Linhain Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Keskustelua Linhai mönkijöistä.
Avatar
Trent
6WD
Viestit: 410
Liittynyt: 13 Heinä 2007 07:02
Mönkijä:: None
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja Trent »

Joku palstalla joskus kirjoitti, että oli releistänyt ajovalot erilleen virtalukosta ja näin virtalukkojen hajoilu loppui...
Eli meneeks kaikki suuret virrat tosiaan ton virtalukon kautta... :shock: ei ihme jos ei kestä...

Kaikki vaan talliin releistämään oma linkku, niin taas on yksi huolen aihe vähemmän...

Ps. Muistakaa asennus juomat, niin jälkikin on parempaa... :lol: :wink:
Hurricane
2WD
Viestit: 59
Liittynyt: 17 Heinä 2007 11:54

Viesti Kirjoittaja Hurricane »

No niin. Kipinä löytyi taas ja Linukka murisee tuttuun tapaan. CDI-boksin vaihto auttoi vaivaan, naurettavan helppo vaihtaa tällaisen kädettömänkin toimesta.

Erikoiskiitos menee tällä kertaa kolmelle Linhain maahantuojalle: MotorPower auttoi hienosti vian paikantamisessa, mutta valitettavasti itse boksit oli päässyt hyllystä loppumaan. Kehotti soittamaan (ilman välittämisen häivääkään) kiireaikataululla muille maahantuojille :!: . Pisteet siitä. Vechiles Importilla oli myös erinomaisen ystävällinen palvelu, tosin sielläkin oli välipää noiden boksien osalta. Elämyscenter korjasti loput pisteet tautisen ripeällä palvelulla. Soitin osapuutteesta eilen klo 15 aikoihin, ja osa saapui tänään :!: postin välityksellä. Huikeaa!
gt3
2WD
Viestit: 33
Liittynyt: 16 Loka 2006 14:11
Paikkakunta: vantaa

Viesti Kirjoittaja gt3 »

itsellä kans toi cdi boksi rikki :( ja uutta oottelen kunhan maahantuoja saa lisää
Avatar
Tiger_lki
Noppeli
Viestit: 4
Liittynyt: 30 Heinä 2007 18:40
Paikkakunta: Noormarkku Linhai_260_2X4

Viesti Kirjoittaja Tiger_lki »

Näinkin vakava ongelma kuin mistähän mahtaa johtua että vapaan merkkivalo syttyy vasta pakin ja vapaan puolivälissä, ajovaihteelta vapaalle siirrettäessä valo ei syty, eli onko sitä jotenkin mahdollista säätää?
Hurricane
2WD
Viestit: 59
Liittynyt: 17 Heinä 2007 11:54

Viesti Kirjoittaja Hurricane »

Tiger_lki kirjoitti:Näinkin vakava ongelma kuin mistähän mahtaa johtua että vapaan merkkivalo syttyy vasta pakin ja vapaan puolivälissä, ajovaihteelta vapaalle siirrettäessä valo ei syty, eli onko sitä jotenkin mahdollista säätää?
Taitaa olla kyseisten laitteiden ominaisuus. :P
Avatar
Trent
6WD
Viestit: 410
Liittynyt: 13 Heinä 2007 07:02
Mönkijä:: None
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja Trent »

Hurricane kirjoitti:
Tiger_lki kirjoitti:Näinkin vakava ongelma kuin mistähän mahtaa johtua että vapaan merkkivalo syttyy vasta pakin ja vapaan puolivälissä, ajovaihteelta vapaalle siirrettäessä valo ei syty, eli onko sitä jotenkin mahdollista säätää?
Taitaa olla kyseisten laitteiden ominaisuus. :P
Juu mulla ainakin ne pakki ja vapaan valot vilkkuu ku jotkut yyberhienot teinidisko strobovalot... 8) Ne palaa vähän silloin kun tykkää, välillä pakkivalo ei sammu lainkaan, vapaa valo ei syty milloinkaan... ja joskus taas päinvastoin... tuntuu että kosteilla keleillä olisi vaikutusta asiaan, kuumina aurinkoisina päivinä valot tuntuu toimivan kuten pitääkin, mutta kun ilman kosteus kasvaa, niin... Oujee!!! :D
Doma
2WD
Viestit: 30
Liittynyt: 01 Huhti 2007 23:53
Paikkakunta: Haapajärvi

Viesti Kirjoittaja Doma »

onko uudemmissa linkun malleissa ollut ongelmia nelivedon kytkennässä? maahantuojan mukaan joitain tapauksia on ollut ,miten on onko toiminut? uusissa on käsittääkseni sähköinen kytkentä ja niiden moottoreissa ongelmia?

