comanche 4x4
Onko jollain sitten etuperä hajonnut jo toisen kerran?
Luin tuossa polaris osiosta että sielläkin on ollut vastaavanlaisia ongelmia.
En muista kummasta polaris- vai comanche- osiosta luin sellasta, että joku epäili perän hajonneet sen takia kun sudittelee takaveto päällä ja neliveto yrittäisi lyödä vetoa päälle mutta ei saa. Tiedä sitten oliko kirjoittajalla asiantuntemusta asiaan.
Taisi olla tässä osiossa kun joku kirjoitti että öljyn epäpuhtaus aiheuttaisi perän rikkoontumisen. Onko jollain kokemuksia. Itse ainakin vaihdoin öljyt 60km jälkeen ja öljy oli uudenveroista eikä yhtään metallimoskaa seassa.
Pitäisiköhän tuo perä purkaa varmuuden vuoksi vaikkei ole vielä hajalla ja katsoa voisiko tuon rikkoontumisen jotenkin ehkäistä.
Paljonkohan noita etuperiä on rikkoontunut kuin vertaa siihen mitä noita mönkijöitä on myyty. Ei varmaan kaikki comanchen omistajat ole eksynyt näille sivuille ja niitä rikkinäisiä etuperiä on tälle foorumille ilmaantunut muutama kappale.
Toivottavasti tuo pysyisi itsellä kunnossa tai hajoaista ainakin takuu aikana.
Luin tuossa polaris osiosta että sielläkin on ollut vastaavanlaisia ongelmia.
En muista kummasta polaris- vai comanche- osiosta luin sellasta, että joku epäili perän hajonneet sen takia kun sudittelee takaveto päällä ja neliveto yrittäisi lyödä vetoa päälle mutta ei saa. Tiedä sitten oliko kirjoittajalla asiantuntemusta asiaan.
Taisi olla tässä osiossa kun joku kirjoitti että öljyn epäpuhtaus aiheuttaisi perän rikkoontumisen. Onko jollain kokemuksia. Itse ainakin vaihdoin öljyt 60km jälkeen ja öljy oli uudenveroista eikä yhtään metallimoskaa seassa.
Pitäisiköhän tuo perä purkaa varmuuden vuoksi vaikkei ole vielä hajalla ja katsoa voisiko tuon rikkoontumisen jotenkin ehkäistä.
Paljonkohan noita etuperiä on rikkoontunut kuin vertaa siihen mitä noita mönkijöitä on myyty. Ei varmaan kaikki comanchen omistajat ole eksynyt näille sivuille ja niitä rikkinäisiä etuperiä on tälle foorumille ilmaantunut muutama kappale.
Toivottavasti tuo pysyisi itsellä kunnossa tai hajoaista ainakin takuu aikana.
Comanche Bull 4X4
Ski-Doo Elan 250
Ski-Doo Elan 250
-
- 3WD
- Viestit: 103
- Liittynyt: 20 Touko 2007 18:54
- Paikkakunta: Porvoo
Laitoin uuden aiheen missä etuperään liittyvät asiat
(nyt kun kerran Comanchella on oma aihealue)
On sitten ongelmista kärsivän helpompi löytää apua....
Ja äänestys ihan vain galluppi mielessä--
http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... 651#128651
(nyt kun kerran Comanchella on oma aihealue)
On sitten ongelmista kärsivän helpompi löytää apua....
Ja äänestys ihan vain galluppi mielessä--
http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... 651#128651
-
- 4WD
- Viestit: 210
- Liittynyt: 29 Huhti 2007 17:33
- Paikkakunta: Pöljä
Etuperä
Mulla ei anakaan vielä ole ollut ogelmia etu-peränkanssa "kop kop kop" pitää koputtaa puuta. Olen revitellyt takavedolla pellolla ja nelikko ei kytkeydy päälle vaikka kuin sudittelis enenkuin panee napista päälle. On kyllä vedätetty nelikopäällä niin isoja kuormia kuin tehot riittää. Hyvin toi Gernin takuuhuolto on toiminut, taitaa välillä vaan osien tulo olla tiukalla sinne.
Siis lähinnä kiinnostaisi mitä sille voisi itse tehdä, kun en tuonne huoltoon viittis viedä puoleks vuodeksharrastelija kirjoitti:Mr D kirjoitti:harrastelija kirjoitti: Eli myös mittariston valo pimenee??
edestä katsottuna toinen sulake vasemmalta?
Minulla juuri sitä poltti ja se etuperän magneettikytkimessä häikkää..
Onko aina kun on polttanut sulakkee sulla ollut neliveto päällä??
Joo, itseasiassa on. Mitäs sille vois tehä?
