjoittaja deeäksär »

laitoin viikoloppuna nuo spacerit alle. että on mahtava ero. häkkyrä kulkee kuin juna. ei mitään vatkausta suoralla eikä pelkoa kaatamisesta 90 mutkassa. noilla kapeilla levikkeillä. etuvanteet voi kääntää toisinpäin. laittaa vas. pyörän oikealle jne. niin tulee lisää levitystä eteen. en ole vielä kokeillut muuta kuin että venttiilit mahtuu ihan hyvin pyörimään....ohjaus muuttuu koko ajan jäykemmäksi mitä enemmän levittää ja koko ajan ohjauslaakerin ja pyörälaakereiden rasitus kasvaa. ohjattavuus ainakin muuttui paremmaksi noilla levikkeillä . ei ole niin herkkä vatkaamaan suoralla.
veevee
2WD
Viestit: 55
Liittynyt: 01 Elo 2006 15:02
Paikkakunta: vantaa

Viesti Kirjoittaja veevee »

onko kellää hajuu mitä noi spacerit maksaa biketeamillä?
Avatar
DeRBidxr
3WD
Viestit: 98
Liittynyt: 27 Syys 2006 19:13

Viesti Kirjoittaja DeRBidxr »

deeäksär kirjoitti:laitoin viikoloppuna nuo spacerit alle. että on mahtava ero. häkkyrä kulkee kuin juna. ei mitään vatkausta suoralla eikä pelkoa kaatamisesta 90 mutkassa. noilla kapeilla levikkeillä. etuvanteet voi kääntää toisinpäin. laittaa vas. pyörän oikealle jne. niin tulee lisää levitystä eteen. en ole vielä kokeillut muuta kuin että venttiilit mahtuu ihan hyvin pyörimään....ohjaus muuttuu koko ajan jäykemmäksi mitä enemmän levittää ja koko ajan ohjauslaakerin ja pyörälaakereiden rasitus kasvaa. ohjattavuus ainakin muuttui paremmaksi noilla levikkeillä . ei ole niin herkkä vatkaamaan suoralla.
toi pyörien kääntö ei toimi -06-> malleissa,ottaa venttiilit jarrusatulaan kiinni:Dkokeiltu on..ja mä en ymmärrä tota "vatkausta" mistä kaikki puhuu..mun vehje ainaki menee suoraan oikeen hyvin..tietty se levitys oli boonusta ja madallus :wink:
Avatar
DeRBidxr
3WD
Viestit: 98
Liittynyt: 27 Syys 2006 19:13

Viesti Kirjoittaja DeRBidxr »

veevee kirjoitti:onko kellää hajuu mitä noi spacerit maksaa biketeamillä?
eikös niitä saa lamokseltakin?laadusta en tiiä sitte...nerffit ainaki oli ihan kunnolliset ku lamokselta tilasin
deeäksär
4WD
Viestit: 156
Liittynyt: 27 Heinä 2006 09:31

Viesti Kirjoittaja deeäksär »

ei mahdu ilman levikkeitä, mutta levikkeiden kanssa mahtuu vielä käännetty vannekin ja venttiili pyörimään...
deeäksär
4WD
Viestit: 156
Liittynyt: 27 Heinä 2006 09:31

Viesti Kirjoittaja deeäksär »

onko joku ajellut asfaltilla levikepaloilla ja katurenkailla? tuleeko ongelmia ohjauksen jäykkyyden kanssa? jos ohjausvoimat kasvaa kovasti niin se mitä tangosta vääntää välittyy ohjausakselin yläpään kautta kasvavana sivuttaisena voimana. kaatuuko herkemmin tai lähteekö luisuun herkemmin? veikkaan että jäykistyy vähän ja vakautuu. uraherkkyys?

ajattelin pohtia asiaa teoreettisesti näin talvella. on sitten kesällä hauska huomata kuinka meni metsään taas kaikki ajamisen dynamiikan pohdiskelu.

josjoku on ihan ite kokeillut madaltamista niin kuinka käytännössä madalletaan ja mitkä sen vaikutukset ovat käytännössä.
teoriassa ohjattaessa kallistavat voimat pienenee ja painopiste alenee joten vakaus pitäisi parantua. koveneeko jousitus madallusoperaatiossa? pätkitkö jouset vai onko kyseesä madallussarja iskareineen?jos iskarit on alkuperäiset niin kuinka käy ulosjoustossa jääkö jousi helisemään iskarin varrelle "irrallaan"?
Avatar
DeRBidxr
3WD
Viestit: 98
Liittynyt: 27 Syys 2006 19:13

Viesti Kirjoittaja DeRBidxr »

mä en oo ainakaa suomen kaupoissa törmänny ku pelkkiin madallusjousiin...saksasta sais n.600€ uuden alustan,siis jouset+iskarit. olivat vielä lisä säiliöillä

ja se madallas varmaanki vaikuttaa ihan samalla tavalla ku autossa...eli paljon parempi ajettavuus
Avatar
Oniminus
2WD
Viestit: 44
Liittynyt: 08 Joulu 2006 18:13
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Oniminus »

Mikäs on porukalla kokemus noiden spacerien vaikutuksesta keulan kestävyyteen sun muihin vastaaviin asioihin kokonaisuudessaan? Ovatkos kaikin puolin kannattava hankinta vai tuleeko keularemppa eteen nopeammin kuin olisi tarvis?
Nopeat elävät.
Kuolleet eivät!
deeäksär
4WD
Viestit: 156
Liittynyt: 27 Heinä 2006 09:31

Viesti Kirjoittaja deeäksär »

ei ongelmia toistaiseksi :lol:
peijakas kun loppu nuo liukkaat... tarvii voimaa lisää :twisted:
deeäksär
4WD
Viestit: 156
Liittynyt: 27 Heinä 2006 09:31

Viesti Kirjoittaja deeäksär »

niin ja hei kattokaa semmoinen juttu että mulla ainakin ne löystyy omia aikojaan ne pyöräpultit sieltä spacerin puolelta. jotta herrat on hyvät ja laittaa ne sitten paikoilleen lukitteen kanssa ne pultit ensin siihen spaceriin ja sitten vasta paikoilleen ja pyörät kiinni. olkaa hyvä! :wink:
Avatar
Oniminus
2WD
Viestit: 44
Liittynyt: 08 Joulu 2006 18:13
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Oniminus »

Tuleekos muuten noissa lamokselta tilattaviin spereihin omat pyöräpultit mukaan vai pitääkö hankkia nekin erikseen?
Nopeat elävät.
Kuolleet eivät!
Vastaa Viestiin