comanche 4x4
-
- 3WD
- Viestit: 103
- Liittynyt: 20 Touko 2007 18:54
- Paikkakunta: Porvoo
Illalla lueskelin Polaris sivujen kokemuksia etuperästä ja siellä puhuttiin jotain etuperän magnetoitumisesta?!?!?! Silloin neliveto kytkeytyy "itsekseen"??
Vanhalla etuperällä pystyi takavedolla sudittelemaan mielin määrin.
( noh ehkä ei pitäisi valittaa kun kerrankin neliveto toimiii)
Puskulevyn ostin Atlokilta.
Vanhalla etuperällä pystyi takavedolla sudittelemaan mielin määrin.
( noh ehkä ei pitäisi valittaa kun kerrankin neliveto toimiii)
Puskulevyn ostin Atlokilta.
se etuperä toimii niin että kun etukardaani pyörii nopeampaa kuin mitä etupyörät niin ne hylsy laakerit tarttuu kiinni ja sit on etuvetokin päällä.harrastelija kirjoitti:Illalla lueskelin Polaris sivujen kokemuksia etuperästä ja siellä puhuttiin jotain etuperän magnetoitumisesta?!?!?! Silloin neliveto kytkeytyy "itsekseen"??
Vanhalla etuperällä pystyi takavedolla sudittelemaan mielin määrin.
( noh ehkä ei pitäisi valittaa kun kerrankin neliveto toimiii)
Puskulevyn ostin Atlokilta.
näin se korjatus/päivitetys etuperäs mun mielestä toimii ja pitääkin toimia
ps. kun tutkiskelee esim polaris magnumin etuperän räjäytys kuvaa niin samat osat on siinäkin vaihtunut päivitettyihin
-
- 4WD
- Viestit: 210
- Liittynyt: 29 Huhti 2007 17:33
- Paikkakunta: Pöljä
Kyllä meinaa tarjota nelivetoa päälle, vaikka on takavetoasennossa. Normaalia, sanottiin maahantuojalta. Samaa teke Polaris, oli uusi tai vanha. Ei kannata pyörittää paskarinkiä, kolahtaa ilkeästi.
Lumilevy on omatekoinen, kiinnityksiä myöten. Aika halvalla myyvät Comanchea K-Raudan kautta. 300 4x4 TL-malli, lumilevy, Ketjut ja tavaralaukut eteen ja taakse alle 4900€.
Lumilevy on omatekoinen, kiinnityksiä myöten. Aika halvalla myyvät Comanchea K-Raudan kautta. 300 4x4 TL-malli, lumilevy, Ketjut ja tavaralaukut eteen ja taakse alle 4900€.
Moro vaan täältä itärajalta. Puoli vuotta palstaa seurailleena sain vihdoin aikaisiksi rekisteröityä
Comsulla ajeltu kesästä asti ja kyllä uudesta asti on nelikko kytkeytynyt "itsestään" takavedolla ajaessa. Itse luulen sen olevan ominaisuus
Vinssi laukesi klassisesti ojaa ylittäessä juuri siinä kriittisessä vaiheessa, uutta odoteltu kohta 3 viikkoa. Tänään lumitöitä tehdessäni innostuin kokeilemaan jään kantavuutta, ei kestänyt. Onneksi vettä ei ollut kuin vanteen yläreunaan, eikä vinssiä ollenkaan
Niin ja lataus ollut hukassa viikon, pitänee kiikuttaa huoltoon
Muuten olen ollut tyytyväinen laitteeseen, lumet jaksaa työntää (n.160cm omavalm. levy) ja polttopuut pitäis mettästä saada (kärri suunnitteilla)




Levy
Tuo ainakin näyttää vahvalta, jossakin oli muovilla korvattu puskulevyn siipi oli muovia 20mm paksua, vesiputkea halkaistuna, ollut ehkä 300-400mm.
http://galleria.sammysatv.com/index.php?cat=10147
http://galleria.sammysatv.com/index.php?cat=10147
Kuvia voin kyllä laittaa, vaikka laite on kesken (lue koeajossa), kunhan saan otettua ne. Tarkoitus ajaa talven yli ja tehdä muutoksia jos tarvis ja puhalluttaa ja maalata kunnolla ens kesänä. Nyt tuntus et toimii ihan tuollasena, paitsi en ole päättänyt teenkö käännön sähköllä vai manuaalilla. Lähinnä kuinka nopean siitä saa tuulilasinpyyhkijän moottorilla jossa on vaihteisto, pitäis testailla...
Tervevaan kaikille. Kävin tänään hakeen comanchen tuontitukusta. Hyvin tuntuu pelittävän. vaihteiston merkkivalojen liitin irtoilee vähänväliä ja koe ajolenkillä tippui pari pulttia katteiden kiinnityksestä.
Pitää vissiin huomenna tarkastaa kaikki pultit ja mutterit että ovat varmasti kiinni ja laitta ruuvilukitetta.
Hälytin vähän ihmetyttää, mutta kait se toimiin niinkuin on suunniteltu.
Eipä ole vielä kaduttanut tämä hankinta.
Pitää vissiin huomenna tarkastaa kaikki pultit ja mutterit että ovat varmasti kiinni ja laitta ruuvilukitetta.
Hälytin vähän ihmetyttää, mutta kait se toimiin niinkuin on suunniteltu.
