JV kirjoitti:No eipä kyllä ole vielä työntötangot historiaa, vaikka kuinka on HO.
Mutta silti ilman muuta, jos Polarikseen haksahdat, kannattaa se uusi malli ottaa.
Taas vanha missasi paremman tiedon puutteessa, hyvä että joku oikoo.
When the Last Tree Is Cut Down, the Last Fish Eaten, and the Last Stream Poisoned, You Will Realize That You Cannot Eat Money.
MR Charger kirjoitti:Eikös -08 ole jo parempi Team variaattori, se on tuossa laitteessa mun mielestä tärkeämpi kuin teho, joka ei sekään ole pahasta. Ääni nollakasille.
Eilen taas hinasin variaattorivammasen pollen reitiltä poies...
Myyjä vakuutti että -07 800 ois jo TEAM variaattori.
Tiedoksi sytytysennakko muutoksen tehneille tai sitä suunnittelijoille!!
Eli olin tehnyt laitteeseeni sytytysennakko muutoksen. Laittelimme koneeseeni maahantuojalta moottoriohjaus yksikköön ohjelmapäivityksen jonka piti piristää moottoria ja tiputtaa sen lämpöjä. No laite toimi hyvin ja repi rivakammin niin kuin lupailtiin mutta moottorin saavuttaessa normaalin lämpotilan alkoi se vedättäessä rallattamaan. Ei kuulostanut kivalta. Tulin siihen tulokseen että tämä sytkäennakon muutos ei toimi uuden ohjelman kanssa vaan ennakko on kasvanut niin suureksi että kone alkoi nakuttamaan. Joten piti palauttaa kampiakselin asentotunnistimen levy alkuperäiseen paikkaansa. Nyt laite toimii ja ei rallata. Laite on edelleen hiukan pirteämpi ja flekti ei huuda läheskään niin usein kuin ennen.
Miehillä on aina legot .. aikuisempana ne vaan on erilaisia.
Se oli huono reissu jos vinssi jäi kylmäksi!!
No viimein sain uuden SP 800 HO EFI:n alle ja hymy on korvissa. Sisäänajon jälkeen pääsee testaamaan kulkupuolta ja vertaamaan 700 efiin. Telasarja on nyt alla, mutta ajotuntuman vertailun vuoksi täytynee käyttää välillä pyöriä alla.
No nyt on tullut ekan huollon tunnit täyteen ja pyörilläkin ajeltu jo jonkin aikaa. Täytyy kyllä rehellisyyden nimissä tunnustaa, että odotin uudelta laitteelta enemmän.
Alusta on selvästi jäykempi kuin 05' 700:ssa oli. Tässä on puolensa ja puolensa, mutta puistaa maastossa pirusti ja usein on tilanne että kaikki pyörät eivät ole maassa, vaikka oma paino on 120kg.
Huippunopeutta 700 keräsi 15km/h enemmän gps:n mukaan. Kiihtyvyys on hieman parempi ja keula kevenee hieman helpommin, mutta ero on omasta mielestäni melko pieni. Verratessamme 07' 800:sta ja 08' 800 HO:ta, niin mitään eroa ei huomattu.
700:sen variaattori oli pehmeämpi ja joustavampi hitaassa ajossa kun taas 800:sen vari meinaa nykiä hitaassa ajossa ja liikkeellelähtökynnys on terävä.
Ohjauksen geometriaa oli kuulemma muutettu 08':siin ja en tiedä miten, mutta mielestäni ohjaus hakee enemmän, lyö käsille ja on raskaampi. Osa tästä voi johtua suoraan jäykemmästä keulan jousituksesta.
Alusta asti lähtevistä tuplaputkista huolimatta putket lämpenee tosi rajusti, 700:lla pystyi ajamaan tennareilla ja sortseilla ilman palovammoja, mutta nyt kyllä polttaa säärensä jos ottaa kiinni muoveihin. Muovien lämpösuojapelti on niin jälkivarustelumalli, ettei sivumuovit enää ole alkuperäisen mukaisesti ruuvilla kiinni vaan pullistavat ilman keskikiinnitystä ja tästä syystä penkki ja muovit ei enää istu toisiinsa siististi.
