Hawai/Comanche/Bombercat jne. 200cc parantelut

Keskustelua Comanche mönkijöistä.
Jetman
3WD
Viestit: 60
Liittynyt: 06 Heinä 2007 07:48
Paikkakunta: e-pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja Jetman »

Oiskohan nuolla myös keskittävä vaikutus.. :P

etu madallus valmiina.
TL200CC
2WD
Viestit: 41
Liittynyt: 12 Heinä 2007 14:15
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TL200CC »

Hep, mulla on saman kokoset kumit kuin Rohikalla.

Onko sulla:
- Miten korkea alusta?
- Rengaspaineet?
- Aurausta vai haritusta edessä?

Mulla on n. 110mm maavaraa, takapäätä laskettu vähän enemmän kuin edestä, noin 10mm aurauksella etupyörät(himppa lisää casteria), pyörät käännetty kauttaaltaan leveämmälle raideleveydelle ja 0,9bar rengaspaineet...

Joko jossain on ihan liian paljon klotaa tai takarenkaat on vaan liian leveät; eilen mittaisn huippounopeutta GPS:llä tulokseksi tasamaalla ja suljetulla asfalttiradalla tuli 98kmh... ei vaan meinannu 2,6m leveäväylä piisata.

Tarttee ainakin noi yläpallot korvata jollakin... olikos se MB 508 raidetangon pää nyt sitten sopivin kandidaatti?

Tzorbas: tokkopa nuo vielä mitään auttaa, ei noiden avulla pääse vielää auton raideleveyteen takana.

Jetman: Olisiko tuon etumadalluksesi voinut tehdä hitsaamalla neliskanttiset korialuslevyt pystyyn nykyisiin korvakkeisiin kiinni ja näiden kahden korialuslevyn päälle vaakasuoraan vielä kolmas korialuslevy/paksu pellin lipare tukemaan koko komeutta ??
Matalalta ja Kovaa kadul (Mutaa ja Kuraa kutses)
edviina
2WD
Viestit: 55
Liittynyt: 13 Heinä 2007 17:51
Mönkijä:: BomberCat
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja edviina »

Ilmeisesti aika monilla on irronnut nopeusmittarin näyttö piirilevystä. Onko kukaan korjannut sitä ja millä?

Huomasin muuten takapäässä yhden letkun jonka toinen pää roikkui vapaana letkussa tarra "vent hose do not touch". Olenko väärässä, onko kyseessä joku ylivuoto letku?
Tzorbas
4WD
Viestit: 232
Liittynyt: 04 Kesä 2005 12:57
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tzorbas »

KOlvaamallahan se korjaantuu, jos haluaa korjata sen myöhemmin uudestaan näyttöä ei kannata liimata kiinni siihen alla olevaan muoviosaan.

Takana ei pitäisi olla kuin kaasarin ohut ylivuoto letku, koneen letku menee TL mallissa ainakin ilmanottoon.
http://bashan-atv.com/ Hawai/Fude/Comanche/BomberCat sivusto.
Avatar
Jhp-Tuning
3WD
Viestit: 61
Liittynyt: 20 Loka 2006 21:58

Viesti Kirjoittaja Jhp-Tuning »

Häviääkö kellään muulla nestettä siitä ns.vesisäiliöstä? Tarkoitan jäähdytysjärjestelmästä. Ittellä on alkanut hävittää nyt 'kuumilla' ilmoilla. Tarkastettu/vaihdettu kaikki letkut/klemmarit, eikä myöskään nosta öljyn pintaa. Elikkä ei ainaskaan vuoda ulkoisesti eikä sisäisesti, ellei sitten pääse pakokanavaan jostain ?!? Ei mielestäni vie öljyä, tai sitten niin vähän etten ole huomannut :roll: Korkki on kiinni, lukuuottamatta pientä fuskausta siitä korkin'pikku' reiästä? Tuskin siitäkään n.2dl sitä hävittää? Flekti on toiminut kokoajan, vesikiertää? Mikäpä vois olla murheena? Haihtuuko jostakin ? Nyt ei vaan tajua? Täytyy käyttää varmaan huollossa saavat sitten ihmetellä oikein ajan kanssa :lol: Käy muutenki melko 'kuumana' ihan normaali ajossa. Kuinkas muilla? Kone toimii muuten moitteettomasti, käy hyvin jne...
Pipo silmille ja menoX...
Weezel
Noppeli
Viestit: 5
Liittynyt: 24 Touko 2007 21:45
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja Weezel »

Kaikkien näiden 42 sivun lukemisen jälkeen olen päättänyt olla ostamatta tätä kyseistä laitetta :lol:

Tai ehkä sitten kun sen hinta on Suomessa 500€ uutena... enempää tuosta ei kannata maksaa.
TL200CC
2WD
Viestit: 41
Liittynyt: 12 Heinä 2007 14:15
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TL200CC »

Jos oot sitä mieltä ettei kannata Bashanista yli 500erkkiä maksaa, niin suosittelisin sulle tätä:

http://www.glanspower.fi/products.php?p=2dfca0

Sama kantavuus kuin B:ssä mutta hinta alle tonnin...

