Derbi DXR 250 viritys

Keskustelua SMC mönkijöistä.
Avatar
Rossar
6WD
Viestit: 310
Liittynyt: 03 Joulu 2007 14:46
Paikkakunta: Tampere/Kokkola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Rossar »

roinitu kirjoitti: Rossar: pitääkö tuplista käyttää kalvo pois siihen neulan säätöön vai siitäkö muovisesta ruuvista vaan pyöritetään joka on siinä kalvon "päällä"... ja muutenko ei tarvinut säätää niitä ollenkaan ku minusta tuntuu että tuo ainakin saa liikaa löpöä ku tuntuu että puutuu ja röpöttää...
Pitää avata ne kiiltävät kannet ja ottaa kalvo pois ku siirrät neulaa.
Se muovinen ruuvi oikealla puolella säätä tyhjäkäyntiä. Yksinkertasesti rajottaa kaasuläppiä menemästä kokonaan kiinni, eli säätää ilman määrää tyhjäkäynnillä. Tyhjäkäynnille on seosruuvit alapuolella, molemmille omat.

Tarkistappas tulppien väri, kertoo kyllä onko seokset kohillaan.
roinitu
2WD
Viestit: 36
Liittynyt: 16 Helmi 2008 16:28

Viesti Kirjoittaja roinitu »

tarkoitin sitä ruuvia joka on kaasarin sisällä siinä kalvon päällä...tulee läpi kalvosta, mutta ilmeisesti se pitää vaan sen neula hässäkän kohdallaan.

Mistä tuohon löytyisis ne 105 suuttimet...jostakin motari liikkeestä vai?
eivät vissiin maksa kuin joitakin euroja kipale? Ja minkä merkkiset nuo muuten on nuo tuplat... käykö niihin mikunin suuttimet?
Avatar
Rossar
6WD
Viestit: 310
Liittynyt: 03 Joulu 2007 14:46
Paikkakunta: Tampere/Kokkola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Rossar »

roinitu kirjoitti:tarkoitin sitä ruuvia joka on kaasarin sisällä siinä kalvon päällä...tulee läpi kalvosta, mutta ilmeisesti se pitää vaan sen neula hässäkän kohdallaan.

Mistä tuohon löytyisis ne 105 suuttimet...jostakin motari liikkeestä vai?
eivät vissiin maksa kuin joitakin euroja kipale? Ja minkä merkkiset nuo muuten on nuo tuplat... käykö niihin mikunin suuttimet?
Niin se muoviruuvi :)
Juu se otetaan pois ni sit saat neulan irti luistista..
Ite hain motariliikkeestä noi suuttimet, hintaa oli 2e kappale..
speedstream
2WD
Viestit: 49
Liittynyt: 18 Maalis 2008 13:23

Viesti Kirjoittaja speedstream »

jos joku tajuaa ruottia ni suomentaisko tän?

http://www.oneseven.se/item_show.asp?code_no=c41d

näyttäs olevan smc 250 nokka pirun halvalla.

ja muuta sälää
http://www.oneseven.se/item_list.asp?ma ... 25cc-250cc
Avatar
Rossar
6WD
Viestit: 310
Liittynyt: 03 Joulu 2007 14:46
Paikkakunta: Tampere/Kokkola
Viesti:

Re: ......

Viesti Kirjoittaja Rossar »

ttkone kirjoitti: Eivät pystyneet toimittamaan tuota edellä mainittua putkea mutta tarjosivat "G.P.R slip-on vaimentimen, hinta on 316 eur" enpä sitten tiedä ?
Samaa mullekkin tarjosivat..
Pistin kyselyä ulkomaille, jospa sieltä sais..
Tilataanko heti pari? 8)
ttkone
3WD
Viestit: 110
Liittynyt: 08 Maalis 2008 21:47
Mönkijä:: SMC 250cc
Paikkakunta: Pohja / Karjaa

...

Viesti Kirjoittaja ttkone »

Joo , kyllä vois miettii tota tilausta .. ilmota kun tiedät enemmän !

