Soitin tänään Gern-huoltoon, ilmeisesti moni muukin soitti samaan aikaan, kun joutu jonkun aikaa jonottaa.
Periä saattaa tulla, ei ole varmaa, mutta ehkä 2vko:n kuluttua lentorahtina Kiinasta.
Wihoselta kerrotiin että Helsingistä ehkä saattas löytyy periä jostain liikkeestä, joka näitä huoltaa. Mototorilla niitä ei ainakaan ole. Lupas palata maanantaina asiaan.
Joku kauppasi uutta Comanchea, joka oli tulossa takuuseen rikkoutuneen laitteen tilalle. Olisikohan laissa jokin takaraja, mihin mennessä laite on saatava kuntoon tai annettava uusi tilalle.
Korjausajan oltava kohtuullinen
<b>Kohtuullinen takuukorjausaika on noin kaksi viikkoa.</b> Jos korjausaika venyy kohtuuttomasti, kuluttajalla on viimeistään kahden viikon jälkeen oikeus vaatia vähintään sijaislaitetta käyttöönsä.
L7e-pilotti kirjoitti:Joku kauppasi uutta Comanchea, joka oli tulossa takuuseen rikkoutuneen laitteen tilalle. Olisikohan laissa jokin takaraja, mihin mennessä laite on saatava kuntoon tai annettava uusi tilalle.
Alkoi comanchen kytkin täristää. Ei haittaa käytännössä mitenkään, mutta häiritsee itseäni kuitenkin. Onko joku avannut tuon kytkimen? Itse sain kytkinkellon mutterin auki, mutta kello ei hievahda mihinkään. Tohtiikohan vetää olosvetäjällä vai meneekö jokin rikki?
Toinen juttu on sitten että ohjaus on alkanut vemputtaa, se ei ole jatkuvaa vaan satunnaista. Eli vänkää ohjausta oikealle nykivästi. Johtuu varmaan vetonivelistä, varmaankin loppunsa edellä. Vemputtaako ohjaus muilla?
Viimeksi muokannut VilleM, 01 Huhti 2008 08:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Onko kenelläkään ollut ongelmia Comsun jarrujen kanssa?
Minulla hävisi jarrut polkimesta. Käsikahva onneksi pelasi. Oltiin möngitty puuterilumessa ja tien varteen tultaessa pysähdyttiin putsaamaan ylimääräiset lumet alustasta, siinä jarrut pelasivat hyvin. T-risteyksessä ei jarrupoljin enää pelannut. Oli mönkijä mennä uuden karhean Audin kylkeen, onneksi sain jarrutettua käsijarruilla sen verran että ei tullut kolaria... Ilmattiin jarrut ja saatiin ne pelaamaan, tosin tänään taas vaihteeksi meni poljin pohjaan. Pitäänee alkaa tutkimaan mistä piiiri vuotaa.
mazila kirjoitti:***KELE!!!!! Nyt sit se pelätty kävi toteen. Oon kauhulla oottanu ett miten tää kiinalainen kestää. Ei kestänyt. Tänään ilmeisesti hajos moottori. Vika ei vielä ihan tarkalleen tiedossa mut karseeta kalinaa ja rutinaa kuulu tyhjäkäynnillä, veto heikko ja täydellä kaasulla röpötti. Pysty ajamaan jotai 40-50kmh nopeutta. Lopuks tyhjäkäynti nousi 1500rpm melkeen 3000rpm Aluks pelästyin ett oliko tullu öljyt pihalle vai olinko unohtanut laittaa toisessa öljynvaihdossa öljyä mottiin ollenkaan mut ei kyl siä öljyt oli, noin 6 tuntia vaihdosta, kylläkin metallisilpulla höystettynä. Noin 3 kuukautta 1295km 54 tuntia kesti/toimi tää meitsin maanantaikappale.
Mikäs tätä vaivasi vai eikö ole kunnossa vieläkään?
Onko komsussa samanlainen variaattori kuin linhaissa? Luin tuolta linhain osiosta että kiihtyvyyttä saisi lisää jos poistaa varista pari rullaa. Onko rullien poistosta jotakin haittaa? Meneekö jotenkin epätasapainoon tai jotain?
Nyt on kaikenlaista pientä "viritystä" tehty mut paikalta saisi lähteä vielä vähän reippaammin.. Kolmen kympin vauhdista kun painaa hanaa niin kiihtyy omasta mielestäni ihan kivasti mut toi paikalta lähteminen tuntuu jotenkin tuskaiselta.. Vai olisiko mahdollista että variaattori olisi jotenkin pois "säädöistä"?
P.s Eikös se niin ollut et jos virityksien jälkeen tehoista on hävinnyt vain 50% niin viritys katsotaan onnistuneeksi..
Variaattorin rullien poistamisella on sama vaikutus kuin niiden keventämisellä. Tosin jäljelle jääneet rullat kuluvat hiukan nopeammin ja pitää huomata, että poistaa vastakkaiset rullat. Suosittelen, että jos rullien poistaminen auttaa, vaihtaa kaikkien tilalle kevyemmät rullat.
X-Race kirjoitti:Variaattorin rullien poistamisella on sama vaikutus kuin niiden keventämisellä. Tosin jäljelle jääneet rullat kuluvat hiukan nopeammin ja pitää huomata, että poistaa vastakkaiset rullat. Suosittelen, että jos rullien poistaminen auttaa, vaihtaa kaikkien tilalle kevyemmät rullat.
Jep. On vain vaikeaa niiden kevyempien rullien löytyminen. Comsussa vakiona halk. 20 mm, pit. 12 mm ja paino 14 g.
Kyselin nuo Linhain maahantuojat läpi ja Motorpowerilta löytyi vain 6 rullaa, a`12.5 g ja tarvitsisi 8 kpl.
Eivät tienneet, minkä vuoden juhannuksena saavat lisää.