comanche 4x4

Keskustelua Comanche mönkijöistä.
Janishell
6WD
Viestit: 710
Liittynyt: 16 Joulu 2004 19:16
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Tärinä

Viesti Kirjoittaja Janishell »

4x4 Com kirjoitti:Minulla kans täristi, vika: Keskipakokytkin ei ollut tasapainossa ottikin vaan toiselta laidalta kiinni. kytkin meni vaihtoon.
Onko toi keskipakokytkin Moottorin puolella vai vaihdelaatikon puolella? Sen takia vaan kyselen, että mun takuuhuoltaja otti hihnan pois niin kuitenkin värinä jatkui.
X-Race
6WD
Viestit: 844
Liittynyt: 05 Elo 2007 23:27
Viesti:

Viesti Kirjoittaja X-Race »

Mitään en asiasta tiedä, enkä ikinä ole variaattorimönkijän voimansiirtoa nähnyt, mutta melkosen varmasti kytkin on variaattorin jälkeen.

Täysin varma olen taas, että variaattorivoimansiirto ilman kytkintä on susi. Tätähän tietääkseni ainakin Can Am ja ehkä jopa Polariskin ovat sitkeästi yrittäneet soveltaa. Tuli vaan mieleen, kun muistelin Duudsoneiden jaksoa, jossa opettivat menemään perse edellä puuhun.
vetako2
Noppeli
Viestit: 9
Liittynyt: 25 Heinä 2007 16:58

kytkin

Viesti Kirjoittaja vetako2 »

keskipakokytkin on variaattori kotelossa helposti nähtävillä
harrastelija
3WD
Viestit: 103
Liittynyt: 20 Touko 2007 18:54
Paikkakunta: Porvoo

Re: Tärinä

Viesti Kirjoittaja harrastelija »

Janishell kirjoitti:
4x4 Com kirjoitti:Minulla kans täristi, vika: Keskipakokytkin ei ollut tasapainossa ottikin vaan toiselta laidalta kiinni. kytkin meni vaihtoon.


Onko toi keskipakokytkin Moottorin puolella vai vaihdelaatikon puolella? Sen takia vaan kyselen, että mun takuuhuoltaja otti hihnan pois niin kuitenkin värinä jatkui.

Kytkin on vaihteiston puolella.
Vika siis jossain muualla :?:
Viimeksi muokannut harrastelija, 10 Tammi 2008 21:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
qaw
6WD
Viestit: 872
Liittynyt: 13 Heinä 2007 22:17
Mönkijä:: Polaris Sportsman 500 EFI T3
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Viesti Kirjoittaja qaw »

Mulla tutisee kyllä tyhjäkäynnillä (n. 1500rpm) silleen että peilit ja toinen takalokasuoja hytkyy. Kytkin kyllä ainakin tuntuu ottavan ja pitävän oikein hyvin. Oliskohan se kuin vaikea tarkistaa?

Koneen alla olevan 2-osaisen puslan toinen puoli näyttää kyllä vähän kärsineeltä. Jotain ruuveja ja toisen takavalon toinen kiinnikekumi myös puuttuu. Pitänee jokatapauksessa soitella puuttuvien osien perään maahantuojalle jossain vaiheessa.

Sellainen ongelma oli myös jossain vaiheessa että ei suostunut joka kerta starttaamaan. Maajohto oli vähän löysällä lohkossa, nyt toimii. On kyllä käsittämättömän pienellä pultilla kiinni se maajohto ja vielä alumiinissa, eihän sitä uskalla kiristää kunnolla kun korkkaa muuten kierteet heti...
4x4 Com
4WD
Viestit: 127
Liittynyt: 26 Huhti 2007 19:58

Variaatori

Viesti Kirjoittaja 4x4 Com »

Helppo tarkastaa Comanchessa variaattori, sivukate pois astinlaudan muovi irroitetaan takapäästä sitten variaattorinkoppa irti se sopii sitten muljahtamaan paikoiltaan huomaa ne kiinnityspultit ne on eri pituisia muovin ja alumiinnin kohdalla.
jusur
Noppeli
Viestit: 1
Liittynyt: 18 Marras 2007 16:22
Paikkakunta: pieksämäki

Viesti Kirjoittaja jusur »

Kyselisin. Käykö linkun vapaavirtaussuodatin ja suutin (140) sekä virivariaattori suoraan Comancheen??
Janishell
6WD
Viestit: 710
Liittynyt: 16 Joulu 2004 19:16
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Tärinä

Viesti Kirjoittaja Janishell »

harrastelija kirjoitti:
Janishell kirjoitti:
4x4 Com kirjoitti:Minulla kans täristi, vika: Keskipakokytkin ei ollut tasapainossa ottikin vaan toiselta laidalta kiinni. kytkin meni vaihtoon.
Onko toi keskipakokytkin Moottorin puolella vai vaihdelaatikon puolella? Sen takia vaan kyselen, että mun takuuhuoltaja otti hihnan pois niin kuitenkin värinä jatkui.
Kytkin on vaihteiston puolella.
Vika siis jossain muualla :?:
Sitten taitaa olla enään ainoo vaihtoehto että kyseessä olisi moottorin epätasapainovika?
Viimeksi muokannut Janishell, 19 Marras 2007 00:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Nitro75
2WD
Viestit: 44
Liittynyt: 25 Huhti 2007 23:16

Viesti Kirjoittaja Nitro75 »

