kahvanlämmittimien asennus

Keskustelua mönkijän sähkölaitteista:
Vinssit, valot, gps,,,
Cooleri
Tracks
Viestit: 1532
Liittynyt: 21 Huhti 2005 17:35

Viesti Kirjoittaja Cooleri »

Itsellekin alkanut asentamaan peukkulämmitintä , mutta mihin toi kytkin kannattaisi laittaa kiinni :shock: ?
Poraanko mittarikoteloon vain reiän vai saako sen jotenkin fiksusti asennettua tankoon kiinni?Kyseessä siis tuollainen vipukytkin mikä käsittääkseni useimmissa jälkiasennusmalleissa on.
Kuvia asennuksesta kellään?
Back in business
verris
4WD
Viestit: 140
Liittynyt: 13 Heinä 2006 10:42
Mönkijä:: AC 500
Paikkakunta: Oulunseutu

Viesti Kirjoittaja verris »

Eilen asentelin polleen Stormin kahvanlämmittimet. Asennus olikin huomattavan helppoa verrattuna vanhaan yamahaan koska vanhat kahvat lähtivät ilman lämpöä irti. Jammussahan meni 3 tuntia että se viimeiset palaset 'hiottua' irti. Oli meinaan sen verran hyvää liimaa että lämmitettäessä tankokin oli jo mutkalla :)

Paketti oli kohtuuhintainen 45 juroa sisältäen Hi/Lo kytkimen, sulakkeen ja johdotukset. Alumiiniteippi ei mahtunut enää tangon päälle joten se jäi vähän harmittamaan. Laitoin teipin mutta sehän kuoriutui pois asennusvaiheessa.

Jos jotain negatiivistä hakee niin ainakin aluksi kahvat tuntuvat aika paksuilta ainakin alkuperäisiin verrattuna.
koomatti
3WD
Viestit: 106
Liittynyt: 09 Marras 2006 08:50

Viesti Kirjoittaja koomatti »

Jeps............kahvanlämmittimet kävin ostaan,vaan peukalolämmitin jäi kauppaan :roll: :roll: kun alkoi epäilyttämään että mitenköhän mahtaa kestää/pysyä paikallaan moinen "lerpukka" :roll:
Ex Arctic Cat VP400 Auto -06,CanAm Outlander -19
Avatar
juniorijussi
Tracks
Viestit: 1596
Liittynyt: 19 Helmi 2005 01:02
Mönkijä:: Honda Foreman 500 Fe 2012
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja juniorijussi »

koomatti kirjoitti:Jeps............kahvanlämmittimet kävin ostaan,vaan peukalolämmitin jäi kauppaan :roll: :roll: kun alkoi epäilyttämään että mitenköhän mahtaa kestää/pysyä paikallaan moinen "lerpukka" :roll:
Peukalonlämmitin kiinni vaan kaasuliipareen päälle ja kutistesukka vastuksen ja liipasimen päälle ja kuumailmapuhaltimella lämmittää ja vot.Se on siinä ja pysyy.. Tämä siis liimattavan vastuksen ohje.On niitä kait muitakin versioita ..
Linhai CUV 800 4x4 Perkins Diesel 2016
Honda Foreman 500 2012
koomatti
3WD
Viestit: 106
Liittynyt: 09 Marras 2006 08:50

Viesti Kirjoittaja koomatti »

Niin No.........oohanse kutistussukka :wink: :wink: tuotapa en hokassu :yawinkle: Tänks.
Ex Arctic Cat VP400 Auto -06,CanAm Outlander -19
Avatar
jusa
6WD
Viestit: 347
Liittynyt: 19 Helmi 2007 18:46
Mönkijä:: CF-Moto 500
Paikkakunta: Orimattila
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jusa »

oma viritelmä lämpöelementille (25x60mm) on täl viisii:
Kuva
ja kiinnitys: Kuva
ja katkasijan sijoitus:Kuva

tulipa muuten emännältä kiitosta virityksestä kun ei tarvi enää "kurkotella" kaasua(kuva hämää mutta kaasu tuli paljon lähemmäs kahvaa)
Taitaa olla kohta toisen kömpiän osto edessä kun ite ei enää saa hypätä puikkoihin kun mamma tahtoo aina ajaa :shock:
Turhake--HAH--Kateellisten panettelua
P3t3
6WD
Viestit: 473
Liittynyt: 20 Heinä 2006 21:58
Mönkijä:: TGB Blade 425
Paikkakunta: Hellsinki

Viesti Kirjoittaja P3t3 »

Mistäs olette noita peukalo lämppäreitä ostelleet kun ei tunnu löytyvän kuin muutamasta paikasta?
Avatar
Hailis
2WD
Viestit: 29
Liittynyt: 19 Syys 2007 00:33
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Hailis »

Juu piti käydä hakemassa paikallisesta moto liikkeestä kahvan ja peukalon lämppärit.
Peukalo viritelmän laitoin aikalailla samoin ku tossa jusan kuvissa.
Piuhat vedin samalle kytkimelle kun kahvalämppäreillä.