Juu, mulla 260 4x4 linkku, kolmisen kuukautta vanha ja ajettu 1120km. Neliveto ei suostu enään menemään päälle, aikansa ilmeisesti yrittää ja sitte rupee piipittään samalla lailla kuin pakin piippi, ja ei kytkeydy. Ei mitään havaintoo mikä vikana.

Etuperästä ilmeisesti stefat vuotaa, ku on kosteen näköinen vetoakseleiden seudulta.
Vaihelootasta jostain sylkee öljyä, ei tietoo mistä.
Moottorin öljyproppua ei olla saatu auki, jumissa.
Pakin piippi ei pelaa, ilmeisesti ajettu vesisateessa.
Varikoppa resonoi niin, että naapurit herää. Mahd. löystynyt.

Tällaista, ilmeisesti nyt sitten pitää ajaa 1500km täyteen ja kuskata se jonnekin huoltoon, mutta ilman nelivetoo en rupee ajeleen, ku oon samantien jumissa. Aikovat nyt mietiskellä kauppiaan kanssa, että mitäs tehdään. Ovat kyllä luvanneet korjata jutut, mutta ongelma on siinä kun ei oo nuita huolto paikkoja tässä ihan lähellä. Lähimpään on 160 km ja parhaimpaan 600km.

Onko ollut saman tyylisiä ongelmia muilla, vai onko tää nyt sitte se outo yksilö josta aina puhutaan?
Tästä se lähtee, jos lähtee!
mittarimato
3WD
Viestit: 88
Liittynyt: 27 Maalis 2007 17:59
Paikkakunta: Muurame

Viesti Kirjoittaja mittarimato »

Doma kirjoitti:onko uudemmissa linkun malleissa ollut ongelmia nelivedon kytkennässä? maahantuojan mukaan joitain tapauksia on ollut ,miten on onko toiminut? uusissa on käsittääkseni sähköinen kytkentä ja niiden moottoreissa ongelmia?

Juu, mulla 260 4x4 linkku, kolmisen kuukautta vanha ja ajettu 1120km. Neliveto ei suostu enään menemään päälle, aikansa ilmeisesti yrittää ja sitte rupee piipittään samalla lailla kuin pakin piippi, ja ei kytkeydy. Ei mitään havaintoo mikä vikana.
Etuperän päällä oleva kytkentäboksi vaan vaihtoon, siinä on vika.
Doma kirjoitti: Etuperästä ilmeisesti stefat vuotaa, ku on kosteen näköinen vetoakseleiden seudulta.
Vaihelootasta jostain sylkee öljyä, ei tietoo mistä.
Moottorin öljyproppua ei olla saatu auki, jumissa.
Pakin piippi ei pelaa, ilmeisesti ajettu vesisateessa.
Varikoppa resonoi niin, että naapurit herää. Mahd. löystynyt.

Onko ollut saman tyylisiä ongelmia muilla, vai onko tää nyt sitte se outo yksilö josta aina puhutaan?
Eipä ole tuommoisia ongelmia ollut. Onhan tuossa jo listaa, eiköhän ne huollossa fiksaile nuo kuntoon.
Linhai 260 4x4 '07 - parempi linhai kun iliman
www.kinnu.net/atv
Avatar
prkl007
6WD
Viestit: 622
Liittynyt: 20 Heinä 2006 22:18
Mönkijä:: Kawasaki BruteForce 750EPS -19
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja prkl007 »

Mitäs ne on aikasemmin huollossa sille tehneet, vai onko siinä eka huolto vasta 1500km:ssä?
Avatar
Jaws
4WD
Viestit: 179
Liittynyt: 25 Kesä 2007 20:15
Mönkijä:: Can-Am Outlander 800 -06 L7e
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Jaws »

Doma kirjoitti: Pakin piippi ei pelaa, ilmeisesti ajettu vesisateessa.
Varikoppa resonoi niin, että naapurit herää. Mahd. löystynyt.
Mulla on pakin piippari otettu pois toiminnasta, eikä harmita yhtään. Siinä satulan alla "kuskin" puolella on se musta boxi joka näkyy kun kurkkaa sivusta siihen katteen alle, siitä kun irroittaa liittimen niin piippari hiljenee. Olisiko vain liitin irronnut Sulla? Mutuilua...

Ja mulla sama ongelma tuossa varikopassa, pitää helvetillistä kalkatusta tyhjäkäynnillä, ja kun hieman painaa sitä koppaa johonkin suuntaan loppuu ääni heti. Johtuu ilmeisesti siitä kun se koppa ottaa kiinni siihen suojarautaan. Olen yrittäny laittaa prikat sen suojaraudan kiinnityspulttien alle jotta tulisi vähän rakoa siihen koppaan mut ei auttanu. Tarpeeksi kun sinne väliin tunkee jotain kumieristettä tms. niin hiljenee. Ainakin hetkeksi...
Doma
2WD
Viestit: 30
Liittynyt: 01 Huhti 2007 23:53
Paikkakunta: Haapajärvi

Viesti Kirjoittaja Doma »

prkl007 kirjoitti:Mitäs ne on aikasemmin huollossa sille tehneet, vai onko siinä eka huolto vasta 1500km:ssä?
Kaikki öljyt on vaihdettu 500 km:ssä, imivät vanhat pois kun eivät saaneet auki proppua ja etuperästä myös kun on niin hankalassa paikassa muutenki.

