Jarppaz kirjoitti:Olen ollut noin viikon neliveto komsun onnellinen omistaja.. Ainakin toistaiseksi Nyt on herännyt muutama kysymys. Mikä on ensimmäisen huollon kilometri määrä ja siitä seuraavat? Onko huollot pakko tehdä liikkeessä jotta takuu säilyy? Renkaat ovat soikeat, yllätys yllätys Saako uusia renkaita takuuseen vai tuleeko sieltä vain samaa paskaa tilalle? Vai pitäisikö vain nöyrästi itse maksaa pyöreät kumet alle? Tietysti olettaa voisi että varsinkin tieliikenteeseen rekisteröidyssä vehkeessä olisi vakiona pyöreät kumet... Minkälainen öljy olisi koneeseen hyvä, täyssynteettinen auton öljy vai pitääkö olla jotain 4t moottoripyörä öljyä?
300km/10h on muistaakseni ensimmäinen huolto. Toinen huolto on 2000km (minun Comsu parasta-aikaa kyseisessä huollossa)
Renkaat menevät takuuseen. Huoltoliikkeeseen ilmoitusta niin tilaavat Keskiseltä uudet kumet alle. Alle vaihdostakaan eivät (voi) veloittaa mitään.
Onko kellään jo umpeutunut tuo ½ vuoden takuu? Sehän on tietääkseni laiton. Pitää olla ymmärtääkseni vähintään vuosi. Minulla umpeutui viimekuussa ja nyt pitää katsoa miten Keskinen/Wihonen suhtautuu kun otan yhteyttä sinne takuuasiassa.
Oliskohan tuosta mitään faktaa olemassa jossain netissä tai esimerkkitapausta tms...?
Kellään tietoa...
Jarppaz kirjoitti:Olen ollut noin viikon neliveto komsun onnellinen omistaja.. Ainakin toistaiseksi Nyt on herännyt muutama kysymys. Mikä on ensimmäisen huollon kilometri määrä ja siitä seuraavat? Onko huollot pakko tehdä liikkeessä jotta takuu säilyy? Renkaat ovat soikeat, yllätys yllätys Saako uusia renkaita takuuseen vai tuleeko sieltä vain samaa paskaa tilalle? Vai pitäisikö vain nöyrästi itse maksaa pyöreät kumet alle? Tietysti olettaa voisi että varsinkin tieliikenteeseen rekisteröidyssä vehkeessä olisi vakiona pyöreät kumet... Minkälainen öljy olisi koneeseen hyvä, täyssynteettinen auton öljy vai pitääkö olla jotain 4t moottoripyörä öljyä?
Kiitos vastauksista!
Maahantuoja voi vaatia, että huollot on tehty huoltokirjan mukaisesti. Se, mitenkä niitä kukin haluaa tulkita, on sitten toinen asia. Muihin kysymyksiin löydät vastauksen lukemalla tämän topicin läpi. Ongelmat näyttää olevan samoja useimmilla.
Rakentelin lumilevyn ja eilen pääsin sitä testaamaan. Kyllähän sillä lumityöt tekee ja uskomattoman kasan se edessään työntää. Jostain syystä sulake kärähti kesken touhun ja olipa vaikeaa päästä kinoksesta irti pelkällä takavedolla. Ihmeen vähän on sulakkeita Comsussa, kun kaikki valot ja nelivedon kytkin on saman sulakkeen takana. Saattaa olla, että valonvaihtokatkaisin oli sellaisessa asennossa, jolloin pitkät ja lyhyet palaa yhtäaikaa ts. valokuormitus lähes tuplat. Meinaa vaan rukkanen näpelöidä tuota valokatkaisijaa vinssinkatkaisijan sijasta, kun on vähän äkkinäistä tämä lumenajo.
L7e-pilotti kirjoitti:Rakentelin lumilevyn ja eilen pääsin sitä testaamaan. Kyllähän sillä lumityöt tekee ja uskomattoman kasan se edessään työntää. Jostain syystä sulake kärähti kesken touhun ja olipa vaikeaa päästä kinoksesta irti pelkällä takavedolla. Ihmeen vähän on sulakkeita Comsussa, kun kaikki valot ja nelivedon kytkin on saman sulakkeen takana. Saattaa olla, että valonvaihtokatkaisin oli sellaisessa asennossa, jolloin pitkät ja lyhyet palaa yhtäaikaa ts. valokuormitus lähes tuplat. Meinaa vaan rukkanen näpelöidä tuota valokatkaisijaa vinssinkatkaisijan sijasta, kun on vähän äkkinäistä tämä lumenajo.
sku kirjoitti:mä oon kattellu kans tie renegadea mut on vaan pirun kallis ku sillä hinnalla saa jo autojakin ja mettä mallista ei voi maksaa kuin pari tonnii
Onhan se kallis, mutta harrastuksesta pitää maksaa ja saa laittaa toisen auton pois. Voi kulkea töissä jos pakkanen ei ole paha
Yhtenä vaihtoehtona on jos ostaisi sen optiomallin ja rekkais sen vasta keväällä. Vero laskee joka kuukausi.
L7e-pilotti kirjoitti:Rakentelin lumilevyn ja eilen pääsin sitä testaamaan. Kyllähän sillä lumityöt tekee ja uskomattoman kasan se edessään työntää. Jostain syystä sulake kärähti kesken touhun ja olipa vaikeaa päästä kinoksesta irti pelkällä takavedolla. Ihmeen vähän on sulakkeita Comsussa, kun kaikki valot ja nelivedon kytkin on saman sulakkeen takana. Saattaa olla, että valonvaihtokatkaisin oli sellaisessa asennossa, jolloin pitkät ja lyhyet palaa yhtäaikaa ts. valokuormitus lähes tuplat. Meinaa vaan rukkanen näpelöidä tuota valokatkaisijaa vinssinkatkaisijan sijasta, kun on vähän äkkinäistä tämä lumenajo.
Pistä toki kuvaa foorumille levystä.
En osaa ja jaksa laitella kuvia, mutta jos joku haluaa kuvia, niin voin lähettää s-postiin. Saahan niistä jotain ideoita, toivottavasti hyviä.