Tänään muuten GPS sekosi kun tulin pitkään alamäkeen vakio SMC:llä niin GPS palikka näytti 128,5 km/h . :D

Kato tuosta , http://www.aijaa.com/v.php?i=1829075.jpg

Tuolla virossa muuten myydään kans näitä 250 smc mönkkäreitä ja ne ilmoittaa siellä huipuiksi 130km/h ! (Netissä . )




:D
Aja JEEPILLÄ niin ei tarvitse katua !
speedstream
2WD
Viestit: 49
Liittynyt: 18 Maalis 2008 13:23

Viesti Kirjoittaja speedstream »

http://www.kaseaparts.com

näyttäs olevan kaikki mahdolliset sälät mitä tarvii
roinitu
2WD
Viestit: 36
Liittynyt: 16 Helmi 2008 16:28

Viesti Kirjoittaja roinitu »

paljonko sulla rossar kulkee toi noilla tuplilla... onko vakio välit?

Itsellä ei jaksa kulkea kuin 95 mittarin mukaan ilman ilmaputsareita, putsareitten kans 80km/h... ei siksi etteikö vauhti riittäisi, mutta jotenkin tuntuu että pitäisi kulkea lujempaa. pitääkö alkaa sepittämään välejä että sais kulkeen edes sen 100km/h?

ja tuohon ilman ahistukseen pitäisi keksiä jotain. vaikaa ilmaputsari järjestelmä toteutettu ihan asiallisesti malossin kartiofilsuilla.
Avatar
Rossar
6WD
Viestit: 310
Liittynyt: 03 Joulu 2007 14:46
Paikkakunta: Tampere/Kokkola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Rossar »

roinitu kirjoitti:paljonko sulla rossar kulkee toi noilla tuplilla... onko vakio välit?

Itsellä ei jaksa kulkea kuin 95 mittarin mukaan ilman ilmaputsareita, putsareitten kans 80km/h... ei siksi etteikö vauhti riittäisi, mutta jotenkin tuntuu että pitäisi kulkea lujempaa. pitääkö alkaa sepittämään välejä että sais kulkeen edes sen 100km/h?

ja tuohon ilman ahistukseen pitäisi keksiä jotain. vaikaa ilmaputsari järjestelmä toteutettu ihan asiallisesti malossin kartiofilsuilla.
Ei oo vakio välitykset ja noi kesärenkaatki on pienemmät ku alkuperäset.
105 km/h oon ottanu mittariin ja vielä jaksais vähä kerätä.. todellisuudessa toi on jotain 95km/h..
roinitu
2WD
Viestit: 36
Liittynyt: 16 Helmi 2008 16:28

Viesti Kirjoittaja roinitu »

millaset välit sulla siinä on? ja onko todettu hyväksi? =)
ttkone
3WD
Viestit: 110
Liittynyt: 08 Maalis 2008 21:47
Mönkijä:: SMC 250cc
Paikkakunta: Pohja / Karjaa

Tänään . .

Viesti Kirjoittaja ttkone »

Jep , tänään tuli testattua omaa täysin vakiota SMC 250 cc :sta .
Gps näytti 93.7 km/h tasasella asfaltilla , jos nyt sais tuon edes satasta menemään niin olis mukavempi kulkee tuolla liikenteessä !
Useampaan kertaan tänään testattu vauhtia ja gps tiedot suurinpiirtein aina samat ! Eli tuon se sit vissiin kulkee vakiona .

Ajettiin mitä ajettiin , eikä nyt ihan rääkkäämällä haettu vauhtia mittariin , on nääs sisäänajossa vielä !


:D
Aja JEEPILLÄ niin ei tarvitse katua !
chevy76
2WD
Viestit: 34
Liittynyt: 07 Maalis 2008 08:25
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja chevy76 »

otto83 kirjoitti:täl hetkel 14/32 tilattu lamokselt 36piikkinen taakse,tuppaa vitosel jonkinverran hyytymään
Sa
Sama vika. Vaihdoin lamokselta latun 32 piikkisen taakse, niin ei oikein jaksa vitosella enää mennä. lisää voimaa???? Ei tosin huuda enää maantiellä kierroksiakaan. Tilasin samalla sen 36 piikkisen, niin täytyy laittaa se kiinni. Samalla kun vaihdoin välityksen, niin laitoin taakse ja eteen levitysarjan. Takaa 13cm ja edestä 7cm leveämpi. muuttui tukevammaksi ajaa. Kahdella renkaallakin kulkee edelleen kivasti.. :D Alumiinivanteet ja katurenkaat tulossa sekä korisarja. 6,5" coaksiaali kaiuttimet, 10" ja vahvistin tulossa. myös 2-4kpl pieniä 12A lisä akkuja. Näytöllinen dvd-soitin on myös listalla. Kesäkuuhun menneessä tavoite olla valmis.. :D