800:seen ostin etu- ja takapuskurit ja sivusuojat, mutta nyt olen alkanut miettimään niiden irrostusta, sillä koneen painoa pitäisi saada alaspäin ja toisaalta etu- ja takapuskurit vaikeuttaa ojien ylitystä, kun keula tökkää vastapenkkaan ja perä jää roikkumaan tulopenkalle ja jos yrittää peruttaa eka nousun tyssätessä, niin takapuskuri tökkää penkkaan. Sivusuojien hyvä puoli muoviosien suojaus ja varsinkin astinlautojen suojaus alhaalta tulevilta iskuilta ja kantojen yli liukumisilta.
Aluvanteita omassa 700:ssa ei ollut ja peltivanteista tykkäsin. Nyt on aluvanteilla jo kahdesti maastossa lähtenyt ilmat, kun tikku painaa vanteen ja kumin väliin. Samoilla rengaspaineilla ajan, mutten koskaan törmännyt peltivanteella, vaikka ajomäärä oli yli 20-kertainen tähän astisiin aluvannekokemuksiin verrattuna.
700:sen yli kaksivuotinen ura meni ilman vikoja ja ongelmia, lukuunottamatta variaattorin hihnan vaihtoa (joka meni uusiksi materiaalivirheen takia) ja nyt 800:nen on käynyt takuuhuollossa jo kahdesti (varin hihna ja sisempi etuvetonivel).
Huh, olipa vuodatus, mutta summasummarum, en ole täysin tyytyväinen vaihtoon ollut tai odotin kuitenkin enemmän eroa positiivisessa mielessä.
JukkaRu kirjoitti:Tiedoksi sytytysennakko muutoksen tehneille tai sitä suunnittelijoille!!
Eli olin tehnyt laitteeseeni sytytysennakko muutoksen. Laittelimme koneeseeni maahantuojalta moottoriohjaus yksikköön ohjelmapäivityksen jonka piti piristää moottoria ja tiputtaa sen lämpöjä. No laite toimi hyvin ja repi rivakammin niin kuin lupailtiin mutta moottorin saavuttaessa normaalin lämpotilan alkoi se vedättäessä rallattamaan. Ei kuulostanut kivalta. Tulin siihen tulokseen että tämä sytkäennakon muutos ei toimi uuden ohjelman kanssa vaan ennakko on kasvanut niin suureksi että kone alkoi nakuttamaan. Joten piti palauttaa kampiakselin asentotunnistimen levy alkuperäiseen paikkaansa. Nyt laite toimii ja ei rallata. Laite on edelleen hiukan pirteämpi ja flekti ei huuda läheskään niin usein kuin ennen.
Mistä mahtaisin nähdä milloin vehkeeni on valmisetettu ja mikä ohjelmaversio koneessani on?
Diagnostiikka mittarissa sanoo versioksi 2.6, mutta tämähän ei ole mikään moottorin ohjelma?
800:ni olen ostanut tänä keväänä, mutta laitteen mukana tuli jonkun makaroonin allekirjoittama paperi päiväyksellä 09/2007.
Laitteen oikea puoli kuumenee kyllä aivan pahuksesti ja palaneen hajukin tuntuu. Flekti käy joka toinen minuutti.
Mikäli sulla E malli niin saattaapa olla että ohjelmaa ei voi helpolla vaihtaa. On maahantuoja jo tiukkana noissa maastomalleissakin. Erikseenn soitettava maahantuojalta koodi jotta voi ohjelman vaihtaa = idiootti varma kontrolli
Miehillä on aina legot .. aikuisempana ne vaan on erilaisia.
Se oli huono reissu jos vinssi jäi kylmäksi!!