osaiskos joku selostaa miten se taka akseli hässäkkä kiristetään?
taka rataasta kun otaa kiinni tekee sellaista 10-15mm liikettä sivusuunnassa.
mikä tarkoitus jarrusatulan mölkissä olevalla kierrettävällä mötillä, koitin tutkia systeemiä muttei valjennut kyllä toimintaperiaate
Kierrät sitä "möttiä" takaa katsottuna oikealle, niin kiristää koko systeemin. Siellä on akselilla oleva iso sokka vastassa jota vasten kiristyy.
Näet sokan kun kierrät tarpeeksi keskelle päin sitä mainitsemaasi möttiä.
elikkä kun kiertää mölkkiä ulospäin kiristää ja vetää ratasta oikealle (takaa katottuna ja kun tarkoitus avata kiertää kierteen kiinni....näin sen käsitin...
Olisin kuvasta katsonut millainen akseli on. Ongelmani on seuraava. Taka akseli ei ole jostakin syystä keskellä. Vasen rengas on huomattavasti ulompana kuin oikea. saako tätä säädettyä jotenkin? renkaat ovat oikein päin.
smakke kirjoitti:elikkä kun kiertää mölkkiä ulospäin kiristää ja vetää ratasta oikealle (takaa katottuna ja kun tarkoitus avata kiertää kierteen kiinni....näin sen käsitin...
Kokeilin siirtää akselia keskemmälle, mutta siinä alumiini palikassa on pulteille koneistettu urat. Eli akselin siirtäminen ei onnistunut. Mikä neuvoksi?
Pystyiskö joku havainnollistamaan vaikka kuvalla, että mitä hemmettiä tolla satulan mötillä tarkotetaan..??? En löytänyt mitään sokkaa mistään ja rupesin jo pohtimaan että lieneekö lentänyt halvattuun samalla kun irtos satula kesken ajon...????
Löysin ko. keskustelun ja sen avulla hokasinkin, et mitä tehdä, mutta mullapas ongelmana se, että tuosta taka-akselin kiristys jutskasta loppuu ilmeisesti kierteet kesken..??!! Pyörii vähän matkaa tämänhetkisestä, kirii välystä poies, sit stoppaa...??
Lukkorengas vasemmalla ok. Kierrettä en viel kattonut loppuun asti... Näytti vaan, et kierrettä on jäljellä, mut stoppasi..... Pitää tuos viel sunnuntai-illan ratoksi tarkastaa toi kierre...