CF-Moto vikalista
- vaughan
- Tracks
- Viestit: 4759
- Liittynyt: 13 Kesä 2005 22:10
- Mönkijä:: Can-am outlander 450 L PRO
- Paikkakunta: Porvoo
- Viesti:
Rajulle: Vilkku rele naksuttaa etumuovin alla ja vaihteensiirto tosiaan notkistuu ajan myötä, nou hätä. Mulla on vähän alle 3000 ajettu ja vaihteen menee silmään yhtä sulavasti kuin hondassa. 

Youtube= vaughanmoto
http://www.pariuraa.fi/wordpress/
Exät:
v.2014-2016 -14 500 honda foreman fpe
v.2011-2014 -05 350 honda trx fm
v.2008-2011 -08 750 kawasaki brute force
v.2006-2008 -06 500 cf moto
v.2005-2006 -05 250 rally usa
http://www.pariuraa.fi/wordpress/
Exät:
v.2014-2016 -14 500 honda foreman fpe
v.2011-2014 -05 350 honda trx fm
v.2008-2011 -08 750 kawasaki brute force
v.2006-2008 -06 500 cf moto
v.2005-2006 -05 250 rally usa
Hyvä, mielenrauha palasi vaihteiden suhteen 
Pitää nyt uskoa että vaihteet notkistuvat ja omat taidot kasvaa ajan kans.
Myyjä neuvoi polkemaan jarrua vaihtaessa ja olen kyllä polkenut jalkajarrua joka vaihdon yhdeydessä, mutta sellainen tuntuma on että sillä on merkitystä vain pakin/pysäköinti asennon kanssa (ja niin lukee myös ohjekirjassa). Tiedä häntä sitten...
Tuo naksuminen tuli tosiaan sen jälkeen kun täällä satoi kunnolla päivän vettä ja tod. näk. loppuu kun paikat kuivuu.
Jos ei lopu, niin varmaan crc auttaa... hyvä kuitenkin kun nyt tiedän missä se vilkkurele on, jos tarve vaatii.
Joten lähden huomenna Goes:n kanssa seikkailemaan pudasjärven maastoihin, ensin kuitenkin väännän ruuvinvääntimellä muutaman sata nastaa kumeihin
Ja otan 30 m köyttä mukaan vinssin jatkoksi...
Edelleen uskomatonta miten CF/Goes on halvempi kuin ns. merkkivehkeet, kun vertaa tieliikennepelien hintoja ja teknisesti pelit hyvin samanlaisia. Vielä kun poistin sen tapin kaasarista (mikä lie), niin voimaa on kyllä perstuntumalla vähintään samanverran kuin muissakin 500 cc kaasaripeleissä!
Tosi hienoa löytää tälläinen foorumi jossa saa neuvoja nepeasti ja kenties joskus pääsee itsekkin auttamaan jotakuta

Pitää nyt uskoa että vaihteet notkistuvat ja omat taidot kasvaa ajan kans.
Myyjä neuvoi polkemaan jarrua vaihtaessa ja olen kyllä polkenut jalkajarrua joka vaihdon yhdeydessä, mutta sellainen tuntuma on että sillä on merkitystä vain pakin/pysäköinti asennon kanssa (ja niin lukee myös ohjekirjassa). Tiedä häntä sitten...
Tuo naksuminen tuli tosiaan sen jälkeen kun täällä satoi kunnolla päivän vettä ja tod. näk. loppuu kun paikat kuivuu.
Jos ei lopu, niin varmaan crc auttaa... hyvä kuitenkin kun nyt tiedän missä se vilkkurele on, jos tarve vaatii.
Joten lähden huomenna Goes:n kanssa seikkailemaan pudasjärven maastoihin, ensin kuitenkin väännän ruuvinvääntimellä muutaman sata nastaa kumeihin

Ja otan 30 m köyttä mukaan vinssin jatkoksi...
Edelleen uskomatonta miten CF/Goes on halvempi kuin ns. merkkivehkeet, kun vertaa tieliikennepelien hintoja ja teknisesti pelit hyvin samanlaisia. Vielä kun poistin sen tapin kaasarista (mikä lie), niin voimaa on kyllä perstuntumalla vähintään samanverran kuin muissakin 500 cc kaasaripeleissä!
Tosi hienoa löytää tälläinen foorumi jossa saa neuvoja nepeasti ja kenties joskus pääsee itsekkin auttamaan jotakuta

-
- 6WD
- Viestit: 530
- Liittynyt: 21 Heinä 2006 14:54
- Paikkakunta: Kiimingissä on yhden 650 EFi:n kotitalli
On kärvähtänyt yksi jo täälläkin. Minulla ainakin se alkukäyrä on pikkuisen hintsu pituudeltaan tai takapönttöä pitäis tuoda eteenpäin jotta tiiviste olisi välissä niin kuin pitääkin. Nyt se holkki on osittain käyrän jatkona.
- Matkustaja jo toisessa polvessa.
- Joo kiitos maksan tämän kyllä takasin niin että et huomaakkaan...
- Joo kiitos maksan tämän kyllä takasin niin että et huomaakkaan...
-
- 6WD
- Viestit: 530
- Liittynyt: 21 Heinä 2006 14:54
- Paikkakunta: Kiimingissä on yhden 650 EFi:n kotitalli
Sama lirputin eli ilmaventtiili kattia varten repesi minullakin. Loppujen lopuksi nakkasin sen romukoppaan kun se käyrässä oleva kattikin vähän niin kuin repeili irti joten tuo venttiili jäi turhaksiTomppa500 kirjoitti:Ei ollut tiivisteet menny, pakoputken alkukäyrässä oleva "lirputin" eli ilmeisesti katti oli revennyt irti.
Kempin liimaa ja takas ajamaan.

