Käyntiongelma
Käyntiongelma
Joo tuli semmonen ongelma, että kun comanchella tiputtaa vaihteita ja kone mottorijarruttaa niin sen jälkeen ei tahdo pysyä käynnis. Putken hitsisaumat on viimeistelty ja kaasaukahvan rajotin poistettu.
Niin ja se on 200cc
Niin ja se on 200cc
Joo se on selvinny jo, että kaasarissa on vika
Bensahana on ohitettu. Jos se vähän aikaa seisoo niin sitten lähtee käyntiin normaalisti. Mutta jos heti yrittää niin ei muutenkun ryypyllä eikä silloinkaan saa antaa kaasua muuten sammuu varmasti heti uudestan. Sitten kun pääsee liikkeelle niin täytyy ajaa pintakaasulla muuten dumppaa.

-
- 6WD
- Viestit: 348
- Liittynyt: 22 Tammi 2008 15:34
- Mönkijä:: Honda 350 FM
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
No mikäs vika siinä kaasarissa on selvinnyt olevan?waxaa kirjoitti:Joo se on selvinny jo, että kaasarissa on vikaBensahana on ohitettu. Jos se vähän aikaa seisoo niin sitten lähtee käyntiin normaalisti. Mutta jos heti yrittää niin ei muutenkun ryypyllä eikä silloinkaan saa antaa kaasua muuten sammuu varmasti heti uudestan. Sitten kun pääsee liikkeelle niin täytyy ajaa pintakaasulla muuten dumppaa.
Tietysti sinulla on oikeankokoiset pää- ja tyhjäkäyntisuuttimet ja ilmaseos säädetty kohdalleen?
Alipainekaasutin vai suoravetoinen?
Vaikuttais minusta liian laihalta seokselta.

-
- 6WD
- Viestit: 348
- Liittynyt: 22 Tammi 2008 15:34
- Mönkijä:: Honda 350 FM
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Tyhjäkäynnin seosruuvin tehdasarvo taitaa olla 1.5 kierrosta auki.
Itselläni kuitenkin säätöjen jälkeen oli samaa sammuilemista ja tyhjäkäynnin ilmaruuvi piti säätää vajaa 0.5 kierrosta aukiolevaksi. Nyt pelittää. Tosin kyseessä Comanche 300 Bull.
Mutta ongelmat alkoivat suuremman suuttimen ja neulan noston jälkeen.
Onko tankin ilmansaanti ok?
Itselläni kuitenkin säätöjen jälkeen oli samaa sammuilemista ja tyhjäkäynnin ilmaruuvi piti säätää vajaa 0.5 kierrosta aukiolevaksi. Nyt pelittää. Tosin kyseessä Comanche 300 Bull.
Mutta ongelmat alkoivat suuremman suuttimen ja neulan noston jälkeen.
Onko tankin ilmansaanti ok?
-
- 6WD
- Viestit: 348
- Liittynyt: 22 Tammi 2008 15:34
- Mönkijä:: Honda 350 FM
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
"Jos se vaikka on kiinni ilmansaannista."
No tarkkaan ottaen ei ilmansaanista, vaan sen puutteta johtuvasta bensansaannista. Neste ei valu tyhjiöstä.
Samalla voisit tarkistaa bensaletkun tankilta kaasarille asti, ettei ole pientä murtumaa tai muuta häiriötä, samoin mahdollisimman suora letkun reitti tankilta kaasuttimelle mahdollisimman suuren korkeuseron saamiseksi.
Tuo seosruuvi on kyllä aika paljon auki.
Oletkos kokeillut lämpimällä koneella ja tyhjäkäynnillä säätää sitä ruuvia vähitellen sulkien?
Kun lähestytään oikeaa, tulisi tyhjäkäyntikierrosten nousta. Käännät niin pitkkään kunnes löydät suurimman tyhjäkäyntinopeuden. Sen jälkeen säädät tyhjäkäynnin siitä kaasuvipua nostavasta/ luistia nostavasta ruuvista mieleiseksesi ja sitten sama uudelleen niin kauan kunnes tyhjäkäynti ei ilmaruuvilla enää korjaannu. Ja tee tämä vaikka tankin korkki auki.
Itseni yllätti parhaan käynnin löytyminen 1/4 kierrosta auki "kiinni"- asennosta mutta niin vain on.
No tarkkaan ottaen ei ilmansaanista, vaan sen puutteta johtuvasta bensansaannista. Neste ei valu tyhjiöstä.

