comanche 4x4
-
- 4WD
- Viestit: 210
- Liittynyt: 29 Huhti 2007 17:33
- Paikkakunta: Pöljä
Tarkistuskohteita:
Iskarin ylämutterit vaihdettava itselukittuviksi, samoin katteiden M6- mutterit. Kardaanin rasvanippojen kiristys. Pyörän napojen muttereiden kiristys. Rasvaukset heti alkuunsa, tukivarsiin meni runsaasti rasvaa. Kaikkien öljyjen vaihto heti. Ilmansuodattimen tyhjennysletkuun paremmat lemmarit. Jäähdytinletkujen lemmareiden kiristys muutaman tunnin jälkeen. Paketti nippusiteitä johtojen parempaan kiinnitykseen.
Parannuskohteet:
Kendat alle, Polariksen jouset eteen, pakkirajoitin pois, vinssin katkaisija valonvaihtimen yläpuolelle, rekisterikilpi ylemmäs.
VETOKOUKUN KUULA MAATAKIERTÄVÄLLE RADALLE! Se on 48mm, kun pitäisi olla 50mm. Toivottavasti tajuavat vaihtaa nuo ennekuin joku tappaa itsensä. Näin samaisen laitteen Horse power- merkkisenä ja siitä oli poistettu nuppi kokonaan, parempi niin.
Kyllä Comanchella pärjäilee, kun on hieman oma-aloitteisuutta.
Iskarin ylämutterit vaihdettava itselukittuviksi, samoin katteiden M6- mutterit. Kardaanin rasvanippojen kiristys. Pyörän napojen muttereiden kiristys. Rasvaukset heti alkuunsa, tukivarsiin meni runsaasti rasvaa. Kaikkien öljyjen vaihto heti. Ilmansuodattimen tyhjennysletkuun paremmat lemmarit. Jäähdytinletkujen lemmareiden kiristys muutaman tunnin jälkeen. Paketti nippusiteitä johtojen parempaan kiinnitykseen.
Parannuskohteet:
Kendat alle, Polariksen jouset eteen, pakkirajoitin pois, vinssin katkaisija valonvaihtimen yläpuolelle, rekisterikilpi ylemmäs.
VETOKOUKUN KUULA MAATAKIERTÄVÄLLE RADALLE! Se on 48mm, kun pitäisi olla 50mm. Toivottavasti tajuavat vaihtaa nuo ennekuin joku tappaa itsensä. Näin samaisen laitteen Horse power- merkkisenä ja siitä oli poistettu nuppi kokonaan, parempi niin.
Kyllä Comanchella pärjäilee, kun on hieman oma-aloitteisuutta.
-
- 4WD
- Viestit: 210
- Liittynyt: 29 Huhti 2007 17:33
- Paikkakunta: Pöljä
On se kummaa, kun TL-malleissa on oltava polkimesta vaikuttava nelipyöräjarru. Yleensä kahva vaikuttaa neljään pyörään ja poljin takasiin. Auraushommissa tulee kurkittua auraa ja käytettyä tuota kahvajarrua. Meinaa olla vähän liukasta, kun etupainoista vehjettä jarruttaa takasilla. Sama ongelma on myös maastoajossa, ei meinaa jalka olla lähelläkään poljinta pahassa paikassa. Onkos asia haitannut muita ja onko jo putkia vaihdeltu toisiin paikkoihin?
- rotoman
- 4WD
- Viestit: 130
- Liittynyt: 18 Helmi 2007 20:40
- Paikkakunta: Rovaniemi Kiinan Ihme Comanche 300 4x4 BULL TL -07
- Viesti:
Katso osoitteestaEdit: Minkälaisia äänenvaimentajia ootte laitellu tohon comsuun? Itsellä oli tarkoitus tehdä jostain pyöreästä auton vaimentajasta. Pitäisi vain selvittää et missä autossa mahtaa olla pyöreä änkkäri. Sais olla varmaan joku 1.0 litranen et ei ole ihan mahdoton rööri..
http://www.zoo-gate.fi/~rotten/comsu4x4/
Siellä on minun Comsuun omatekemä äänenvaimennin.
koitappa laitta (takaveto päällä) niin että etupyörä on kiveä tai kantoa vasten ja lähe siitä sitte ajaa pitäs mennä nelivedolle.Jarppaz kirjoitti:Mulla ei ainakaan vielä ole kertaakaan lyönyt nelivetoa päälle vaikka kuinka on pyörittänyt rinkulaa takaveto päällä.. Tiedä sitten onko vika vai ominaisuus.. Minkälaista öljyä ootte muuten noihin periin laittanut?rotoman kirjoitti:Joo niin tekee. Pyörittelee paskarinkiä 4wd päälläL7e-pilotti kirjoitti:Kyllä meinaa tarjota nelivetoa päälle, vaikka on takavetoasennossa. Normaalia, sanottiin maahantuojalta. Samaa teke Polaris, oli uusi tai vanha. Ei kannata pyörittää paskarinkiä, kolahtaa ilkeästi.