Eipä ole vielä kaduttanut tämä hankinta.
Comanche Bull 4X4
Ski-Doo Elan 250
Ski-Doo Elan 250
- rotoman
- 4WD
- Viestit: 130
- Liittynyt: 18 Helmi 2007 20:40
- Paikkakunta: Rovaniemi Kiinan Ihme Comanche 300 4x4 BULL TL -07
- Viesti:
Comanche on hintansa väärttiVilleM kirjoitti:Tervevaan kaikille. Kävin tänään hakeen comanchen tuontitukusta. Hyvin tuntuu pelittävän. vaihteiston merkkivalojen liitin irtoilee vähänväliä ja koe ajolenkillä tippui pari pulttia katteiden kiinnityksestä.
Pitää vissiin huomenna tarkastaa kaikki pultit ja mutterit että ovat varmasti kiinni ja laitta ruuvilukitetta.
Hälytin vähän ihmetyttää, mutta kait se toimiin niinkuin on suunniteltu.
Eipä ole vielä kaduttanut tämä hankinta.

Selaile tätä keskusteluaihetta alkuun päin, niin näet mitä kannattaa tarkastaa ja seurata.
Nopeasti tiivistettynä muutama:
- Tarkasta kaikki mutterit/pultit. Ovat hyvin todennäköisesti löysästi kiinni.
Eritoten etuiskareiden yläpuoliset mutterit!
- Jos Comsu ajaessa nytkyttää/auraus ei pysy kohdallaan. Vaihda
takuuseen uudet kumet renkaisiin.
- Katsele sähköliitokset läpi, ovat monesti löysästi kiinni.
- Jos Comsu päättää olla lähtemättä käyntiin, niin tarkasta sulakkeet (ovat siinä keulan keskellä olevan mustan lärpäkemuovin alla.) Minulla poltti uutena pariin kertaan sulakkeen ja Comsua ei saanut käyntiin.
- Flektin anturan johdot nippusiteellä tms. kiinni runkoon etteivät roiku kovin ulkona keulasta.
--
Tuossa tiivistettynä muutama.
LAITTAKAA MUUTKIN LISÄÄ NIIN SAADAAN JONKINLAINEN TARKASTUSLISTA UUSILLE COMSUILLE.
Kylläpä siitä vaan löytyikin niitä löysiä pultteja muttereita. Tuo vinssi vielä epäilyttää, että pitäisiköhän se ottaa auki ja katsoa onko moottori tiukasti kiinni. Vinssin räjäytys kuvassa vaan ei näkynyt niitä paria kuusiokolo pulttia. Voisko olla erilainen vinssi kuin muilla?
Mielestäni tuossa offroad mallissa on hyvät ja kookkaat renkaat vakio renkaiksi. Harmi kun ei ollut TL malleja enään, mutta myyjä kertoi että offroad mallin saa tieliikenteeseen jos hankkii maahantuojalta TL todistuksen ja maksaa verot. Onko kellään kokemuksia tästä asiasta?
Mielestäni tuossa offroad mallissa on hyvät ja kookkaat renkaat vakio renkaiksi. Harmi kun ei ollut TL malleja enään, mutta myyjä kertoi että offroad mallin saa tieliikenteeseen jos hankkii maahantuojalta TL todistuksen ja maksaa verot. Onko kellään kokemuksia tästä asiasta?
Comanche Bull 4X4
Ski-Doo Elan 250
Ski-Doo Elan 250
Vinssi
Ei se ole kuin kahdella ruuvilla meinaa vinssi ja mootori toisissaan, mulla hajos eka vinssi kun oli ne ruuvit löysällä, uudesta laitoin lukitteella kiinni on kestänyt nyt. Kannattaa öljyt vaihtaa kaikkiin kohteisiin hetimmite, mulla ainakin sellaista kiiseliä etuperän ölyt vaihdoin samalla muutkin öljyt ja 40h jälkeen vaihdoin mootori öljyt uudestaan samoin etu perään. on toiminut, kantsii kuulostella myös variaatoria mulla keskipakokytkin meni uusiksi kun se ei ollut keskeinen.
-
- 2WD
- Viestit: 31
- Liittynyt: 23 Marras 2007 11:20
- Paikkakunta: Kokkola Kömpijä: Comanche 4x4 TL
Mulla ei ainakaan vielä ole kertaakaan lyönyt nelivetoa päälle vaikka kuinka on pyörittänyt rinkulaa takaveto päällä.. Tiedä sitten onko vika vai ominaisuus.. Minkälaista öljyä ootte muuten noihin periin laittanut?rotoman kirjoitti:Joo niin tekee. Pyörittelee paskarinkiä 4wd päälläL7e-pilotti kirjoitti:Kyllä meinaa tarjota nelivetoa päälle, vaikka on takavetoasennossa. Normaalia, sanottiin maahantuojalta. Samaa teke Polaris, oli uusi tai vanha. Ei kannata pyörittää paskarinkiä, kolahtaa ilkeästi.
Edit: Minkälaisia äänenvaimentajia ootte laitellu tohon comsuun? Itsellä oli tarkoitus tehdä jostain pyöreästä auton vaimentajasta. Pitäisi vain selvittää et missä autossa mahtaa olla pyöreä änkkäri. Sais olla varmaan joku 1.0 litranen et ei ole ihan mahdoton rööri..