no niin siitä se alkaa

Keskustelua Yamaha mönkijöistä.
Avatar
aunetti
3WD
Viestit: 116
Liittynyt: 15 Huhti 2006 19:53
Paikkakunta: Nummi-Pusula Yahama Gizzly 700

no niin siitä se alkaa

Viesti Kirjoittaja aunetti »

Kahden pollen jälkeen tuli otettua yamaha grizzly 700 fi.
Se on ensimmäinen japanilainen moottori vehje minun 43 vuoden ajalta,
mitä noita päristimiä on ollut moposta lähtien, eikä vielä tiedä mihin päätyen.
Mutta tässähän on tuo 5 vuoden takuu. ps. olen lukenut täältä jostain
neljän vuoden takuusta että silleen
Siihen tuli joitain lisävarustuksia heti hommattua. Renkaissa on jotain eroa
alkuperäisiin niin kuin kuvista näkyy, vinssi on warnin ja kahvan- ja peukunlämmittimet tuli myös :oops: :D
kuvia http://kuvablogi.com/blog/10318/1/
Avatar
Logibear
Tracks
Viestit: 1937
Liittynyt: 11 Helmi 2006 08:02
Mönkijä:: Grizzly 700 -07
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Logibear »

Ai ai kun Grizzly kuume leviää :D Onnea uudelle laitteelle!
Avatar
Roosa999
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 10879
Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
Mönkijä:: Honda
Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Roosa999 »

Eikös ole hienoa ajaa uudella kamppeella? :lol: :lol: :lol:
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Avatar
aunetti
3WD
Viestit: 116
Liittynyt: 15 Huhti 2006 19:53
Paikkakunta: Nummi-Pusula Yahama Gizzly 700

Viesti Kirjoittaja aunetti »

vaatihan tuo hieman opettelua kun tuntuu niiiin korkealta pollen jälkeen
jalu78
3WD
Viestit: 81
Liittynyt: 08 Huhti 2007 19:46
Paikkakunta: Qsamo

Viesti Kirjoittaja jalu78 »

kuinka isot noi uudet renkat on ja hyvinkö jaksaa niillä mennä?
Avatar
aunetti
3WD
Viestit: 116
Liittynyt: 15 Huhti 2006 19:53
Paikkakunta: Nummi-Pusula Yahama Gizzly 700

Viesti Kirjoittaja aunetti »

ne on edessä 27 10 12 ja takana 27 12 12 buffalot eipä ole vielä tietoa tuosta kulusta kun on hieman outo kone ja ajettu vasta jokunen kilometri pellolla ja tiellä
Avatar
SvaR
6WD
Viestit: 315
Liittynyt: 07 Syys 2006 21:12
Paikkakunta: Savo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja SvaR »

Tuokin alussa tuntuu todella nuhaselle, mutta kun tunteja rupeaa jokunen olemaan takana niin mottikin herkistyny todella paljon eli tunteja vaan piristyy.
Tarkkaileppa öljyn kulutusta, kun mulla ainakin alussa pikkasen söi sitä.
On helppoa olla samaa mieltä, on helppoa olla mieletön vaan enemmän löytää kun poikkeaa tieltä ja oikaisee läpi metsikön!
Juice
http://www.svar.1g.fi/kuvat/
Janne 450R
Tracks
Viestit: 2832
Liittynyt: 28 Huhti 2005 15:31
Paikkakunta: Haarajoki/Kangasniemi

Viesti Kirjoittaja Janne 450R »

Onnittelut uudesta koneesta, sehän alkaa Yamaha myydä urakalla :!:
Avatar
JaMaHi
6WD
Viestit: 711
Liittynyt: 15 Joulu 2006 22:00
Mönkijä:: YAMAHA Grizzly 700 FI SE MR
Paikkakunta: Halsua-City, Keskipohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JaMaHi »

No sillälailla. Kyllä se nyt kelpaa ajella, kun on polaristen jälkeen saanut oiken mönkiän alle :D !! Ja peijooni vieläpä kunnon tupeleilla! :D
Hemmetin hyvän näköinen kokoonpano! Onnittelut!
Liikaa on sopivasti!!!

http://kuvablogi.com/blog/5356/ -Kuvia pääasiassa pärisevistä. Päivitetty 9.8.08
Martial_Artsi
Noppeli
Viestit: 1
Liittynyt: 29 Syys 2007 22:05
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja Martial_Artsi »

Joopa, tänään tuli sitten haettua kaupasta Yamahan 450 Grizzly. Hyvin tuntuu menevän pöpelikössä kärry perässä...ja tulevan takaisinkin kärry puita täynnä :D Kaiken kaikkiaan oikein mukavan tuntuinen laite.
Avatar
aunetti
3WD
Viestit: 116
Liittynyt: 15 Huhti 2006 19:53
Paikkakunta: Nummi-Pusula Yahama Gizzly 700

Viesti Kirjoittaja aunetti »

Nyt on tehty ensimmäinen lenkki jammulla 3 tuntia ja noin 32 km vaihtelevassa maastossa ja teillä.
Ensin oli hyväkuntoinen metsäauto tie, siinä voi hieman koittaa pitää vauhtiakin. Ensin ajoin niin, että oli etuvetokin päällä, kyllä hirvitti kun nosti vauhdin sinne tasolle mitä pollen kanssa sitä ajoin. Tuntui kun etupyörät ei pitäisi mitään, sitten otin nelivedon pois ja tuntuma tuli huomattavasti rauhallisempi, kun ajoin sitä parikertaa lisää ilman etuvetoa alkoi luotto jotenkin tulla ajokkiin. Ilmeisesti tähän levottomuuteen vaikuttaa tuo ohjaustehostin ja renkaat tietysti ja alusta.
Sitten oli vuorossa kivinen metsäkone ura, sitä olikin sitten mukava päästellä kun verrokkina on polle. Kun ei hakannut käsille juuri ollenkaan.
Tämän jälkeen menin pienelle suo osuudelle. Noilla renkailla ei oikein huomannut että ajoi suolla, niin hyvä kanto niillä on. Taas verrattuna polleen jossa tosin oli alkuperäiset 26 tuuman korkeat renkaat.
Lopuksi ajelin pakettipellolla jossa oli liukasta heinää, taas tuntui siltä että etupää on aika tunnoton.
Renkaissa oli ilmaa 0,3 par.
Kuinkas pienillä paineilla noilla buffaloilla voi vielä ajaa että ne pysyy vanteella?
Ja kiitoksia onnitteluista!
Avatar
Logibear
Tracks
Viestit: 1937
Liittynyt: 11 Helmi 2006 08:02
Mönkijä:: Grizzly 700 -07
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Logibear »

Tuo keulan levottomuuden tunne tuli mullakin. Seiskasatkussa istutaan todella takana verrattuna moneen muuhun, pensatankkikin on kuskin hanurin alla. Ehkä osasyy on siinä kun takarenkaille tulee luukuttaessa paljon enemmän painoa kuin eteen :roll:
Vastaa Viestiin