Edit: Minkälaisia äänenvaimentajia ootte laitellu tohon comsuun? Itsellä oli tarkoitus tehdä jostain pyöreästä auton vaimentajasta. Pitäisi vain selvittää et missä autossa mahtaa olla pyöreä änkkäri. Sais olla varmaan joku 1.0 litranen et ei ole ihan mahdoton rööri..
jokku on muokannu datsunin änkkäristä
Neliveto
Ei mulla mene nelikko päälle jos on 2WD asennossa kytkin, nytkin lumen aikaan olen ajanut etuset vaikka koloon pyörii takaset tyhjää ja etupää ei vedä, kun laittaa 4WD asentoon vetää molemmat etuset ja takaset. Joskus vaan menee hetki enenkuin etusen neliveto irtoaa vaikka kytkin on jo 2WD asennossa. Eikö joku rakentanut Fiestan vaimentimesta uuden äänenvaimentimen?.
Niinhän se neliveto mullakin toimii. 2wd asennossa vain takaveto ja 4wd asennossa lähes viiveettä etupyörät alkaa vetämään.
satuin löytämään netistä valmistajan sivut entiedä onko ollut aikaisemmin http://www.asunvehicles.com ja siellähän se comanche on FA-D300 nimellä
satuin löytämään netistä valmistajan sivut entiedä onko ollut aikaisemmin http://www.asunvehicles.com ja siellähän se comanche on FA-D300 nimellä
Comanche Bull 4X4
Ski-Doo Elan 250
Ski-Doo Elan 250
-
- 3WD
- Viestit: 103
- Liittynyt: 20 Touko 2007 18:54
- Paikkakunta: Porvoo
Olen vaihtanut niin että käsijarrusta jarruttaa 4 pyörää ja jalkajarrusta takapää. Ei meina vaan sylinterin koko käsijarrussa riittää, täytyisi miettiä mistä saisi isomman sylinterin!?? joku polaris?.L7e-pilotti kirjoitti:On se kummaa, kun TL-malleissa on oltava polkimesta vaikuttava nelipyöräjarru. Yleensä kahva vaikuttaa neljään pyörään ja poljin takasiin. Auraushommissa tulee kurkittua auraa ja käytettyä tuota kahvajarrua. Meinaa olla vähän liukasta, kun etupainoista vehjettä jarruttaa takasilla. Sama ongelma on myös maastoajossa, ei meinaa jalka olla lähelläkään poljinta pahassa paikassa. Onkos asia haitannut muita ja onko jo putkia vaihdeltu toisiin paikkoihin?
Tuo vetokoukun 48MM nuppi on kyllä hengen vaarallinen, mullakin karkasi kärry mäessä kun oli täynnä hiekkaa. Onneksi kippasi ja nosti aisan pystyyn, ettei lähtenyt omille teilleen.
Mistä kannattaisi etsiä omille vanteille nappularenkaita??
Koko saisi varmaan olla aika liki sama kuin alla, ettei välitys mene liian pitkäksi. Tekeekö Halvimmilla mitään? = tuoko pelkkä kuvio pidon?? Onhan toisaalta nyt pärjännyt noilla katurenkaillakin..
Viimeksi muokannut harrastelija, 10 Tammi 2008 20:55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- 4WD
- Viestit: 210
- Liittynyt: 29 Huhti 2007 17:33
- Paikkakunta: Pöljä
Onkos miten raskaantuntuinen tuo kahvastajarruttaminen? Männän kasvattaminen lisää kyllä puristustarvetta, joten muuttuu raskaammaksi nykyisestä. Saattaisi löytyä sopiva kahva/sylinteri jostain mp/mopo-kaupasta.harrastelija kirjoitti: Olen vaihtanut niin että käsijarrusta jarruttaa 4 pyörää ja jalkajarrusta takapää. Ei meina vaan sylinterin koko käsijarrussa riittää, täytyisi miettiä mistä saisi isomman sylinterin!?? joku polaris?.
..
-
- 3WD
- Viestit: 103
- Liittynyt: 20 Touko 2007 18:54
- Paikkakunta: Porvoo
On ihan kevyt mutta menee kahva pohjaan ja ihan ei kuivalla saa lukkoon= ei ihan maksimi jarrutehoa.L7e-pilotti kirjoitti:Onkos miten raskaantuntuinen tuo kahvastajarruttaminen? Männän kasvattaminen lisää kyllä puristustarvetta, joten muuttuu raskaammaksi nykyisestä. Saattaisi löytyä sopiva kahva/sylinteri jostain mp/mopo-kaupasta.harrastelija kirjoitti: Olen vaihtanut niin että käsijarrusta jarruttaa 4 pyörää ja jalkajarrusta takapää. Ei meina vaan sylinterin koko käsijarrussa riittää, täytyisi miettiä mistä saisi isomman sylinterin!?? joku polaris?.
..
Mietin vain että missä olisi vasemmalle kädelle neste jarru, miksei nestekytkimellisenkin pääsylinteri kävisi....
Viimeksi muokannut harrastelija, 10 Tammi 2008 20:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- 4WD
- Viestit: 210
- Liittynyt: 29 Huhti 2007 17:33
- Paikkakunta: Pöljä
Joku kyseli kuvia puskulevystä.
http://kuvablogi.com/blog/11954/1/
http://kuvablogi.com/blog/11954/1/
-
- 4WD
- Viestit: 210
- Liittynyt: 29 Huhti 2007 17:33
- Paikkakunta: Pöljä