Ajateltiin tuossa aikaisemmin myyjän kans että koittasin pärjätä 1500 km:iin asti ja sitte huollettas kunnolla, mutta kun tuo neliveto sippas niin eipä viihti hirveenä lähtä rymyään, mitä nyt pikku keikkaa kylällä käy. Ei siis tuu hirveesti kilsoja nyt.

Waari aiko myyjän kans setviä asiaa, että missä huollot tehdään. Sitä ootellessa siis.

Voi ku olis joku huolto piste täs lähellä, ni heittäis sinne. Kolomenkymmenen kilsan päässä myyvät ja huoltavat linhaita, mutta on eri maahantuoja ni eivät rupee millekkään tän kamppeen kans.
Tästä se lähtee, jos lähtee!
Avatar
Tiger_lki
Noppeli
Viestit: 4
Liittynyt: 30 Heinä 2007 18:40
Paikkakunta: Noormarkku Linhai_260_2X4

Viesti Kirjoittaja Tiger_lki »

Hurricane kirjoitti:
Tiger_lki kirjoitti:Näinkin vakava ongelma kuin mistähän mahtaa johtua että vapaan merkkivalo syttyy vasta pakin ja vapaan puolivälissä, ajovaihteelta vapaalle siirrettäessä valo ei syty, eli onko sitä jotenkin mahdollista säätää?
Taitaa olla kyseisten laitteiden ominaisuus. :P
No sain nyt ainakin taas hetkeksi toimimaan kun tein tämän perinteisen sähkövikojen korjauksen: Liittimet ja kytkimet auki, vähän mittailua yleismittarilla, ja vähän crc:tä joka paikkaan. Liittimet ja kytkimet takasin ja johan toimii, vika ei kyllä selvinnyt...
gazine
Noppeli
Viestit: 14
Liittynyt: 07 Maalis 2007 12:48
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja gazine »

"Neliveto ei suostu enään menemään päälle, aikansa ilmeisesti yrittää ja sitte rupee piipittään samalla lailla kuin pakin piippi, ja ei kytkeydy."

Oletko tehnyt niin kuin mittariston yhteydessä olevassa tarrassa sanotaan vai oletko odottanut nelivedon kytkeymistä liikkeelle lähtemättä?
Itsellä ainakaan ei läheskään aina neliveto kytkeydy paikoillaan ollessa vaan vasta hiljaa liikkeelle lähdettäessä niin kuin siinä ohjetarrassakin neuvotaan. Paikoilleen jos jää niin alkaa pilli huutamaan :D
Avatar
Trent
6WD
Viestit: 410
Liittynyt: 13 Heinä 2007 07:02
Mönkijä:: None
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja Trent »

gazine kirjoitti:Paikoilleen jos jää niin alkaa pilli huutamaan :D
Nimeen omaan, ei se kytkeydy jos on paikoillaan, mutta riittää kun pyörät edes liikahtavat ja vot, neliveto hyppää päälle... sama juttu pois ottaessa.. Mul on tää vanhempi, eli malli jos ei oo sähköistä kytkentää vaan se vipu... Päälle sen saa hyvin, sen kun vaa kääntää vivusta ja lähtee liikkeelle. Mutta pois ottaminen on hankalempaa, koska kun vivusta vääntää nelivedon poispäältä, se vipu hyppää takaisin päälle, täytyy pitää pohjassa niin kauan kunnes neliveto on poispäältä... Vielä hankalammaksi sen tekee se, että ei riitä että pyörät vain pyörisi vaan pitää olla veto päällä... ja kun tuo kiinan insinööri on mennyt suunnittelemaan sen nelivedon vivun sinne kaasun kanssa samalle puolelle, niin yritä siinä nyt sitten painaa pikkasen kaasua ja vipua pohjaan samanaikaisesti... :D
Doma
2WD
Viestit: 30
Liittynyt: 01 Huhti 2007 23:53
Paikkakunta: Haapajärvi

Viesti Kirjoittaja Doma »

Kyllä sitä on nitkutettu eteen ja taakse, koitettu jopa ajaa niin kauan että pilli alkaa soija, mutta ei vuaan pelaa. No ensviikon alku päässä on uus vaihtaja täällä, ni eiköhän se tuo helpotusta ongelmaan.
Tästä se lähtee, jos lähtee!
Vastaa Viestiin