AEON REVO 2

Täällä keskustellaan 50 kuutioisista mönkijöistä sekä kevyistä nelipyöristä.
rekisteri
Tracks

Viesti Kirjoittaja rekisteri »

Tässä vähän mun..450 km tuli käynnistys ongelmia..(Säätö juttu)
300 km muutamat katteet halkes katki sekä takajarrukahva ja oikean puolen peili (omavika,kaajuin aeonilla nurin :oops: )
otsi
2WD

Viesti Kirjoittaja otsi »

mulla on saman verran nyt ajettu ja on mennyt oik.puolen peili vähän halki, tullut naarmuja ja vasemman puolen etu katteen kiinnikkeet vähän väänty ja halkes.. eipä oikeen muuta oo mulle tullu:D
-Osku-
6WD
Mönkijä:: Kaksipyöränen

Viesti Kirjoittaja -Osku- »

Jjep, katteen kiinnikkeet menee varmaan kaikilla jossain vaiheessa uusiks, kannattaa tehdä oma patentti niin kestää (: Mulla on mittarissa jotain vajaat 3000km, vielä ei oo tullu muuta vikaa kun sähköstartti naputtaa välillä jotenkin oudosti. :o
mönkijä_jätkä
4WD
Mönkijä:: Aeon Cobra 50

Viesti Kirjoittaja mönkijä_jätkä »

Käynnistys ongelma on ratkennut aikoja sitten :D sulake vaan oli huonosti kiinni.

MUTTA, nyt on taas ongelma; tässä pari kertaa on tapahtunut niin että kun olen ajellut ihan normaalisti, niin yhtäkkiä kone alkaa "booaamaan" ja sitten sammuu keskelle tietä. Yritän käynnistää niin käynnistys poljin on todella jäykkä polkea ja eikä saa käyntiin. mutta noin tunnin päästä käynnistyy taas normaalisti.
HUOM! Bensa ei ole loppu, ajan sisäänajoa ajettu nyt vasta 400km, eikä ole virejä.

Tuli ittellä vaan mieleen että voisiko tuo sammuminen johtua siitä kun pakoaukkohan on "kuristettu" niin pakokaasut eivät pääsisi nopeasti pois ja kone tukehtuisi ja sammuisi!? Mitä mieltä te olette? :?
-Osku-
6WD

Ilmeisesti kone saa liikaa tai liian vähän bensaa. Ootko kokeillut laittaa vaikka ryyppyä silloin kun rupeaa booaamaan? Kuristukset ei oo tuohon syynä. Jos käynnistyspoljin on jäässä niin se on jäykkä eikä palauta kunnolla.
mönkijä_jätkä
4WD

bensan syötössä ei ole vika. joku juttu siellä on kun silloin kun yritän sammumisen jälkeen käynnistää niin käynnistys poljinta ei saa alas mitenkään, liian jäykkä.
Kokeillut ilman ryyppyä ja ryypyn kanssa ei hyödytä!

Tuntuu kuin kone hajoaisi siihen, mutta myöhemmin aina lähtee käyntiin!

Mutta millonkas aeonissa olis eka huolto, oon ajanu 400Km nyt, huollossa saavat katsoa että mikä on.
Juhnu
Kunniajäsen!!!

Viesti Kirjoittaja Juhnu »

mönkijä_jätkä kirjoitti:bensan syötössä ei ole vika. joku juttu siellä on kun silloin kun yritän sammumisen jälkeen käynnistää niin käynnistys poljinta ei saa alas mitenkään, liian jäykkä.

Mutta millonkas aeonissa olis eka huolto, oon ajanu 400Km nyt, huollossa saavat katsoa että mikä on.
Aijai, kuulostaa lämpöleikkailulta tuo sammuminen, kannattaa katsoa että saapii tarpeeksi 2-t öljyä, jos ei saa tarpeeksi niin säätäisin öljypumppua tai veisin huoltoon.
mönkijä_jätkä
4WD

Juhnu kirjoitti:
mönkijä_jätkä kirjoitti:bensan syötössä ei ole vika. joku juttu siellä on kun silloin kun yritän sammumisen jälkeen käynnistää niin käynnistys poljinta ei saa alas mitenkään, liian jäykkä.

Aijai, kuulostaa lämpöleikkailulta tuo sammuminen, kannattaa katsoa että saapii tarpeeksi 2-t öljyä, jos ei saa tarpeeksi niin säätäisin öljypumppua tai veisin huoltoon.
aijaa, öljy on kyllä aika vähissä mutta valo ei ole syttynyt palamaan. pitää sitten ostaa öljyä.

Edit: kävin kattomassa niin ei ollut tankissa tippaakaan öljyä :( ihme juttu kun öljyvalo ei ole syttynyt.

MUTTA voisiko joku kertoa milloin tämän aeonin eka huolto yleensä tehdään, ohjekirjassa ei ole laitettu!
Skygo
Tracks
Mönkijä:: Ei mönsäriä

Viesti Kirjoittaja Skygo »

Aijaijai. Et kyllä ikinä saa takuuseen tuota. Omasta pörssistä saat maksaa.
Et tullu ajatelleeksi että öljyn riittävyyttä olisi hyvä silmäillä välissä?
Skygo's kuvablogi
(päivitetty 5.10.)

Kuva - Pyöräkuormaajien aatelia
-Osku-
6WD

Juu, ja muutenkin on ihan hyödyllistä lukea mitä ohjekirjassa sanotaan.. :? Ei taida hyvin paksu kuitenkaan se vihkonen olla.
Juhnu
Kunniajäsen!!!

Viesti Kirjoittaja Juhnu »

Skygo kirjoitti:Aijaijai. Et kyllä ikinä saa takuuseen tuota. Omasta pörssistä saat maksaa.
Et tullu ajatelleeksi että öljyn riittävyyttä olisi hyvä silmäillä välissä?
Onkos tuossa aeonissa vielä takuuta jäljellä?
Jos on niin uskoisin että saat sen takuuseen, koska eihän se nyt sinun vika ole jos ei valo syty kun on öljy vähissä.
Skygo
Tracks
Mönkijä:: Ei mönsäriä

Viesti Kirjoittaja Skygo »

Niin muttakun... Ei voi aina olettaa että öljyvalo toimisi, joten pitää älytä seurata öljytilannetta.
Onhan niitä skootterikuupoja jokka eivät välitä, tai vähäjärkisyyttään tiedä valon merkitystä joten ajavat vaan kunnes kone lasahtaa...
Skygo's kuvablogi
(päivitetty 5.10.)

Kuva - Pyöräkuormaajien aatelia
mönkijä_jätkä
4WD

onhan siinä vielä takuuta, mutta kyllä se hyvin on taas tänään pelittänyt kun öljyä on lisätty. Ja muuten olen kyllä lukenut tuon ohjekirjan moneen kertaan, mutta siellä sanotaan että sisään ajo on 30 tuntia, mutta en kyllä oo laskenut että kuinka kauan olen ajanut.
rekisteri
Tracks

Viesti Kirjoittaja rekisteri »

Kannattaisko laittaa aeon revo 50cc:seen takarenkaisiin kettingit että pääsisi lumessa paremmin?
mönkijä_jätkä
4WD

rekisteri kirjoitti:Kannattaisko laittaa aeon revo 50cc:seen takarenkaisiin kettingit että pääsisi lumessa paremmin?
Saako kettingeillä ajaa tiellä? Itse ajattelin hommata nastat.
Vastaa Viestiin