comanche 4x4

Keskustelua Comanche mönkijöistä.
L7e-pilotti
4WD
Viestit: 210
Liittynyt: 29 Huhti 2007 17:33
Paikkakunta: Pöljä

Viesti Kirjoittaja L7e-pilotti »

Tarkistuskohteita:
Iskarin ylämutterit vaihdettava itselukittuviksi, samoin katteiden M6- mutterit. Kardaanin rasvanippojen kiristys. Pyörän napojen muttereiden kiristys. Rasvaukset heti alkuunsa, tukivarsiin meni runsaasti rasvaa. Kaikkien öljyjen vaihto heti. Ilmansuodattimen tyhjennysletkuun paremmat lemmarit. Jäähdytinletkujen lemmareiden kiristys muutaman tunnin jälkeen. Paketti nippusiteitä johtojen parempaan kiinnitykseen.

Parannuskohteet:
Kendat alle, Polariksen jouset eteen, pakkirajoitin pois, vinssin katkaisija valonvaihtimen yläpuolelle, rekisterikilpi ylemmäs.

VETOKOUKUN KUULA MAATAKIERTÄVÄLLE RADALLE! Se on 48mm, kun pitäisi olla 50mm. Toivottavasti tajuavat vaihtaa nuo ennekuin joku tappaa itsensä. Näin samaisen laitteen Horse power- merkkisenä ja siitä oli poistettu nuppi kokonaan, parempi niin.

Kyllä Comanchella pärjäilee, kun on hieman oma-aloitteisuutta.
L7e-pilotti
4WD
Viestit: 210
Liittynyt: 29 Huhti 2007 17:33
Paikkakunta: Pöljä

Viesti Kirjoittaja L7e-pilotti »

On se kummaa, kun TL-malleissa on oltava polkimesta vaikuttava nelipyöräjarru. Yleensä kahva vaikuttaa neljään pyörään ja poljin takasiin. Auraushommissa tulee kurkittua auraa ja käytettyä tuota kahvajarrua. Meinaa olla vähän liukasta, kun etupainoista vehjettä jarruttaa takasilla. Sama ongelma on myös maastoajossa, ei meinaa jalka olla lähelläkään poljinta pahassa paikassa. Onkos asia haitannut muita ja onko jo putkia vaihdeltu toisiin paikkoihin?
Avatar
rotoman
4WD
Viestit: 130
Liittynyt: 18 Helmi 2007 20:40
Paikkakunta: Rovaniemi Kiinan Ihme Comanche 300 4x4 BULL TL -07
Viesti:

Viesti Kirjoittaja rotoman »

Edit: Minkälaisia äänenvaimentajia ootte laitellu tohon comsuun? Itsellä oli tarkoitus tehdä jostain pyöreästä auton vaimentajasta. Pitäisi vain selvittää et missä autossa mahtaa olla pyöreä änkkäri. Sais olla varmaan joku 1.0 litranen et ei ole ihan mahdoton rööri..
Katso osoitteesta
http://www.zoo-gate.fi/~rotten/comsu4x4/
Siellä on minun Comsuun omatekemä äänenvaimennin.
Avatar
sku
3WD
Viestit: 118
Liittynyt: 21 Heinä 2007 06:13

Viesti Kirjoittaja sku »

Jarppaz kirjoitti:
rotoman kirjoitti:
L7e-pilotti kirjoitti:Kyllä meinaa tarjota nelivetoa päälle, vaikka on takavetoasennossa. Normaalia, sanottiin maahantuojalta. Samaa teke Polaris, oli uusi tai vanha. Ei kannata pyörittää paskarinkiä, kolahtaa ilkeästi.
Joo niin tekee. Pyörittelee paskarinkiä 4wd päällä :lol:
Mulla ei ainakaan vielä ole kertaakaan lyönyt nelivetoa päälle vaikka kuinka on pyörittänyt rinkulaa takaveto päällä.. Tiedä sitten onko vika vai ominaisuus.. Minkälaista öljyä ootte muuten noihin periin laittanut?

Edit: Minkälaisia äänenvaimentajia ootte laitellu tohon comsuun? Itsellä oli tarkoitus tehdä jostain pyöreästä auton vaimentajasta. Pitäisi vain selvittää et missä autossa mahtaa olla pyöreä änkkäri. Sais olla varmaan joku 1.0 litranen et ei ole ihan mahdoton rööri..
koitappa laitta (takaveto päällä) niin että etupyörä on kiveä tai kantoa vasten ja lähe siitä sitte ajaa pitäs mennä nelivedolle.

jokku on muokannu datsunin änkkäristä
4x4 Com
4WD
Viestit: 127
Liittynyt: 26 Huhti 2007 19:58

Neliveto

Viesti Kirjoittaja 4x4 Com »

Ei mulla mene nelikko päälle jos on 2WD asennossa kytkin, nytkin lumen aikaan olen ajanut etuset vaikka koloon pyörii takaset tyhjää ja etupää ei vedä, kun laittaa 4WD asentoon vetää molemmat etuset ja takaset. Joskus vaan menee hetki enenkuin etusen neliveto irtoaa vaikka kytkin on jo 2WD asennossa. Eikö joku rakentanut Fiestan vaimentimesta uuden äänenvaimentimen?.
Avatar
VilleM
4WD
Viestit: 127
Liittynyt: 07 Joulu 2007 21:06
Paikkakunta: Himanka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja VilleM »

Niinhän se neliveto mullakin toimii. 2wd asennossa vain takaveto ja 4wd asennossa lähes viiveettä etupyörät alkaa vetämään.

