tietoa TYSCON Forest 2x4 GEN2 -mönkijästä

Yleistä keskustelua mönkijöistä. Esim rengas ja vanne keskustelut.
pottu26
Noppeli

tietoa TYSCON Forest 2x4 GEN2 -mönkijästä

Viesti Kirjoittaja pottu26 »

Elikkä olen hankkimassa kyseistä menopeliä ja tarvitsisin tietoa että onko kestävä ja kuinka tehokas laite kulkemaan metsässä ja vaihtelevassa maastossa mikä ei kuitenkaan ole soista eikä muuten märkää, sekä onko laitteessa jotain tyyppivikaa tai muuta vastaavaa. Tarkoituksena olisi laitteella hakea pieniä kuormia puita kärryllä tien varresta sekä helppo kulkuisesta maastosta ja ajella huviajelua (kenties myös talvella aurailla pihaa jne.) . Ja omien kokemuksien perusteella kun 150cc laitteella olen puita kuskannut niin luulisi ainakin olevan tarpeeksi tehoa ja kun löytyy vaihteet 5-eteen ja pakki, entä mitenkä mukana tuleva vinssi, näyttää bilteman halpis vinssiltä mutta onko sitten oikeasti parempi laatuinen? kaikki tieto kömpijästä on tervetullutta, kiitokset etukäteen vastauksista Smile alla tietoa tehoista ja koosta. http://www.motorpower.fi/diratv2x4/ -osoitteesta löytyy kuvia laitteesta.

Moottori: 1-syl / 4-t / Ilmajäähd. / 250 cc
Teho: 10 kW
Max nopeus: n 60 km/h
Voimansiirto: kardaani, kiinteä taka-akseli
Käynnistys: Sähköstartti
Sytytys: CDI, akku 12V
Vaihteisto: 5 vaihdetta + pakki, manuaali
Mitat (p/l/k): 1880 mm x 1040 mm x 1140 mm
Kääntösäde: 2900 mm
Paino: N. 210 kg
Jarrut (Etu/Taka): Levy / rumpu
Renkaat(Etu/Taka): 22 x 7-10 / 22 x 10-10
Polttoainetankki: 12 l
Kulutus: N. 3 – 5L /h, 98e
Värit: Maastonvihreä
Edullinen maasto / pihakäyttöön soveltuva peruskone

olisin kiitollinen jos ei pistettäisi heti lukkoon niin kuin aiemmin koska mönkijöiden eroavaisuudet alkavat jo moottoreista ja jatkuvat runkoon jne. eli kyseessä ei ole läheskään sama laite kuin tässä keskustelussa--> http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... ght=tyscon
Hurricane
2WD

Viesti Kirjoittaja Hurricane »

Varmaan ihan alkuun ongelmaksi muodostuu kuvailusi perusteella tuo pelkkä takaveto. Itse uskottelin pärjääväni mainiosti kaksivetoisella, mutta kyllä talvella viimeistään ymmärsi nelivedon merkityksen. Seuraavassa laitteessa neliveto on aivan ehdoton, sillä takavetoisella ei edes lumen auraus onnistunut ilman ketjuja. (Oma seuraava laite on todennäköisesti CF-Moto, ellei syntymäköyhyys ole vaihtohetkeen mennessä jo poistunut).

Mutta kuten sanoit, noissa laitteissa on huikeasti eroja ja lopulta näille foorumin suunpaukutuksille ei kannata liikaa arvoa antaa. Kuvailemaasi käyttöön näkisin itse nelivedon ehdottomana, merkki ja malli ovatkin sitten ihan oma lukunsa. Motorpowerin laitteet ovat aivan kelvollisia ja he hoitavat takuut yms. moitteettomasti. Mönkijät eivät eroa sikäli mistään muistakaan kulutushyödykkeistä, sillä hinta ja laatu kulkevat varsin tiiviisti käsi kädessä. Itse ajelen kiinanihmeellä, mutta se on täysin oma valinta.

Kun et odota täydellisyyttä, eikä hermo mene (mahdollisista/todennäköisistä) pienistä laitevioista, niin nää kiinalaiset ovat ihan lupsakoita leluja.