Kuten muutama viesti ylempää lukee niin etuperäremonttia tiedossa. Jos on takuu niin korjaamolle vaan koko roska... ( ja juhannukseks takas)![]()
Olisi mukava tietää miten sitten kun takuu on ummessa, niin etuperän osien toimitus/hinta. Vai jatkuuko kuluttajasuojalain mukainen takuu jos etuperät hajoavat parin kuukauden välein??

-
- 4WD
- Viestit: 210
- Liittynyt: 29 Huhti 2007 17:33
- Paikkakunta: Pöljä
Perähän on kopio Polariksen perästä. Katsoin räjäytyskuvista, niin vastaava perähän on ollut 330-500 malleissa useissa eri versioissa ainakin 2006 asti. Täytyisi saada varmuus, että käykö Polariksen magneettikytkin vai ei. Tuo magneettikytkin sijaitsee tuon oikean päätykannen yhteydessä. Löytyykö keneltäkään valokuvia tuosta perän sisuksesta, tai onko kukaan edes nähnyt sitä sisäpuolelta? Mitähän maksaa tämä magneettikytkin Polariksen kautta? Osan numero on 3234159. Mitähän maksaisi koko perä?
-
- 3WD
- Viestit: 103
- Liittynyt: 20 Touko 2007 18:54
- Paikkakunta: Porvoo
Vinkki; Jos et vielä eksynyt tuonneL7e-pilotti kirjoitti:Perähän on kopio Polariksen perästä. Katsoin räjäytyskuvista, niin vastaava perähän on ollut 330-500 malleissa useissa eri versioissa ainakin 2006 asti. Täytyisi saada varmuus, että käykö Polariksen magneettikytkin vai ei. Tuo magneettikytkin sijaitsee tuon oikean päätykannen yhteydessä. Löytyykö keneltäkään valokuvia tuosta perän sisuksesta, tai onko kukaan edes nähnyt sitä sisäpuolelta? Mitähän maksaa tämä magneettikytkin Polariksen kautta? Osan numero on 3234159. Mitähän maksaisi koko perä?

http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... 651#128651
-
- 4WD
- Viestit: 210
- Liittynyt: 29 Huhti 2007 17:33
- Paikkakunta: Pöljä
Re: Nivelet
Eipä sieltä taida nippoja löytyä.4x4 Com kirjoitti:Onko siellä nippoja missä takarunko (keinu) liittyy toisiinsa? En ainakaan löytänyt kun rasvasin kohteita.
-
- 4WD
- Viestit: 210
- Liittynyt: 29 Huhti 2007 17:33
- Paikkakunta: Pöljä
Viikon seisoi (niinkuin sovittiin) Comanche perän korjauksessa. Perään tuli uusi magneettikytkin. Liukupala oli erittäin kulunut, onkohan tuon materiaalissa parantamisen varaa? Perässä on nyt Polariksen varsinaiset etuperä-öljyt. Öljy on erittäin ohuen näköistä ja väriltään kirkasta. Luulisi tuon olevan ominaisuuksiltaan parasta mahdollista. Toivotaan, että peräongelmat ovat takanapäin. Huomenna lumitöihin, saapas nähdä miten pelaa.
Toimiiko muilla nuo flektit missä läpötilassa? Kun itselläni flektit eivät lähde pyörimään ollenkaan on varmaan mennyt tuo katkaisin flektin antura sököksi kun suoralla virralla flektit pyörivät hyvin! Montako tolppaa muilla on lämpömittarissa että noi rupee pyörimään. Vai onko koneessa jossakin ihan termostaatti joka vois olla rikki?
-
- 4WD
- Viestit: 210
- Liittynyt: 29 Huhti 2007 17:33
- Paikkakunta: Pöljä
Hyvin toimii. Flektille on oma sulake ja kun yhdistää anturin johdot niin pitäisi pyöriä. Kolmas palkki kun syttyy mittarissa, niin kohta flekti hyrähtää.tummu kirjoitti:Toimiiko muilla nuo flektit missä läpötilassa? Kun itselläni flektit eivät lähde pyörimään ollenkaan on varmaan mennyt tuo katkaisin flektin antura sököksi kun suoralla virralla flektit pyörivät hyvin! Montako tolppaa muilla on lämpömittarissa että noi rupee pyörimään. Vai onko koneessa jossakin ihan termostaatti joka vois olla rikki?
on termostaatti.tummu kirjoitti:Toimiiko muilla nuo flektit missä läpötilassa? Kun itselläni flektit eivät lähde pyörimään ollenkaan on varmaan mennyt tuo katkaisin flektin antura sököksi kun suoralla virralla flektit pyörivät hyvin! Montako tolppaa muilla on lämpömittarissa että noi rupee pyörimään. Vai onko koneessa jossakin ihan termostaatti joka vois olla rikki?
kolmannessa tolpassa mulla muistaakseni lähtee pyöriin flekti.
koita puhdistaa virtaliitokset