Apuja mönkijän ostoon
Ei niitä remmejä kulu kovinkaan paljoa ainakaan tuossa 4satasessa.villev kirjoitti:
miten muuten nämä variaattori vehkeet toimii??
mahtaako mennä noita remmejä ku leipää??
ja onnistuuko vaihto itse jos sen tarve tulee?
ja ihmisiähän ne huollossakin on eli onnistuu vaihto, jos vaan työkalut pysyy kädessä...
- villev
- 6WD
- Viestit: 730
- Liittynyt: 24 Maalis 2005 17:17
- Mönkijä:: ½ moottori
- Paikkakunta: ruottin ja venäjän välissä
oliko sitte jotain muuta ku aloit epäileen?Puuhis kirjoitti:Joo ei noita remmejä kyl mene jos käyttö on oikeanlaista. Itsellä oli mittarissa 2000 km ku luulin että remmi loppu mut ihan uutta vastaava oli vieläkin.
minkälainen käyttö on oikeeta?
meinaakko just sellasta ettei ajele nopialla puolella maastossa, tms??
Taitaa olla catissa samanlainen remmiveto kuin yamahassa, eli remmi on aina tiukalla. Kytkimenä toimii kampiakselin päässä oleva keskipakoiskytkin, samaan tapaan kuin puoliautomaatti laitteessa. Ja mikäli nuita ei tarkoituksella yritä polttaa, niin sanoisinko että tuo remmi kestää pidempään kuin ensiasennus renkaat
Itse oon sitä mieltä, että yamahan variaattori on paljon parempi kuin puoliautomaattilaitteet, vaikkakin joskus variaattorivetoa epäilinkin. Toimii vähintään yhtä hyvin kuin luvataan sen toimivan.

-
- 6WD
- Viestit: 485
- Liittynyt: 19 Maalis 2006 10:53
- Mönkijä:: CFmoto Cforce 850 Grey Edition
- Paikkakunta: Kokkola
Ei ollu mitää erikoista. Luulin remmin olevan finaalissa kun se välillä vingahti jos oli jarruttanu voimakkaasti pysähyksiin asti. Oikeanlaien käyttö remmille on aina kun ajat hiljaa/maastossa, vedät raskasta kuormaa niin tee se hitaalla (L)puolella. Sitten kun tiedät että tulet ajamaan lujempaa niin nopea puoli päälle (H).villev kirjoitti:oliko sitte jotain muuta ku aloit epäileen?Puuhis kirjoitti:Joo ei noita remmejä kyl mene jos käyttö on oikeanlaista. Itsellä oli mittarissa 2000 km ku luulin että remmi loppu mut ihan uutta vastaava oli vieläkin.
minkälainen käyttö on oikeeta?
meinaakko just sellasta ettei ajele nopialla puolella maastossa, tms??
Kaveri poltti remminsä kun yritti ajaa hiekkarinnettä ylös nopealla puolella. Oikeanlaisella käytöllä remmi kyllä kestää vuosia, vääränlaisella käytöllä se saadaan pilattua sekunneissa.
- ATC
- Koheltaja (r)
- Viestit: 5025
- Liittynyt: 01 Marras 2004 22:15
- Mönkijä:: Maatalous traktori
- Paikkakunta: Oulu
Nopeat syövät hitaat.villev kirjoitti:dodiin...
tulipa sovittua tuosta arctic catista 400 4x4 -03 kaupat
ensviikonloppuna olis tarkotus peli noutaa.
meni taas yöunet koko viikolta....

¤VETERAANIT¤
Kerran jo luulin olleeni oikeassa, valitettavasti erehdyin...
Kerran jo luulin olleeni oikeassa, valitettavasti erehdyin...
- villev
- 6WD
- Viestit: 730
- Liittynyt: 24 Maalis 2005 17:17
- Mönkijä:: ½ moottori
- Paikkakunta: ruottin ja venäjän välissä
no eiköhän tuo mokoma sitten kestä kaikki tarvittava ajo.
sitte vaihdetaan ku tuntuu että alkaa luistaan oikein kunnolla.
aattelinki et ku noita vareja on melkein joka vehkeessä
niin ei ne kovin huonoja voi olla.
paitsi meidän palolaitoksen pollessa on menny jo kaks remmiä, mut sen ny ymmärtää ku ajattee käyttötarkoitusta..
aina eri kuski ja sit ku on telat päällä koko aja, kyseessä siis lavallinen
6x6 500 polaris.
sitte vaihdetaan ku tuntuu että alkaa luistaan oikein kunnolla.
aattelinki et ku noita vareja on melkein joka vehkeessä
niin ei ne kovin huonoja voi olla.
paitsi meidän palolaitoksen pollessa on menny jo kaks remmiä, mut sen ny ymmärtää ku ajattee käyttötarkoitusta..
aina eri kuski ja sit ku on telat päällä koko aja, kyseessä siis lavallinen
6x6 500 polaris.
Jep, elikkä kuten anton ja Koneviestikin tiesivät kertoa, Yamahassa ja Catissa on tosiaan tuo kireähihnainen variaattori, mutta nyt itselle tärkeä kysymys: kumpaa tyyppiä on Suzuki Eigerin variaattori? (Ja onko se nyt niin tärkeä kysymys sitten...?) edit: eikun olihan siitä tuolla Eiger-keskustelussa, eli ilmeisesti on kireä. Eli ilmeisesti Suzuki käyttää sitä kaikissa vari-malleissaan?