Mulla on kaasuttimeen liitetty ohutseinämäinen letku, jonka toinen pää ei ole kiinni missään. Pitääkö letkun toinen pää olla kiinni jossain vai onko sen tarkoitus roikkua? Letku on noin 5-6mm paksu ja se yltää pohja panssarin päälle saakka.
Janishell
6WD
Viestit: 710
Liittynyt: 16 Joulu 2004 19:16
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Janishell »

Nitro75 kirjoitti:Mulla on kaasuttimeen liitetty ohutseinämäinen letku, jonka toinen pää ei ole kiinni missään. Pitääkö letkun toinen pää olla kiinni jossain vai onko sen tarkoitus roikkua? Letku on noin 5-6mm paksu ja se yltää pohja panssarin päälle saakka.
Taitaa olla bensan ylivuotoletku.
4x4 Com
4WD
Viestit: 127
Liittynyt: 26 Huhti 2007 19:58

Letku

Viesti Kirjoittaja 4x4 Com »

Se letku on veden laskemiseksi pois kaasarista siinä on se messinki ruuvi sitä kun löysää pääsee vesi pois.
harrastelija
3WD
Viestit: 103
Liittynyt: 20 Touko 2007 18:54
Paikkakunta: Porvoo

Re: Comanche Bull 300 4x4

Viesti Kirjoittaja harrastelija »

Tuo pomppiminen/nytkyminen johtuu todennäköisesti renkaiden kumeista. Ei muutakuin takuuhuoltoon ja vaihtavat uudet (pyöreät) kumet alle. Minullakin auraus eli suuntaan jos toiseen. Rahoittui vasta sitten kun sain uudet kumet alle. Minä vaihdoin maastokuvioiset renkaat alle ja en taida enää laittaa cityrenkaita takaisin.
Minun Comsussa kilometrejä kertynyt jo n.1800 km. Pikkuvikaa ollut, ei mitään maata kaatavaa :lol:
Tulppia se tykkää poltella joskus... tuohon kilometri määrään mennyt jo 4 tulppaa :roll:[/quote]


Mistä hankit maastokuvioiset renkaat/ mikä oli hinta!!
Avatar
rotoman
4WD
Viestit: 130
Liittynyt: 18 Helmi 2007 20:40
Paikkakunta: Rovaniemi Kiinan Ihme Comanche 300 4x4 BULL TL -07
Viesti:

Re: Comanche Bull 300 4x4

Viesti Kirjoittaja rotoman »

Mistä hankit maastokuvioiset renkaat/ mikä oli hinta!!
Tarvikekeskuksesta (Rovaniemeläinen koneliike) ostin. Maksoi muistaakseni allepantuna 200 egee. Ovat Hondan ensiasennusrenkaat.
Ajo-ominaisuudet parani kertaheitolla.

Huomenna muuten menee Comsu takuuhuoltoon. Röpöttää niin pahasti että invalidimummokin potkii potkurilla ohi.
Ei kenelläkään muulla ole ollut tuota röpötysongelmaa?
Jarppaz
2WD
Viestit: 31
Liittynyt: 23 Marras 2007 11:20
Paikkakunta: Kokkola Kömpijä: Comanche 4x4 TL

Viesti Kirjoittaja Jarppaz »

Olen ollut noin viikon neliveto komsun onnellinen omistaja.. Ainakin toistaiseksi :roll: Nyt on herännyt muutama kysymys. Mikä on ensimmäisen huollon kilometri määrä ja siitä seuraavat? Onko huollot pakko tehdä liikkeessä jotta takuu säilyy? Renkaat ovat soikeat, yllätys yllätys :lol: Saako uusia renkaita takuuseen vai tuleeko sieltä vain samaa paskaa tilalle? Vai pitäisikö vain nöyrästi itse maksaa pyöreät kumet alle? Tietysti olettaa voisi että varsinkin tieliikenteeseen rekisteröidyssä vehkeessä olisi vakiona pyöreät kumet... Minkälainen öljy olisi koneeseen hyvä, täyssynteettinen auton öljy vai pitääkö olla jotain 4t moottoripyörä öljyä?

Kiitos vastauksista!
Avatar
Roosa999
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 10879
Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
Mönkijä:: Honda
Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Roosa999 »

Jarppaz kirjoitti:Olen ollut noin viikon neliveto komsun onnellinen omistaja.. Ainakin toistaiseksi :roll: Nyt on herännyt muutama kysymys. Mikä on ensimmäisen huollon kilometri määrä ja siitä seuraavat? Onko huollot pakko tehdä liikkeessä jotta takuu säilyy? Renkaat ovat soikeat, yllätys yllätys :lol: Saako uusia renkaita takuuseen vai tuleeko sieltä vain samaa paskaa tilalle? Vai pitäisikö vain nöyrästi itse maksaa pyöreät kumet alle? Tietysti olettaa voisi että varsinkin tieliikenteeseen rekisteröidyssä vehkeessä olisi vakiona pyöreät kumet... Minkälainen öljy olisi koneeseen hyvä, täyssynteettinen auton öljy vai pitääkö olla jotain 4t moottoripyörä öljyä?

Kiitos vastauksista!
Huoltokirja kertoo koska, ja missä kilometrimäärissä pitää huolltot tehdä. Jos ei ole, niin myyjä tehtävänä toimittaa.

JOs renkaat soikeat ja ajokelvottomat, takuu asia.

Koneeseen laitetaan huoltokijassa / käyttäjän ohjekirjassa mainutta öljyä. Koska laitteen kytkimestä ainakaan mulla ei ole hajua, niin en arpoisi koneeseen öljyä ilman parempaa tietoa. Myyjä kertonee tämänkin asian.
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Vastaa Viestiin