CF-Moto vikalista

Keskustelua CF-Moto mönkijöistä
mmc-tero
6WD
Viestit: 361
Liittynyt: 27 Touko 2007 09:51

Viesti Kirjoittaja mmc-tero »

eikös ceffissä pitäny kaikki vaihteen laittaa se jalkajarru pohjassa ,näin muistelisin, (itellä se "lukitus"on ohitettu nippusiteellä)
Ja vaihteet oli uutena todella jäykät,ny ajettu 1300km niin nyt toimii jo siedettävästi.
KOTKOT outlanteri 800 äks äks see
Avatar
vaughan
Tracks
Viestit: 4759
Liittynyt: 13 Kesä 2005 22:10
Mönkijä:: Can-am outlander 450 L PRO
Paikkakunta: Porvoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja vaughan »

Rajulle: Vilkku rele naksuttaa etumuovin alla ja vaihteensiirto tosiaan notkistuu ajan myötä, nou hätä. Mulla on vähän alle 3000 ajettu ja vaihteen menee silmään yhtä sulavasti kuin hondassa. :wink:
Youtube= vaughanmoto
http://www.pariuraa.fi/wordpress/
Exät:
v.2014-2016 -14 500 honda foreman fpe
v.2011-2014 -05 350 honda trx fm
v.2008-2011 -08 750 kawasaki brute force
v.2006-2008 -06 500 cf moto
v.2005-2006 -05 250 rally usa
RAJU
3WD
Viestit: 74
Liittynyt: 06 Joulu 2007 20:36

Viesti Kirjoittaja RAJU »

Hyvä, mielenrauha palasi vaihteiden suhteen ;)
Pitää nyt uskoa että vaihteet notkistuvat ja omat taidot kasvaa ajan kans.

Myyjä neuvoi polkemaan jarrua vaihtaessa ja olen kyllä polkenut jalkajarrua joka vaihdon yhdeydessä, mutta sellainen tuntuma on että sillä on merkitystä vain pakin/pysäköinti asennon kanssa (ja niin lukee myös ohjekirjassa). Tiedä häntä sitten...

Tuo naksuminen tuli tosiaan sen jälkeen kun täällä satoi kunnolla päivän vettä ja tod. näk. loppuu kun paikat kuivuu.
Jos ei lopu, niin varmaan crc auttaa... hyvä kuitenkin kun nyt tiedän missä se vilkkurele on, jos tarve vaatii.

Joten lähden huomenna Goes:n kanssa seikkailemaan pudasjärven maastoihin, ensin kuitenkin väännän ruuvinvääntimellä muutaman sata nastaa kumeihin :)
Ja otan 30 m köyttä mukaan vinssin jatkoksi...

Edelleen uskomatonta miten CF/Goes on halvempi kuin ns. merkkivehkeet, kun vertaa tieliikennepelien hintoja ja teknisesti pelit hyvin samanlaisia. Vielä kun poistin sen tapin kaasarista (mikä lie), niin voimaa on kyllä perstuntumalla vähintään samanverran kuin muissakin 500 cc kaasaripeleissä!

Tosi hienoa löytää tälläinen foorumi jossa saa neuvoja nepeasti ja kenties joskus pääsee itsekkin auttamaan jotakuta :)
RAJU
3WD
Viestit: 74
Liittynyt: 06 Joulu 2007 20:36

Viesti Kirjoittaja RAJU »

No niin, vilkkureleen naksuminen loppui kun suihkutin ihan reilusti CRC:t vilkkuvivun reijästä sisään.
Pitää vielä vetää sinne suojaksi jotain spray vaseliiniä, niin jatkossa vesi ei mene sisään :)
Tomppa500
2WD
Viestit: 49
Liittynyt: 14 Helmi 2007 20:29
Paikkakunta: kiuruvesi

Viesti Kirjoittaja Tomppa500 »

Meni jo toisen kerran pakoputken tiiviste??? :shock: Se alkukäyrän ja vaimentajan välissä oleva holkki. Onko muilla kärvähtäny sitä tiivistettä? :roll:
-Cfmoto500A tl-
Avatar
SAR
3WD
Viestit: 76
Liittynyt: 24 Huhti 2007 20:16
Paikkakunta: Oulu

:

Viesti Kirjoittaja SAR »

Veikkaus, kaasarin rajotintappi on poistettu mutta käyrän "katalysaattoria" ei. tämä yhdistelmä saattas periaatteessa aiheuttaa niin kuumat kaasut ettei visusteet kestä.
HoHa
6WD
Viestit: 530
Liittynyt: 21 Heinä 2006 14:54
Paikkakunta: Kiimingissä on yhden 650 EFi:n kotitalli

Viesti Kirjoittaja HoHa »

On kärvähtänyt yksi jo täälläkin. Minulla ainakin se alkukäyrä on pikkuisen hintsu pituudeltaan tai takapönttöä pitäis tuoda eteenpäin jotta tiiviste olisi välissä niin kuin pitääkin. Nyt se holkki on osittain käyrän jatkona.
- Matkustaja jo toisessa polvessa.
- Joo kiitos maksan tämän kyllä takasin niin että et huomaakkaan...
Tomppa500
2WD
Viestit: 49
Liittynyt: 14 Helmi 2007 20:29
Paikkakunta: kiuruvesi

Viesti Kirjoittaja Tomppa500 »

SAR taitaa olla oikeessa. Tappi on katkennu ja muuta en oo tehny. Oli se pakari tosiaan vähä punahehkussa kun vuoto alko.
-Cfmoto500A tl-
Tomppa500
2WD
Viestit: 49
Liittynyt: 14 Helmi 2007 20:29
Paikkakunta: kiuruvesi