Sähkömittarilla mittailtiin että noiden yhteis teho on n.35w ja virta 3amp,
elikkäs viiden ampeerin sulake riittänee hyvin. :)
Rahalla saa, ja kömpijällä pääsee..
Avatar
jusa
6WD
Viestit: 347
Liittynyt: 19 Helmi 2007 18:46
Mönkijä:: CF-Moto 500
Paikkakunta: Orimattila
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jusa »

omani tilasin matakosta Linkki
Turhake--HAH--Kateellisten panettelua
Henppa
6WD
Viestit: 399
Liittynyt: 26 Tammi 2007 21:56
Mönkijä:: Honra
Paikkakunta: Kalajoki

Viesti Kirjoittaja Henppa »

Tilasin kans kahvan ja peukun kypsentimet et ens viikolla olis asennustalkoot...-->
Momentinmuutimen ansiosta voit tarvittaessa edetä vaikka aivan hidasta mateluvauhtia, mikä ei tavallisella mönkijällä onnistu.
verris
4WD
Viestit: 140
Liittynyt: 13 Heinä 2006 10:42
Mönkijä:: AC 500
Paikkakunta: Oulunseutu

Viesti Kirjoittaja verris »

Eilen tuli asennettua EMC:n peukunpaistin. Kytkimen sai asennettua aika hyvin belaruksen mittarikoppaan. Lämpöelementin oikeaa paikkaa jäin vielä hiukan miettimään joten toistaiseksi se on siinä kaasulipareen etupuolella vain nippusiteellä kiinni. Ainakin se tuntuu äkkiä lämpiävän joten saapa nähdä laitanko sen kiinni takapuolelle.

Stormin lämpökahvat tuntuvat aika tehottomilta vaikkei pakkasia vielä olekkaan ollut. Liekö alumiiniteipin poisjättämisellä vaikutusta asiaan. Ei mahtunut sitten millään kahvojen alle. Vertailukohtana irtoelementit jotka asensin ed. härveliin alumiiniteipin päälle ja avot ne olivat hetkessä lämpimät.
Kartza
Tracks
Viestit: 1783
Liittynyt: 20 Elo 2004 00:23
Mönkijä:: Can-am 650 xt -11

Viesti Kirjoittaja Kartza »

verris kirjoitti:Eilen tuli asennettua EMC:n peukunpaistin. Kytkimen sai asennettua aika hyvin belaruksen mittarikoppaan. Lämpöelementin oikeaa paikkaa jäin vielä hiukan miettimään joten toistaiseksi se on siinä kaasulipareen etupuolella vain nippusiteellä kiinni. Ainakin se tuntuu äkkiä lämpiävän joten saapa nähdä laitanko sen kiinni takapuolelle.

Stormin lämpökahvat tuntuvat aika tehottomilta vaikkei pakkasia vielä olekkaan ollut. Liekö alumiiniteipin poisjättämisellä vaikutusta asiaan. Ei mahtunut sitten millään kahvojen alle. Vertailukohtana irtoelementit jotka asensin ed. härveliin alumiiniteipin päälle ja avot ne olivat hetkessä lämpimät.
Aikoinaan peukun lämmittimen omassa laitoin etupuolelle.

Koitappa verris laittaa kahvalämppärin johdot suoraan akkuun. Omassa mönkkärissä otin rääkältä virran. Käytännössä olikin liian pieni johto. Ei nimittäin vain lämmennyt riittävästi kahvalämppäri, joten koitin ottaa virran suoraan akulta, niin johan alkasi lämpöä riittään.

Onnistuu muuten alumiini teipin laitto jälkeenkin päin, kokemusta on. Sitten vielä tunget villaa putken sisään, ni hyvä tulee. :D
Avatar
Hailis
2WD
Viestit: 29
Liittynyt: 19 Syys 2007 00:33
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Hailis »

Kyllä juu kannattaa vetää piuhat akulle, ja sitten kytkeekö lämppärit sarjaan vai rinnakkain.
Rinnakkain kytkemällä lämpenee huomattavasti enemmän.

Mullakin tuo peukalonpaistin kuumenee hemmetisti, mutta se on pelkkää postiivista, eipähän enää tarvi kärsiä kohmeisesta peukusta :)
Rahalla saa, ja kömpijällä pääsee..
koomatti
3WD
Viestit: 106
Liittynyt: 09 Marras 2006 08:50

Viesti Kirjoittaja koomatti »

verris kirjoitti: Stormin lämpökahvat tuntuvat aika tehottomilta vaikkei pakkasia vielä olekkaan ollut. Liekö alumiiniteipin poisjättämisellä vaikutusta asiaan. Ei mahtunut sitten millään kahvojen alle. Vertailukohtana irtoelementit jotka asensin ed. härveliin alumiiniteipin päälle ja avot ne olivat hetkessä lämpimät.
Jaa-a,on sitten aika suuri merkitys tuolla alumiiniteipillä........mulla ainakin lämmittää ja kunnolla jopa puolella teholla ja samainen sarja tuo on.Olispa pitänyt testiksi jättää toiseltapuolen pois tuo teippi :roll: .Tuo Katzan ehdotus että virta ei riitä pitäneen paikkansa,mutta vaarana on että unohtuvat päälle kun suoraan akulta............
Kahvakumit kyllä meni paikalleen vaikka harvakseltaan käärin vielä jääkiekkoilijan laastaria lämmitysvastuksien päälle ja kun bensiinillä liukastutin kahvakumien sisäpinnat nii ei ollu ko puhata paikalleen :)
Ex Arctic Cat VP400 Auto -06,CanAm Outlander -19
Kartza
Tracks
Viestit: 1783
Liittynyt: 20 Elo 2004 00:23
Mönkijä:: Can-am 650 xt -11

Viesti Kirjoittaja Kartza »

Joo, siis ilman muuta kannattaa laittaa releellä. Tarkoitin kyllä että, laittaa vaikka väliaikaisesti startti kaapelit suoraan akulta lämppärien pihoihin kun testaa kahvalämppäreitä. Näin varmistaa että onko vika liian ohuissa virtapiuhoissa. Ei välttämättä vika ole kahvalämppäreissä jos ei lämpee tarpeeksi.
Vastaa Viestiin