Lisää Tysconeista ja niiden perusominaisuuksista löytyy Loncin-osiosta. Onnea mönkkärijahtiin!
pottu26
Noppeli

kiitos vinkeistä, pitää pistää muistiin. lauantaina varmaan käyn katsomassa kyseistä kömpijää ja pitää sitten tuumata vähän enemmän että pärjäänkö sillä takavedolla mutta rahaakaan ei liikaa ole, että tuskin saa 4-vetoa hankittua ihan vielä. motorpower on kyllä hoitanut takuuasiat ja muut aikaisempaan kömpijään liittyvät asiat todella hyvin, ja ihmeen kestävää nuo kiinanpojat osaa tehdä että heidän laitteissaan olen päättänyt pysyä tulevaisuudessakin.
Repetti
6WD
Mönkijä:: Honda 350 FM
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Repetti »

No ihan aluksi ja asiallisesti.
Itsekin omistan kiinanihmeen - tosin eri merkkisen - ja kyllä siinnä saa varautua aluksi yllätyksiin. Eli on oltava kiinnostunut koneista ja niiden rassaamisesta, jos niillä meinaa liikkeellä pysyä. :D

Ja sitten asiaan, koneesi on aika pieni kooltaan ja tehoiltaan, samoin renkaat. Pieni rengas ei ole hyvä epätasaisessa ja esteisessä maastossa.

Ja sitten tärkein, vain takaveto! :(

Itse olen huomannut nelivedon merkityksen omassani sillä siinnä on sähköisesti kytekettävä 2/4 - veto.
Takapotkulla meno on kyllä aivan onnetonta, jos sitä vertaa nelivetoon. Eli neliveto on kyllä enemmän kuin "puoli jänistä".

Suosittelisin sinua etsimään tarkoitukseesi nelivedon! :D
1010145
2WD
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 1010145 »

Itse olin vuosi sitten myös ostamassa Tysconia mutta juuri tuolla motorpowerissa näin ekan kerran Linhain ja silloin huommasin tuon kokoeron joka on aika suuri.

Pienen googlettamisen perusteellä päädyin ostamaan käytetyn linhain ja en ole katunut päätöstäni hetkeäkään.

Siksi ostin käytetyn että silloin on jo perus"ominaisuudet" jo korjattu ja muutenkin on hinta kohdallaan (raha kun ei kasva puissa). Itselläni on kylläkin "vain" takaveto mutta kyllä silläkin pääsee kun on oikeat renkaat ja hieman urheiluhenkeä.

Edellinen mönkijä oli Yamahan YFM200 joka oli aivan identtinen tuon Tyscon Street 250 kanssa. Sama koko ja kone saman näköinen yms.

Samaa mallia myytiin eri nimellä Citymarketissa vuodenvaihteessa 1690 eurolla.

Eli jos ei käytetyn mönkkärin osto ole aivan poissa suunnitelmista niin ainakin kannattaa harkita. Markkinoilta löytyy paljon käytettyjä ja aivan hyviä mönkijöitäkin.

Ja en ainakaan itse ole joutunut vielä korjailemaan oikeastaan mitään. Akun vaihdoin kun ei kestänyt enään talvea mutta se olikin 2 vuotta vanha, alkuperäinen akku ja sen kestoikä on varmaan max tuon pari vuotta.

Neliveto on varmaan hyvä jos sitä tarvitsee mutta ainakin minulle myyjä sanoi liikkeessä että 4-veto on sitten kanssa raskaampi ajaa.

Ja toinen mikä linhaissa on hyvä on se että ei tarvii vaihteita vaihtaa. Välillä oli Yamahalla hankalaa vaihtaa vaihteita jos metsässä ajeli ja oli risuja yms maa täynnä. Samoin on Tysconissakin kun on noi vaihteet.

Mutta käy koeajamassa eri vaihtoehtoja niin löydät parhaan juuri itsellesi.

Stefi
kuvia katsottavana www.kuvablogi.com issa ja samalla nimimerkillä.
pottu26
Noppeli

no nyt on kömpijä varattu ja haetaan ensi perjantaina, ainakin vakaa oli ajaa ja sai ketjut mukaan ja vähän päälle satasen alennuksen kun tinkasi hyvin.
MikaR

Viesti Kirjoittaja MikaR »

1010145 kirjoitti:myyjä sanoi liikkeessä että 4-veto on sitten kanssa raskaampi ajaa
Ei kait? Ja sinähän uskoit, vaikket edes kokeillut?

Hattua myyjälle ;)

-M-
Vastaa Viestiin