Viesti Kirjoittaja Tomppa500 »

Ei ollut tiivisteet menny, pakoputken alkukäyrässä oleva "lirputin" eli ilmeisesti katti oli revennyt irti.
Kempin liimaa ja takas ajamaan.
-Cfmoto500A tl-
HoHa
6WD
Viestit: 530
Liittynyt: 21 Heinä 2006 14:54
Paikkakunta: Kiimingissä on yhden 650 EFi:n kotitalli

Viesti Kirjoittaja HoHa »

Tomppa500 kirjoitti:Ei ollut tiivisteet menny, pakoputken alkukäyrässä oleva "lirputin" eli ilmeisesti katti oli revennyt irti.
Kempin liimaa ja takas ajamaan.
Sama lirputin eli ilmaventtiili kattia varten repesi minullakin. Loppujen lopuksi nakkasin sen romukoppaan kun se käyrässä oleva kattikin vähän niin kuin repeili irti joten tuo venttiili jäi turhaksi ;)
Sinällään huono toteutus että laitetaan tärisevään paikkaan ja vielä varren nokkaan tuollainen puntti. Ilman tuota on uusi käyrä nyt kestänyt tuhannen kilometriä.
- Matkustaja jo toisessa polvessa.
- Joo kiitos maksan tämän kyllä takasin niin että et huomaakkaan...
Avatar
vaughan
Tracks
Viestit: 4759
Liittynyt: 13 Kesä 2005 22:10
Mönkijä:: Can-am outlander 450 L PRO
Paikkakunta: Porvoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja vaughan »

Motottomien(paitsi tuta) kaasunmittaus jutut siirretty tonne :arrow: http://keskustelu.sammysatv.com/viewtopic.php?t=12371 :wink:
Youtube= vaughanmoto
http://www.pariuraa.fi/wordpress/
Exät:
v.2014-2016 -14 500 honda foreman fpe
v.2011-2014 -05 350 honda trx fm
v.2008-2011 -08 750 kawasaki brute force
v.2006-2008 -06 500 cf moto
v.2005-2006 -05 250 rally usa
ÄIJÄ
Noppeli
Viestit: 7
Liittynyt: 24 Joulu 2007 13:13

Viesti Kirjoittaja ÄIJÄ »

1) Startti ei toimi. Moottorin ollessa kylmä, startatessa kuuluu vain naksuminen eli ei vedä starttia päälle. Virtaa ja jännitettä kyllä riittää... koitimme apukaapeleilla. Lämpösenä lähtee startilla käyntiin.

--> onko muilla ollut vastaavaa ongelmaa, miten olette fixanneet?

2) Pakin override ei toimi, miten korjataan?

3) Käsikäynnistyksen puolipuristin, onko sellaista?

4) L-vaihde enee päälle hiukan heikosti... hiukan annettava kaasua ja varovaisesti painettava vaihdetta pesään.

ÄIJÄ
tuta
3WD
Viestit: 82
Liittynyt: 27 Marras 2007 12:54
Mönkijä:: suzuki KQ700
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja tuta »

ÄIJÄ kirjoitti:1) Startti ei toimi. Moottorin ollessa kylmä, startatessa kuuluu vain naksuminen eli ei vedä starttia päälle. Virtaa ja jännitettä kyllä riittää... koitimme apukaapeleilla. Lämpösenä lähtee startilla käyntiin.

--> onko muilla ollut vastaavaa ongelmaa, miten olette fixanneet?

2) Pakin override ei toimi, miten korjataan?

3) Käsikäynnistyksen puolipuristin, onko sellaista?

4) L-vaihde enee päälle hiukan heikosti... hiukan annettava kaasua ja varovaisesti painettava vaihdetta pesään.

ÄIJÄ

mulla sama vika! täytyy varmaan puhdistaa tuo startti jos on niin likainen että ei sen vuoksi lähde pyörimään kylmänä. tai sit se solenoidi on hapettunut.
Voima ei lisää järkeä,
kipsu
4WD
Viestit: 184
Liittynyt: 23 Marras 2007 15:46
Mönkijä:: cf moto
Paikkakunta: kotka

Viesti Kirjoittaja kipsu »

äh, otin kuvat tost mun öljyvuoto propleemast mut en osaa laittaa niit tänne mut sama paikka eli siit johdon läpiviennin kohast sit tulee, ja paljo. sit ei myöskää pysy jäähytysnesteet sisäl, tulee siit vesipumpun ilmeisest juorureiäst/putkest ( on vesiletkujen takan jemmas) mistä mahtaa saaha tarvittavat korjausosat? harmittaa ku moto seisoo vaik ois ajokelii...
honda trx250r/500 cc
Avatar
Touho
2WD
Viestit: 46
Liittynyt: 17 Syys 2007 13:33
Mönkijä:: Tonninen XT
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Touho »

tuta kirjoitti:
ÄIJÄ kirjoitti:1) Startti ei toimi. Moottorin ollessa kylmä, startatessa kuuluu vain naksuminen eli ei vedä starttia päälle. Virtaa ja jännitettä kyllä riittää... koitimme apukaapeleilla. Lämpösenä lähtee startilla käyntiin.

--> onko muilla ollut vastaavaa ongelmaa, miten olette fixanneet?
ÄIJÄ

mulla sama vika! täytyy varmaan puhdistaa tuo startti jos on niin likainen että ei sen vuoksi lähde pyörimään kylmänä. tai sit se solenoidi on hapettunut.
Löytykö tähän ongelmaan ratkaisua, eli onko vikana rele vai startti (solenoidi)?
Vastaa Viestiin