satuin löytämään netistä valmistajan sivut entiedä onko ollut aikaisemmin http://www.asunvehicles.com ja siellähän se comanche on FA-D300 nimellä
Comanche Bull 4X4
Ski-Doo Elan 250
harrastelija
3WD
Viestit: 103
Liittynyt: 20 Touko 2007 18:54
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja harrastelija »

L7e-pilotti kirjoitti:On se kummaa, kun TL-malleissa on oltava polkimesta vaikuttava nelipyöräjarru. Yleensä kahva vaikuttaa neljään pyörään ja poljin takasiin. Auraushommissa tulee kurkittua auraa ja käytettyä tuota kahvajarrua. Meinaa olla vähän liukasta, kun etupainoista vehjettä jarruttaa takasilla. Sama ongelma on myös maastoajossa, ei meinaa jalka olla lähelläkään poljinta pahassa paikassa. Onkos asia haitannut muita ja onko jo putkia vaihdeltu toisiin paikkoihin?
Olen vaihtanut niin että käsijarrusta jarruttaa 4 pyörää ja jalkajarrusta takapää. Ei meina vaan sylinterin koko käsijarrussa riittää, täytyisi miettiä mistä saisi isomman sylinterin!?? joku polaris?.

Tuo vetokoukun 48MM nuppi on kyllä hengen vaarallinen, mullakin karkasi kärry mäessä kun oli täynnä hiekkaa. Onneksi kippasi ja nosti aisan pystyyn, ettei lähtenyt omille teilleen.

Mistä kannattaisi etsiä omille vanteille nappularenkaita??
Koko saisi varmaan olla aika liki sama kuin alla, ettei välitys mene liian pitkäksi. Tekeekö Halvimmilla mitään? = tuoko pelkkä kuvio pidon?? Onhan toisaalta nyt pärjännyt noilla katurenkaillakin..
Viimeksi muokannut harrastelija, 10 Tammi 2008 20:55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
L7e-pilotti
4WD
Viestit: 210
Liittynyt: 29 Huhti 2007 17:33
Paikkakunta: Pöljä

Viesti Kirjoittaja L7e-pilotti »

harrastelija kirjoitti: Olen vaihtanut niin että käsijarrusta jarruttaa 4 pyörää ja jalkajarrusta takapää. Ei meina vaan sylinterin koko käsijarrussa riittää, täytyisi miettiä mistä saisi isomman sylinterin!?? joku polaris?.

..
Onkos miten raskaantuntuinen tuo kahvastajarruttaminen? Männän kasvattaminen lisää kyllä puristustarvetta, joten muuttuu raskaammaksi nykyisestä. Saattaisi löytyä sopiva kahva/sylinteri jostain mp/mopo-kaupasta.
4x4 Com
4WD
Viestit: 127
Liittynyt: 26 Huhti 2007 19:58

Nosturi

Viesti Kirjoittaja 4x4 Com »

Onko kukaan asentanut / tehnyt "joutsalaista" mönkijän kärryyn?
harrastelija
3WD
Viestit: 103
Liittynyt: 20 Touko 2007 18:54
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja harrastelija »

L7e-pilotti kirjoitti:
harrastelija kirjoitti: Olen vaihtanut niin että käsijarrusta jarruttaa 4 pyörää ja jalkajarrusta takapää. Ei meina vaan sylinterin koko käsijarrussa riittää, täytyisi miettiä mistä saisi isomman sylinterin!?? joku polaris?.

..
Onkos miten raskaantuntuinen tuo kahvastajarruttaminen? Männän kasvattaminen lisää kyllä puristustarvetta, joten muuttuu raskaammaksi nykyisestä. Saattaisi löytyä sopiva kahva/sylinteri jostain mp/mopo-kaupasta.
On ihan kevyt mutta menee kahva pohjaan ja ihan ei kuivalla saa lukkoon= ei ihan maksimi jarrutehoa.

Mietin vain että missä olisi vasemmalle kädelle neste jarru, miksei nestekytkimellisenkin pääsylinteri kävisi....
Viimeksi muokannut harrastelija, 10 Tammi 2008 20:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
L7e-pilotti
4WD
Viestit: 210
Liittynyt: 29 Huhti 2007 17:33
Paikkakunta: Pöljä

Viesti Kirjoittaja L7e-pilotti »

On päässyt moottoripyöräily unohtumaan, kun unohtui tuo etujarrukahvan kätisyys :oops: .
Nitro75
2WD
Viestit: 44
Liittynyt: 25 Huhti 2007 23:16

Viesti Kirjoittaja Nitro75 »

Onkos comancheen kukaan alkanut valmistamaan kaupallisesti pohjapanssareita ja vetarinsuojia?

kahvalämppärit tuli asennettua ja pitäis vielä mitata aurauskulma, kunhan ehtii.
Avatar
Mr D
2WD
Viestit: 59
Liittynyt: 04 Joulu 2007 20:32
Paikkakunta: Rautjärvi

Viesti Kirjoittaja Mr D »

Joku kyseli kuvia puskulevystä.
http://kuvablogi.com/blog/11954/1/
Janishell
6WD
Viestit: 710
Liittynyt: 16 Joulu 2004 19:16
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Janishell »

Mistäs noita mahdollisimman tiukkoja puskulevyn palautusjousia voisi ostaa?
L7e-pilotti
4WD
Viestit: 210
Liittynyt: 29 Huhti 2007 17:33
Paikkakunta: Pöljä

Viesti Kirjoittaja L7e-pilotti »

Janishell kirjoitti:Mistäs noita mahdollisimman tiukkoja puskulevyn palautusjousia voisi ostaa?
Metritavarana myytävä "mustekala" on kätevää ja halpaa. Sillä on helppoa säätää sopiva jäykkyys. Itse laitoin 5m ja kiristelin sitä sitten kokemuspohjalta ja hyvä tuli.
Vastaa Viestiin