Apuja mönkijän ostoon

Täällä arvotaan sinulle sopivaa mönkijää
Vastaa Viestiin
Avatar
villev
6WD
Viestit: 730
Liittynyt: 24 Maalis 2005 17:17
Mönkijä:: ½ moottori
Paikkakunta: ruottin ja venäjän välissä

Viesti Kirjoittaja villev »

eli luulis ainaki olevan ihan laatua noi koneet....

pitääpäs soitella myyjälle jos vaikka sais kaupat aikaseksi.
Avatar
villev
6WD
Viestit: 730
Liittynyt: 24 Maalis 2005 17:17
Mönkijä:: ½ moottori
Paikkakunta: ruottin ja venäjän välissä

Viesti Kirjoittaja villev »

dodiin...

tulipa sovittua tuosta arctic catista 400 4x4 -03 kaupat

ensviikonloppuna olis tarkotus peli noutaa.

meni taas yöunet koko viikolta :D ....
Avatar
jr
Tracks
Viestit: 1111
Liittynyt: 13 Heinä 2005 22:34
Paikkakunta: Pirkanmaa Mönkijä: Kawa 750

Viesti Kirjoittaja jr »

=D>
Avatar
villev
6WD
Viestit: 730
Liittynyt: 24 Maalis 2005 17:17
Mönkijä:: ½ moottori
Paikkakunta: ruottin ja venäjän välissä

Viesti Kirjoittaja villev »

jr kirjoitti:=D>
tack tack.... siinäpä se ruattin osaaminen :wink:


eiköhän tää harrastus saa pian tuulta allensa :D


miten muuten nämä variaattori vehkeet toimii??
mahtaako mennä noita remmejä ku leipää??

ja onnistuuko vaihto itse jos sen tarve tulee?
Avatar
Viliko
R.I.P
Viestit: 1231
Liittynyt: 25 Tammi 2006 20:35
Mönkijä:: ArcticCat V2
Paikkakunta: Yläne

Viesti Kirjoittaja Viliko »

villev kirjoitti:

miten muuten nämä variaattori vehkeet toimii??
mahtaako mennä noita remmejä ku leipää??

ja onnistuuko vaihto itse jos sen tarve tulee?
Ei niitä remmejä kulu kovinkaan paljoa ainakaan tuossa 4satasessa.
ja ihmisiähän ne huollossakin on eli onnistuu vaihto, jos vaan työkalut pysyy kädessä...
Avatar
villev
6WD
Viestit: 730
Liittynyt: 24 Maalis 2005 17:17
Mönkijä:: ½ moottori
Paikkakunta: ruottin ja venäjän välissä

Viesti Kirjoittaja villev »

juu... kiitti vastauksesta :D

katsotaan ku laitteen saan kouraan että mitä sattuu ja tapahtuu.

autoja olen jonkin verran ruuvannu ja jotenki pysyy avain kourassa että eiköhän se onnistu jos tarve tulee :)

mut saako noihin catteihin osia hyvin suomesta?
Avatar
Viliko
R.I.P
Viestit: 1231
Liittynyt: 25 Tammi 2006 20:35
Mönkijä:: ArcticCat V2
Paikkakunta: Yläne

Viesti Kirjoittaja Viliko »

Jenkeistäkin tulee osat nopeasti :roll:

Alle viikossa tuli vetari jenkeistä .. voi olla ettei välttämättä olisi Suomesta saanut samassa ajassa riippuu tietenkin vähän tuotteesta yms.

Ja lisää Catti osastossa.
Puuhis
6WD
Viestit: 485
Liittynyt: 19 Maalis 2006 10:53
Mönkijä:: CFmoto Cforce 850 Grey Edition
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja Puuhis »

Joo ei noita remmejä kyl mene jos käyttö on oikeanlaista. Itsellä oli mittarissa 2000 km ku luulin että remmi loppu mut ihan uutta vastaava oli vieläkin.
Avatar
villev
6WD
Viestit: 730
Liittynyt: 24 Maalis 2005 17:17
Mönkijä:: ½ moottori
Paikkakunta: ruottin ja venäjän välissä

Viesti Kirjoittaja villev »

Puuhis kirjoitti:Joo ei noita remmejä kyl mene jos käyttö on oikeanlaista. Itsellä oli mittarissa 2000 km ku luulin että remmi loppu mut ihan uutta vastaava oli vieläkin.
oliko sitte jotain muuta ku aloit epäileen?

minkälainen käyttö on oikeeta?

meinaakko just sellasta ettei ajele nopialla puolella maastossa, tms??
anton
Tracks
Viestit: 1624
Liittynyt: 31 Touko 2004 15:58

Viesti Kirjoittaja anton »

