Itsellekin alkanut asentamaan peukkulämmitintä , mutta mihin toi kytkin kannattaisi laittaa kiinni ?
Poraanko mittarikoteloon vain reiän vai saako sen jotenkin fiksusti asennettua tankoon kiinni?Kyseessä siis tuollainen vipukytkin mikä käsittääkseni useimmissa jälkiasennusmalleissa on.
Kuvia asennuksesta kellään?
Eilen asentelin polleen Stormin kahvanlämmittimet. Asennus olikin huomattavan helppoa verrattuna vanhaan yamahaan koska vanhat kahvat lähtivät ilman lämpöä irti. Jammussahan meni 3 tuntia että se viimeiset palaset 'hiottua' irti. Oli meinaan sen verran hyvää liimaa että lämmitettäessä tankokin oli jo mutkalla
Paketti oli kohtuuhintainen 45 juroa sisältäen Hi/Lo kytkimen, sulakkeen ja johdotukset. Alumiiniteippi ei mahtunut enää tangon päälle joten se jäi vähän harmittamaan. Laitoin teipin mutta sehän kuoriutui pois asennusvaiheessa.
Jos jotain negatiivistä hakee niin ainakin aluksi kahvat tuntuvat aika paksuilta ainakin alkuperäisiin verrattuna.
Jeps............kahvanlämmittimet kävin ostaan,vaan peukalolämmitin jäi kauppaan kun alkoi epäilyttämään että mitenköhän mahtaa kestää/pysyä paikallaan moinen "lerpukka"
koomatti kirjoitti:Jeps............kahvanlämmittimet kävin ostaan,vaan peukalolämmitin jäi kauppaan kun alkoi epäilyttämään että mitenköhän mahtaa kestää/pysyä paikallaan moinen "lerpukka"
Peukalonlämmitin kiinni vaan kaasuliipareen päälle ja kutistesukka vastuksen ja liipasimen päälle ja kuumailmapuhaltimella lämmittää ja vot.Se on siinä ja pysyy.. Tämä siis liimattavan vastuksen ohje.On niitä kait muitakin versioita ..
oma viritelmä lämpöelementille (25x60mm) on täl viisii:
ja kiinnitys:
ja katkasijan sijoitus:
tulipa muuten emännältä kiitosta virityksestä kun ei tarvi enää "kurkotella" kaasua(kuva hämää mutta kaasu tuli paljon lähemmäs kahvaa)
Taitaa olla kohta toisen kömpiän osto edessä kun ite ei enää saa hypätä puikkoihin kun mamma tahtoo aina ajaa
Juu piti käydä hakemassa paikallisesta moto liikkeestä kahvan ja peukalon lämppärit.
Peukalo viritelmän laitoin aikalailla samoin ku tossa jusan kuvissa.
Piuhat vedin samalle kytkimelle kun kahvalämppäreillä.
Sähkömittarilla mittailtiin että noiden yhteis teho on n.35w ja virta 3amp,
elikkäs viiden ampeerin sulake riittänee hyvin.
Eilen tuli asennettua EMC:n peukunpaistin. Kytkimen sai asennettua aika hyvin belaruksen mittarikoppaan. Lämpöelementin oikeaa paikkaa jäin vielä hiukan miettimään joten toistaiseksi se on siinä kaasulipareen etupuolella vain nippusiteellä kiinni. Ainakin se tuntuu äkkiä lämpiävän joten saapa nähdä laitanko sen kiinni takapuolelle.
Stormin lämpökahvat tuntuvat aika tehottomilta vaikkei pakkasia vielä olekkaan ollut. Liekö alumiiniteipin poisjättämisellä vaikutusta asiaan. Ei mahtunut sitten millään kahvojen alle. Vertailukohtana irtoelementit jotka asensin ed. härveliin alumiiniteipin päälle ja avot ne olivat hetkessä lämpimät.
verris kirjoitti:Eilen tuli asennettua EMC:n peukunpaistin. Kytkimen sai asennettua aika hyvin belaruksen mittarikoppaan. Lämpöelementin oikeaa paikkaa jäin vielä hiukan miettimään joten toistaiseksi se on siinä kaasulipareen etupuolella vain nippusiteellä kiinni. Ainakin se tuntuu äkkiä lämpiävän joten saapa nähdä laitanko sen kiinni takapuolelle.
Stormin lämpökahvat tuntuvat aika tehottomilta vaikkei pakkasia vielä olekkaan ollut. Liekö alumiiniteipin poisjättämisellä vaikutusta asiaan. Ei mahtunut sitten millään kahvojen alle. Vertailukohtana irtoelementit jotka asensin ed. härveliin alumiiniteipin päälle ja avot ne olivat hetkessä lämpimät.
Aikoinaan peukun lämmittimen omassa laitoin etupuolelle.
Koitappa verris laittaa kahvalämppärin johdot suoraan akkuun. Omassa mönkkärissä otin rääkältä virran. Käytännössä olikin liian pieni johto. Ei nimittäin vain lämmennyt riittävästi kahvalämppäri, joten koitin ottaa virran suoraan akulta, niin johan alkasi lämpöä riittään.
Onnistuu muuten alumiini teipin laitto jälkeenkin päin, kokemusta on. Sitten vielä tunget villaa putken sisään, ni hyvä tulee.
verris kirjoitti:
Stormin lämpökahvat tuntuvat aika tehottomilta vaikkei pakkasia vielä olekkaan ollut. Liekö alumiiniteipin poisjättämisellä vaikutusta asiaan. Ei mahtunut sitten millään kahvojen alle. Vertailukohtana irtoelementit jotka asensin ed. härveliin alumiiniteipin päälle ja avot ne olivat hetkessä lämpimät.
Jaa-a,on sitten aika suuri merkitys tuolla alumiiniteipillä........mulla ainakin lämmittää ja kunnolla jopa puolella teholla ja samainen sarja tuo on.Olispa pitänyt testiksi jättää toiseltapuolen pois tuo teippi .Tuo Katzan ehdotus että virta ei riitä pitäneen paikkansa,mutta vaarana on että unohtuvat päälle kun suoraan akulta............
Kahvakumit kyllä meni paikalleen vaikka harvakseltaan käärin vielä jääkiekkoilijan laastaria lämmitysvastuksien päälle ja kun bensiinillä liukastutin kahvakumien sisäpinnat nii ei ollu ko puhata paikalleen
Joo, siis ilman muuta kannattaa laittaa releellä. Tarkoitin kyllä että, laittaa vaikka väliaikaisesti startti kaapelit suoraan akulta lämppärien pihoihin kun testaa kahvalämppäreitä. Näin varmistaa että onko vika liian ohuissa virtapiuhoissa. Ei välttämättä vika ole kahvalämppäreissä jos ei lämpee tarpeeksi.