Sinällään huono toteutus että laitetaan tärisevään paikkaan ja vielä varren nokkaan tuollainen puntti. Ilman tuota on uusi käyrä nyt kestänyt tuhannen kilometriä.
- Matkustaja jo toisessa polvessa.
- Joo kiitos maksan tämän kyllä takasin niin että et huomaakkaan...
- Joo kiitos maksan tämän kyllä takasin niin että et huomaakkaan...
- vaughan
- Tracks
- Viestit: 4759
- Liittynyt: 13 Kesä 2005 22:10
- Mönkijä:: Can-am outlander 450 L PRO
- Paikkakunta: Porvoo
- Viesti:
Motottomien(paitsi tuta) kaasunmittaus jutut siirretty tonne
http://keskustelu.sammysatv.com/viewtopic.php?t=12371 


Youtube= vaughanmoto
http://www.pariuraa.fi/wordpress/
Exät:
v.2014-2016 -14 500 honda foreman fpe
v.2011-2014 -05 350 honda trx fm
v.2008-2011 -08 750 kawasaki brute force
v.2006-2008 -06 500 cf moto
v.2005-2006 -05 250 rally usa
http://www.pariuraa.fi/wordpress/
Exät:
v.2014-2016 -14 500 honda foreman fpe
v.2011-2014 -05 350 honda trx fm
v.2008-2011 -08 750 kawasaki brute force
v.2006-2008 -06 500 cf moto
v.2005-2006 -05 250 rally usa
1) Startti ei toimi. Moottorin ollessa kylmä, startatessa kuuluu vain naksuminen eli ei vedä starttia päälle. Virtaa ja jännitettä kyllä riittää... koitimme apukaapeleilla. Lämpösenä lähtee startilla käyntiin.
--> onko muilla ollut vastaavaa ongelmaa, miten olette fixanneet?
2) Pakin override ei toimi, miten korjataan?
3) Käsikäynnistyksen puolipuristin, onko sellaista?
4) L-vaihde enee päälle hiukan heikosti... hiukan annettava kaasua ja varovaisesti painettava vaihdetta pesään.
ÄIJÄ
--> onko muilla ollut vastaavaa ongelmaa, miten olette fixanneet?
2) Pakin override ei toimi, miten korjataan?
3) Käsikäynnistyksen puolipuristin, onko sellaista?
4) L-vaihde enee päälle hiukan heikosti... hiukan annettava kaasua ja varovaisesti painettava vaihdetta pesään.
ÄIJÄ
ÄIJÄ kirjoitti:1) Startti ei toimi. Moottorin ollessa kylmä, startatessa kuuluu vain naksuminen eli ei vedä starttia päälle. Virtaa ja jännitettä kyllä riittää... koitimme apukaapeleilla. Lämpösenä lähtee startilla käyntiin.
--> onko muilla ollut vastaavaa ongelmaa, miten olette fixanneet?
2) Pakin override ei toimi, miten korjataan?
3) Käsikäynnistyksen puolipuristin, onko sellaista?
4) L-vaihde enee päälle hiukan heikosti... hiukan annettava kaasua ja varovaisesti painettava vaihdetta pesään.
ÄIJÄ
mulla sama vika! täytyy varmaan puhdistaa tuo startti jos on niin likainen että ei sen vuoksi lähde pyörimään kylmänä. tai sit se solenoidi on hapettunut.
Voima ei lisää järkeä,
äh, otin kuvat tost mun öljyvuoto propleemast mut en osaa laittaa niit tänne mut sama paikka eli siit johdon läpiviennin kohast sit tulee, ja paljo. sit ei myöskää pysy jäähytysnesteet sisäl, tulee siit vesipumpun ilmeisest juorureiäst/putkest ( on vesiletkujen takan jemmas) mistä mahtaa saaha tarvittavat korjausosat? harmittaa ku moto seisoo vaik ois ajokelii...
honda trx250r/500 cc
Löytykö tähän ongelmaan ratkaisua, eli onko vikana rele vai startti (solenoidi)?tuta kirjoitti:ÄIJÄ kirjoitti:1) Startti ei toimi. Moottorin ollessa kylmä, startatessa kuuluu vain naksuminen eli ei vedä starttia päälle. Virtaa ja jännitettä kyllä riittää... koitimme apukaapeleilla. Lämpösenä lähtee startilla käyntiin.
--> onko muilla ollut vastaavaa ongelmaa, miten olette fixanneet?
ÄIJÄ
mulla sama vika! täytyy varmaan puhdistaa tuo startti jos on niin likainen että ei sen vuoksi lähde pyörimään kylmänä. tai sit se solenoidi on hapettunut.