Taitaa olla catissa samanlainen remmiveto kuin yamahassa, eli remmi on aina tiukalla. Kytkimenä toimii kampiakselin päässä oleva keskipakoiskytkin, samaan tapaan kuin puoliautomaatti laitteessa. Ja mikäli nuita ei tarkoituksella yritä polttaa, niin sanoisinko että tuo remmi kestää pidempään kuin ensiasennus renkaat :wink: Itse oon sitä mieltä, että yamahan variaattori on paljon parempi kuin puoliautomaattilaitteet, vaikkakin joskus variaattorivetoa epäilinkin. Toimii vähintään yhtä hyvin kuin luvataan sen toimivan.
Puuhis
6WD
Viestit: 485
Liittynyt: 19 Maalis 2006 10:53
Mönkijä:: CFmoto Cforce 850 Grey Edition
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja Puuhis »

villev kirjoitti:
Puuhis kirjoitti:Joo ei noita remmejä kyl mene jos käyttö on oikeanlaista. Itsellä oli mittarissa 2000 km ku luulin että remmi loppu mut ihan uutta vastaava oli vieläkin.
oliko sitte jotain muuta ku aloit epäileen?

minkälainen käyttö on oikeeta?

meinaakko just sellasta ettei ajele nopialla puolella maastossa, tms??
Ei ollu mitää erikoista. Luulin remmin olevan finaalissa kun se välillä vingahti jos oli jarruttanu voimakkaasti pysähyksiin asti. Oikeanlaien käyttö remmille on aina kun ajat hiljaa/maastossa, vedät raskasta kuormaa niin tee se hitaalla (L)puolella. Sitten kun tiedät että tulet ajamaan lujempaa niin nopea puoli päälle (H).

Kaveri poltti remminsä kun yritti ajaa hiekkarinnettä ylös nopealla puolella. Oikeanlaisella käytöllä remmi kyllä kestää vuosia, vääränlaisella käytöllä se saadaan pilattua sekunneissa.
Avatar
ATC
Koheltaja (r)
Viestit: 5025
Liittynyt: 01 Marras 2004 22:15
Mönkijä:: Maatalous traktori
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja ATC »

villev kirjoitti:dodiin...

tulipa sovittua tuosta arctic catista 400 4x4 -03 kaupat

ensviikonloppuna olis tarkotus peli noutaa.

meni taas yöunet koko viikolta :D ....
Nopeat syövät hitaat. :wink: Uskoakseni, olet tehnyt hyvät kaupat ja saanut erittäin maastokelpoisen mönkijän, jolla on raameja vaikka muille jakaa. Suzukin moottori on toimintavarma ja huoleton, kunhan vaan vaihtelet siihen öljyjä aika ajoin.
¤VETERAANIT¤
Kerran jo luulin olleeni oikeassa, valitettavasti erehdyin...
Avatar
villev
6WD
Viestit: 730
Liittynyt: 24 Maalis 2005 17:17
Mönkijä:: ½ moottori
Paikkakunta: ruottin ja venäjän välissä

Viesti Kirjoittaja villev »

no eiköhän tuo mokoma sitten kestä kaikki tarvittava ajo.

sitte vaihdetaan ku tuntuu että alkaa luistaan oikein kunnolla.

aattelinki et ku noita vareja on melkein joka vehkeessä
niin ei ne kovin huonoja voi olla.


paitsi meidän palolaitoksen pollessa on menny jo kaks remmiä, mut sen ny ymmärtää ku ajattee käyttötarkoitusta..
aina eri kuski ja sit ku on telat päällä koko aja, kyseessä siis lavallinen
6x6 500 polaris.
anton
Tracks
Viestit: 1624
Liittynyt: 31 Touko 2004 15:58

Viesti Kirjoittaja anton »

On erityyppinen kytkin tuossa pollessa kuin catissa. Pollessa on hihna löysällä, kuten kelkoissakin. Catissa hihna on aina tiukalla ja kytkimenä toimii erikseen keskipakoiskytkin.
Avatar
Johnnie
6WD
Viestit: 454
Liittynyt: 10 Loka 2007 00:22
Mönkijä:: Suzuki Eiger 4x4 -07/08

Viesti Kirjoittaja Johnnie »

Jep, elikkä kuten anton ja Koneviestikin tiesivät kertoa, Yamahassa ja Catissa on tosiaan tuo kireähihnainen variaattori, mutta nyt itselle tärkeä kysymys: kumpaa tyyppiä on Suzuki Eigerin variaattori? (Ja onko se nyt niin tärkeä kysymys sitten...?) edit: eikun olihan siitä tuolla Eiger-keskustelussa, eli ilmeisesti on kireä. Eli ilmeisesti Suzuki käyttää sitä kaikissa vari-malleissaan?
Vastaa Viestiin