Onko toi keskipakokytkin Moottorin puolella vai vaihdelaatikon puolella? Sen takia vaan kyselen, että mun takuuhuoltaja otti hihnan pois niin kuitenkin värinä jatkui.4x4 Com kirjoitti:Minulla kans täristi, vika: Keskipakokytkin ei ollut tasapainossa ottikin vaan toiselta laidalta kiinni. kytkin meni vaihtoon.
comanche 4x4
Re: Tärinä
Mitään en asiasta tiedä, enkä ikinä ole variaattorimönkijän voimansiirtoa nähnyt, mutta melkosen varmasti kytkin on variaattorin jälkeen.
Täysin varma olen taas, että variaattorivoimansiirto ilman kytkintä on susi. Tätähän tietääkseni ainakin Can Am ja ehkä jopa Polariskin ovat sitkeästi yrittäneet soveltaa. Tuli vaan mieleen, kun muistelin Duudsoneiden jaksoa, jossa opettivat menemään perse edellä puuhun.
Täysin varma olen taas, että variaattorivoimansiirto ilman kytkintä on susi. Tätähän tietääkseni ainakin Can Am ja ehkä jopa Polariskin ovat sitkeästi yrittäneet soveltaa. Tuli vaan mieleen, kun muistelin Duudsoneiden jaksoa, jossa opettivat menemään perse edellä puuhun.
-
- 3WD
Janishell kirjoitti:4x4 Com kirjoitti:Minulla kans täristi, vika: Keskipakokytkin ei ollut tasapainossa ottikin vaan toiselta laidalta kiinni. kytkin meni vaihtoon.
Onko toi keskipakokytkin Moottorin puolella vai vaihdelaatikon puolella? Sen takia vaan kyselen, että mun takuuhuoltaja otti hihnan pois niin kuitenkin värinä jatkui.
Kytkin on vaihteiston puolella.
Vika siis jossain muualla

Viimeksi muokannut harrastelija, 10 Tammi 2008 21:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- qaw
- 6WD
- Mönkijä:: Polaris Sportsman 500 EFI T3
- Viesti:
Mulla tutisee kyllä tyhjäkäynnillä (n. 1500rpm) silleen että peilit ja toinen takalokasuoja hytkyy. Kytkin kyllä ainakin tuntuu ottavan ja pitävän oikein hyvin. Oliskohan se kuin vaikea tarkistaa?
Koneen alla olevan 2-osaisen puslan toinen puoli näyttää kyllä vähän kärsineeltä. Jotain ruuveja ja toisen takavalon toinen kiinnikekumi myös puuttuu. Pitänee jokatapauksessa soitella puuttuvien osien perään maahantuojalle jossain vaiheessa.
Sellainen ongelma oli myös jossain vaiheessa että ei suostunut joka kerta starttaamaan. Maajohto oli vähän löysällä lohkossa, nyt toimii. On kyllä käsittämättömän pienellä pultilla kiinni se maajohto ja vielä alumiinissa, eihän sitä uskalla kiristää kunnolla kun korkkaa muuten kierteet heti...
Koneen alla olevan 2-osaisen puslan toinen puoli näyttää kyllä vähän kärsineeltä. Jotain ruuveja ja toisen takavalon toinen kiinnikekumi myös puuttuu. Pitänee jokatapauksessa soitella puuttuvien osien perään maahantuojalle jossain vaiheessa.
Sellainen ongelma oli myös jossain vaiheessa että ei suostunut joka kerta starttaamaan. Maajohto oli vähän löysällä lohkossa, nyt toimii. On kyllä käsittämättömän pienellä pultilla kiinni se maajohto ja vielä alumiinissa, eihän sitä uskalla kiristää kunnolla kun korkkaa muuten kierteet heti...
Variaatori
Helppo tarkastaa Comanchessa variaattori, sivukate pois astinlaudan muovi irroitetaan takapäästä sitten variaattorinkoppa irti se sopii sitten muljahtamaan paikoiltaan huomaa ne kiinnityspultit ne on eri pituisia muovin ja alumiinnin kohdalla.
Sitten taitaa olla enään ainoo vaihtoehto että kyseessä olisi moottorin epätasapainovika?harrastelija kirjoitti:Kytkin on vaihteiston puolella.Janishell kirjoitti:Onko toi keskipakokytkin Moottorin puolella vai vaihdelaatikon puolella? Sen takia vaan kyselen, että mun takuuhuoltaja otti hihnan pois niin kuitenkin värinä jatkui.4x4 Com kirjoitti:Minulla kans täristi, vika: Keskipakokytkin ei ollut tasapainossa ottikin vaan toiselta laidalta kiinni. kytkin meni vaihtoon.
Vika siis jossain muualla
Viimeksi muokannut Janishell, 19 Marras 2007 00:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- 3WD
Re: Comanche Bull 300 4x4
Tuo pomppiminen/nytkyminen johtuu todennäköisesti renkaiden kumeista. Ei muutakuin takuuhuoltoon ja vaihtavat uudet (pyöreät) kumet alle. Minullakin auraus eli suuntaan jos toiseen. Rahoittui vasta sitten kun sain uudet kumet alle. Minä vaihdoin maastokuvioiset renkaat alle ja en taida enää laittaa cityrenkaita takaisin.
Minun Comsussa kilometrejä kertynyt jo n.1800 km. Pikkuvikaa ollut, ei mitään maata kaatavaa
Tulppia se tykkää poltella joskus... tuohon kilometri määrään mennyt jo 4 tulppaa
[/quote]
Mistä hankit maastokuvioiset renkaat/ mikä oli hinta!!
Minun Comsussa kilometrejä kertynyt jo n.1800 km. Pikkuvikaa ollut, ei mitään maata kaatavaa