Oikeasti järkevä vaihtoehto 500-1000egen hintaluokkaan on hankkia orggis-manki...niitä kun ei saa oikein käytettynä/huollettuna ajamalla rikki. nimimerkillä vm.-84 manki vieläkin ehjänä kotona vaikka kolme mopoikäistä sillä jo ajonsa ajellu (tekniikaltaan edelleen alkuperäinen, ei vaihdettuja osia)
Matalalta ja Kovaa kadul (Mutaa ja Kuraa kutses)
TL200CC
2WD
Viestit: 41
Liittynyt: 12 Heinä 2007 14:15
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TL200CC »

Onko kukaan parantanut vanteiden kiinnitystä mitenkään?

Olen huomannut omasta "yksilöstäni" että vasemman etuvanteen kiinnityspinta ei ole kohtisuora laakerointiin nähden, ja tämän takia etuvanne vähän vipattaa, vannehan kiristetään koneistamattomalle pinnalle...

Mietin vaan että olisikohan siinä mitään ideaa koneistaa etunavoista vähän pois, siten että saisi vanteelle koneistetun vastinpinnan ja keskitysolakkeen ??
Matalalta ja Kovaa kadul (Mutaa ja Kuraa kutses)
Tzorbas
4WD
Viestit: 232
Liittynyt: 04 Kesä 2005 12:57
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tzorbas »

Kyllä mulla ainakin on koneistettu pinta vanteelle, on se ihme jos valurautaa ei ole koneistettu. Keskitysolake olisi kyllä asiaa. Miten mittasit ettei ole suora ?
http://bashan-atv.com/ Hawai/Fude/Comanche/BomberCat sivusto.
TL200CC
2WD
Viestit: 41
Liittynyt: 12 Heinä 2007 14:15
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TL200CC »

Oikeastaan ei olisi tarvinnut edes mitata navan suoruutta, sillä kun vaihdoin renkaat/vanteet puolelta toiselle niin vasemman eturenkaan väpätys säilyi, ja oikea pyöri edelleen ok.

Mittasin kuitenkin heittokellon kanssa pallomaisella mittauspäällä, 0,15mm sain min-max eroksi.
Matalalta ja Kovaa kadul (Mutaa ja Kuraa kutses)
PK
6WD
Viestit: 310
Liittynyt: 29 Huhti 2006 08:01

Viesti Kirjoittaja PK »

TL200CC kirjoitti:Oikeastaan ei olisi tarvinnut edes mitata navan suoruutta, sillä kun vaihdoin renkaat/vanteet puolelta toiselle niin vasemman eturenkaan väpätys säilyi, ja oikea pyöri edelleen ok.

Mittasin kuitenkin heittokellon kanssa pallomaisella mittauspäällä, 0,15mm sain min-max eroksi.
Kyllähän tuo heitto tekee jo aika paljon siinä renkaan pinnassa. Oikaise ihmeessä, jos on sorvi käytettävissä ja taito käyttää sitä. Periaatteessa laakeripinnoistahan se sitten pitäisi saada kiinni sorviin, että saa sorvattua yhdensuutaiseksi.
Muussa tapauksessa uusi napa takuuseen... (ja toivottavasti suorempi...)
Tzorbas
4WD
Viestit: 232
Liittynyt: 04 Kesä 2005 12:57
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tzorbas »

Täällä taitaa sitten olla kans epäsuorat navat/napa. Vanteet vaikuttaa suoralta rengasliikkeissä mutta paikoillaan ei.
http://bashan-atv.com/ Hawai/Fude/Comanche/BomberCat sivusto.
TL200CC
2WD
Viestit: 41
Liittynyt: 12 Heinä 2007 14:15
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TL200CC »

Noin kuukauden vanha peli, mutta tullut tehtyä aikamoinen joukko muutoksia mm. kulkupuoleen, joten tuskinpa saa ainakaan mitään takuuseen jos koko vehkeen vie huoltoon.

Toisen etunavan jouduin jo koneistamaan, ensimmäisen 50km jälkeen meni sisempi pyöränlaakeri paskaksi, ja viaksi totesin liian "tiukan" sovituksen pyöränlaakerin ulkokoolille (0,25mm). Uusi laakeri ei pyörinyt paikalle asennuksen jälkeen. Piti vähän sorvissa hioa navasta pois, samalla asensin napaan rasvanipan...

Vaikea on ottaa laakeripinnoista tukea sorvilla kun ei pakan käpälät mahdu sisälle.
Matalalta ja Kovaa kadul (Mutaa ja Kuraa kutses)
Tzorbas
4WD
Viestit: 232
Liittynyt: 04 Kesä 2005 12:57
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tzorbas »

Mittasin jarrulevystä vannepintaan 2 x 21,6 ja 2 x 22,1, ehkei jarrulevy ole paras mittauspaikka mutta ei ole parempaakaan. Taitaa sorvaaminen vaatia akselin tekoa.
http://bashan-atv.com/ Hawai/Fude/Comanche/BomberCat sivusto.
TL200CC
2WD
Viestit: 41
Liittynyt: 12 Heinä 2007 14:15
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TL200CC »

Mä ajattelin koneistaa siten että; jarrulevy irti ja jarrulevyn kiinnitysolakkeesta sorviin kiinni ja sorvin kärjellä varovainen puristus ulommaisen laakerin keski holkista (tai jos löytyy iso kärki, niin uloimmaisen laakeripesän ulkoreunan viisteestä puristaminen)

Tällöin ei tarvitse tehdä erillistä kiinnitystyökalua juuri tätä hommaa varten.
Matalalta ja Kovaa kadul (Mutaa ja Kuraa kutses)
Vastaa Viestiin