Samalla voisit tarkistaa bensaletkun tankilta kaasarille asti, ettei ole pientä murtumaa tai muuta häiriötä, samoin mahdollisimman suora letkun reitti tankilta kaasuttimelle mahdollisimman suuren korkeuseron saamiseksi.
Tuo seosruuvi on kyllä aika paljon auki.

Oletkos kokeillut lämpimällä koneella ja tyhjäkäynnillä säätää sitä ruuvia vähitellen sulkien?
Kun lähestytään oikeaa, tulisi tyhjäkäyntikierrosten nousta. Käännät niin pitkkään kunnes löydät suurimman tyhjäkäyntinopeuden. Sen jälkeen säädät tyhjäkäynnin siitä kaasuvipua nostavasta/ luistia nostavasta ruuvista mieleiseksesi ja sitten sama uudelleen niin kauan kunnes tyhjäkäynti ei ilmaruuvilla enää korjaannu. Ja tee tämä vaikka tankin korkki auki.
Itseni yllätti parhaan käynnin löytyminen 1/4 kierrosta auki "kiinni"- asennosta mutta niin vain on.

Tankilta kaasarille tuleva letku on katkaistu oikeaan mittaan.
Eli siis
1. Kone lämpimäksi.
2. Tyhjäkäynti sopivaksi tyhjäkäyntiruuvista.
3. Suljetaan seosruuvia niin kauan, että kierrosluku ei enään suurene.
4. Tyhjäkäynti sopivaksi tyhjäkäyntiruuvista.
5. Suljetaan seosruuvia niin kauan, että kierrosluku ei enään suurene.
6. Jatketaan niin kauan etää tyhjäkäynti ei enään suurene.
Missä kohtia teillä muuten on tuo neula?
Eli siis
1. Kone lämpimäksi.
2. Tyhjäkäynti sopivaksi tyhjäkäyntiruuvista.
3. Suljetaan seosruuvia niin kauan, että kierrosluku ei enään suurene.
4. Tyhjäkäynti sopivaksi tyhjäkäyntiruuvista.
5. Suljetaan seosruuvia niin kauan, että kierrosluku ei enään suurene.
6. Jatketaan niin kauan etää tyhjäkäynti ei enään suurene.
Missä kohtia teillä muuten on tuo neula?
-
- 6WD
- Viestit: 348
- Liittynyt: 22 Tammi 2008 15:34
- Mönkijä:: Honda 350 FM
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
No ei aivan!
1. Kone lämpimäksi
2. Tyhjäkäynnin ilmaruuvia hitaasti kierrellen etsitään suurin tyhjäkäyntinopeus (oletan, että sinun tapauksessasi hitaasti kiinnipäin mutta kokeile molempiin suuntiin)
3. Tyhjäkäyntiruuvista kierrokset sopiviksi
4. kohdat 2-3 uudelleen
Minulla on alipainekaasutin, jossa neulassa kiinteä prikka. Alle olen pannut kaksi korotusprikkaa, vastannee yhtä pykälää säädettävässä neulassa.
Tämä voisi olla syynä siihen alaspäin vaihtaessa sammuilemiseen.
Täysillä ajossa sammuminen viittaisi minusta siihen bensansaantiongelmaan.
Jos sinulla on neulassa säätölovet (esim. 5 lovea), olettaisin sopivimman löytyvän sieltä puolesta välistä.

1. Kone lämpimäksi
2. Tyhjäkäynnin ilmaruuvia hitaasti kierrellen etsitään suurin tyhjäkäyntinopeus (oletan, että sinun tapauksessasi hitaasti kiinnipäin mutta kokeile molempiin suuntiin)
3. Tyhjäkäyntiruuvista kierrokset sopiviksi
4. kohdat 2-3 uudelleen
Minulla on alipainekaasutin, jossa neulassa kiinteä prikka. Alle olen pannut kaksi korotusprikkaa, vastannee yhtä pykälää säädettävässä neulassa.
Tämä voisi olla syynä siihen alaspäin vaihtaessa sammuilemiseen.
Täysillä ajossa sammuminen viittaisi minusta siihen bensansaantiongelmaan.
Jos sinulla on neulassa säätölovet (esim. 5 lovea), olettaisin sopivimman löytyvän sieltä puolesta välistä.