Tulppia se tykkää poltella joskus... tuohon kilometri määrään mennyt jo 4 tulppaa

Mistä hankit maastokuvioiset renkaat/ mikä oli hinta!!
- rotoman
- 4WD
- Viesti:
Re: Comanche Bull 300 4x4
Tarvikekeskuksesta (Rovaniemeläinen koneliike) ostin. Maksoi muistaakseni allepantuna 200 egee. Ovat Hondan ensiasennusrenkaat.Mistä hankit maastokuvioiset renkaat/ mikä oli hinta!!
Ajo-ominaisuudet parani kertaheitolla.
Huomenna muuten menee Comsu takuuhuoltoon. Röpöttää niin pahasti että invalidimummokin potkii potkurilla ohi.
Ei kenelläkään muulla ole ollut tuota röpötysongelmaa?
-
- 2WD
Olen ollut noin viikon neliveto komsun onnellinen omistaja.. Ainakin toistaiseksi
Nyt on herännyt muutama kysymys. Mikä on ensimmäisen huollon kilometri määrä ja siitä seuraavat? Onko huollot pakko tehdä liikkeessä jotta takuu säilyy? Renkaat ovat soikeat, yllätys yllätys
Saako uusia renkaita takuuseen vai tuleeko sieltä vain samaa paskaa tilalle? Vai pitäisikö vain nöyrästi itse maksaa pyöreät kumet alle? Tietysti olettaa voisi että varsinkin tieliikenteeseen rekisteröidyssä vehkeessä olisi vakiona pyöreät kumet... Minkälainen öljy olisi koneeseen hyvä, täyssynteettinen auton öljy vai pitääkö olla jotain 4t moottoripyörä öljyä?
Kiitos vastauksista!

Kiitos vastauksista!
- Roosa999
- Ylläpitäjä
- Mönkijä:: Honda
- Viesti:
Huoltokirja kertoo koska, ja missä kilometrimäärissä pitää huolltot tehdä. Jos ei ole, niin myyjä tehtävänä toimittaa.Jarppaz kirjoitti:Olen ollut noin viikon neliveto komsun onnellinen omistaja.. Ainakin toistaiseksiNyt on herännyt muutama kysymys. Mikä on ensimmäisen huollon kilometri määrä ja siitä seuraavat? Onko huollot pakko tehdä liikkeessä jotta takuu säilyy? Renkaat ovat soikeat, yllätys yllätys
Saako uusia renkaita takuuseen vai tuleeko sieltä vain samaa paskaa tilalle? Vai pitäisikö vain nöyrästi itse maksaa pyöreät kumet alle? Tietysti olettaa voisi että varsinkin tieliikenteeseen rekisteröidyssä vehkeessä olisi vakiona pyöreät kumet... Minkälainen öljy olisi koneeseen hyvä, täyssynteettinen auton öljy vai pitääkö olla jotain 4t moottoripyörä öljyä?
Kiitos vastauksista!
JOs renkaat soikeat ja ajokelvottomat, takuu asia.
Koneeseen laitetaan huoltokijassa / käyttäjän ohjekirjassa mainutta öljyä. Koska laitteen kytkimestä ainakaan mulla ei ole hajua, niin en arpoisi koneeseen öljyä ilman parempaa tietoa. Myyjä kertonee tämänkin asian.
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
https://www.pariuraa.fi/wordpress