Saisiko sitä koneen tärinää livennettyä millään?? uudet korvakkeet ja kumit väliin..??
speedstream
2WD
Viestit: 49
Liittynyt: 18 Maalis 2008 13:23

Viesti Kirjoittaja speedstream »

Saisiko sitä koneen tärinää livennettyä millään?? uudet korvakkeet ja kumit väliin..??
jotkut kumit väliin olis varmaan bueno.
chevy76
2WD
Viestit: 34
Liittynyt: 07 Maalis 2008 08:25
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja chevy76 »

speedstream kirjoitti:
Saisiko sitä koneen tärinää livennettyä millään?? uudet korvakkeet ja kumit väliin..??
jotkut kumit väliin olis varmaan bueno.
Täytynee kokeilla jotain.

oliko tässä palstalla nyt jotain oikeita viritysohjeita mistä on oikeast hyötyä voiman lisäämiseen.
1.
-auttaako se putken tai vaimentajan vaihto oikeasti hengittämään paremmin?? Vaikuttas että voisi ahdistaa kun menee 2 yhteen ja pikku putkena jatkuu eteenpäin??
- Saako näihin siis jostain valmista tehoputkea??
- entäpä idea tehdä molemmille puolille halmoihin kylkiputket pikku vaimentajin..?

2. onko noista tuplista mitään hyötyä tai isomman suuuttimen/kaasarin vaihdosta. jos vaihdetan kaasutin, niin mikä menee tohon imukaulaan vai onko uusia imukauloja saatavilla?
- ahdistaako alkuperäinen ilmanputsari ja kannattaako siihen nähdä vaiva että vaihtaa ilman oton paikkaa/putsaria. jos kannattaa vaihtaa, niin onko valmisratkaisua vai tehdäkö itse? jos tekee itse, niin millaisesta putsarista on ollut hyötyä?

3.Välityksia olen muuttanut itsekin ja ainakin 32-piikkisellä takarattaalla ei vakio renkailla jaksa maantiellä mennä. tilanne voi olla toinen aluvantein ja katurenkain. Anna testi tietoa kun on ajankohtaista. kokeilen vielä 36-piikkistä ensiviikon aikana.

4. onko muita vaihtoehtoja..??

olisi hyvä johonkin keräillä näitä vinkkejä ja testejä vaikka ihan omaan topicciin..ei mutu tietoa vaan raakaa faktaa.. :D
Avatar
Rossar
6WD
Viestit: 310
Liittynyt: 03 Joulu 2007 14:46
Paikkakunta: Tampere/Kokkola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Rossar »

- entäpä idea tehdä molemmille puolille halmoihin kylkiputket pikku vaimentajin..?
Tuo kannattaa unohtaa mikäli haluaa tehot säilyttää, kyllä se on ihan tarkoitus että kahdesta putkesta muuttuu yhdeksi.
2. onko noista tuplista mitään hyötyä tai isomman suuuttimen/kaasarin vaihdosta.
Tehoihin ei tuplista ole juurikaan hyötyä, mutta kierrosherkkyyteen ja kylmäkäynnistykseen tulee kyllä muutos.
3.Välityksia olen muuttanut itsekin ja ainakin 32-piikkisellä takarattaalla ei vakio renkailla jaksa maantiellä mennä. tilanne voi olla toinen aluvantein ja katurenkain. Anna testi tietoa kun on ajankohtaista. kokeilen vielä 36-piikkistä ensiviikon aikana.
32- takaratas on aika hyvä katurenkailla, siis pienemmillä kuon alkuperäsiset nappulat.


Ja nämäkin tiedot kyllä löytyivät mm. tätä topickia selaillessa..
Vastaa Viestiin